LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

polle80
Kävin eilen neuvolalääkärissä. Raskausviikot muuttui (LA ei), mulle oli aiemmin laskettu ja menin sen mukaan, mutta siinä olikin ollut pari päivää heittoa. Tänään mennään siis 14+3.
Meillä eka ultrassa (rv 6 tai 7) näytettiin syke, ei kuunneltu. Eka neuvolakäynnillä saatiin sitten kuunnella (tais olla rv 9) ja pienen etsinnän jälkeen se sieltä löytyikin. Mulla vaan nauratti niin hirveesti, ettei sykettä päästy laskemaan kolmesta yrityksestä huolimatta. Eilen päätin sitten olla jämynä ja syke oli reipas 140/min.
Lääkäri sitte tutki kohdunsuun ym, kiinni oli niinku pitiki, mutta kohtu on mulla hieman kallellaan taaksepäin. Ei kai vaarallista, ku ei lääkäri mitää maininnu. Sanoi, että endolla voi olla siihen vaikutusta.
Mulla IVF-papruissa lukee, et rakenneultra kannattaa käydä "oikeassa sairaalassa", kun täälä se tehtäisiin neuvolakäynnin yhteydessä lääkärin toimesta. Päätettiin varata aika sairaalaan, joka saatiin tammikuun loppupuolelle.

Moikka,
Liityn minäkin tänne puolelle rohkeasti. Lapsettomuuspuolelle ehdin kirjoitella muutaman kerran, kun kesti hieman ennen kuin keskustelupalstoille itseni löysin.

Olen 31-v. rouvashenkilö pääkaupunkiseudulta, mieheni 39. Lasta aloimme yrittämään -03, hoitoihin mentiin syksystä -05, eka inssi tehtiin vasta syyskuussa -06 (ei tulosta) ja eka ivf 3.11.2006.
Miehellä nesteissä sen verran vasta-aineita, etteivät pienet jaksaneet uida kohteeseensa.

Eka ivf tuotti tulosta ja plussan tein 15.11. Pakkaseen jäi vielä 5 kappaletta odottamaan aikaa parempaa. Aika alussa siis ollaan ja eka ultra klinikalla on 5.12. Raskaana siis, kunnes toisin todistetaan. Yhtään kotitestiä en ole tehnyt vaikka mieli tekisi. Luotetaan klinikan verikokeeseen sen verran :)
Olo on ainakin ollut sen mukainen, että jotain kehossa tapahtuu. Itselläni tuo pahoinvointi ajoittuu aina ilta-aikaan, mutta se ei kait ole mitenkään epätavallista. Kyselinkin siitä jo huolestuneena tuolta lapsettomuuspuolelta.

Neuvolan ajattelin varata vasta sitten, kun olemme klinikalla ekassa ultrassa käyneet ja varmistuneet siitä, että siellä oikeasti on jotain kasvamassa.

Kiitos Pietulle ketjun aloittamisesta :) ja tsemppistä kaikille odottajille!

Sannis 5+2

Henna76
Kyllä mä itsekin yllätyin, kun pauke alkoi kuulumaan. Olin kyllä ihan varautunut siihen, että noilla viikoilla vaan ihaillaan sitä sydämen sykettä siitä kuvaruudulta. Mutta näin ainakin tuolla Felicitaksessa. :) Se oli ihanan kuuloista... :saint:

Kiitoksia vastanneille :) Toiveita siis elätellään, että jotain on ainakin nähtävissä. Taitaapi osua 6+3 päivälle se ultra.. jos oikein näin pikaseen laskin :D Antaako ne kuvatkin mukaan? Hih.. Oikeasti alkaa jo jännittää. Melkein jo tippa linssissä pelkästä ajatuksesta...

Henna76: Heh. Vai sinä se taustailija olitkin ;) Alkaa olla jo olo hieman helpottunut. Enää vain yskittää ja sekin varmaan johtuu enemmänkin siitä, että tupakki jäi pois kuin mistään flunssasta =)

Sannis: Ole hyvä vain :D Täällä voi oikeasti jakaa vähän toisella tavalla kokemuksia mitä tuolla normiodottajissa, missä porukka jakaantuu vahingoista päivälleen suunniteltuihin ja siltä väliltä :whistle:

Ilmoittaudutaan nyt tännekin.
Eli meillä yritystä takana reilut 2.5 vuotta. syynä mun pco ja siten siis kunnonkierron puuttuminen ja ovuloimattomuus. miehestä ei löytynyt mitään vikaa. nyt sitten tokasta clomi kuurista raskauduttiin :) nyt menossa vasta rv5+6

me on sovittu alkuraskaudenultra polille rv6+6, sen jälkeen luulen et siirrytään tavalliseen neuvolaan, ajankin oon jo varannu. Melkeen loukkaannuin kun siellä kysyivat et onko toivottu raskaus... teki mieli vastata et totta #&%?$!*ä on!

oireita ei juurikaan oo ollu, mitä nyt vähän väsymystä ja tuntemuksia siellä täällä... puolet niistäkin varmaan vaan mielikuvituksen tuotetta :kieh:
yhden englantilaistutkimuksen mukaan 30% kaikista raskauksista on vahinkoja. Outoa et toiset tuntuu sikiävän ihan väkisinkin ja toiset ei sitten millään. en kyllä oikeestaan missään vaiheessa oo ollu lapsellisille mitenkään kateellinen, eihän muiden onni multa oo pois!

Miauku rv 5+6<br><br>

Iltaa!

Nyt on ollut pari päivää oikein onnellista odotusta, en ole murehtinut yhtään. Ihmeellistä, mutta johtunee siitä että sain kuulla ne sydänäänet keskiviikkona.

Joku pohdiskeli noita raskausoireita. Taitaa olla aika yksilöllistä.
Mulla väsymys, pahoinvointi ja huimaus loppuivat kuin seinään rv 8+0 ja pelästyin oikein kunnolla.
Mutta kyllähän ne sieltä sitten takaisin tulivat, mutta onneksi lievempänä. Toi väsymys kyllä vaivaa. Mites muilla ?
Tuntuu ettei oikein mitään jaksaisi ja yöunta voisi nukkua vaikka 12h.
Ihmeellistä että pikkuinen ihmisenalku voi niin voimakkaasti vaikuttaa.

Housunkaulukset alkaa ahdistamaan, täytyy varmaankin siirtyä kohta numeroa suurempiin. Sitä en tiedä onko herkut maistuneet vähän liikaa vai onko turvotusta ;) tuskin nyt vielä kohdunkasvuakaan.

Ensi viikonlopulla on firman pikkujoulut. Täytyy keksiä joku hyvä tekosyy miksei kuohuviini maistu. Joko muut ovat joutuneet "valehtelemaan" jossain tilanteessa ? :ashamed:

Pietu:
Saatiin alkuraskauden ultrasta kuva mukaan ja pyytämättä se annettiin. Kannan mukana sitä aina, jotta voin tarkistaa välillä että tottahan tämä odotus on! =)

Mukavata perjantai-iltaa kaikille!
Tämä lähtee nyt saunaan jotta kerkiää huimaa BB-finaalia kyttäämään telsusta. Koukussa kaikenmaailman hömppään... :whistle:

Anni 10+3

peuhu
Moi kaikille.

Täällä tuntuu olevan vanhoja tuttuja. Mulla nyt menossa rv 17+2 ja laskettu aika toukokuussa niinkuin RPM myös,oltiin samassa pinossa elokuussa.

Eli olen 38 vuotias rouva päijät-hämeesta. Meillä on 03 syntynyt ivf tyttö ja lapsettomuudesta oillaan kärsitty jo monet vuodet, takana tuloksettomia hoitoja, peruttuja hoitoja ja keskenmeno ja nyt onneksi toinen toivottavasti onnistunut raskaus meneillään :wave:

polle80
Itse päätin jo viime vkoloppuna pomolle kertoa raskaudesta, alkaa vatsa pikkuhiljaa pömpöttää, ettei enää paljoa piilotella. Ja kun muutama muu jo työpaikalla tiesi aiheesta, päätin kertoa itse "liian aikasten" kuin että kuulee sitten muilta. Naispomo, joten sain halaukset ja onnentoivotukset.

Juup, olen 26, mies 36 ja aikas pohjoisessa asustellaan. Mulla leikattu -03 tulehtunut endo ja samalla poistettiin oikea munasarja. Menin loppuvuodesta -05 normaalille kontrollikäynnille, jossa myös kerroin, että lasta on alettu yrittämään... ilman tulosta. Yritystä siis vain pari kuukautta. Lekuri päätti samantien kirjottaa lähetteen laps.polille, kun arveli, että mahikset on lähestulkoon nollassa luomuna raskautua. Niimpä sitten kesän -06 pistelin procren-pistoksia endoa vastaan, josta tuli mahtavat vaihdevuosioireet: kauheaa hikoilua, väsymystä ja itku oli hullun herkässä. Elokuussa aloitettiin vuorostaan puregon-pistokset muniksia kasvattamaan ja syyskuun alkupuolella oli itse toimenpiteet. Plussasin 22.9, vaikkakin ensimmäisen testin tein viikkoa liian aikasten ja silloin se näytti negaa. Menetin jo toivoni ja aloin jo valmistautumaan PAS:in, kun pakkaseen saatiin kuitenkin 2 "huuru-ukkoa". Mutta onneksi testi päätti näyttää plussaa ja nyt kiivaasti odottelen vauvelin ensipotkuja :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2006 klo 11:48 pietu- kirjoitti:
Täällä tuppaa unettamaan. Pitäisi jaksaa touhuta enemmän ja vähemmän + pakata. On vain niin pirun vetämätön olo... ja niskat jumissa. Sekin vielä.
Eikös oo toi väsymys käsittämätöntä???
Siteeratakseni Levottomat 3 leffaa "kun mikään ei riitä" !
Siis uni tässä tapauksessa ;) .

Mukavan harmaata maanantaipäivää kaikille!

Viikonloppu on takana ja enhän minä sitten malttanut olla tekemättä sitä testiä. Olihan se edelleen plussalla ja itse plussa tuli jo ennen kontrolliviivaa =)
Onnistuin saamaan tällaisen mukavan alkuraskauden ongelman kuin pissistulehduksen :( enkä sitten siinä samassa yhteydessä lääkkeitä hakiessani voinut jättää testiä apteekkiin. Oli se vaan pakko nähdä omin silmin, kun näitä masun nipistelyitä on ollut enempi vähempi koko ajan ja usko meinasi jo loppua.

Olo on vaihdellut aika tavalla, väsymys on ainoa mikä pysyy. Pahointivointi menee ja tulee, nykyään jo aamuisinkin eikä vain ilta-aikaan. Nyt sovittiin miehen kanssa, että loppuvuosi otetaan ihan rauhallisesti. Edellinen menoista vapaa vkonloppu taisi olla tuossa lokakuun lopussa eli nyt alkavat paukut olla aika loppu.

Huomenna mennään ensimmäiseen ultraan eli palailen sitten huomenna illemmalla astialle tai viimeistään keskiviikkona.

Mukavaa odotusaikaa ja itsenäisyyspäivän aaton aattoa!

Heippa!

Sannis:
Itsekin olen tässä miettinyt pitäisiklö ostaa raskaustesti. Nimittäin ainakin 50kpl negatiivisia testejä olen vuosien varrella tehnyt, olisi ihan kiva nähdä se plussakin omin silmin.
Nyt kun tulin raskaaksi niin kotitestihän näytti pp12 negaa ja sitten verikoe plussaa. Kuullostaa kai aika tyhmältä kun olen vauvan nähnyt ultrassa ja sydänäänetkin kuullut, mutta sillä voisi olla joku psykologinen merkitys. :LOL:

:attn: Laitanpas tännekin VINKKIÄ juhlajuomista kun pikkujoulut, itsenäisyyspäivä, joulu, uusivuosi jne. lähenee...

Holsten 0% olut, ruokakaupasta.

Alkoholittomat viinit, ALKO;sta:
* Inglenook st Regis Chardonnay/Cebernet Sauvignon. Löytyy puna-ja valkoviininä. Puolikuiva.
* Kuohuviini:Carl Jung Schloss Boosenburg. Puolikuiva, aidonmakuinen.

Näistä oli kesän ODOTUS-lehdessä juttu, sieltä nämä olen bongannut ja hyväksi todennut.

Laittakaahan muutkin vinkkejä!

Terkuin Anni rv 10+6. :heart: :heart:

Onnea kaikille!!
Tulin tuolta lapsettomuus puolelta hieman vilkaisemaan teidän pinoa.

Itse olen kuin maani myynyt. Täältä oli kiva tulla lukemaan teidän tarinoita ja valamaan itseeni toivoa.
Meillä siis miehen simpoissa vikaa. Inseminaatiota odotellaan. Kuinka teillä on onnistunut, siis jos simpat huonoja? Yksityisellä ollaan hoidoissa, joten jo ihan rahankin takia toivoisimme onnistuvamme inssissä koska IVF on niin kallis.

Onko kontrollikoetta tehty simppojen suhteen? Meillä ensimmäisessä tulos huono ja toisessa priimaa.. Toivotaan, että teillä ei tilanne ihan niin huono ole miltä näyttää. (Kannattaa kokeilla vitamiineja ja sinkkiä miehellä..)

Meillä siis kaksi inssiä ja molemmista raskauduttu, ensimmäinen meni kesken.

Kiva kun Piet perustit tämän pinon :hug:

Tuttuja nimiä täällä, ainakin sinä Pietu, Rouvahuldahuoleton ja Ma-mi.

Olen päässyt myös siirtymään tälle puolen :)

Olen kohtapuoliin 25 v. ja mies vuotta vanhempi. Lapsettomuudessa olemme konkareita, ensimmäistä lasta yritettiin lähemmäs 2 v. ja nyt tätä toista ihan kunnolla 1v 3kk. Clomifenia söin ensimmäiselläkin kerralla, mutta raskaus alkoi puolen vuoden kuurin jälkeen luomusti. Esikoinen on nyt reilut 3,5 v. Nyt toisella kerralla terot ja clomit eivät meinanneet saada aikaan ovulaatiota eikä edes aina menkkojakaan. Toisella kierrolla annostuksella 2 tab/pvä alkoi kropassa vihdoin jotain tapahtua: ensimmäinen ovulaatio ehkä jopa vuoteen/vuosiin ja heti siitä raskaaksi!

Testin tein 11.11, eli kiva isänpäiväyllätys. Nyt menossa rv 7+3 tai jotain sinne päin. Ultrassa kävin 6+ viikolla meitä hoitaneessa sairaalassa (olimme julkisella puolella hoidossa). Yksi sydän siellä sykki =)

LA on 22.7 menkkojen mukaan, mutta tarkentuu np-ultrassa. Eka neuvola on jo varattu 21.12. :flower:

Tämä raskaus ollut ihan erilainen kuin ensimmäinen Oireet olivat jo heti alussa rajut: tolkuton väsymys, etova olo, huimaus, palelu ja rinnat kasvoivat ja ovat arat. Nyt oireet ovat tasoittuneet. Pelottaa että onko siellä nyt sitten kaikkiok, mutta ultrassa oli kaikki viime viikolla hyvin. Mutta asiaan kuuluu kai oireiden vaihtelu...?

Tännekin taidan hehkuttaa vielä kertaalleen tekemääni testiä.. Nyt uskon, että ainakin testin mukaan ollaan isosti raskaana. Oli viiva vahvempi kuin kontrolli... =) Tuli ihan itku.. Voi hitsiläinen.

Ja morotus HassuKarhullekin! :wave:

RPM
Peuhu kylähän heti muistin että oltiin samassa pinossa kun "nimesi" näin!
Sitä vaan ei aina suoraan muista...
Siis tuntuu että ei muista muutenkaan mitään!

Oltiin viikonloppu reisussa, sukuloimassa Kokkolassa, oli turhan raskas reissu. Maha oli kipeä joaisena iltana ja oksetti hirveesti.
Mies remppas vanhempiensa taloa koko ajan ja minä sitten ajelin edes takaisin anopin, äitinin, mummoni ja isäni väliä, huhuh!

Mutta voimia kaikille ja nostellaan välillä kun hukkuu herkästi, ei meitä niiiin paljoa näytä olevan =)

Yhteistyössä