GALLUP: Koska vauvanne muutti omaan huoneeseen nukkumaan?

Ajattelin kysäistä tällaista, kun olen ymmärtänyt palstan kirjotuksista, että olen ilmeisesti huono äiti kun lapseni on nukkunut melkein aina omassa huoneessaan omassa sängyssä... Itse en pystynyt nukkumaan, kun heräsin jokaiseen vauvan äännähdykseen, joten poika muutti 2vkon vanhana omaan sänkyyn omaan huoneeseen... Pari kertaa olen ottanut pojan viereen meidän sänkyyn, mutta kokonaista yötä ei ole nukkunut mun vieressä kertaakaan.. Mulla ei ainakaan ole ongelmaa nousta yöllä toiseen huoneeseen ja hyvin on tullut uni aina sen jälkeenkin myös imetysaikana... Tämä siis oli meille paras ratkaisu :) Mites teillä muilla?
 
Esikoinen 5kk. Kakkonen oli yli vuoden, ehkä lähempänä 1,5v (en muista enää kunnolla) kun muutti veikan kaveriksi. Sittemmin kyllä kumpainenkin on vuorollaan ja välillä yhstäaikaakin nukkuneet ainakin osan yöstä vanhempien vieressä.

Kuopus on nyt 5kk ja nukkuu perhepedissä ja tulee varmaan nukkumaankin pitkään noin.
 
tut
Mitenkäs te toimitte sitten kun kyse ei olekaan enää ensimmäisestä lapsesta? Laitetaanko se vauva nukkumaan sisaruksen huoneeseen?

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 3kk ikäinen ja nyt toista odotellessa hieman mietityttää.
 
Ei ole vieläkään ja ikää pojalla 2 v 9 kk. Sillon kun imetin, niin se olisi ollut lähes mahdotonta, koska poika oli tosi isokokoinen niin en olisi jaksanut sitä nostella pinnasängystä joka yö edestakaisin. Tää järjestely on ollut meille paras. =)
 
"hmm"
Vuoden ikäinen siirtyisi jos joku jaksaisi/kerkeisi laittaa tuon huoneen kuntoon. On siis ollut epämääräisenä tavaroiden säilömispaikkana tähän asti. Jätesäkkejä ja bokseja joita pitäis käydä läpi. Kai tuo vielä muutaman viikon nukkuu siis meidän huoneessa. :D
 
"Anne"
3kk:n ikäisenä. Imetys oli loppunut ja ainut yöherätyskin ruvennut jäämään välistä.
En saanut nukuttua vauvan kääntyilyn/ähinän vuoksi koska jäin aina odottamaan, milloin vauva herää kun vähän ähkäisi. En myöskään uskaltanut yöllä kääntää kylkeä sängyssä, kun olin varma että lapsi herää siihenkin, vaikka lapsi on ollut hyväuninen laitokselta asti.
 
"vieras"
Mitenkäs te toimitte sitten kun kyse ei olekaan enää ensimmäisestä lapsesta? Laitetaanko se vauva nukkumaan sisaruksen huoneeseen?

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 3kk ikäinen ja nyt toista odotellessa hieman mietityttää.
Toka lapsi siirtyi esikoisen kanssa samaan huoneeseen ja nyt kun lapsia on kolme niin pian esikoinen saa oman huoneen ja kolmas lapsi 1v2kk siirtyy tokan lapsen 4v kanssa samaan huoneeseen.
 
Mitenkäs te toimitte sitten kun kyse ei olekaan enää ensimmäisestä lapsesta? Laitetaanko se vauva nukkumaan sisaruksen huoneeseen?

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 3kk ikäinen ja nyt toista odotellessa hieman mietityttää.
Minä ja mieheni nukuttiin olohuoneessa, uusi vauva sai aina oman huoneen, muutti sitten isosisaren huoneeseen kun yöt alkoivat olla rauhallisia.
 
Mitenkäs te toimitte sitten kun kyse ei olekaan enää ensimmäisestä lapsesta? Laitetaanko se vauva nukkumaan sisaruksen huoneeseen?

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 3kk ikäinen ja nyt toista odotellessa hieman mietityttää.
Tätäpä en ole miettinyt :O Luultavasti nukkuu meidän makuuhuoneessa pitempään, jos esikoisen yöuni häiriintyy yösyötöistä, mutta jos ei niin samaan huoneeseen...? Sen varmaan näkee sitten? :O En varmaan ole toisen lapsen kanssa niin herkkänä kaikkiin äännähdyksiin, kun kokemusta on jo vauvan hoidosta niin ehkä osaisin nukkua vauvan äännähdyksistä huolimatta.. Ainakin itse ajattelin sellaista, että esikoiselle hommataan ainakin taaperosänky ennen kun vauva tulisi... (ei ole kakkonen vielä tulossa, mutta toiveissa kyllä :) )
 
Mitenkäs te toimitte sitten kun kyse ei olekaan enää ensimmäisestä lapsesta? Laitetaanko se vauva nukkumaan sisaruksen huoneeseen?

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 3kk ikäinen ja nyt toista odotellessa hieman mietityttää.
No sit hankitaan isompi kämppä... ;) :saint:

Me ihan oikeesti meinattiin hankkia isompi kämppä tossa tilanteessa.. :D Et jokaisella on sit se oma huone.. :p

Mut siis jos ei olis isompaa kämppää, niin vauva olis sit siihen asti meidän huoneessa ettei enää heräilis juuri yöllä, jolloin sen voisi siirtää veljen kanssa samaan huoneeseen.. :)
 
Mitenkäs te toimitte sitten kun kyse ei olekaan enää ensimmäisestä lapsesta? Laitetaanko se vauva nukkumaan sisaruksen huoneeseen?

Meillä vauva siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 3kk ikäinen ja nyt toista odotellessa hieman mietityttää.
Meillä esikoinen siis muutti omaan huoneeseen 5kk iässä. Oli siirtynyt perhepedistä omaan sänkyyn 2kk iässä kun hengitystieongelmien takia piti saada sängynpääty koholle. Vauvan hengitys rohisi niin etten itse saanut kunnolla nukuttua, vaikka vauva siis nukkui jo itse täydet yöunet, siksi se siirto omaan huoneeseen.

Seuraava vauva nukkuikin meidän huoneessa ja pääsoin perhepedissä yli vuosikkaaksi ja yllättin sainkin hänen vieressään nukuttua ihan kivasti. Silloin yli vuosikkaana muutti samaan huoneeseen isosisaruksen kanssa.

Kolmonen on nyt 5kk ja nukutaan hyvin perhepedissä. Eli joskus se yhdessä nukkuminen sujuukin paremmin seuraavien lasten kohdalla.
 
pipp
6kk ikäisenä muutti omaan huoneeseen, ja aina on nukkunut omassa sängyssään. Perhepeti ei ollut meille edes vaihtoehto, kumpikin pelkäsi että saattaa liiskata vauvan alleen unissaan.
 

Yhteistyössä