Lapsi isyystestiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies 1970
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmettelisin mutta suostuisin. Testitulosten tultua kysyisin eikö ollut parempaa käyttöä rahalle kuin itsestäänselvyyden todistaminen ja sitten kysyisin mitä mies on tehnyt ensin kun kerran epäili minua.

En loukkaantuisi, koska varmaankin usein on kyse jostakin pienestä epävarmuuden tunteesta perusluottamuksessa, eikä siitä, että olisi hirveä epäily, että vieraissa on käyty (paitsi sen naisiin ei voi luottaa -kohdan tietysti kokisin loukkaavana ja omituisena, mutta noin muuten). Eli ihmisessä ei tarvitse olla sen vuoksi mitään perustavanlaatuista vikaa, mistä pitäisi avioeropapereita laittaa menemään. Olisi reilumpaa, jos tuollaisessa tilanteessa ei nostettaisi meteliä, vaan antaisi miesten maksaa itse nettitestinsä ja voivathan he sen onneksi nykyisin tehdäkin ihan omin päinkin, jos kokevat, että on tarvetta. Virallisia tietä ei tietenkään kannattaisi asiaa selvitellä. Siinä on sitten jo loukkaamisen leima mukana ja se on syytä säästää vähän toisenlaisiin tilanteisiin. Turha julkista puolta muutenkaan kuormittaa "huvin vuoksi" -testeillä.

[QUOTE="vieras";26055381]En loukkaantuisi, koska varmaankin usein on kyse jostakin pienestä epävarmuuden tunteesta perusluottamuksessa, eikä siitä, että olisi hirveä epäily, että vieraissa on käyty (paitsi sen naisiin ei voi luottaa -kohdan tietysti kokisin loukkaavana ja omituisena, mutta noin muuten). Eli ihmisessä ei tarvitse olla sen vuoksi mitään perustavanlaatuista vikaa, mistä pitäisi avioeropapereita laittaa menemään. [/QUOTE]
Ja siis kyllähän lapsen syntymä on niin iso asia, että se saattaa nostaa ties minkälaisia tunteita pintaan menneisyydestä, vaikka muuten olisikin asiat hyvin.

Mitä mieltä naiset ovat siitä jos mies haluaa lapselle isyystestin?

Eli olette avopari ja teille syntyy lapsi ja mies ilmoittaa että haluaa isyystestin lapselle, vaikka mitään varsinaista syytä epäilyyn isyydestä ei ole - muuta kun se että naisiin ei voi koskaan luottaa.

Mä en niin paljoa miestä tai lapselleni isää kaipaa että jos mun avopuoliso ei luota sanaani vaan vaatisi testejä, niin jääköön sitten mun puolesta lapsi ilman isää ja mä miestä. Ihan itse voi yksinkin lapseni elättää. Äärimmäisen raivostunu olisin vain itselleni, siitä että mun ihmistuntemus on mennyt noin metsään ja että olen päästänyt lähelleni tuollaisen kusipään.

kerran baarissa vastasin moi kun joku mies sanoi minulle moi. Mies ei todellakaan minua tuntenut enkä minä häntä, myöhemmin vasta tajusin että hetkinen, enhän mä täältä tunne ketään :D Missään en ole yksin käynyt paitsi baarin vessassa, naisten kanssa :D
Mä olisin joka kerta varmaan sitten raskaana kun baarissa käyn, odottaisin ainakin viisikkoa ellen kahdeksikkoa, sen verran aktiivisia on vieraat miehet moikkailemaan baariympäristössä :D

Mutta joo, kyllä se rikkoisi suhteesta jotain olennaista jos mies vaatii isyydenselvitystä. Ymmärrän kyllä sen jos on syytä epäillä oikeasti että lapsi on jonkun toisen, mutta siihen kyllä tarvitaan paljon muutakin kun pelkkä "moi".

sehän on isän oikeus. miehen ijust eilen sanoi että haluua testit vaikka ollaan jo naimisissa ja lapsetkin 4v ja 2v. sanoin että senkus menee jos kerrran siltä tuntuu

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26056528:
sehän on isän oikeus. miehen ijust eilen sanoi että haluua testit vaikka ollaan jo naimisissa ja lapsetkin 4v ja 2v. sanoin että senkus menee jos kerrran siltä tuntuu
Teillä on varmaan luottamus kunnossa ja suhde hyvällä mallilla.

Kyllä toi olis ihan järjettömän suuri epäluottamuslause, että en tiiä miten siitä sitten käytännössä luottamus palautuis, mutta kyllä mä suostuisin. Niinku Keittiönoitakin sanoi, olis ainakin sitten varmaa, eikä tarttis sitä asiaa repostella riidoissa yms.

Mitä mieltä naiset ovat siitä jos mies haluaa lapselle isyystestin?

Eli olette avopari ja teille syntyy lapsi ja mies ilmoittaa että haluaa isyystestin lapselle, vaikka mitään varsinaista syytä epäilyyn isyydestä ei ole - muuta kun se että naisiin ei voi koskaan luottaa.

Isyyttä enemmän epäilisin naisesi mielenterveyttä.
MILLAINEN ihminen on suhteessa sellaisen kanssa jonka mielestä "naisiin ei voi koskaan luottaa"?
Äärimmäisen alistettu ja nöyryytetty reppana? Sellaiselle tuskin isyystestikään enää kaiken muun päälle tuntuu enää missään...
ja hyvällä onnella voisi jopa prosessin kuluessa saada yhteyden johonkin terveydnehoitohenkilökunnan edustajaan joka voisi auttaa mielenterveysavun saamisessa ja irti tuhoisasta suhteesta.

Kannatan siis teille ehdottomasti sitä testiä.
:)

No jos tilanne sitä vaatii niin testeihin vaan.
Tuo sinun syysi "koska naisiin ei voi ikinä luottaa" on kyllä äärimmäisen naurettava ja typerä, itse en noin lapsellista ukkoa katselisi.

Ihmettelisin, varmasti vähän loukaantuisinkin mitä mies sitten minun kanssani tekee jos naisiin ei voi luottaa. Sinänsä isyystestiä vastaan en olisi, jos mies varma haluaa isyydestään olla.

Mieluummin niin, että selvitetään heti, kuin että sitten eron tullessa aletaan vonkumaan, että onko se ees mun. Noita on nimittäin paljon, jotka muitta mutkitta tunnustaa lapsen omakseen ja sitten, kun ero tulee ja pitäisi elareita sopia, niin yht´äkkiä ollaankin sitä mieltä, että ei se lapsi varmaan mun olekaan. Kiva sille lapsellekin, joka jo siinä vaiheessa ymmärtää, mistä on kyse.

Kyllä siinä suhteessa olisi aika paljon mätää jos toinen epäilee omaa isyyttään. Itse en haluaisi jatkaa yhteiselämää miehen kanssa joka epäilisi minun pettäneen häntä, vieläpä aikana jolloin on yritetty vauvaa. Eikä miehenkään ole varmasti hyvä elää naisen kanssa johon ei luota tuota vertaa. Se isyystestin tuloshan ei edes tuo mitään luottamusta. Okei, näyttää miehelle että hän on lapsen isä mutta jos hän epäili vaimonsa pettäneen niin se epäilys jää varmasti kytemään.

Jos kyse olisi ihan tuoreesta suhteesta tai puhtaasta seksisuhteesta ja vahinkoraskaudesta niin itse varmaan haluaisin testit vaikkei mies niitä kaipaisikaan. Tuossa ei mielestäni olla vielä rakannettu sellaista luottamusta niin olisi ihan hyvä saada miehellekin vahvistus. Ja varmaan ainakin alkuun suunnittelisin elämää lähinnä kaksin lapsen kanssa.

Minä taas yritin saada nykyistä miestä isyystesteihin nuorimman tyttärensä kohdalla. Tästä jo aikaa, mies loukkaantui ehdotuksestani. Mutta olen ihan varma että nuorempi ei ole hänen, ja ketuttaa että ex käyttää hyväuskoista miestäni hyväkseen.
Tässä tapauksessa siis toivoisin että mies olisi aikoinaan tajunnut testiä pyytää, koska aihetta sille olisi ollut ja saisi oikea isä sitten kantaa kortensa kekoon.

Mun maailmassa itse kysyin haluaako mies isyystestin :) Ihan vaan siksi, että mä tiedän että lasi on minun mutta mies perjaatteessa ei voi sitä tietää....

Ja ei, miehellä ei ole ollut mitään syytä epäillä minua, enkä vieraissa ole ikinä ollut. Ja meillä ei myöskään mitään luottamus pulaa ole ollut...

Niin ja kävimme isyystesteissä :D ja lapsi on mieheni :D
Mutta tämä on vain minun näkökantani asiaan

Minä sanoin avopuolisolleni että tehdään testit ettei ikinä ainakaan tartte epäillä. Eronneiden isien suusta varsinkin kuuluu aika usein epäilyjä että onkohan edes minun lapsia.. Enkä kyllä muutenkaan loukkaantuisi. Jos olisin mies niin vaikka luottaisin niin kyllä se mukava olis saada asia paperilla kun vaan muijan suusta.

Yhteistyössä