Sen verran monta kertaa olen ollut jakamassa ruokaa 21.lle lapselle...tässä tapauksessa siis 20:lle...että voin sanoa sen onnistuvan hyvinkin kahdella aikuisella hetken..usein jopa koko ruokailunkin. Itse asiassa monissa pk:ssa on tapana, että yksi aikuisista syö aikuisten ruokailutilassa...Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Tämä on niin totta!Alkuperäinen kirjoittaja lto:Päiväkodin ryhmässä on 3 hoitajaa ja 21 lasta. Yksi kiukuttelee lattialla eikä suostu syömään. Jos yksin aikuinen lähtee tämän kiukuttelijan kanssa toiseen tilaan, jää vain kaksi aikuista hoitamaan 20 lasta, heidän ruokailun ja vessatuksen, nukkumaan menon yms. Jos lapsen annetaan syödä vasta kun muut on lopettanut, taas yksi joutuu jäädä yhtä lasta hoitamaan ja kahden muun on selvittävä 20 lapsesta. Plus että ruokakärryt pitää saada keittiöön ajoissa.
Ite oisin siirtänyt huutavan lapsen eteiseen rauhoittumaan ja kysynyt välillä onko valmis tulemaan syömään. Jos ei olisi ollut, olisi mennyt ekojen kanssa lepämään. Mahdollisesti olisin sitten antanut ruuan lepohetken jälkeen.
Kuinka moni teistä haluaa oman lapsensa odottavan nälissään, että saadaan yksi tyhjästä kiukutteleva lapsi paapottua? Mä en yhtään ihmettele, että on niin paljon huonosti käyttäytyviä lapsia, jos vanhempien asenne on tämä, mitä täälläkin osa kirjoittelee .
Mun lapseni saa jättää ruoatta, jos yrittää "pomottaa" tuolla tavoin. Rajojaanhan tuo lapsi on testannut. Osastako olisi ok palkita huono käytös tekemällä niin, kuin lapsi haluaa? Minusta kuulostaa, että on toimittu ihan oikein. Ei se lapsi ole nälkään kuollut. Toivottavasti kuitenkin oppi sen, ettei tarhan tätejä pompoteta samalla tavoin kuin ilmeisesti sitten äitiä pompotetaan kotona!
Jep, lapsi ei ole nälkään kuollut ja tuskin kuolee jatkossakaan. Ap on varmaan saanut asian puitua tänään pk:ssa ja saamme selventävän raportin tänään illansuussa, eiköstä juu...