Mies vaatii isyystestiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Moniko nainen sitten loukkaantuu jos uusi seurustelukumppani vaatii sen sukupuolitautitestin? Kun sen vaatii moni nainen kuitenkin itsekin. Sehän on nykyään käsittääkseni aika yleinenkin käytäntö uusissa seurustelusuhteissa.

Minä kävin kun minulla aina välillä kirveli pissatessa, niin testeissä. Ihan vaan oireen takia, vaikka olin hyvin varma siitä, ettei mies ole ikinä pettänyt ja vaikka olen vaan hänen kanssa ollut. En osaa selittää. Ei mies loukkaantunut kai.

Moniko nainen sitten loukkaantuu jos uusi seurustelukumppani vaatii sen sukupuolitautitestin? Kun sen vaatii moni nainen kuitenkin itsekin. Sehän on nykyään käsittääkseni aika yleinenkin käytäntö uusissa seurustelusuhteissa.

Mitä se liittyy tähän? Jos itse olisin vaatimassa testiä, tottakai suostuisin itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Täällä ei näköjään monikaan ymmärrä sitä että epäily on eri asia kun halu saada varmuus jostakin!

Mutta epävarmuus ei voi olla ilman pientä epäilyä, minusta.

Kyllähän miehillä on yleisesti ottaen ihan syytäkin epäillä naisten uskollisuutta!

Ehkä se mies on käynyt täällä palstailemassa. silloin en kyl ihmettelis, jos tulis ihan vainoharhaiseksi.

Kyllähän miehillä on yleisesti ottaen ihan syytäkin epäillä naisten uskollisuutta!

Mun miehellä ei ainakaan ole mitään syytä epäillä mun uskollisuuttani.
Ja jos mies epäilee mua siksi, että Iltalehden mukaan tietty prosenttimäärä naisista pettää, tai vaikkapa siksi että naapuritalon tyttökin petti poikaystäväänsä, niin sekin puhuu jälleen kerran omaa karua kieltään miehen järjenjuoksusta. Enkä mä haluaisi olla tyhmän miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Uusi seurustelukumppani vs. avio/avomies monen vuoden ajalta?
Ei noita voi mun mielestä verrata toisiinsa. Uusi seurustelukumppani ei vielä mua kovin hyvin tuntisi, miehen taas pitäisi tuntea jos ja kun yhteistä taivalta on takana jo monta vuotta.

Siis mitä pidempi seurustelusuhde sitä suurempi todennäköisyys että jompi kumpi on käynyt tai käy vieraissa.

Alkuperäinen kirjoittaja en:
jaksanut lukea koko ketjua, mutta itse vois ajatella asiaa myös niinpäin, että jos mies kantaisi vauvaa sisällään ja synnyttäisi ja sinä oisit vaan siittänyt, niin voisko itelle tulla epäilys, että jos mä en olekaan sen vanhempi.
Tai jos vastasyntyneitä ei sairaalassa millään tavalla merkittäisi, haluaisiko kotiin lähtiessään jotenkin varmistaa, että sairaalasta mukaansa saama vauva on oma?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä se liittyy tähän? Jos itse olisin vaatimassa testiä, tottakai suostuisin itsekin.

Onneksi nykyään on tuo vierihoito, niin ei tarvitse ainakaan naisparkojen pelätä etteikö tulisi oikea lapsi kotiin :/ Hyvä että naisten oikeuksista on pidetty huolta! :headwall: Tääkään ei liity taas yhtään mihinkään...

Täällä ei näköjään monikaan ymmärrä sitä että epäily on eri asia kun halu saada varmuus jostakin!

Mutta epävarmuus ei voi olla ilman pientä epäilyä, minusta.

Ehkä se mies on käynyt täällä palstailemassa. silloin en kyl ihmettelis, jos tulis ihan vainoharhaiseksi.

Ehkä sillä miehellä on ollut elämää ennen tätä aloittajaakin ja vielä silmät auki ;)

Mun miehellä ei ainakaan ole mitään syytä epäillä mun uskollisuuttani.
Ja jos mies epäilee mua siksi, että Iltalehden mukaan tietty prosenttimäärä naisista pettää, tai vaikkapa siksi että naapuritalon tyttökin petti poikaystäväänsä, niin sekin puhuu jälleen kerran omaa karua kieltään miehen järjenjuoksusta. Enkä mä haluaisi olla tyhmän miehen kanssa.

YLEISESTI ottaen!!! Aloittajahan sanoi että miehensä mukaan kysymys on PERIAATTEESTA!

Ei noita voi mun mielestä verrata toisiinsa. Uusi seurustelukumppani ei vielä mua kovin hyvin tuntisi, miehen taas pitäisi tuntea jos ja kun yhteistä taivalta on takana jo monta vuotta.

Siis mitä pidempi seurustelusuhde sitä suurempi todennäköisyys että jompi kumpi on käynyt tai käy vieraissa.

Juu, mutta kyllä mun miehen pitäisi tietää, että todennäköisyys mun vieraissa käymiseeni on minimaalisen pieni, jopa olematon.
Kun taas uusi kumppani, jota minä en tunne hyvin ja joka ei vielä tunne mua hyvin, ei voi tietää millainen historia mulla on seksin saralla. Siksi mä en loukkaantuisi siitä, että uusi kumppani ehdottaa sukupuolitautitestejä, mutta oman mieheni pitäisi kyllä tietää millainen olen.

Juu, mutta kyllä mun miehen pitäisi tietää, että todennäköisyys mun vieraissa käymiseeni on minimaalisen pieni, jopa olematon.
Kun taas uusi kumppani, jota minä en tunne hyvin ja joka ei vielä tunne mua hyvin, ei voi tietää millainen historia mulla on seksin saralla. Siksi mä en loukkaantuisi siitä, että uusi kumppani ehdottaa sukupuolitautitestejä, mutta oman mieheni pitäisi kyllä tietää millainen olen.

Kaikki ei aina mene niin kuin sinä luulet :whistle: Elämä yllättää :p

Kaikki ei aina mene niin kuin sinä luulet :whistle: Elämä yllättää :p

Joo joskus ihmiset muuttuu ja yllätyksiä tulee.
Mutta jos mä alan vieraissa hyppimään, ja tulen raskaaksi, niin en mä isyystestiä vastustaisi.

Pystyykö täällä kukaan puhumaan asioista yleisellä tasolla? Kaikki jauhavat vain itsestään.

Ollaan miehen kanssa oltu iät ja ajat yhdessä, nyt hän alkoi puhumaan että haluaa isyystestin kun vauva syntyy. Pahin loukkaus mitä voi toiselle tehdä, koska en ole antanut mitään syytä epäillä etteikö lapsi olisi hänen, en todellakaan ole häntä pettänyt! Mikään vakuuttelu ei auta hän vain suuttuu ja sanoo että se on periaatekysymys. Niin se on minullekin periaatekysymys, koska mielestäni se on täysin luottamuksesta kiinni. Jos mies ei tämän vertaa minuun luota, näin tärkeässä asiassa, niin onko mitään järkeä jatkaa koko suhdetta jossa on toisella luottamuspula? :( mies on puhunut HÄNEN pojastaan ja ollut kaikinpuolin mukana valmisteluissa..sen takia tuli täytenä yllätyksenä takinkääntö.. Mitä minä teen? Loukkaannuinko mielestänne turhasta? Olen ihan hajalla... :(

Moni aviolapsikaan ei ole isänsä! Minäkin miehenä vaatisin testiä naiseltani

Alkuperäinen kirjoittaja ihan oikein:
Ollaan miehen kanssa oltu iät ja ajat yhdessä, nyt hän alkoi puhumaan että haluaa isyystestin kun vauva syntyy. Pahin loukkaus mitä voi toiselle tehdä, koska en ole antanut mitään syytä epäillä etteikö lapsi olisi hänen, en todellakaan ole häntä pettänyt! Mikään vakuuttelu ei auta hän vain suuttuu ja sanoo että se on periaatekysymys. Niin se on minullekin periaatekysymys, koska mielestäni se on täysin luottamuksesta kiinni. Jos mies ei tämän vertaa minuun luota, näin tärkeässä asiassa, niin onko mitään järkeä jatkaa koko suhdetta jossa on toisella luottamuspula? :( mies on puhunut HÄNEN pojastaan ja ollut kaikinpuolin mukana valmisteluissa..sen takia tuli täytenä yllätyksenä takinkääntö.. Mitä minä teen? Loukkaannuinko mielestänne turhasta? Olen ihan hajalla... :(

Niinpä! Eikä sitä pidä ottaa henkilökohtaisesti! Miksi pitäisi? Kannattaa kasvattaa sitä nahkaa vähän =)

Pystyykö täällä kukaan puhumaan asioista yleisellä tasolla? Kaikki jauhavat vain itsestään.

Tottakai jokainen ajattelee asioita omien kokemustensa ja näkemystensä kautta.
Mutta yleiselläkin tasolla nyt keskustellaan naisesta, joka ei ole pettänyt tai antanut miehelle aihetta sitä epäillä, ja mies vaatii silti isyystestin. Tällainen tilannehan ap:llä on. Ja yleiselläkään tasolla en ymmärrä isyystestiä, jos isyydessä ei pitäisi mitään epäselvää olla, ts. jos lapsi syntyy avio- tai avoparille jonka suhteessa ei ole pettämistä tai pettämisepäilyjä ollut.

Niinpä! Eikä sitä pidä ottaa henkilökohtaisesti! Miksi pitäisi? Kannattaa kasvattaa sitä nahkaa vähän =)

Jospa sen ottaa henkilökohtaisesti siksi, että isyystestiä vaativa mies on nimenomaan tämän tietyn naisen mies, ja kyse on heidän lapsestaan?
Harva meistä kai loukkaantuisi, ja ottaisi henkilökohtaisesti, jos mies vaikka sanoisi että naapurin Matin kannattaisi teettää isyystestit, koska naapurin Maija on tunnetusti kevytkenkäistä sorttia. Mutta tuossa ap:n tilanteessa epäily kohdistuu nimenomaan häneen itseensä.

Nooh aina se ei edes mene niin että isä vain tunnustaa, tiedän tapauksen jossa mies halusi tunnustaa, muttei se riittänyt lastenvalvojalle koska mies oli naista niin paljon vanhempi.. Lastenvalvoja ajatteli että jos on tuolle äijälle joustanut niin on sitten varmaan muillekin. No testit otettiin ja mies todettiin isäksi.

Miten voisi olla otatmatta henkilökohataissti jos mies vaatii isyystestin kumppaninsa lapsesta?

Jos olisi ap eroaisin ja lapsen synnyttyä otettaisiin sitten se isyystesti, jotta mies saa maksaa elatusmaksuja.

Kamala mies ap:lla.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan oikein:

Kyllä minusta tuo isyystestin vaatiminen on ihan suora epäluottamuksen osoitus. Kyllä sen minä ainakin ottaisin henkilökohtaisesti.

Nää on just näitä kun tehdään lapsia avioliiton ulkopuolella niin sitten mies pääsee tollasia loukkauksia syytämään.

Mä teettäisin sen testin ja potkaisisin miehen pellolle. Kyllä sen verran syvä loukkaus olis tuo minun näkökantilta.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Nää on just näitä kun tehdään lapsia avioliiton ulkopuolella niin sitten mies pääsee tollasia loukkauksia syytämään.

Mä teettäisin sen testin ja potkaisisin miehen pellolle. Kyllä sen verran syvä loukkaus olis tuo minun näkökantilta.

Niin avioliitossahan ei voi pettää tai epäillä toista pettämisestä..

Alkuperäinen kirjoittaja ingrid:
Miten voisi olla otatmatta henkilökohataissti jos mies vaatii isyystestin kumppaninsa lapsesta?
Jos olisi ap eroaisin ja lapsen synnyttyä otettaisiin sitten se isyystesti, jotta mies saa maksaa elatusmaksuja.
Kamala mies ap:lla.
Ja sä olet kamala riivinrauta:)

Niin avioliitossahan ei voi pettää tai epäillä toista pettämisestä..

Mutta avioliitossa harvemmin aletaan vaatia niitä isyydentunnustamisia jollei ihan OIKEASTI ole syytä epäillä isyyttä.

Sulla on heikko itsetunto. Yritä terapian avulla vahvistaa korvienväliäsi ettei sun tartte ottaa nokkiisi turhista asioista.

Yhteistyössä