lapsi oksensi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oihvoih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millainen vointi lapsella muuten on. Minun mielestä yksi oksennus voi johtua lähes mistä vain eli jos lapsi voi muuten hyvin ja on pirteä niin minun mielestä voi kyllä viedä hoitoon. Oksennus ei välttämättä tarkoita, että lapsi on sairas ja matkapahoinvointia saattaa tulla, jos lapsi on syönnyt ennen automatkaa.

muoks. piti vielä selventää tuota, että pulautus ja oksennus on eri asiat ainakin lääkärin mielestä. Meillä tytär oksensi lähes joka päivä/yö pitkään ja sen takia ravattiin näytillä usein. Diagnosoitiin pulautteluksi vaikka oksennus lensi "manaaja" kaaressa melkein metrin päähän usein. Pulautus sattuu joskus, oksennus usein ja tietyin väliajoin, näin minulle selitettiin joskus..

No, jos ei muuta oiretta niin ei varmaankaan ole mitään hätää :) Tarkkaile kuitenkin vointia (sen kyllä tekee varmaan tahtomattaankin..), mutta varmaan oli vain se syönti ennen lähtöä. Tosin lääkäri en ole, mutta näin mutu-tuntumalla ja oman kokemuksen kautta :heart:

kyllä se on kumma miten jokainen pulautus tuomitaan aina heti vatsataudiksi. Jos lapsi kerran pulauttaa niin ei se sairasta hänestä välttämättä tee, mutta jos oksentaa/pulauttaa useamman kerran tietyin väliajoin niin sitten epäilisin vatsatautia...

Yhteistyössä