Lapsi oksensi synttäreiden jälkeen - miten huominen tarha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
Lapsi oli tänään kaverisynttäreillä. Nukkumaanmenoaikaan, 5 h synttäreiden päättymisen jälkeen, oksensi kerran. Nyt nukkuu rauhallisesti. Pari viikkoa sitten oli edelliset kaverisynttärit, ja silloin oli sama homma - oksensi kerran 5 h synttäreiden päättymisen jälkeen. Olettaen että ei oksenna enempää, veisitkö huomenna tarhaan?

Kotioloissa ei ole koskaan oksentanut, vaikka on herkkuja syönytkin. Toisaalta jos oksentaa liiallisen herkuttelun seurauksena, eikö se yleensä tapahdu nopeasti herkuttelun jälkeen? Vai miten se menee? En tiedä, kun meillä ei ole tällaista ennen ollut.... Tuntuu, että ei nämä synttäreiden jälkeiset oksentamiset ihan sattumaa voisi olla.

Mä en osaa muuhun vastata, kuin että herkkujen jälkeen voi mennä pitkäkin aika ennen kuin oksentaa, jopa tuo 5 tuntia. Ja vaikuttaisi kyllä juurikin siltä, että syy olisi herkuissa.

Tarhaan vaan, jos aamulla vaikuttaa reippaalta. Meidän poika oksensi pienempänä aina synttäreiden jälkeen, vaikken kourakaupalla herkkuja nähnyt ahmivankaan. En oikein tiedä mistä se johtui.

Mun tyttö osaa myös vetää överit eikä se oksennus koskaan ole tullut heti ahmimisen jälkeen, vaan voi olla vasta nukkumaanmenoaikaankin. Mä syyttäisin tässä kohtaa herkkuja :). Ja veisin huomenna tarhaan.

En minäkään usko, että tyttö olisi tänään ihan mahdottomasti herkkuja vetänyt. Neiti muisti itsekin edelliset oksentamiseen päättyneet synttärit, ja tänään synttäreiltä tullessaan kertoi osanneensa lopettaa herkuttelun ajoissa. Kertoi, että oli syönyt pullan, mokkapalan ja naksuja. Lisäksi jokainen oli saanut kerätä pinjatan saaliista itselleen viisi karkkia. On kyllä kotioloissakin tuollaisia määriä joskus syönyt ilman seurauksia. Itse mietin, että voisiko se kaikki muu, reuhaaminen, jännitys jne. yhdistettynä herkutteluun aiheuttaa tämän..? Ihan ihemissäni kuitenkin olen, koska aikaisemmin tällaista ei tosiaan ole ollut. Ja tyttyö on tosiaan jo 6 -vuotias.

Musta tuossa on selvä kaava. Syntärit ->oksennus. Johtuu varmaan sokerista, jäniotyksestä, riehumisesta... ja luultavasti lapsi on syönyt jokusen karkin enemmän kuin muistaa... ;)
Jos aamulla näyttää olevan ok, ei vaikuta sairaalta niin veisin omani tarhaan. Vaikka muuten ollaan aika herkästikin kotona kun muksulla on jotain pientä..

en veisi nyt mihkään, on erittäin kova tautikausi menossa. leviää kuin kulovalkea. meijän tyttö oksensi alkuviikosta ja loppuviikosta toisen kerran ja on jo toista viikkoa sairaana. lisäksi meillä mies on jo 3 viikkoa kipee. töissä on puolet porukkaa pois. lääkärikin sanoi että ei kätellä, päivystyksessä oli kasa lapsia odottamassa tänään

Mäkin veikkaan että oli nyt vaan liiallinen herkuttelu, jännityksen laukeaminen, riehuminen jne. sitten kun rauhottuu illalla, niin nousee ylös. Ehkä se ei ole niinkään se määrä, vaan kaiken sekaisin syöminen?
Vaikuttiko kipeältä?

Ei ole vaikuttanut kipeältä, toki välttömästi ennen oksua valitti mahakipua.

Jännityksestä meidän tyttö kyllä oksentaa. Esim. jouluaaton vastaisena yönä heräsi oksentamaan, kun kuulemma jännitti niin kovasti. Samoin, jos ollaan esim. lomareissulle lähdössä, saattaa matkapäivän aamuna oksentaa.

juu mulla lapsi lähtiis. Todennäköisesti johtui herrkujen syömisestä. jos ei oksentanut kuin sen kerran tkaksi eikä enää myähemin olenkan niin silloin se ei ola mahatautia. joksus vaan lapset ja jotkut aikuisetkin on niin pöhköjä että tulee ahmittua liikaa

[QUOTE="Hoitaja";28107408]Yksi päivä oltava kotona![/QUOTE]

höpöp höpö, eihän e lapsi edes ole sairas. Äkkiäkös muksu sit opi että ahmin vähän ja oksennana niin huomenna ei tarvii lähteä mihinkään. Aika pienikin lapsiosaa tämän tehdä

[QUOTE="Hoitaja";28107408]Yksi päivä oltava kotona![/QUOTE]

no samalla ajatuksella yhdestä yskäisystä ptiää ola kotona tai kun kerran aivastaa, järjen käyttö o tssäkin tilantesa sallittua:headwall: