LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Tämä pino se sitten aina tippuu ties minne kauas... siispä minä pelastan!

Mitään erikoista ei kyllä oo tapahtunu, eikä uusia tuntemuksiakaan. Vähän tylsä vaihe tää puolväli. aika nopsasti on kyl aika menny ku tässä jo ollaan. Torstaina on rakenne ultra. Se jänskättää jo jonkin verran. Toivottavasti ois kivempi ultraaja ku viimeks, soitin ja varmistin kyl ettei oo sama. Toivoisin niin paljon et sais tietää kumpi tulossa, mut epäilen että tuskin kertovat. onko joku teistä saanu jo tietää kumpi tulossa? en ainakaan muista et kukaan ois maininnu... toisaalta olen harvinaisen huono muistinen :whistle:

Entä mites te ootte hankintoja tehneet? siis lähinnä kuinka paljon? Meillä tuo vaatevuori vaan kasvaa ja kasvaa :ashamed: Pinnasänkykin on jo odottamassa. En malta odottaa et saadaan tuo yks huone raivattua kaikesta rojusta niin sitten pääsee laittamaan lastenhuonetta. Yritän kyllä toppuutella itteäni et vielä on todellakin turhan aikasta ja mitä tahansahan voi vielä sattua mut silti minkä sille voi et on into pinkeenä kaikesta vauvaan liittyvästä. Ajatella et torstaina voin jo ilmoittautua synnyttämään, tuntuu taas vähän enemmän todelta tää homma.

Miauku ja pikku potkiainen rv19+0
 
polle80
Me päätettiiin, ettei oteta selvää sukupuolesta ennakkoon. Rakenneultran kätilö näki sukupuolen, mutta pysyi ystävällisesti pyynnöstä hiljaa :)
Tavaraa tai lähinnä vaatetta alkaa tääläki olla pikkuhiljaa hamstrattu ihan nokko, oon huudellu Huuto.netistä suurimman osan vaatteista. Pinnasänkykin on koottuna valmiina, sänky muuten pian 40v vanha ja kiertänyt meidän suvussa 7:llä lapsella.
Kaikki ok, olo normi, potkut tuntuu voimistuvan päivä päivältä.

28+0
 
Anteeksi, että sekaannut joukkoonne vaikka olen vielä yrittäjäasteella...mutta:Soitin juuri lääkärille, kun inssistä siis 16 päivää eikä tätiä näy ei kuulu.. Periaatteessa kuulemma pitäisi jo näkyä testissä..mutta ei mulla ainakaan. Testasin tosin eilen illalla, en aamulla.. Huomenna aamulla meen sitten verikokeisiin, onkohan tarkemmat kuin testit? Kai se plussa sieltä vielä vois vielä tulla :ashamed:
..ei taida töihin keskittyminen enää oikein onnistua \|O

Osaako joku sanoa, miten tarkkoja noi verikoetestaukset on? :(
 
Miauku: Täällä oikeastaan pinnasängyn päälle laitettavaa hoitotasoa lukuun ottamatta kaikki kasassa.. Jotain rasvoja ym. pitää vielä hankkia eli suuremmat jo ostettu... Otettiin, kun saatiin halvalla ja kun ei tiedä minun vointia kesähelteillä (ei välttämättä ole shoppailijaksi).

Pupuvaimo: Verikokeesta sen pitäisi ainakin näkyä, jos ei pissatestissä näy. Verikoe varmempi.

--

ON: Täällä ollaan sairaslomalla ja voi olla, että loppuraskaus pois töistä ellei nämä kipuilut lopu. Olen yksi niistä, jotka saavat riesakseen järjettömät liitoskivut... Sitä ei pahemmin pitkiä aikoja istuta eikä seisota saati nukuta ihan missä asennossa tahansa. Muuten menee ok.
 
Kiitos onnitteluista!

Täällä on maha ollut kipeänä koko alkuraskauden ajan. Noinkohan tässä selvitään loppuun asti. Rinnat on myös niin kipeät, että öisin on hankala nukkua. Onnellinen olen vaikka sitten joutuisin olemaan saikulla koko raskauden ajan. Kyllä sitä nyt on valmis mihin tahansa, kun vihdoin on raskaana.
Huomenna vihdoin on Taysissa ensimmäinen ultra. Jos siellä on kaikki hyvin ehkä uskaltaa jo hengittää sen jälkeen. =)
Tarttee kait mennä ehkäseen pahaa oloa ja syömään jotakin hyvää :LOL:

Nasu + masuasukki 6+6
 
Moi,

En edes muista mitä olen aikaisemmin kirjoittanut tänne, mutta jotain kumminkin. Me siis plussattiin toisesta ICSIstä lokakuussa ja nyt menossa rv 26. Kaikki on mennyt aika hyvin, alun karmeaa pahoinvointia lukuunottamatta ja tietysti minun useita vuosia kestänyt unettomuus vaivaa jatkuvasti.

Vatsa kasvaa hurjasti ja vauva riehuu. Hassua, miten jo tietää suunnilleen vauvan rytmin. Meille on siis tulossa poika, ja iso poika. Viimeksi pari viikkoa sitten oli jo 831 gr ja pitkät jalat.

Yöt on tosiaan jo vähän hankalia, kun en osaa nukkua kyljellään. Tuntuu, että särkee joka paikkaan. Ja kääntyminenkin on hankalaa. Plus tietysti, kun valvon joka yö kahteen kolmeen ennen kuin nukahdan. Paino noussut nyt 3 kg ja ruoka maistuu, että odotettavissa vauhdikasta nousua. Pitää varmaan vähän hillitä, kun tuota ylipainoa oli jonkin verran jo ennen raskautta.

Mutta aurinkoista päivää kaikille lapsettomuuspuolen odottajille.
 
En ole ennen tänne kirjoitellut (muistaakseni;)..

Me plussattiin toisesta ivf:stä juhannuksena :) eli maalisvauva pitäisi olla tulossa jos ei nyt kauheesti mene yliaikaiseksi. La. on siis jo TIISTAINA !! Apua! Oireita lähestyvään synnytykseen on jos minkämoisia; menkkamaisia kipuja, epäsäännöllisiä suppareita, paksua vv, nakkisormet ja jalat kaupan päälle ;)

Tuolla aiemmin joku Pupu kyseli kun tätiä ei kuulu pp16. Mulla ainakin (epäonnistuneissa hoidoissa) täti viipyi Lugesteronin takia. Kun lopetin Luget ajoissa pp14, niin sieltähän tätikin tuli :'( Mutta sinnikkään hoidon ja yrittämisen jälkeen tässä tilanteessa nyt ollaan. Eli tsemppiä sinullekin jos ei nyt tässä kierrossa onnannut
:hug:


Neuvolan kliininen painoarvio toissapäivänä oli 3,5 kg. Painoa on tullut yht. 17kg!! sellaista +1 kg viikko luokkaa. Olen turvonnut sika :kieh:

Onnea kaikille odotukseen ja pitäkäähän peukkuja meille että nyt viikonloppuna päästäisiin laitokselle .....

Sofia 39+4
 
Moi!

Kaippa mäki voisin tänne kans kirjoittaa, vaikka just tonne marrasmasuihin liityin. Mulla eka IVF takana ja plussa tuli ja vahvasti. Nyt sitte odotellaan 5.4, kun on eka ultra, että onko 1 vai 2 kenties kun 2 alkiota siirrettiin.

Ja lapsettomuuspuolella olen kirjoitellut samalla nimellä. tosin vaan tän vuoden alusta, kun nyt vasta päästiin hoidot aloittaa, kun on ollut kaiken maailman leikkausia yms. Mulla siis paha endo.

Nyt olis sitte kai menossa 4+4 että ihan alussa, mut paha olo, väsyttää ja jotku hajut on tosi pahojaja mahaa turvottaa.. Toivottavasti kaikki on hyvin ja odotan innolla tonne ultraan menoa...

Ja Turussa asustellaan.
 
Onnittelut Sannalle!!!

Montako ultraa teillä ollut lapsettomuutta hoitavassa paikassa. Luulin ihan, että siellä käydään vaan kerran ja sitten siirryttäisiin muualle. Meillä siis hoitavana paikkana TAYS ja käytiin viikko sitten perjantaina ekassa ultrassa. Masussa sydän sykki vimmatusti ja muutenkin kaikki oli hyvin, vaikka vain yksi asukki olikin kasvun aloittanut.
En tietenkään huomannut tyhmyyksissäni lääkriltä ultra-asiaa kysellä kun varasivat vaan ajan mulle rv 10 on mielestäni tuolloin. Nyt kun oli rv 7+0.

Nasu rv 8+1
 
Ihanaa, täällä on "meitä" näin monta! Ilmoittaudunpa minäkin mukaan. Kävin jo pari päivää sitten lapsettomuuspuolella kertomassa miten tässä nyt näin kävi, mutta en huomannut, että täällä odottajissa on ollut ihan oma ketju meikäläisille. Kivaa, tuolla lapsettomissa on niin hurjan hyvä yhteishenki, että toivottavasti se sama tsemppi jatkuu täälläkin.

Meille kävi siis lyhykäisyydessään näin: Odottelin menkkoja alkavaksi, että sitten voisin aloitella Menopurin piikittämisen. Kun mitään ei kuulunut niin tein testin (ja seuraavana päivänä vielä toisen, kuen en muuten uskonut!) sillä mielellä, että kun ei siinä mitään kumminkaan näy niin soitanko TAYS:n heti vai ootanko vielä vknl yli. Meille oli suunniteltu ainut inssi tähän maalis/huhtikuun vaihteeseen ja sitten koeputki alkukesään.
Nyt meillä onkin sitten luomuylläri tulossa :)
Vielä en jaksa oikein uskoa tätä todeksi kun kaikki ajatukset oli suunnattu hoitoihin. Parin viikon päästä käyn ultrassa TAYS:ssa, sitten pitäisi olla tiedossa kasvaako meitin Ylläri oikeassa paikassa ja onko kaikki muutenkin kohdillaan. JÄNSKÄTTÄÄ!

Niin, pitää siis lisätä että marraskuun sinne 20pv:n paikkeille pitäisi odotella että nähtäis tämä Ylläri.<br><br>
 
En ole aikoihin kirjoittanut tähän pinoon, alussa aktiivisemmin, mutta lapsettomuuspuolen kirjoittajiin olen kuulunut. La oli 21.7 ja nyt on 22 rv täynnä. Maha on jo iso ja olo alkaa muuttua viikko viikolta kömpelömmäksi. Nytkin vauva möyhertää mahassa siihen malliin että kylkiin sattuu:/ Kaikki on ok, vielä yksi ultra rv28 paikkeilla kun istukan paikka on hiukan edessä:) Esikoinen vauvasta innoissaan!
 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille! Teitä tuntuu putkahtelevan tasaiseen tahtiin, ihanaa!

Piti jo viime viikolla tulla kertomaan niitä ultra kuulumisia, mutta aika on vaan jotenkin lentänyt nyt kun on työharjoittelu menossa. Elikkäs rakenneultra nyt takana ja kaikki hyvin :). Kätilö oli tällä kertaa tosi ihana ja suostui vihjata sukupuolestakin... tytöltä kuulemma näyttäisi :heart: Hassua kun minä olin jo ihan varma että poika, vaikka alunperin toivoin tyttöä. Eihän tuo mitenkään satavarma tietenkään ole. Täytyy pyytää jos neuvola lääkäri suostuisi vielä vähän tarkistelemaan. saatiin iso kasa kuvia mukaan ja niitä on nyt sitten näytelty kaikille vastaan tulijoille :D

Masu on kasvanut jo ihan tunnistettavaksi vauvamasuksi, mutta mitään muita oireita ei ole, paitsi tosi runsas valkovuoto ja Liikkeet tietty tuntuu entistäkin selvemmin ja nyt viimeaikoina on aloittanut hullun möyrimisen just ku oon menossa nukkumaan :D Mutta mistään liitoskivuista ei oo tietoakaan onneksi. Tosi harmi että toiset joutuu niistäkin kärsimään.

Viime viikolla syntyi kahdelle ystävä pariskunnalle vauva. Toista ollaan käyty kattomassa pariinkin otteeseen. Ihan mega söpö vauva! Vauva kuume vaan kasvaa, enkä millään malttaisi odottaa heinäkuuhun asti. Toivottavasti meilläkin menee yhtä hyvin vauvan ja synnytyksen suhteen kun heilläkin.

Miauku rv20+5

p.s. koitetaanpa pitää tämä pino vähän aktiivisempana :wave:
 
Moi taas!

Mä en tiedä montako ultraa on TYKSissä, kun en tiedä mistään muustakaan mitään. Tonne omaan äippäneuvolaan en haluais kyllä mennä ku me asutaan ihan hyvällä asuinalueella mut tämä alue kuuluu tonne kaameean alueen neuvolaan ja sitä nyt ajattelin kysyä ainakin TYKSistä ku menen et onks mun ihan pakko mennä tonne omaan vai mitä häh. Jos on niin luultavasti menen yksityiselle sitte... olen siis kerran käyny terveyskeskuksessa tuolla omassa ja kokemus oli niiiiiiiiiiiiiiiin hirveä, että en halua enää koskaan sinne mennä...

Tänne Turkuun tuli sitte takatalvi. Satanu lunta joku tunnin verran :'( Tahtoo et kesä tulee jo...
 
Heipat kaikille!

Onnea uusille odottajille hirmuisesti :flower: !
Sanna ja Nasu kyseli ultrista. Itse olen ollut TYKS:ssä hoidoissa.
Siellä oli vaan eka ultra rv 7+2 ja sen jälkeen toivotettiin onnea ja seuranta siirtyi omaan neuvolaan. Asun Turun kupeessa ja omassa neuvolassa ei ole ultraäänilaitetta joten niskapoimu- ja rakenneultrat on tehty TYKS:n äitiyspolilla. Itse olen menossa rv 28 ylimääräiseen ultraan äippäpolille koska istukka oli osittain kohdunsuulla rv 20. Siellä sitten päätetään meneekö sektioksi.

Vointi on ollut viimeiset viikot parempi. Olen aktiivisesti liikkunut ja se on tuntunut hyvältä. Nyt sitten on alkanut tosin iskias-tyyppinen kipu alaselässä ja pakaroissa iltaisin. Muuten menee hyvin. Vauva on vilkas liikkumaan ja maha kasvaa hurjaa vauhtia. Painonnousu uusille kymmenluvuille "pelottaa" ja siksipä heitin vaa`an komeroon... ;) ;) ;)

Mukavaa odotusta kaikille!

Anni ja vauva rv 25+5 :heart: :heart:
 
Heipsistä taas.. Täällä sitä taas ollaan liitoskipujen kourissa - yhä. Sairasloman jatkosta ei vielä tietoa - vasta huomenna lääkäriin.

Rakenneultrassa kaikki ok. Ensin oli epäilys, että istukka olisi levinnyt (takaseinässä muutoin kiinni) kohdunsuun päälle, mutta kohdunsuu oli kiinni ja istukka juuri siinä reunoilla eli ei mitään hätää.
Pikkuisella oli mittaa 14cm (pääperä) ja painoarvio 380g =) Lapsivettä normisti ja sitä rataa..

Jälleen huojentunut olo. Mitenkähän sitä jaksaa odotella seuraavaa ultraa, kun vasta loppuraskaudessa sen aika... :D

pietu- rv 20+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Mullakaan ei ole ollut mitään erityistä kirjoteltavaa pitkään aikaan, mutta olen kyllä teidän juttuja käynyt lukee useasti.

Tänään kävin neuvolassa. Kaikki oli ok. Hb 120 vaikka olen nyt noin viikon syönyt rautaa 1 tbl./ päivä . Nyt sit jatkan 2kpl/ päivä.Veren paine ei ole ollut näin hyvä edes ennen raskautta. Painoa tullut noin 7 kg raskauden alusta. Sf-mitta oli nyt 22 cm eli yläkäyrällä.Edellisillä kerroilla kun on mitattu on ollut yläkäyrän yläpuolella.Mutta sekin on kuulemma ihan normaalia pienikokoisella .

vesselin syke oli140 kuten aina ennenkin.


Oletteko kuka ottamassa niitä vakuutuksia syntymättömälle lapselle vai sit vasta syntymän jälkeen? Itsellä vielä vasta harkinnassa.

Sirkku ja vesseli23+0
 
petriina
tänään oli eka ultra,nassikka ihan siellä missä pitikin.nyt uskoo et kaikki on mahdollista. eli laskettu aika 3.11 ja ensimmäistä odotan. hoitona oli clomifen ei onneksi tarvittu lähtee rankempiin hoitoihin. nyt vaan toivotaan et pikkunen pitää lujasti kiinni loppuun asti.
 
Sirkku

Me otettiin vauvalle vakuutus Pohjolasta ja meni yllättävän kivuttomasti. Olin luullut, että tarvii tarkemman selvityksen ja varsinkin, kun on lapseton, mutta eipä tarvinnut.

Minä olen nyt siis rv 27 ja olen edelleen käynyt kuntosalilla. Teen lähinna aerobisia laitteita eli crosstraineria ja pyörää. Tällä viikolla olen ollut ihan puhki salin jälkeen ja jotenkin tosi veltto olo ja hiukan huono olokin. Pitääköhän jo vähän rauhoittua? Onko muilla kokemusta tällaisesta ja miten paljon liikutte vielä? Minulla on kyllä univaikeuksia ja sekin varmaan vie veronsa.
 
Moi!

Sirkku: Me otimme vauvavakuutuksen Lähivakuutuksesta.

Unski: Meillä oli muistaakseni sama la.?
Minä olen ainakin liikkunut vielä paljon.Olen hiukan vaan höllännyt ja valikoinut lajeja. Lenkkeilen koiran kanssa päivittäin 5-7km ja lisäksi käyn kuntosalilla ja uimassa 2-3 x vk.
Lenkkeilyssä välillä hidastan tahtia tai pysähdyn hetkeksi jos tulee kipuja tai huonoa oloa.
Kuntosalitreeniä olen muuttanut niin että teen nyt pienemmillä painoilla ja treeniä n. 30min kerralla. Teen mielummin pitkiä sarjoja niin pienillä painoilla että vastus alkaa tuntua vasta jonkinajan kuluttua.
En tee enää vatsoja enkä jalkaprässiä ym missä asento haittaa masua. SItten käyn ks jälkeen uimassa 15-30min (500-1000m) kerralla.
Fiiliksen mukaan.
Aikaisemmin tein kuntosalia n. 60min-75min kerralla ja uin vielä 1000m päälle. Olen myös jättänyt lempilajini pacen, spinningin ja bodypumpin tauolle. Ennen kävin niissä n. 5-10h viikossa.
Silloin tällöin olen käynyt ohjatuissakin ryhmissä mutta sykkeen pitänyt alhaalla.
Voinnin mukaan itseä kuullostellen vaan kannattaa tehdä. Koita lyhentää kuntosalitreenin kestoa ja pienentää painoja. Muista myös tankata ennen treeniä ja juoda riittävästi.
Itse olen huomannut että päivät on erialisia ja pakko vaan mennä kehon mukaan.
Neuvolassa juuri sanottiin että syönkös minä varmasti kunnolla kun painoa on tullut vain 3kg raskauden aikana... Minusta olisi kyllä kamalaa jos tähän pikkuiseen kroppaan kamalasti kannettavaa kertyisi. Selkävaivoista kärsin jo nyt.
Tukiliiviä olen pitänyt ja tuo uiminen vaikuttaa hyvältä erityisesti selälle.
Jatkossa täytynee vielä jakaa kävelyä pinenmpiin pätkiin esim. 30min kerralla...
Päivä kerrallaan!

Anni ja Vauva 26+1 :heart:
 
polle80
Meillä oli eilen lääkärikäynti. Kaikki muu kohdallaan, mutta painoa mulle kertyny pikkasen liikaa...
Lääkäri epäili, että olis isohko vauva tulossa, joten vei mut sitte ultraan, jossa otti vauvasta mittoja. Mutta ihan normikokoinen vauva on tulossa, mitat kulki keskikäyrällä tai jopa alle.
Sokerimittarin sain kun näyttäs arvot olevan hieman koholla ja sitte saanki loppuraskauden nautiskella guaremia ennen ruokailuja.
Kohdunsuu oli kiinni, lapsivettä normaalisti ja vauvan painoarvioksi saatiin 1461g.
Olo edelleen normaalihko, pientä väsymystä havaittavissa. Raskausarvet on alkanu koristamaan alavatsaa :)
Liikkeet ja potkut senkun vahvistuu.

30+1
 
Hei!

Ilmoittaudun mukaan tänne =)
Meillä siis takana 1 icsi josta tuli sitte nega ja 7 alkiota lähti pakkaseen. Nyt tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon ja +++ :heart:

On niin hurjan epätodellista tämä ja niin pelkää että kaikki ei olisi niin kuin pitäs, mutta eikai auta kuin toivoa parasta ja yrittää nauttia raskaudesta.
meillä oys:ssa varhaisraskauden ultra 5.4 jolloin viikkoja ois tasan 7.

Aika vähänä on oireet, mutta jospa ne sieltä tulisi sitten jossain vaiheessa.

Miiku 4+6
 
Täällä myös liikkuva äiti =)

Olen itse maratoonari taustoiltani ja olen juossut niin pitkälle tässäkin raskaudessa kuin vain olen kyennyt. Lopetin juoksun 20+ viikolla. Hiihdin lumien sulamiseen asti ja nyt olen siirtynyt sauvakävelyy. Kuntosalilla käyn 3 kertaa viikossa, treenit vaihtelevat aikataulun mukaan 30 min-1h. Vatsalihaksia teen edelleen. Pystyn tekemään vielä melko hyvin kaikkea. Nyt on kohta 23 rv täynnä.
 
:wave:

Vihdoinkin pääsin minäkin tänne :D

Eilen sain plussan kotona, ja kävin vielä terppakeskuksessa, ja plussaa näytti sielläkin!!

10.4 on aika lääkärille, sitten tiedetään vähän enemmän...

MÄÄ OON NIIIN ONNELLINEN!!!

rv. 4+3<br><br>
 

Yhteistyössä