lapsi omaan huoneeseen

  • Viestiketjun aloittaja suttara
  • Ensimmäinen viesti
suttara
Kertokaas kuinka siirtää hieman rielu 1,5v. lapsi omaan huoneeseen nukkumaan? Hän on sellanen et saattaa yöllä herätä ja nousta istuun, mut sit vähän aikaa ihmeteltyään köllähtää takas nukkumaan. Ja varsinkin lähempänä aamua tahtoo kovasti aina viereen. Välillä oon ottanu, mut en kovin usein.
Onko se kovinkin vaikeaa saada lapsi nukkumaan itse, yksin huoneessaan?
 
Meillä on just edessä loppuviikosta (tai jopa tänään, jos ehtii) tuo siirto omaan huoneeseen kuopuksen kohdalla. Esikoinen siirrettiin vuoden ikäisenä ja pari yötä itkeskeli, mutt kävin vaan pari kertaa laittamassa tutin ja vähän silitin, nopeesti tottu omaan huoneeseen.
 
Meillä esikoinen siirrettiin vuoden ikäsenä omaan huoneeseen. Samalla vaihtui pinnasänky jatkettavaan. Ensin nukutin päiväunia, sitten tein itselleni "siskonpedin" hänen sänkynsä viereen pariksi yöksi. Oppi todella hyvin nukkumaan yksin, ja aamuisin oli ihanaa kuunnella pientä tepastelua ennen kun kuului käsky: nouse jo! :)
 
Meillä siirtyi neiti (1v7kk) kuukausi sitten omaan huoneeseen jatkettavaan sänkyyn. Hänellä on myös yöllä tuota että saattaa nousta istumaan ja kaatuu siitä suorilta sitten vain takas nukkumaan. Pinnasängyssä pinnat vain kolisi.

Siirto onnistui hyvin. Pistin lattialle sängyn viereen säkkituolin ja laidan ja patjan väliin muutaman kirjan laidaksi. Kertaakaan ei ole tipahtanut ja yönsä on nukkunut hyvin muutamia itkuja lukuunottamatta. :)

 
Kateellisena täällä luen muiden hyviä kokemuksia :ashamed: Meillä tyttö kohta vuoden ja nukkuu todella huonosti yhä!Nukkuu pinnasängyssa sänkymme vieressä, mutta vaatii äidin käden nukkuakseen...On ollut alusta asti todella läheisyysriippuvainen tenava...nukkui yli puoli vuotiaaksi välissämme!Olen yrittänyt kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin temput..myös huudatettu on, mutta tyttömme ei jää hetkeksikään yksin nukkumaan...Nukahtaa kyllä mut herää huutamaan heti kun kerkien hiippailla parin metrin päähän sängystä!!!
Alan olla jo todella epätoivoinen ja neuvolassa olen asiasta myös puhunut ja unikoulusta kysellyt, mutta ikäänkuin väsymistäni EI otettaisi tosissaan...Kohta varmaan lähdettävä hullujen huoneelle nukkumaan... =)
Tyttömme tyrannisoi huudollaan myös parisuhdettamme...molemmat väsyneitä ja tytön huutaessa myös me huudamme!Huudatuksesta vielä...vastoin neuvolan ohjeita tyttömme ei antanut periksi vaan huusi 2 tuntia KOKO ajan...Ja silloin oli pakko antaa periksi!!!Tukehtunut kai hän olisi jos koko yön olisi huutanut...

Onko muita yhtä vaikean lapsen äitejä täällä?Itse olen niin kauhean väsynyt etten VARMASTI uskalla enää ikinä tehdä lisää lapsia...
 
Chica loca
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 10:29 Mamma kirjoitti:
Kateellisena täällä luen muiden hyviä kokemuksia :ashamed: Meillä tyttö kohta vuoden ja nukkuu todella huonosti yhä!Nukkuu pinnasängyssa sänkymme vieressä, mutta vaatii äidin käden nukkuakseen...On ollut alusta asti todella läheisyysriippuvainen tenava...nukkui yli puoli vuotiaaksi välissämme!Olen yrittänyt kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin temput..myös huudatettu on, mutta tyttömme ei jää hetkeksikään yksin nukkumaan...Nukahtaa kyllä mut herää huutamaan heti kun kerkien hiippailla parin metrin päähän sängystä!!!
Alan olla jo todella epätoivoinen ja neuvolassa olen asiasta myös puhunut ja unikoulusta kysellyt, mutta ikäänkuin väsymistäni EI otettaisi tosissaan...Kohta varmaan lähdettävä hullujen huoneelle nukkumaan... =)
Tyttömme tyrannisoi huudollaan myös parisuhdettamme...molemmat väsyneitä ja tytön huutaessa myös me huudamme!Huudatuksesta vielä...vastoin neuvolan ohjeita tyttömme ei antanut periksi vaan huusi 2 tuntia KOKO ajan...Ja silloin oli pakko antaa periksi!!!Tukehtunut kai hän olisi jos koko yön olisi huutanut...

Onko muita yhtä vaikean lapsen äitejä täällä?Itse olen niin kauhean väsynyt etten VARMASTI uskalla enää ikinä tehdä lisää lapsia...


En sano tuosta yöhuutamisesta, mutta muuten tuosta silmittömästä karjumisesta. Minä huusin ihan pienenä lapsena, uhmaikäisenä jne., välillä pää punaisena, kun en saanut haluamaani, tai olisin halunnut jäädä vielä pihalle, mutta vietiin sisään, tms., tms. Huusin ja huusin tauotta kurkku suorana ties kuinka pitkään, ja koskaan en tukehtunut tai mitään sellaista! :) Kai sitä on ainakin fyysisesti terve ja hyvät vahvat keuhkot jos jaksaa ja pystyy niin kauan karjumaan :D eli ei varmaankaan tukehdu! :D Välillä kuulemma hiljenin yhtäkkiä, ja kun äiti äkkiä kipitti eteiseen katsomaan, että mikä tuli, niin siellä minä kuorsasin tyytyväisenä vaatekasassa :D :kieh: Vahva luonne ja vahvat keuhkot :D
 
M-a-M-i
Meillä poika 1v9kk ja edelleenkin nukkuu mein huoneessa, olen ajatellut omaan huoneeseen siirtämistä, mutta loppujelopuksi en raski häntä laittaa omaan huoneeseen nukkumaan ja meillä on iso makuuhuone joten sinne mahtuu hyvin myös poikamme.
 
Sumppi xxx
Meillä kans olisi edessä siirto omaan huoneeseen. Ollaan huomattu et lapsi nukkuu yksin hyvin, mut kun me mennään nukkuun, alkaa tuhina ja levottomuus. Yöllä herää kuorsaukseen ja meidän tuhinoihin.
Samalla ollaan aateltu vaihtaa myös sänky sellaseen jatkettavaan lasten sänkyyn. Hiukan arveluttaa, mut toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Typynäiti80
Me on kans mietitty millo typyn vois siirtää omaan huoneeseen. Nukkuu kyllä koko yön jo heräämättä, mutta joskus on öitä jolloin kömpii äitin ja isin viekkuun. Meillä on jatkettava sänky ollu jo 10kk ikäisestä, joka on meidän sängyn ihan vieressä, joten siitä pääsee helposti viereen. Mutta vähän arveluttaa jos herää omassa huoneessa ja putoaa sängystä, osaa kyllä laskeutua joten kuten mutta ei aina muista miten päin tullaan alas. Isin mielestä voisi jo siirtää omaan huoneeseen, mutta minä mieli miettisin... :/
 
epäonninen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 13:08 Chica loca kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 10:29 Mamma kirjoitti:
Kateellisena täällä luen muiden hyviä kokemuksia :ashamed: Meillä tyttö kohta vuoden ja nukkuu todella huonosti yhä!Nukkuu pinnasängyssa sänkymme vieressä, mutta vaatii äidin käden nukkuakseen...On ollut alusta asti todella läheisyysriippuvainen tenava...nukkui yli puoli vuotiaaksi välissämme!Olen yrittänyt kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin temput..myös huudatettu on, mutta tyttömme ei jää hetkeksikään yksin nukkumaan...Nukahtaa kyllä mut herää huutamaan heti kun kerkien hiippailla parin metrin päähän sängystä!!!
Alan olla jo todella epätoivoinen ja neuvolassa olen asiasta myös puhunut ja unikoulusta kysellyt, mutta ikäänkuin väsymistäni EI otettaisi tosissaan...Kohta varmaan lähdettävä hullujen huoneelle nukkumaan... =)
Tyttömme tyrannisoi huudollaan myös parisuhdettamme...molemmat väsyneitä ja tytön huutaessa myös me huudamme!Huudatuksesta vielä...vastoin neuvolan ohjeita tyttömme ei antanut periksi vaan huusi 2 tuntia KOKO ajan...Ja silloin oli pakko antaa periksi!!!Tukehtunut kai hän olisi jos koko yön olisi huutanut...

Onko muita yhtä vaikean lapsen äitejä täällä?Itse olen niin kauhean väsynyt etten VARMASTI uskalla enää ikinä tehdä lisää lapsia...


En sano tuosta yöhuutamisesta, mutta muuten tuosta silmittömästä karjumisesta. Minä huusin ihan pienenä lapsena, uhmaikäisenä jne., välillä pää punaisena, kun en saanut haluamaani, tai olisin halunnut jäädä vielä pihalle, mutta vietiin sisään, tms., tms. Huusin ja huusin tauotta kurkku suorana ties kuinka pitkään, ja koskaan en tukehtunut tai mitään sellaista! :) Kai sitä on ainakin fyysisesti terve ja hyvät vahvat keuhkot jos jaksaa ja pystyy niin kauan karjumaan :D eli ei varmaankaan tukehdu! :D Välillä kuulemma hiljenin yhtäkkiä, ja kun äiti äkkiä kipitti eteiseen katsomaan, että mikä tuli, niin siellä minä kuorsasin tyytyväisenä vaatekasassa :D :kieh: Vahva luonne ja vahvat keuhkot :D

Kyllä 2 tuntia yhtä soittoo huutoa on varmasti tarpeeksi. Itse en varmaankaan kestäisi niin pitkään. Kokeilimme myös aikanaan huudattamista mutta meidänkään kohdalla se ei toiminut. Päinvastoin taisi tulla vain traumoja yksin nukkumiseen. "Isossa" sängyssä vasta on ruvennut nukkumaan omassaan, toki vieläkin saattaa tulla viereemme. Kyllä se oma sänky tulee ajan mittaan tärkeäksi. Ainakin meillä on hyvin tärkeä että se on oma. Kyllä se aikanaan oppii itsekseenkin nukkuun. Sinun pitäisi saada nukuttua kyllä konstilla tai toisella. Ainahan näissä lapsukaisissa eroja on, että se mikä sopii yhdelle ei välttämättä kaikille sovi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 10:29 Mamma kirjoitti:
Kateellisena täällä luen muiden hyviä kokemuksia :ashamed: Meillä tyttö kohta vuoden ja nukkuu todella huonosti yhä!Nukkuu pinnasängyssa sänkymme vieressä, mutta vaatii äidin käden nukkuakseen...On ollut alusta asti todella läheisyysriippuvainen tenava...nukkui yli puoli vuotiaaksi välissämme!Olen yrittänyt kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin temput..myös huudatettu on, mutta tyttömme ei jää hetkeksikään yksin nukkumaan...Nukahtaa kyllä mut herää huutamaan heti kun kerkien hiippailla parin metrin päähän sängystä!!!
Alan olla jo todella epätoivoinen ja neuvolassa olen asiasta myös puhunut ja unikoulusta kysellyt, mutta ikäänkuin väsymistäni EI otettaisi tosissaan...Kohta varmaan lähdettävä hullujen huoneelle nukkumaan... =)
Tyttömme tyrannisoi huudollaan myös parisuhdettamme...molemmat väsyneitä ja tytön huutaessa myös me huudamme!Huudatuksesta vielä...vastoin neuvolan ohjeita tyttömme ei antanut periksi vaan huusi 2 tuntia KOKO ajan...Ja silloin oli pakko antaa periksi!!!Tukehtunut kai hän olisi jos koko yön olisi huutanut...

Onko muita yhtä vaikean lapsen äitejä täällä?Itse olen niin kauhean väsynyt etten VARMASTI uskalla enää ikinä tehdä lisää lapsia...
Kannattaisko harkita sairaalan unikoulua? Kun olet väsynyt, et jaksa täyspainosesti hoitaa lastasi. Se tuntuu kyllä julmalta, mutta jatkuva valmvominen vie aivan varmasti sinut ja miehesi loppuun.
 
giltsi
Juu meillä poika kohta 4v ja nukkuu omassa sängyssään meijän sängyn vieressä ja tyttö 1½v nukkuu meijän keskessä, nyt on ollu haaveissa jos uskaltais yrittää siirtää kummatki omaan huoneeseen.. vähän pelottaa, kumpiki on sellasia et heräilevät yöllä istumaan ym..
 
Meillä kaikki kolme isointa siirretty vuoden vanhana omaan huoneeseen ja samalla pinnasängystä normaaliin lasten sänkyyn, hyvin ovat heti tottuneet, eivätkä kertaakaan pudonneet, pienin olis tarkotus siirtää samoin vuoden vanhana omaan huoneeseen.
 

Yhteistyössä