Mies vaatii isyystestiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Memmu: no meillä kävi just niin, että liitossa mies vaati, vaikka EI tod. ole mitään syytä epäillä! On tosi mustis ja vahtinut mua jatkuvasti enkä ollut missään käynyt yksin. Sama työpaikkakin on. Että arvaa vaan kuinka syvältä satutti kun sen testin teki! Ja pahinta oli se häpeä mitä tunsin ja tunnen vieläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nää on just näitä kun tehdään lapsia avioliiton ulkopuolella niin sitten mies pääsee tollasia loukkauksia syytämään.

Mä teettäisin sen testin ja potkaisisin miehen pellolle. Kyllä sen verran syvä loukkaus olis tuo minun näkökantilta.

Niin avioliitossahan ei voi pettää tai epäillä toista pettämisestä..

Mutta avioliitossa harvemmin aletaan vaatia niitä isyydentunnustamisia jollei ihan OIKEASTI ole syytä epäillä isyyttä.

Millä perusteella väität näin. Eiköhän se ole ennemminkin ihmisistä kiinni, eikä siitä papin aamenesta.

Aapee vois udella mieheltään paremman vastauksen kuin sen "periaatteen".

Minusta on ihan loogista, että mies tahtoo mustaa valkoisella. Sillä saa tukittua sitten vaikka anopin suun jos se vittuilee. MIstäs me tiedetään jos vaikka miehen isä on alkanut esittää (asiattomia) epäilyjä lapsen isästä ja mies haluaa lyödä sille jauhot suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Memmu: no meillä kävi just niin, että liitossa mies vaati, vaikka EI tod. ole mitään syytä epäillä! On tosi mustis ja vahtinut mua jatkuvasti enkä ollut missään käynyt yksin. Sama työpaikkakin on. Että arvaa vaan kuinka syvältä satutti kun sen testin teki! Ja pahinta oli se häpeä mitä tunsin ja tunnen vieläkin...

Mutta eihän se ole sinun, vaan miehesi häpeä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Minusta on ihan loogista, että mies tahtoo mustaa valkoisella. Sillä saa tukittua sitten vaikka anopin suun jos se vittuilee. MIstäs me tiedetään jos vaikka miehen isä on alkanut esittää (asiattomia) epäilyjä lapsen isästä ja mies haluaa lyödä sille jauhot suuhun.

Tosimies kykenee kyllä puolustamaan vaimoaan ja vaimon mainetta ilman isyystestiin pakottamistakin.
Sanomaan faijalleen, että turpa kiinni nyt ja aina, jos haluat olla tekemisissä meidän ja lapsenlapsesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Miksi siitä pitäisi saada mustaa valkoisella? Miksei sitten voisi sanoa niille anopeille sun muille, että luottaa puolisoonsa ja että asia ei kuulu heille. Ja mitäs se kertoo anopille, että testi on tehty (jos siis kysyy testin jälkeen)? Eikö se vähän viittaa siihen, että mies on itsekin epäillyt isyyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Ymmärrän, että sinua loukkaa, kun katsot asiaa siltä kantilta, että nyt sinua epäillään pettämisestä. En usko, että mies ajattelee asiaa tuosta näkökulmasta, vaikka käytännössä asia sitä tarkoittaakin. Luulen, että hän tosiaan ajattelee, että ikinä ei pahimmassakaan tilanteessa tulevaisuudessa tarvitse asialle uhrata yhtään ajatusta, eikä tosiaan kukaan pääse vittuilemaan. Se on vähän niinkuin diplomi, että hän on MINUN. En tiedä ymmärsitkö, mitä ajan takaa, vaikea selittää, mutta sinuna en ottaisi henkilökohtaisesti vaan tekisin testin.
Diplomi jota voi esitellä kavereille jos alkavat uittuilemaan kuka on lapsen mahdollinen isä.

Nää on just näitä kun tehdään lapsia avioliiton ulkopuolella niin sitten mies pääsee tollasia loukkauksia syytämään.

Mä teettäisin sen testin ja potkaisisin miehen pellolle. Kyllä sen verran syvä loukkaus olis tuo minun näkökantilta.

Niin avioliitossahan ei voi pettää tai epäillä toista pettämisestä..

Mutta avioliitossa harvemmin aletaan vaatia niitä isyydentunnustamisia jollei ihan OIKEASTI ole syytä epäillä isyyttä.

Millä perusteella väität näin. Eiköhän se ole ennemminkin ihmisistä kiinni, eikä siitä papin aamenesta.

Sellainen pikkuero noissa on että avioliitossa lapsi on automaattisesti miehen, avoliitossa taas vaaditaan isyydentunnustus. On huomattavasti isompi juttu ruveta vaatimaan isyydenselvittämistä avioliitossa.

Toisaalta näissä isyydenselvitystä vaativissa tuntuu olevan sen verran häilyviä tyyppejä ettei monikaan olisi edes naimisiin mennyt.

Runoilijasirkka; tunnen häpeää siitä, että mies voi edes ajatella sellaista! Mietin vaan mitä minä olen tehnyt väärin... Olen tapauksen takia masentunut ja luottamus mieheen mennyt täysin. Kun mietin, että jos epäilee mua pettämisestä, niin on varmaan itse pettänyt. Ei mulle olis tullut mieleenkään mitkään testit!

Kyllä mä olisin sitten tossa vaiheessa miettinyt muutenkin sitä suhteen jatkoa. En olisi itse alentunut sille tasolle, että olisin ruvennut mitään testejä teettämään. Jos ei liitossa ole sen verran luottoa, että tiedetään tulevan lapsen isä niin ei sillä mun mielestä ole kyllä jatkoakaan...

Runoilijasirkka; tunnen häpeää siitä, että mies voi edes ajatella sellaista! Mietin vaan mitä minä olen tehnyt väärin... Olen tapauksen takia masentunut ja luottamus mieheen mennyt täysin. Kun mietin, että jos epäilee mua pettämisestä, niin on varmaan itse pettänyt. Ei mulle olis tullut mieleenkään mitkään testit!

No sellainen ihminen joka syyttä koko ajan epäilee, on vähän ehkä epävarma. Sun ei kuulu hävetä, ethän ole tehnyt mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Avioliitto, avoliitto, ihan sama kumpi.
Parisuhde kuitenkin on kyseessä, ja yhdessä eläminen saman katon alla.

Ei se ihan sama ole... avIoliitossa se lapsi katsotaan automaattisesti miehen lapseksi, avOliitossa siitä joudutaan tekemään selvitys joka monesti myös johtaa tuohon isyydenselvittämiseen...

Niin olisi minunkin taholta luottamus menneisyyttä, antaisin tehdä testin ja laittaisin ukon pihalle mun elämästä.

Toisaalta voisin tehdä myös niin etten suostuisi, sanoisin "sovitaan sitten niin ettei lapsi ole sinun", laittaisin ukon pihalle, eikä hänellä olisi enää asiaa mun elämääni, vaikka kuinka tulevaisuus osoittaisi, ulkonäön perusteella, että lapsi on hänen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Pystyykö täällä kukaan puhumaan asioista yleisellä tasolla? Kaikki jauhavat vain itsestään.

Tottakai jokainen ajattelee asioita omien kokemustensa ja näkemystensä kautta.
Mutta yleiselläkin tasolla nyt keskustellaan naisesta, joka ei ole pettänyt tai antanut miehelle aihetta sitä epäillä, ja mies vaatii silti isyystestin. Tällainen tilannehan ap:llä on. Ja yleiselläkään tasolla en ymmärrä isyystestiä, jos isyydessä ei pitäisi mitään epäselvää olla, ts. jos lapsi syntyy avio- tai avoparille jonka suhteessa ei ole pettämistä tai pettämisepäilyjä ollut.

Hitostako sinä voit tietää kuka on pettänyt tai antanut aihetta epäilyyn? Ja samahan se on vaikkei olisikaan. Kysymyshän on periaatteesta! Mutta olen toki huomannut että se on tällä palstalla ihan vieras käsite :/

Varmaan ensireaktio olisi loukkaantuminen. Toisaalta varmaan voitaisiin se testi tehdäkin, jos se olisi hänelle tärkeä. Onhan se miehellä eri asia, kun se on ainoa konsti olla asiasta täysin varma. Mutta silti pahoittaisin mieleni.

no mä hyvin ymmärrän myös miehen kannalta asian VAIKKA ei ole syytä epäillä pettämistä,mut silti....miettikääpä itse jos olisitte miehiÄ? mistä hitosta sitä voi tietää 100% varmax onko lapsi hänen vai ei vaikka toki luottamus pitäs olla,mutta silti ymmärrän miehenki "epäilyt" ja hän haluaa VARMAN tuloksen;) kyllä mä ainakin suostuisin isyystestiin enkä siitä hirveitä skitsoja ottais. kylhän se vähän sais ihmettelemään,mut silti tänä päivänä kun mikään ei oo pysyvää ja ihmiset on mitä on...petetään mennen ja tullen niin hyvin ymmärrän testin=)

Mun mielestä on parempi antaa tehdä testi niin ei ainakaan tulevaisuudessa tuu epäilyjä, esim. eron tullessa. Sä tiedät kuka sun lapsen isä on, mut jotkut miehet ei vaan usko ennen testiä. Meillä ei testiä ole tehty, mut välillä toivon, että olis.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
no mä hyvin ymmärrän myös miehen kannalta asian VAIKKA ei ole syytä epäillä pettämistä,mut silti....miettikääpä itse jos olisitte miehiÄ? mistä hitosta sitä voi tietää 100% varmax onko lapsi hänen vai ei vaikka toki luottamus pitäs olla,mutta silti ymmärrän miehenki "epäilyt" ja hän haluaa VARMAN tuloksen;) kyllä mä ainakin suostuisin isyystestiin enkä siitä hirveitä skitsoja ottais. kylhän se vähän sais ihmettelemään,mut silti tänä päivänä kun mikään ei oo pysyvää ja ihmiset on mitä on...petetään mennen ja tullen niin hyvin ymmärrän testin=)

No mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, onko se lapsi varmasti miehen? Jos minulle esim. selviäisi, että lapseni on laitoksella vaihtunut, en todellakaan vaihtaisi näitä omiani niihin biologisiin. Siis jos ajatellaan vain sen perimän kannalta eikä sitä pettämisnäkökulmaa, jonka tässä ilmeisesti väitetään olevan sivuseikka.

Alkuperäinen kirjoittaja kiti:
Mun mielestä on parempi antaa tehdä testi niin ei ainakaan tulevaisuudessa tuu epäilyjä, esim. eron tullessa. Sä tiedät kuka sun lapsen isä on, mut jotkut miehet ei vaan usko ennen testiä. Meillä ei testiä ole tehty, mut välillä toivon, että olis.

Hyvä pointti! Se on nimittäin jälkikäteen (tunnustuksen jälkeen) jo vähän hankalampi juttu.

Yhteistyössä