Musta tässä nyt unohdetaan se, että kyllä ne eskarilaiset osaa siellä keskenään keskustella ja tehdä toisille tiettäväksi sen, millaiset synttärit itse kukin pitää. eli kyllä kavereille kerrotaan, jos on aikomus pitää kaverisynttärit, ja jos siin kohden huomaa olevansa ainoa, joka ei kutsua saa, niin kyllä se tuntuu pahalta ja on minusta tätä yhtä kohtaan väärin. Yksi mahtuu aina mukaan. Kyllä minusta lapsen kanssa olisi hyvä keskustella, ketä hän aikoo kutsua synttäreille ja että miltä hänestä itsestään tuntuisi, jos kaikki muut kutsuttaisiin ja hänet itsensä jätettäisiin pois. Eri asia tietysti, jos joku oikeasti kiusaa, eihän kukaan kiusaajaansa halua synttäreilleen. Kyllä minä ainakin haluaisin, että minun lapseni synttäreiltä ei yhtä jätetä pois.
Varmasti noin, jos tosiaan vain yksi porukasta on kutsumatta, mutta sain käsityksen, että koko eskariryhmää ei oltu kutsuttu ap:n lapsenkaan juhliin. Meillä lapsi kutsui eskariporukasta 2. Jos loput 8sai asiasta pahan mielen niin sille ei voi sitten mitään. Lisäksi on edelleen epäselvää onko nämä toiset lapset alunalkaenkaan pitäneet kaverisynttäreitä ja onko asia nimenomaan ongelma lapselle vai äidille.