Lapsi isälle erossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mieheni tulee pienemmän kanssa paremmin toimeen, on pidempi pinna ja jne. Ja minusta tuntuu siltä, että ratkaisu tyttö minulla ja poika isälle voisi olla kaikkien kannalta paras. Mutta kuitenkin mielessä on, että huono äiti luopuu lapsestaan... se on minun velvollisuus hoitaa, koska ole synnyttänyt... mitäpä mieltä muut ovat lasten "jakamisesta" erotilanteessa?

'kyllä maaillmaan puhetta mahtuu' Sullahan on hyvä tilanne, kun mies ottaa lapset, eikä niin, ettei mieskään ottais. Anna muitten juoruilla. Pahempihan tuo ois, että otat lapset ja kärvistelet sitten. Vaihtoehona on kuitenki isä. Ei muuta kuin, get on! :flower:

Jahas, luetun ymmärtäminen ois aika bueno.. *edit*

Voisikohan lapselle olla vanhempien eron lisäksi mitään pahempaa, kuin ero myös sisaruksista!???
Älkää ihmeessä erottako lapsia! Jos susta tuntuu, että et molempien lasten kanssa pärjää, niin älä sen takia erota lapsia. Anna lasten olla yhdessä ja asua isänsä kanssa, jos isällä kerran on siihen mahdollisuus ja pinnaa.
Vaikka susta tuntuu kamalalta jäädä kokonaan ilman lapsia, hyvä äiti tekee päätöksen lasten parhaaksi, eikä siltä pohjalta, mikä itselle on kivointa.
Sovitte tapaamiset ja pyritte asumaan lähellä toisianne!?
Oletteko tehneet kaikkenne, ettei teidän tarvitsisi erota?

Eiköhän tämän eteen ole jo kaikki tehty. Nyt vain miettiä miten kannattaa jatkaa niin, että se aiheuttaisi tuskaa kikista vähiten ja miten elämä sujuisi mahd. hyvin...

Alkuperäinen kirjoittaja JuonKahviniMitenSattuu:
Lapselle huomattavasti kuormittavampaa kahden kodin välillä juoksu kuin se että asuu eri paikassa sisaruksen kanssa.

haistan hienoisen yleistyksen.
mistähän säkin sen tiedät kenelle sopii mikäkin?

Kyllä kai osa jakaa lapset ja voi toimiakin. Itsestä vaan tuntuu tuo ajatus lasten jakamisesta pahalta ja mietin, että miten lapset kokee sen? Miettiikö että miksi juuri minä olen äidillä/isällä ja sisko toisella? Mutta toisaalta jos lapsilla on hyvä olla siellä missä asuvatkaan eivätkä koe, että toinen vanhemmista ei halua eikä välitä ottaa luoksensa, niin kai se voisi toimiakin.

Mutta meillä on siis tilanne, että miehen lapsi asuu meillä enkä usko että kukaan meistä ajattelee, että lapsen äiti olisi huono äiti tämän takia! Tyttö on aina ollut isin tyttö enemmän ja minusta ainakin näyttää että tytön ja äidin välit parani tosi paljon muuton myötä. Ja koska tyttö asui aiemmin äitinsä luona, on nyt tavallaan isän vuoro..

Tosi kurjaa ajatella että äideistä ajateltaisiin pahasti, jos lapsi tai lapset asuukin isänsä luona. Eihän kukaan ajattele isistäkään noin, jos lapset äidillä.. En usko että sinun kannattaa ajatella muiden mielipiteitä vaan sitä että mikä on teidän perheessä paras tilanne tässä tapauksessa.

Yhteistyössä