11v tutustunut 15vuotiaaseen, ja nyt ovat tiiviivsti yhdeessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epvarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epvarma

Vieras
Mielipiteitä, neuvoja ja näkökulmia kiitos.
Itselllä siis syksyllä 12v täyttävä vitosluokkalainen, paras kaveri muutti pois kuukautta sitten ja ollut vähän yksinäinen.
Ihan muutama päivä sitten ilmoitti, että hänellä on uusi ystävä, tänä vuonna 16 vuotta täyttävä tyttö (eli ysillä), ja alkoi viettää hänen kanssaan aikaa. Kävivät meillä, ystävä esiteltiin, vaikutti hiljaiselta ja mukavalta. tänäänkin koulun jälkeen suoraan ovat yhdesä, välillä kävelevät kaupungilla, välillä ovat meillä tytön huoneessa.
Nyt pitäisi päästä kaverin meille yökylään.
Toisaalta ihan kiva kun on kaveri, mutta aika tiivisti nyt ovat yhdessö ja tuo ikäero epäilyttää (aika paljon).Ovat melko samannäköisiä, mustiin pukeutuvat ja laitttautuvat yms.
Puuttuisitteko te?

Alkuperäinen kirjoittaja ei iällä väliä;29817751:
Jos ovat molemmat samaa sukupuolta niin en puuttuis, antaisin olla kavereita

meinaat ettei tyttö voi ihastua tyttöön?
Minullaoli 16 vuotiaana ollut seksisuhteita, ja olen bi.
on jotenkin "epäluuloinen olo", mutten tahdo pilata jos ovat oikeasti reilusti kavereita

[QUOTE="epävarma";29817772]meinaat ettei tyttö voi ihastua tyttöön?
Minullaoli 16 vuotiaana ollut seksisuhteita, ja olen bi.
on jotenkin "epäluuloinen olo", mutten tahdo pilata jos ovat oikeasti reilusti kavereita[/QUOTE]

Niin no en kyllä tiedä, sinähän varmaan parhaiten tiedät onko noilla jotain sellaista menossa vai ei. Sitten voi toki olla vähän huolissaan.

Mulla tuli vaan tuosta ekana mieleen yks tyttö omilta teiniajoilta. Se oli jotenkin muita lapsellisempi ja sillä ei ollut siksi kavereita, ja sitten sen takia se kaveerasi yhden ala-astelaisen kanssa. Niillä tosin oli ikäeroa joku reilu 3 vuotta vaan.

Se ysiluokkalainen on pakostikin jotenkin "jälkeenjäänyt" ja ehkä syrjäytynyt omien ikätovereiden keskuudessa?

Voihan se olla, että toi ysiluokkalainen kasvaa sitten vähän myöhemmin ja nauttii nyt pitkittyneestä lapsuudesta.
Hänen kannaltaan tuo voi olla hyväkin juttu, mutta itsekin tosiaan olisin tuon nuoremman tytön äitinä vähintäänkin epäileväinen.

Se ysiluokkalainen on pakostikin jotenkin "jälkeenjäänyt" ja ehkä syrjäytynyt omien ikätovereiden keskuudessa?

Voihan se olla, että toi ysiluokkalainen kasvaa sitten vähän myöhemmin ja nauttii nyt pitkittyneestä lapsuudesta.
Hänen kannaltaan tuo voi olla hyväkin juttu, mutta itsekin tosiaan olisin tuon nuoremman tytön äitinä vähintäänkin epäileväinen.

sait kiinni ajatuksesta. Mutta noin pikaisesti mitä näin , niin ihan "normaalin" oloinen tyttö, ja omani on luokkansa pisimpiä ja vähän teinimmän oloinen. Epäilyttää myös että tämäoma nuorempi menee tuon vanhemman mukana tekemään juttuja jotka vanhempia kiinnostaa, tupakka yms kokeiluja. Tosiaan jos jommalla kummalla jonkunlaista ihastumista niin tuo ikäero on kyllä niin iso etttä pakko puuttua, mutta varuiksi en uskaltaisi (halua pilata kaveruutta). Kiltisti tulivat tänne kun sanoin että klo 20 on kotiintuloaika,

Minä itse ehkä yrittäisin seurata tilannetta, ja juttelisin oman lapsen (siis sen nuoremman) kanssa. Jos kuitenkin kyseessä on oikeasti kaverisuhde, niin ei siinä mitään pahaa ole. Minä olin koulukiusattu, ja minulla oli joitain kavereita, jotka olivat minua nuorempia. Tunsin oloni jotenkin varmemmaksi ja turvallisemmaksi heidän seurassaan ja omiin ikätovereihin en niin luottanut. Nyt aikuisena yli 30-vuotiaana ystäviä on hieman yli 20-vuotiaista yli 50-vuotiaisiin.

kiitos vastauksista.
Keskustelen huomenna oman lapseni kansssa, mutta päätin ette mitään yökyläilyä ainakaan tule. Sain tässä vähän vihiä muusta kuin kaveruudesta, tekisi miel mennä keskustelemaan samantien, mutta odotan huomiseen niin olen rauhallisempi ja ehdin miettiä millaiset rajat vin asettaa

Mulla oli ihan paras kaveri silleen et meillä oli 4 vuoden ikäero. Se oli 10 ja mä olin 14. Oltiin monta vuotta ihan parhaat kaverukset. Ei se vaan haitannut se ikäero, vaan mä oikeesti, aidosti tykkäsin sen seurasta. Ei siinä ollut mitään hämärää taustalla. En mä siltä kiristänyt rahaa tai huijannut tai määräillyt. Meillä vaan oli samanlaiset jutut.

Yksi edelleen parhaimmista ystävistäni on minua reilu 3v nuorempi. Tutustuttiin kun asuttiin samassa taloyhtiössä ystäväni ollessa n. 6v. Ei ole ikäero ikinä vaikuttanut (saati, että olisi ikinä ollut mitään ihastumisia tmv..) ei edes silloin kun minä tulin teini-ikään. Ja kummallakin on (oli) myös omanikäisiä ystäviä, ei ollut silläkään saralla ongelmia.

Sinänsä saattaisin kyllä seurailla miltä vaikuttaa (ettei juurikin tulisi sitä alkoholu/tupakka-sekoilua sitten..) mutta en kyllö suorilta kieltäisi ystävyyttä. Ja eikös se olisi hyvä tapa tutustua/seurata kun ovat teillä yötä?

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Mä rupesin joskus kesällä ennen ysiluokkaa kaveeraamaan yhden 4 vuotta nuoremman likan kans. En mä mitenkää jälkeenjääny tai syrjäytyny ollu, oli mulla ihan omanki ikääsiä kavereita. Kavereita ollaan tuon 4 vuotta nuoremman kans nyt 20 vuotta myöhemminki.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
No ihan naurettavaa taas vetää noinkin rankat johtopäätökset, että vanhempi tyttö on jälkeenjäänyt :D Kyllä täällä palstalla näkee innokkaita pikkulääkäreitä ei voi muuta sanoa. Kaikki erilaisuus on joidenkin tollojen mukaan häiriintynyttä tai jotain muuta..

Minä juttelisin ihan sen tytön kanssa et mitä hän tuumii ikäerosta ja onko heille erilaiset kiinnostuksen kohteet? Eikö nuorempi haluaisi vielä leikkiä ja muutenkin hengata samanikäisten kanssa, vai eikö sillä vain ole väliä?

Asia selvisikin jo, pakotin näyttämään keskustelut puhelimesta, ja voin sanoa että osasta meinasi yrjö tulla. Tämä nuori oli siis ihan tosimielellä liikkeellä, eikä haitannut että toinen on 4 vuotta nuorempi.
Ilmoitin että yhteydenpito loppui tähän, muita toimia joudutaan miettimään huomenna miehen kanssa kunnolla, mikä vahingoittaa tyttömme vähiten

[QUOTE="Epävarma";29818421]Asia selvisikin jo, pakotin näyttämään keskustelut puhelimesta, ja voin sanoa että osasta meinasi yrjö tulla. Tämä nuori oli siis ihan tosimielellä liikkeellä, eikä haitannut että toinen on 4 vuotta nuorempi.
Ilmoitin että yhteydenpito loppui tähän, muita toimia joudutaan miettimään huomenna miehen kanssa kunnolla, mikä vahingoittaa tyttömme vähiten[/QUOTE]

Siis tarkoitatko että heillä onkin seurustelusuhde? Minäkään en tykkäisi, kun toinen on vielä noin nuori, niin vanhempi osapuoli voi muokata epävarmaa seksuaalisuutta tahtonsa mukaan. Eihän se vanhempikaan lapsi siinä välttämättä onasta mielestään manipuloi, mutta onhan siinä väkisinkin semmoinen asetelma. 11 vuotias on niin nuori, ettäseurustelu ei ehkä muutenkaan oo ajankohtaista.

Siis tarkoitatko että heillä onkin seurustelusuhde? Minäkään en tykkäisi, kun toinen on vielä noin nuori, niin vanhempi osapuoli voi muokata epävarmaa seksuaalisuutta tahtonsa mukaan. Eihän se vanhempikaan lapsi siinä välttämättä onasta mielestään manipuloi, mutta onhan siinä väkisinkin semmoinen asetelma. 11 vuotias on niin nuori, ettäseurustelu ei ehkä muutenkaan oo ajankohtaista.
Oli. Ja viestittelystä selvisi kyllä että tämä toinen oli tietoinen tyttäreni iästä. Tyttö oli varmasti palavasti ihastunut, mutta aivan liian nuori, ja sen hänelle selvitinkin. Netin kautta olivat siis tutustuneet, eli valehteli siitäkin neiti.
Siellä oli vain tämän vanhemman tytön ja hänen kavereiden välistä sellaista keskustelua, että tuli huono olo kun oman lapsensa nimen sieltä bongasi... Kaverinsa kutsui pedofiiliksi xl

Eihän tämä 15 vuotiaskaan vielä niin kypsä ole, että kannattaa hankkia homoseksuaalisia kokemuksia. Odottaisi nyt muutaman vuoden ja katsoisi tuntuuko sitten vielä samalta. Positiivista tuossa nyt se, ettei ole pelkoa raskaudesta.

Eihän tämä 15 vuotiaskaan vielä niin kypsä ole, että kannattaa hankkia homoseksuaalisia kokemuksia. Odottaisi nyt muutaman vuoden ja katsoisi tuntuuko sitten vielä samalta. Positiivista tuossa nyt se, ettei ole pelkoa raskaudesta.

Mä en taas näe asiaa noin. Jotkut on täysin varmoja seksuaalisesta suuntautumisestaan jo tuos iäs ja miks homoseksuaalin pitääs pidättäytyä muiden saman ikäästen heterojen aloottaes kokeilut seksin suhteen?

[QUOTE="Scarlett harmaana";29818460]Mä en taas näe asiaa noin. Jotkut on täysin varmoja seksuaalisesta suuntautumisestaan jo tuos iäs ja miks homoseksuaalin pitääs pidättäytyä muiden saman ikäästen heterojen aloottaes kokeilut seksin suhteen?[/QUOTE]

Samaa mieltä. Nuoren kehitysasteesta sitten tietenkin riippuu mitä kokeiluja ylipäätään kannattaa tehdä. Ja 11 vuotias on liian nuori seurustelukumppaniksi, tuolla ikäerollä ollaan niin eri tasolla.

[QUOTE="Scarlett harmaana";29818460]Mä en taas näe asiaa noin. Jotkut on täysin varmoja seksuaalisesta suuntautumisestaan jo tuos iäs ja miks homoseksuaalin pitääs pidättäytyä muiden saman ikäästen heterojen aloottaes kokeilut seksin suhteen?[/QUOTE]
No. Minusta homous on kumminkin poikkeama. Jokatapauksessa ainakin 11 vuotias on liika nuori 15 vuotiaan tyttöystäväksi. Vähän voi olla semmosta hyväksikäytön makua.

Yhteistyössä