mä olin aivan järkyttynyt yhden ns. normaalin, normaalista perheestä olevan lapsen käytöksestä siellä pk:ssa, kun aivan jatkuvalla soitolla nakkeli niskojaan hoitajille, intti vastaan koko ajan ja ihan viimeiseen asti kieltäytyi menemästä omalle paikalleen tai laittamaan hanskoja käteen tms. Miten ne kehtaakin tulkuttaa vieraille, aikuisille ihmisille vastaan?Alkuperäinen kirjoittaja rock:. nykyajan meininki on sellasta että ei osata kiittää, sotketaan ja rällsätetään ja kiukutellaan... Ja sitten mamit syyttelee MUITA ihmisiä vaikka lapsessa se vika.Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:aattele miten vanhanaikaista meillä on, lapsi kiittää ruuasta, poistuu pöydästä (vaikka olisi syönytkin nätisti) vasta sitten kun annan luvan, ja vie itse astiansa pois.Alkuperäinen kirjoittaja k:En jaksa lukea ketjua totean vaan, että meillä jää kyllä kotonakin ilman ruokaa jos ei ruoka omalla paikalla maistu. Maistuu sitten seuraava ruoka paremmin.
Ja ohoh, meidän lapset eivät kiukuttele / ronkeloi kylässäkään vaan istuvat nätisti ja syövät ruokansa. Todellakaan en tykkää lapsista jotka venkuilevat ja ovat että yök en syö. Toiset taas antavat siinä tilanteessa eri ruokaa, meillä ei tod!!!
Aivan selkeitä kasvatuksellisia eroja perheiden välillä näkyi, osa lapsista taas oli aivan ihanan hyväkäytöksisiä, kohteliaita, kuuntelivat ohjeet, kiittivät ruuasta, tulivat toimeen kaikkien kanssa jne.
ja mainittakoon nyt, etten puhu tässä erityislapsista, heitäkin ryhmässä oli, mutta tämä ei nyt heitä koske, kun se on kaikkien tiedossa että erityiset lapset tarvitsevat heille parhaiten sopivaa tukea sääntöjen noudattamiseen yms.