LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Minä en ole tuolla lapsettomuus palstalla kovin paljoa pyörinyt, mutta ensimmäistä lastamme yritimme n.2,5v tuloksetta. Sitten sain clomit+terot (minulla havaittiin PCO) ja plussa taisi tulla kolmannella kierrolla. 4.4.-06 meille syntyi pieni tyttö. Annoimme pikku kakkoselle vaikka heti luvan tulla, koska ensimmäistä yritimme niin kauan. Yhdet kuukautiset synnytyksen jälkeen ehti tulla, niin oli plussa testissä.. Ei meinannut silmiään uskoa, että miten tämä voi olla mahdollista. LA olisi 4.4.-07, eli ei enään aivan hirveän pitkästi.

mai
Heips kaikille!
Pääsiskö vielä joukkoon mukaan??

Elikkä tässä vähän taustaa...
Olen 38-v ja mieheni 43-v ja eka yhteistä vauvaa odotellaan.
Tämä on mulle ensimmäinen vauva, miehelläni on lapsia edellisestä liitosta.
Eka ivf-hoito. Siirto tehtiin 8.11 ja plussasin 23.pvä.
Eka ultra on ens viikon tiistaina, jännittävää!!!

Siirto päivästä lähtien olen potenut jos jonkin moisia oireita..rinnat arat ja turvonneet,mahanpohjassa vihloo ja nipistelee, juilii ja särkee jne...
Toivottavasti pikkuinen vaan pysyisi matkassa mukana...

Tässä tietämättömänä vielä kyselen että ja kun siirto tehtiin 8.pvä vklla 45 niin mistä raskausviikot lähdetään laskemaan?? Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Moikka,
Pikaisesti kuulumiset eli tänään oli eka ultra ja niihän siellä vaan oli sellainen pienen pieni alku, noin 9mm =) Jopa pienen pieni syke onnistuttiin näkemään vaikkei vielä mitään kuulukaan.

Olo on taas astetta varmempi ja lääkärikin sanoi, ettei usko meidän pätyvän keskenmenoon. Toivotaan niin. Laskettu aika varmistui myös eli paaperon olisi tarkoitus putkahtaa maailmaan 25.7.07.

Varasin samalla niskapoimu-ultran samaiselle klinikalle, muuten otan torstaina yhteyttä omaan neuvolaan ja varaan ajan ensi käynnille.

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja vielä parempaa itsenäisyyspäivää!

Sannis-taas-astetta-varmempi

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 17:19 Mai kirjoitti:
Heips kaikille!
Pääsiskö vielä joukkoon mukaan??

Elikkä tässä vähän taustaa...
Olen 38-v ja mieheni 43-v ja eka yhteistä vauvaa odotellaan.
Tämä on mulle ensimmäinen vauva, miehelläni on lapsia edellisestä liitosta.
Eka ivf-hoito. Siirto tehtiin 8.11 ja plussasin 23.pvä.
Eka ultra on ens viikon tiistaina, jännittävää!!!

Siirto päivästä lähtien olen potenut jos jonkin moisia oireita..rinnat arat ja turvonneet,mahanpohjassa vihloo ja nipistelee, juilii ja särkee jne...
Toivottavasti pikkuinen vaan pysyisi matkassa mukana...

Tässä tietämättömänä vielä kyselen että ja kun siirto tehtiin 8.pvä vklla 45 niin mistä raskausviikot lähdetään laskemaan?? Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Hedelmöitysajankohta = munasolujen keräyspäivä.
Näin se lasku tavallisesti menee.
Eli tasan 38 vk eteenpäin hedelmöityspäivästä on laskettu aika.
Äkkiä laskettuna olisit rv 6+2 ja la: 30.7 (siis jos keräys on tehty 2pv ennen siirtoa 6/11??)
Onnea odotukseen! :heart:

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2006 klo 12:52 pietu- kirjoitti:
Teretulemast uudet! Ja Sannikselle onnittelut! :D

Te, jotka syötte tai olette syöneet metuja niin missä vaiheessa olette jättäneet ne pois?
Mie sain ohjeet niin että viikolla 9 söin sen 2x1000mg/pv ja sitten siitä 2 viikkoa puolikkaan annoksen. Sitten lopetin. Ja sen lopetuksen jälkeen viikon ajan olisin voinut ottaa sokeria suoraan suoneen, voi taivas sitä makeanhimoa :eek:

Hmm.. minä en oikein tiedä miten pitää syödä. Eräs lääkäri sanoi, että ensimmäisen kolmanneksen ajan ja mielellään vähän nosta annostusta. Oma lääkäri (joka siis vakituiseen ollut) taas ei ole sanonut mitään. Ehkä se maanantaina selviää.. on se eka ultra.

Toivottavasti ei minulle tule sitä sokerin himoa... :eek:

wilhelmiina79

Heippa kaikille!

Täällä yksi uusi ilmoittautuu mukaan. Plussasin 20.11. toisesta ifv- hoidosta ja nyt siis menossa rv 6+6. Ultraan olen menossa ens viikon maanantaina, muutama päivä vielä pitää ootella ja sit pääsee kurkkaamaan onks kaikki hyvin. Oireita on ollut pohjaton väsymys, rintojen arkuus ja viime viikolla alkoi etova olo, vielä en oo oksentanut mutta tosi lähellä on ollut. Kaikki ruuan haju inhottaa. Onko teillä muilla muuten ollut jo alkuraskaudesta ummetusta? kun mua on vaivannut sekin ny muutaman päivän ja mietin liittyykö sekin raskauteen.

Maj: vilkutuksia, samasta pinosta plussattiin tuolla lapsettomuuspuolella :)

wilhelmiina

Moikka!
Ajattelin tänne muutaman rivin taas kuulumisia laittaa. Kiitos Pietu onnitteluista!

Varasin tänään ensimmäisen neuvolan ja sinne mennään 3.1.07. Olisimme päässeet jo joulun välipäivinä, mutta ollaan juuri silloin reissun päällä.

Olin muuten laskenut omat viikkoni viikolla pieleen, yhden liian vähän, joten tänään mennään vkoa 7+1, huisaa! LA siis 25.7. ja osuu sopivasti anopin 60v. päiväksi. Mahtaa anoppi olla tyytyväinen, kun jouluna uutiset kerrotaan =)

Tuntuu, että yht'äkkiä alkoi vaan tapahtumaan, kun ensimmäisessä ultrassa käytiin. Seuraava on jo varattu tammikuulle (10.1.) ja neuvolan tätin kanssa puhuttiin jo rakenneultrastakin, joka siis vasta vkolla 20. On tämä vaan aikamoista. Neuvolasta lupasi laittaa postia kotiin mm. ruuista ja niskapoimu-ultrasta, kun aika sinne on vasta tammikuussa ja joulu tulossa.
Itse olen vannoutunut kalaihminen, joten tulevasta joulusta tulee ruuallisesti hieman vaisumpi kuin aikaisemmin, kun kaikki graavit ja mädit joutuu jättämään väliin :(

Terkkuja ja tsemppistä!
Sannis

Oh.. Viikko lisää :D Meillä tulee huomenna 6 viikkoa kasaan, mikä on saavutus! =)

Mitäs mieltä olisitte.. Pitäisikö pinon ensimmäiseen viestiin kehitellä jotain listaa pinon odottajista? Tyyliin:

Nimimerkki...............hoitotapa...............laskettu aika.............monesko lapsi tulossa

esim.

pietu-.......................2. IUI....................4.8..........................esikoinen

Olisiko tarpeellista?

mai
Wilhelmiina :
Jo tässä odottelinkin että milloin sinäkin tulet tälle puolelle...kivaa!
Minäkin aikani pähkäilin ja arvuuttelin että uskaltaako, no rohkasin mieleni ja tulin =)

Mulla on menkkamaiset olotilat pikku hiljaa kadonneet, mut nyt sit on ruennut vaivaamaan iskias...niin ja tosiaan väsymys vaivaa vielä ja vessassa saan edelleenkin ravata...eli kyllä näitä oloja vaan näyttää piisaavan..

Tässä rupee olemaan aivan tulisilla hiilillä...tiistai lähestyy ja ultra... =) =)

wilhelmiina79

Maj: ensin ajattelin odottaa ultraan asti ja sit vasta kirjoitella tälle puolelle mut kun näin sun viestisi niin ajattelin että kai minäkin sitten jo uskallan. Ultra jännittää tosi paljon. Välillä on luottavainen olo ja sit taas seuraavana päivänä pelottaa kaikki. Nuo vihlaisut alamasussa ovat jatkuneet mutta yritän luottaa että kuuluvat asiaan. Tuntuu niitä olevan muillakin. Ultraa sitten jännitellään molemmat, tulispa maanantai äkkiä...

Joku kyseli siitä listasta sivun alkuun, (oliko Pietu, sori en muista nimimerkkiä, kun vasta löysin tänne) mun mielestä ois hyvä juttu. Pysyis paremmin perässä ja vois helposti tarkistaa sit siitä mis vaihees kukin on.

Moikka,

Hyvä ajatus Pietu, laitankin heti omat tietoni sun perään:

pietu-.......................2. IUI....................4.8..........................esikoinen
sannis-.....................1. IVF...................25.7.........................esikoinen

Olisi tosiaan mukava tietää muidenkin osalta, missä mennään.

Sannis 7+1

Ilmoitelkaahan omat rivinne kaikki niin lisäilen sitä mukaa =)

(Tänään mies sanoi pitävänsä huolen, että ei ole kuin yksi herkkupäivä viikossa.. Etten kuulema pääse paisumaan ennen aikojani \|O :snotty: )

Minäpä lisään heti omat tietoni.

sannis-.....................1. IVF...................25.7.........................esikoinen
HassuKarhu..............3. Clomifen............22.7.........................toinen

Minulla mennyt pari viikkoa ihan kivasti huonon olon suhteen. Tänä aamuna heräsin kyllä niin oksetusoloon mutta häipyi onneksi jo työmatkalla =) Kamala stressi mulla ollut viime aikoina, mutta onneksi pikkuinen pyynyt vielä supervauhdikkaan äitinsä kyydissä. Työstressiä ja mulla opiskelut loppusuoralla, vielä kun jaksan vähän aikaa puristaa tämän loppuvuoden!

Heips!

hyvä idea toi etusivun ''pino''
mulle vois siihen laittaa seuraavat Miauku, 2.clomifen, 28.7, esikoinen

tällä viikolla on täällä ollu vähän jo pahaa oloa mut just ja just mainitsemisen verran eli ei siis pönttöä lähelläkään vielä käyty. Väsynys sitten onkin jo ihan totista nukuin 12 tuntia viime yönä ja silti pitää taistela ettei nukahtais päikkäreille...

huimenna sitten eka ultra, JEE! nyt on ruvennu jo jännittää ihan pirusti. mul on ollu kyl ihan luottavainen olo et kaikki on kunnossa, vaik käyhän ne kurjatkin ajatukset välillä mielessä. yritän kuitenkin olla turhia panikoimatta. sitä vaan miettii et eihän sitä sit taas tiiä kuinka kauan kestää et uudestaan raskautuu jos ei tästä raskaudesta saa sitä vaavia kotiin asti. mut toivotaan tosiaan parasta =)

millä viikolla te ootte alkanu perheelle, kavereille ja töissä/koulussa kertomaan uutisia? ihan mieletön hinku on päästä kertomaan kaikille vaik järki vähän toppuutteleekin malttamaan vielä.

Miauku 6+5<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 19:35 pietu- kirjoitti:
(Tänään mies sanoi pitävänsä huolen, että ei ole kuin yksi herkkupäivä viikossa.. Etten kuulema pääse paisumaan ennen aikojani \|O :snotty: )
Meillä taas mies lupas huomen käydä ruohonjuuressa ostamassa mulle karkkeja joissa ei oo säilöntä eikä väri aineita. tai siis käy ees kattomassa onko siellä sellasia. ei oo viimeviikkoina ihme kyllä tehnyt ees kauheesti mieli karkkia, paitsi sit tänään senkin edestä. :D muakin vähän hirvittää jos kauheesti paisuu tän projektin aikana, vaik oon ihan normi painoissa. vielä ei paino oo noussu yhtään. entä teillä muilla? varsinkin vähän pidemmällä olijat miten teiän paino on noussut?

Tässäpä minun rivi :) Kiva ehdotus tämä lista niin näkee kerta silmäyksellä miten muilla!

Vauvaunelma...........2. Clomifen...........17.6..............esikoinen

Wilhelmiina kysyit ummetuksesta..minä oon siitä kärsiny jo alkumetreiltä asti kunnes vihdoin löysin tällä viikolla pelastuksen!!..nimittäin sydänystävän vehnäleseet :) Niitä pari rkl jugurtin tai viilin, puuron sekaan ja pari lasia vettä päälle niin johan lähti vatsa toimimaan! :) Eikä ole edes kalliita, iso paketti maksoi kokonaista 75centtiä!..toivottavast nuo auttaa jatkossakin, on nimittäin ollu tosi inhottavaa kun kokoajan on nälkä ja pitää syödä, muttei mitään ole tullut ulos :(

Miaukuko se painosta kyseli(?)..Mulla lähtöpaino oli 63, sit oksentelun takia laihduin pari kiloo, ja nyt 12+4 tullut takasin ja paino nyt 64. Ihmettelen ettei enempää kun näytän kuitenkin niin "turvonneelta" ja masu pömpöttää jo :)

Hienoa kuulla hyviä ultrakuulumisia!! Ja tsemppiä tuleviin ultriin :)

Nyt kyllä päätin itsekin rajoittaa herkuttelua. Ihme himoja (välillä ei ole edes herkkuja, mutta syön suht paljon). Ei ole siis mitään yksittäistä.

Ja tilaan itselleni Crosstrainerin... Näillä keleillä ole kävelemäänkään päässyt niin teenpähän sitten sisällä jotain.

(Minä en ole uskaltanut puntarilla käydä.. enkä käy :snotty: )

Jah.. listaa päivitetty :D

Yhteistyössä