Mua niin ottaa päähän mies ja sen duuni ja kaikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kehtaa nikillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kehtaa nikillä

Vieras
Mies tekee töitä km. 10-14 tuntia päivässä, lähtee aamuyöllä ja palailee milloin kahdelta, milloin kuudelta illalla. Menee nukkumaan suunnilleen suoraan, meillä ei oo ikinä kahdenkeskistä aikaa (ellei siis lapset ole vaikka jossain yökylässä) koska menee aina nukkumaan ennen lapsia. Mies on koko ajan väsynyt ja ärtynyt, vittuilee enenmmän tai vähemmän mulle ja isommille lapsillekin.
Mies ei jaksa mitään kivaa kanssani, kun koitan ehdottaa että mentäis vaikka leffaan ja syömään niin ei kuulemma jaksa ja huvita. Mitään kivaa (ulkomaanmatkoja, retkiä koko perheen kanssa tai edes kauppareissua) ei voi suunnitella kun yks torpedoi kaikki negatiivisuudellaan, vittu tekis mieli välillä jättää koko paskiainen rypemään yksinään omaan kurjuuteensa.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
meillä on vähän samanlaista,paitsi ettei asiat kärjisty kun en enää jaksa vaatia sitä yhteistä aikaa

Mua vaan pelottaa että koko suhteesta ei tule enää ikinä mitään ellei sitä yhteistä aikaa ole ikinä. Meillä on monta lasta ja arki on niin hektistä että mun mielestä ois elintärkeää parisuhteen kannalta muutaman kerrran vuodessa ottaa aikaa vähintään yksi ilta ihan vaan kahdestaan. Edellisestä yhteisestä reissusta (yksi yö hotellissa ja illalla kivaa ohjelmaa) on jo monta kk.
Mitä sitten kun lapset on kasvaneet isoiksi ja mies jäänyt eläkkeelle? Me ei tunnetakaan toisiamme lainkaan, jos ylipäänsä olllaan edes yhdessä enää :(
Mä niin haluaisin panostaa meidän suhteeseen mutta toiselle tuntuu duuni ja uni olevan tärkeämpää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö miehen työpaikalla noudateta työaikalakia? Ylitöiden määrä on laissa rajattu 250 tuntiin vuodessa.

On sellaisella alalla missä moni tekee enemmänkin tunteja... Ällöttävä duuni perheelliselle ihmiselle kaikenkaikkiaan.

(Ja jos joku ei jo arvannut niin rekkakuskista kyse)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö miehen työpaikalla noudateta työaikalakia? Ylitöiden määrä on laissa rajattu 250 tuntiin vuodessa.

On sellaisella alalla missä moni tekee enemmänkin tunteja... Ällöttävä duuni perheelliselle ihmiselle kaikenkaikkiaan.

No siis koska palstalla avasit suusi tästä, tälläinen mies ei tietenkää ole kykeneväinen isäksi ja sun pitäis jättää se/miksi edes teit lapsia tollasen miehen kanssa.... :whistle:

Rekkakuskin vaimon elo on tätä iänikuista odottamista ja puhelinlangoilla roikkumista..Eihän tää hääviä ole, mut kaikkeen tottuu...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miksi miehesi tekee niin paljon töitä? Hoidadko lapset kotona ja hän tienaa elannon? ONko näin paljon duunin tekeminen ns pakon sanelema?

Tällä hetkellä olen kotona äitiyslomalla mutta muuten töissä, meillä on omat rahat eli hänen duuninpainamisestaan mä en hyödy yhtään mitään. Ja väitän että pienemmilläkin tunneilla kyllä rahat riittäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

No siis koska palstalla avasit suusi tästä, tälläinen mies ei tietenkää ole kykeneväinen isäksi ja sun pitäis jättää se/miksi edes teit lapsia tollasen miehen kanssa.... :whistle:

Rekkakuskin vaimon elo on tätä iänikuista odottamista ja puhelinlangoilla roikkumista..Eihän tää hääviä ole, mut kaikkeen tottuu...

:D
Mut oikeesti, kun ollaan alettu olemaan yhdessä niin mies opiskeli ihan toista alaa, siistiä sisätyötä inhimillisillä työajoilla... Sit vaan jotenkin päätyi rekkakuskiksi ja mua ällöttää jo koko ammattikin.

:D
Mut oikeesti, kun ollaan alettu olemaan yhdessä niin mies opiskeli ihan toista alaa, siistiä sisätyötä inhimillisillä työajoilla... Sit vaan jotenkin päätyi rekkakuskiksi ja mua ällöttää jo koko ammattikin.

:hug: Joko sä otat ja puhut sen kanssa asioista vakavasti tai annat olla ja nieleskelet..Koita jaksaa..

Alkuperäinen kirjoittaja hk:
mä en mitenkään kärsinyt siitä kun mies ajo,sai ainakin laskut maksettuu...

Mun lakujen maksuun ei vaikuta mitenkään kun meillä on omat rahat.
Meillä on monta lasta niin oishan se kiva että toinenkin ois useemmin kun 3 tuntia viikossa perheen kanssa läsnä... Puhumattakaan siitä että mä voisin itsekin vaikka kerran viikossa harrastaa jotain tai että toinen lähtis mun kanssa kerran kuussa leffaan. Mut ei kun ei.

Alkuperäinen kirjoittaja elätti:
Pitäskö sun mennä TÖIHIN. niin mieskin voisi vähentää työtuntejaan.......???

Luuletko et rekkakuski vähentäis työtuntejaan vaikka kuinka akka on töissä? :laugh: Ei ne sitä työtuntien tai rahan määrän takia tee...Yleensä rekassa istuvalle miehelle se työ on elämä ja siihen ajaa muut syyt kun perheen elätys..Vaikka se niin hienona tekosyynä mukana roikkuukin, kuten jo ap sanoi, pienemmätkin tunnit riittäis..

mies tekee "pakon edestä" nyt paljon töitä, on 8/9-18/20 töissä
haluaa tehdä överiä ja saa sillä omat hölmöilynsä maksettua.
mä siirryin tekemään 6tuntista päivää kun sain työn jossa paremmat työvuorot lapsen kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja elätti:
Pitäskö sun mennä TÖIHIN. niin mieskin voisi vähentää työtuntejaan.......???

Se on kuule niin nähty... Mä kyllä käyn töissä ja mies tekee iiiiiihan yhtä pitkiä päiviä silloinkin, valittaa vaan miten mun työnteko haittaa hänen duuniaan ;) Ja miten mä olen vittumainen kun käyn töissä... Oikeesti, nyt kun kirjoittaa näitä juttuja niin ihmettelen todella miksi helvetissä olen ton ihmisen kanssa. Helpommalla taitaisin päästä muksujen kanssa yksin. Rakastan miestä kuitenkin ja tahtoisin saada tän jutun toimimaan mutta vaikeeta on.

Meillä on monta lasta niin oishan se kiva että toinenkin ois useemmin kun 3 tuntia viikossa perheen kanssa läsnä... Puhumattakaan siitä että mä voisin itsekin vaikka kerran viikossa harrastaa jotain tai että toinen lähtis mun kanssa kerran kuussa leffaan. Mut ei kun ei.

joo oishan se kiva et ois vaikka työtön niin ois aikaa!!

Joo-o, täällä meinaa olla samaa onkkelmaa, mutta en jaksa enää välittää vaan nautin niistä yhteisistä hetkistä, joita sattuu olemaan.

Tuossa joku aika sitten mies soitti, että illaks on töitä ja näin ollen on yön pois. Lisäksi miehellä on myös oma firma, joten sen puitteissa menee sitten ke-to välinen yö. Viime aikoina on ollut sen 2-3 yötä viikolla pois, joten onhan se ihan kiva olla tuon 1-vuotiaan kanssa päivät pitkät täällä keskellä ei mitään.

Ja mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin työttömyys tai töitä 70h viikossa?
Sori mut mun mielestä perheellisen ihmisen ihan max. viikkotyötuntimäärä olis jotain 50, sekin jo liikaa.

Mun isä on rekkakuski, nykyään oma firma. Tekee aina jotain 80h viikkoa.. Yleensä on viikot pois ja viikonloput kotona. Ja menee aikasin nukkumaan ja herää myös aikaisin. Tuo rekan ajaminen on heille oikeasti kutsumusammatti, eikä sitä voi vaan vähentää! Usko pois, ei tuu muuttumaan.

No mun vanhemmat on kyllä ihan yhdessä ja onnellisia, ja tekevät välillä myös ulkomaanmatkoja(ei tekis jos iskä päättäis). Äiti kun sattuu olemaan aika voimakasluontoinen ihminen, että iskä tottelee :)

Aika outoa et teillä on omat rahat jos lapsenkin olette tehneet. Nyt olis kyllä keskustelun paikka.

Ja mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin työttömyys tai töitä 70h viikossa?
Sori mut mun mielestä perheellisen ihmisen ihan max. viikkotyötuntimäärä olis jotain 50, sekin jo liikaa.

ei,jos on rekkakuski....ei kannata valittaa,sul on asiat kuitenkin ihan hyvin...

Ei se välttämättä aina siitä rekkakuskimiehestäkään tunnu niin kivalta tehdä pitkää päivää. Mut se on kyllä tosiasia, että yhteistä aikaa täytyy löytää, muuten ei parisuhde toimi. Mites teillä sit viikonloput menee, ei kai mies sentään 7 päivää viikossa töissä ole?

Mut ymmärrän kyllä tilanteen hankaluuden. Nimimerkillä noin 10 vuotta rekkaa ajaneena.