Lapsi ja yökyläily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äitikö..

Vieras
En tiiä enää mitä pitäis tehä. Tyttö 7v ikävöi aina mummolla yökylässä, tuo alko joskus 4vuotiaana ja jatkunu tähän päivään. Tyttö ollu mummolla vauvasta asti hoidossa, välillä päiväseltään ja välillä yökylässä että vanhemmat sais kahdenkeskistä aikaa.
Pikkusisko on taas ihan onnessaan menossa. Lapset on keskimäärin kerran 2kuukaudessa mummolla päivän tai sit ihan yönki.Silloin ku ovat päiväseltään niin ei mitään ikävöintiä, mutta tuo yöks jääminen on tytölle niin vaikeeta.
Tuntuu niin pahalta välillä jättää yöksi mutta oon yrittäny miettiä myös itseäni ja miestä että saatais hengähdystauko ja kahdenkeskistä aikaa kun meillä ei noita yhteisiä hetkiä kovin paljoa ole.
Oonko nyt ihan hirvee jos vien lapset mummolle yökylään vaikka tyttö siellä ikävöis vai kolkuttaako mulla huono omatunto ihan turhaan?

Hyvähän sen lapsen on oppia olemaan muualla yötäki, tosin itse ei ole kokenut että jättäisin sinne siksi että saisin omaa aikaa.. yleensä lapset nukkuu öisin, joten ei niistä ole vaivaa ...

Mä sinuna keskustelisin asiasta lapsen kanssa, miten kokee yökyläilyn tms... Ja jos kokee ikävänä asiana ja haluaisi kotiin nukkumaan niin ehkä vähentäisin yökyläilyjen määrää, 2kuussa on aika paljon :(

Siis tarkotin että lapset on keskimäärin kerran kahden kuukauden aikana mummolla hoidossa, jos sitäkään ja loppuun kirjotin et viimeks olleet 4kk sitten. Että ei tuo mun mielestä kovin usein oo..

meidän melkein 7v on samanlainen.. lähtee mielellään mummolle kylään, muttei kuitenkaan tykkää yökyläilystä. Ei saa kuulemma unta, oma sänky on parempi jne. Ei kuitenkaan itke illalla tms. Olen kuitenkin ajatellut, että onhan se joskus totuttava olemaan muuallakin (ollut siis vain mummolla yökylässä pari kertaa/vuosi) ja pikkusiskot on aina innoissaan menossa (3v ja 5v).. Kaikki ei vaan tykkää nukkua muualla..

Yhteistyössä