Mies vaatii isyystestiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Tiedän itse aivan täydellä varmuudella, että jos mieheni ei ole lasteni isä niin minäkään en ole heidän äitinsä, biologisesti.

Moni hokee tietävänsä itse varmuudella, mutta ettekö te osaa ajatella asiaa ollenkaan miehenne kannalta?! Mä olen ymmärtänyt että naisilla on miehiä parempi empatiakyky...

Mä tunnen sympatiaa myös itseäni kohtaan.

Jokainen tuntee sympatiaa itseään kohtaan. Mutta jos sitä empatiaa ei riitä muille niin voi olla vaikea elää parisuhteessa. Ilmeisesti suomalaiset miehet ovat niin tottuneet siihen ettei heillä ole mitään oikeuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Täällä on näköjään jatkettu kiivasta keskustelua :) meillä on tilanne sen verran edennyt että ollaan pystytty puhumaan asiasta ilman riitelyä, sanoin miehelleni että minulla ei ole mitään salattavaa ja jos hän testiin haluaa sen vuoksi että ei luota minuun ja uskoo pettäneen niin siitä vain, mutta jos hän ei tässä asiassa minuun luota niin ei sitten voi luottaa missään muussakaan asiassa. Kysyin sitten häneltä onko kertaakaan ajatellut tämän raskauteni aikana ettei lapsi hänen olisi, johon hän vastasi EI! Hän siis uskoo minua etten ole pettänyt, joten minkä vuoksi sitten tehdä tämä testi turhan takia, koska joka tapauksessa lapsen syntymän jälkeen joutuu kuitenkin laittamaan nimensä paperiin ja tunnustamaan isyytensä ja sen jälkeen hänellä on täydet oikeudet lapseen ja lapsella isäänsä ja siitä todisteena mustaa valkoisella...

Kerro sitten sille miehelle, että saa olla itse se joka pitää pientä itkevää vauvaanne kiinni, kun hoitaja sörkkiin lapsen päähän neulalla! Kyllä oli mulle kova paikka, kun esikoisen kanssa yllätyksenä tuli tämä juttu. Kauheaa oli olla "se, joka satuttaa lasta, jotta saisi tarpeeksi verta" :'( Meillä testi tehtiin siis siksi, ettei asuttu samassa osoitteessa miehen kanssa.

Saa sitä verta muualtakin kuin päästä! :o

Ei kuulemma niin pieneltä. :/ Tai veren ottaminen dna-testeihin paljon hankalampaa kaikkialta muualta (eli vielä enemmän sörkkimistä ), joten siksi ottavat aina päästä.

Ei kannata uskoa aina kaikkea mitä sanotaan...

En mä uskokaan, entisellä luokkakaverilla vaan vielä pahempi kokemus kun ei antanut ottaa päästä. Lapsen kättä sörkittiin ainakin puolituntia neulalla saamatta sitä verta kuitenkaan. Eli joutuivat lopulta kuitenkin ottamaan päästä. Halusin kuitenkin säästää omaa lastani, joten annoin luvan heti päästä ottamiselle. Tosin pahaa teki sekin. :'(

Minkähän ikäisenä noi toimenpiteet tehtiin?

Tiedän itse aivan täydellä varmuudella, että jos mieheni ei ole lasteni isä niin minäkään en ole heidän äitinsä, biologisesti.

Moni hokee tietävänsä itse varmuudella, mutta ettekö te osaa ajatella asiaa ollenkaan miehenne kannalta?! Mä olen ymmärtänyt että naisilla on miehiä parempi empatiakyky...

Jokainen tuntee sympatiaa itseään kohtaan. Mutta jos sitä empatiaa ei riitä muille niin voi olla vaikea elää parisuhteessa. Ilmeisesti suomalaiset miehet ovat niin tottuneet siihen ettei heillä ole mitään oikeuksia...

Öh, mitä oikeuksia nyt puuttuu? Onhan hänellä oikeus vaatia isyystestiä. En missään nimessä kiellä sitä. Minulle tuo vain kertoo, ettei hän luota minuun edes elämämme tärkeimmissä hetkissä. En halua jatkaa suhdetta hänen kanssaan vaatimusten jälkeen. Se on minun oikeuteni.

En mä uskokaan, entisellä luokkakaverilla vaan vielä pahempi kokemus kun ei antanut ottaa päästä. Lapsen kättä sörkittiin ainakin puolituntia neulalla saamatta sitä verta kuitenkaan. Eli joutuivat lopulta kuitenkin ottamaan päästä. Halusin kuitenkin säästää omaa lastani, joten annoin luvan heti päästä ottamiselle. Tosin pahaa teki sekin. :'(

Minkähän ikäisenä noi toimenpiteet tehtiin?[/quote]

Vauva oli n. 2 kk

Vauva oli n. 2 kk[/quote]

Tuusulan kunnassa oli vielä viime vuoden puolella ohjesääntönä että vasta 3-4-kuisena saa ottaa näytteen. Kädestä otettiin, piis of keik, ei tullut edes itkua.

Vauva oli n. 2 kk

Tuusulan kunnassa oli vielä viime vuoden puolella ohjesääntönä että vasta 3-4-kuisena saa ottaa näytteen. Kädestä otettiin, piis of keik, ei tullut edes itkua.[/quote]

Nää testit onkin tehty n. 4-8 vuotta sitten..

Vauva oli n. 2 kk

Tuusulan kunnassa oli vielä viime vuoden puolella ohjesääntönä että vasta 3-4-kuisena saa ottaa näytteen. Kädestä otettiin, piis of keik, ei tullut edes itkua.

Nää testit onkin tehty n. 4-8 vuotta sitten..[/quote]

Niin arvelinkin. Ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt...

Öh, mitä oikeuksia nyt puuttuu? Onhan hänellä oikeus vaatia isyystestiä. En missään nimessä kiellä sitä. Minulle tuo vain kertoo, ettei hän luota minuun edes elämämme tärkeimmissä hetkissä. En halua jatkaa suhdetta hänen kanssaan vaatimusten jälkeen. Se on minun oikeuteni.

Juu, sinkkuus onkin muotia nykyään :D Ihmekään kun ihmisten on vaikea ymmärtää muita kuin itseään...

Kysymys on sovinistisesta periaatteesta, joka yleistyessään takaa miesten sosiaalisista pakotteista vapaan yhteisen oikeuden tulla tuomituksi vain omien biologisten jälkeläistensä elatus- ja huoltajuusvelvoitteeseen.

Yhteistyössä