Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Joo ette arvaa, lähetin miehelleni viestin että jos hän vielä kehtaa mennä apteekkiin niin toisiko mulle 10 testiä
No sieltä tuli sitten kaksi testiä
Tein sitten nyt päivällä uuden testin, yllätys yllätys ja ihan samanlaiset viivat kuin aikaisemminkin, saattaa siis olla että se puolen tunnin vessaväli oli hieman lyhyt.
Joo eli viivat on kunnossa

Oli ihana käydä kaverin kanssa eilen illalla syömässä, saatiin nauraa ja höpötellä niitä näitä.
kaksi ja puoli tuntia sit vietettiin ravintolassa. Mukavaa, en kyl uskaltanu ottaa nyt sitä laitti siideriä, minkä yleensä otan ruuan kanssa.
 
Marli, mä luulen kans, että testit saattaa näyttää haaleanpaa viivaa, jos pissa ei ole ollut rakossa tarpeeksi kauaa. Monissa testeissähän sitä suositellaankin testiä tehtäväksi aamupissasta, vaikka muulloinkin sen toki voi tehdä. Turha varmaankaan on huolehtia siitä, että hcg olisi pienenemään päin. Mäkin muistan alussa testanneeni melko usein ;) .

Miruliini, saitko sä jo hcg-testin tuloksen vaiko vasta myöhemmin?

PeePee, mites siellä menee? Kaikki kunnossa? Onneksi pääset heti alku viikosta labraan ja ultraan. Ne auttaa kummasti omassa epätietoisuudessa.

Tiltalitti, mullakin on tässä välillä ollut melko oireettomia jaksoja, jolloin on tosiaan tuntunut siltä, ettei raskaana olisikaan. Kaipa sekin kuuluu asiaan. Nyt mennään jo rv 8+0, ja just tänään on taas erilaiset vatsatuntemukset alkanee jyllätä alavatsalla. Tätä ennen oli pitkään tosi oireetonta lukuun ottamatta kauheaa väsymystä.
 
Tervehdys!
Ensinnäkin pahoitteluni Helballe :hug: .

Täällä on tapahtunu paljon viime käynnistäni ja tervetuloa joukkoon uudet plussanneet. Moni tuntuu vuotojen kans painivan, koittakaahan kestää itselläni siihen oli syynä se hematooma mutta joka onneksi oli jo aivan sulanut kun viikolle 12 pääsimme. Itselläni oli sairaslomaa ja vain makoilu oli sallittua. Joten mammmat ottakaahan rauhallisesti.
Omaan oloon muuten menee aivan kivasti, mutta nyt on alkanut turvotukset vaivaamaan etenkin jaloissa, onko mitään neuvoja millä voisi helpottaa? Teen kuitenkin seisomatyötä jossa liikun myös koko ajan.
Maha on jo kasvanut ja näkyy ulospäin. Liikkeitä en selvästi ole vielä tuntenu ihmeellistä mönkimistä tuntuu iltaisin kun rauhoittuu. Mutta nyt tarvitsee töihin lähteä.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille =) .

Mari ja asukki rv.18
 
ilmoittautuvat ultrakäynniltään!!
Niinhän siinä kävi, kuten viisaammat on mulle yrittäneet takoa jo pidempään, että kaikki oli todella hyvin. JA TUPLASTI!!
Kaksi sikiötä, kooltaan viikkoja vastaavat, sydämet läpättivät normaalisti. Voi luoja!! Olen niin onnesta sekaisin, kun olin kuitenkin varautunut siihen pahimpaan, ja sitten käy näin. En saa varmasti mitään järkevää aikaiseksi, kaksi tapaamista töissä sovittuna, joissa pitäisi skarpata todella, mutta nyt leijailen jossain niin korkealla, etten tajua mistään mitään
:D :D :D
 
Onnea miruliini tuplasti, siirrettiinkö sulle kaksi silloin?
Mulla laittoivat vain yhden joka oli niin sanottu top alkio. Ekasta punktiosta ei sellasita top alkiota tullut ja silloinkin laittoivat vaan yhden eikä se tuottanu tulosta. Sulatuksesta ei alkiot sit enään selvinny ja jouduin uudelleen kasvattelemaan munia. Niistä tuli sit 3 top alkiota ja 4 hyvää eli pakkasessa on nyt 2 top ja 4 hyvää. toivotaan ettei niitä tarttis alkaa sulattelemaan.
Marlille tsempit uusista viivoista, kyl nuo aina säikyttää. Meitä piinataan näköjään kunnolla ja säikytellää henkihieveriin kunnes se oma muksu on sylissä.
tiltalitti 6+6
 
Maanantaita!

Arki on taas alkanut ja ihmiset palailevat töihin. Oli aivan ihanaa kun mieskin oli 4 päivää kotona! :D Normaalisti mies on arkipäivät töissä ja opiskelee työn ohessa arki-iltaisin kotona ja perjantain ja lauantain toisella paikkakunnalla. Eli se että saatiin olla kotona useampi päivä rauhassa oli tooosi luksusta. :heart: Onneksi säät suosi koko vapun ja nyt arjen alkamisen kunniaksi sataa lunta :/

Mirulle tuplasti onnea! Hienoa että molemmat ovat kyydissä!

Raitis kirjoitti edellisellä sivulla:
Pelottaako sua, että se veri tulee omia aikojaan ulos? Voiko siitä olla jotain haittaa vauvalle?
Seisova veri on aika hyvä pesimispaikka kaiken maailman pöpöille eli aiheuttaa tulehdusriskin. Siinä mielessä voisi olla kai parempikin että veri tulis pois eikä asuis tuolla kohdussa. Mutta ilmeisesti veri on hyytynyt niin ettei se sieltä itsestään ulos tule. Toivotaan että se pysyy siellä aiheuttamatta mitään oireita.

Onneksi perjantaina viety pissanäyte oli puhdas eikä tarvi alkaa syömään antibiootteja. Niskapoimu-ultraan menoa oon pohtinut monelta eriltä kannalta viikonlopun aikana ja tällä hetkellä olen sitä mieltä että taidan haluta siihen ultraan. Jos kaikki on ok, voi olla vähän rauhallisimmin mielin. Jos taas ultrassa on jotain häikkää niin voi vähän varautua siihen että saadaan vammainen lapsi. Mutta minun mieli saattaa ehtiä vielä muuttua monta kertaa ennen sitä ultraa. :)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Tiiti rv 10+0
 
Paljon onnea Miruliini tulevista kaksosista! :heart: Kyllä sitä nyt saakin pilvissä leijua. =)
Ja PeePeelle myös onnea hyvästä hcg-arvosta. Minulla näkyi ultrassa rv 5+4 raskauspussin lisäksi ruskuaispussi ja sikiön alku. 6+0 näkyi sikiö selvästi, ja lääkäri oli näkevinään sydämen läpätyksenkin. Eli kyllä siellä taas enempi näkyy. Näiden vuotojen takia tulee juostua ultrissa, eikä ihme, pakkohan sitä on saada tietää missä mennään.

Marlille onnea vahvistuneista viivoista. Milloin sinulla on ensimmäinen ultra?

"Kiva" kuulla Mari, että joku toinenkin on kärsinyt hematoomasta. Sinä olet jo ihanan pitkälläkin! Itse menen perjantaina taas ultraan, jossa katotaan miltä hematooma silloin näyttää.
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!

Annuli& Tauno-Toivo rv 8+0
 
Kiitos onnitteluista!

Tuosta vuodosta ainakin omalta osaltani voin sanoa rauhoittelun sanoja. Lääkäri totesi jälleen sen olevan hyvin tyypillistä ja ultrassa näki istukan reunalla jotain, mikä voi olla vuodon lähde. Kun istukka kehittyy, voi se aiheuttaa vuotoa, joka sitten valuu lopulta ruskeana vanhana verenä. Pelottavaahan se silti on, ja helpompaa olisi, jos ei tuollaista ylimääräistä huolta meille aiheutettaisi.

PeePee, ihanaa, että hcg nousee tasaisesti. Se on kuitenkin hyvin tärkeä ja rauhoittava asia. Huomenna sitten ultraan hyvillä mielin. Lähtökohta ainakin on hyvä. :hug:

Ellalle tänään kaikki toivo ja sympatia.. :heart:
 
Joo soitin tosiaan Mehiläiseen ja pyysin että pääsisin mittauttamaan sen hcg lukeman. Jep jep. Soitto sitten tuli ja sieltä onniteltiin raskaudesta.
Joo kysyin lukemia. Mitä lukemia, jos sellasia haluaa, niin tarvii olla lääkärin lähete ja ne lähetetään muualle.
Siis verestä otettavan pikaraskaustestin hinta 31.80 :LOL: :LOL: :LOL:

Olen siis ystävät kalliit päättänyt odottaa, että menen Turkuun Avalle ultraan, jossa he voivat samalla ottaa lukemat. Nyt olen vain onnellisesti raskaana.
Nyt loppui tää ressaaminen.
 
Onnea Miruliini kaksosista! Ihanaa, että molemmat ovat edelleen tukevasti kyydissä! Samoin PeePee ja Marli, onnittelut teille molemmille labratestien tuloksista. Kyllä noi vuodot vaan osaa säikäyttää, kun se omalla kohdalle sattuu.

Oma (.) mulla on jotenkin alkaneet kaikki vähäisetkin oireet tasaantua. Ei ole ilmaantunut (toistaiseksi) pahaa oloa. Eilen tosin alavatsalla nippaili ja nipisteli oikein kunnolla, melkein koko päivän. Tänään on taas ollut vähän rauhallisempaa. En tiedä, onko tää ohimenevää, mutta tänään ei oo edes väsyttänyt ihan kauheasti, vaikkakin jo aamu kolmelta rupesinkin heräilemään - sairasta! :headwall:

Kati & Papu rv 8+1
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

TAMMIKUU 2009

1.1
PeePee...................1.PAS.......................SEKS

Ilman laskettua aikaa

tiltalitti...................1. PAS?

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Miruliini.....................Kaksoset..........................

EllaElias....................

Marli..........................
[/quote]

 
Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!!!

Täällä odotellaan ensi viikon rakenneultraa. Tuntuu hurjalta, että monien yritysvuosien jälkeen ollaan jo näin pitkällä (huomenna alkaa rv 20). Täytyy kyllä myöntää, että välillä unohdan olevani raskaana, kun liikkeitä tunnen harvakseltaan eikä mahakaan näytä vauvamahalta. Mahdun vielä omiin farkkuihin, tosin istuessa on mukava aukaista ylin nappi. Rehellisesti sanottuna näytän vain lihoneelta mikä harmittaa suunnattomasti. Tulisipa pian vauvamaha ja utelut, että ollaanko sitä raskaana. Kukaan ei varmaankaan uskalla kysyä, kun epäilevät kaiken olevan läskiä :LOL: ..
 
Minut saa poistaa listalta.
Perjantain ultrassa ei siis näkynyt sikiötä, eikä näin käynyt tänäänkään, joten meidän perheen kolmas tuulimunaraskaus on nyt totta.
Keskiviikkona vuorossa lääkkellinen keskeytys, jonka toivon tällä kertaa onnistuvan, jotta kaavintaa ei tarvittaisi. :ashamed:

:heart: Teille kaikille toivon koko sydämestäni mitä ihaninta odotusaikaa! :heart:
Nauttikaahan siitä arvon naiset, olette sen ansainneet!!!
 
Huomenta kaikille.
Paljon voimia EllaEliakselle, on varmaan niin paljon ajatuksia mielessä.
Nyt vaan surkaa rauhassa ja sitten täytyy varmasti laittaa rattaat pyörimään, oli se sitten mikä asia tahansa, mikä vain tuo iloista mieltä ja muuta ajateltavaa. :hug:
Itsellä auttoi tuohon mun omaan itsesääliin ja pahaan oloon se päätös adoptiosta ja sen myötä vapautui ajatukset kokonaan kaikkeen muuhun. Sitä ei edes ymmärrä miten ei ole elänyt elämäänsä ollenkaan näitten hoitojen aikana. Adoptiopäätös avasi silmämme taas haaveilulle, toisenlaiselle haaveilulle. Matkustamiseen, tuleviin yhteisiin harrastuksiin ja ihan kaikkeen. Meillä oli taas pitkästä aikaa mieheni kanssa todella hauskaa.
Olen puhunut avoimesti töissä meidän suunnitelmistamme adoptiosta ja kun sen päätöksen oli saanut tehtyä, niin se on ihan ihme kuinka vahvaksi sitä tunsikaan itsensä.

Tämä oli siis meidän apumme, jokaisella on varmasti oma henkireikänsä. Tämä ei ole meidän ainoa elämä vaan uskon, että pystymme olemaan onnellisia monella eri tapaa.
 
Missä vaiheessa teillä on ruvennut hajut ottamaan nenään? Mulla ei vielä, eikä oireitakaan ole vielä. Onkos mulla sitten rv. 5+2 eikä oireita :LOL:
Välillä, mutta todella harvoin tulee sellainen paine mahaan, niinkuin menkkakipu, mutta kestää ehkä minuutin ja helpottaa.
 
EllaElias Otan osaa, uskomatonta on elomme tää, niin epäreilua :'(

Marli, melkein oireentonta odotusta täälläkin, muutamia ellotuksen hetkiä lukuunottamatta ei mitään. Ei kiristä rintoja ei okseta. toisaalta hyvä toisaalta epätodellinen olo ollakseen raskaana.
Mulla siirty ultra jo huomiselle silloin selviää onko joku kyydissä vai liekö tuulimunaraskaus täälläkin. Toivon parasta.
Huomiseen raporttinsa lopettelee tiltalitti rv 7+0
 
Miten olisi, mahtuisinko tähän pinoon mukaan? Lapsettomuushoitoja meillä takana nyt jo kuusi vuotta ja eilen sain elämäni ensimmäisen plussan! Se tehtiin klinikalla veritestinä, tosin arvoista ei ole muuta tietoa kuin että ne olivat oikein hyvän. Jotenkin nimittäin pääsivät nuo numerot soljumaan ohi tietoisen ajattelun, kun olin kuullut sanat "Nyt minulla on hyviä uutisia..." :LOL:

Lapsettomuutemme taustalla ovat pcos + toisen munatorven puute ja miehen hiukan heikentyneet simpat. Pitkän hoitoputkemme aikana (terot+clomit x 4, clomit+pregnyl x 2, clomit+pregnyl+inssi x 4, puregon+pregnyl+inssi x 4, ivm x 2, ivf x 3) on ollut tuhat surkeaa hetkeä ja ainakin miljoona kyyneltä on taatusti kastellut tyynyjä, mutta aina sieltä suosta on noustu uuteen taistoon.

Nyt siis kurkkailen varovasti - raskauteen vielä ollenkaan uskomatta - tänne puolelle. Toivottavasti otatte minut joukkoon, sillä tähän pinoon tunnen kuuluvani, en tuonne "joo kuule tärppäs heti ekasta kerrasta, ja oli itse asiassa ihan vahinko, enkä mä oikein tätä edes haluais"-tyyppien joukkoon.
Kaikille erinomaisen aurinkoista päivää :flower: ! Ja tervehdys :wave: :wave: :wave:
 
tiltaltti, toivotaan parasta huomiselle! Ollaan me ihmeellisiä, kun väen vängällä halutaan pahaa oloa ja kipuja kun taas toiset vaihtaisivat olotilansa kanssamme saman tien. No, mulla tosin tilauksesta kaikki yllä mainitsemasi oireet sitten alkoivatkin, mutta kohtalaisina kuitenkin ovat pysyneet. Kovasti onnea huomiseen ultraan :heart:

Uskalsin vihdoin varata neuvola-ajan. En ole ennen varmistusta halunnut olla sinnekään yhteydessä - taikauskoa kaiketi. Neuvolaan siis päästään jo vajaan 2 vkon päästä 19.5. Ai niin Raitis, kun päivität tuota listaa, laitatko mulle LA 22.12. ja synnäri PHKS, kiitos kaunis :)

Aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
Maija-mammalle kovasti onnea!!! :heart: Olettepa käyneet pitkän ja kivisen tien, mutta eikös vaan, että se plussan saaminen on ihan uskomattoman ihana palkinto kaikista kyyneleistä ja epätoivon hetkistä. Puhumattakaan siitä tuhisevasta nyytistä.
Onnellista odotusta sinulle - onneksi sait heti tietää että Hcg on hyvissä lukemissa, niin ei tarvitse spekuloida sen suhteen niin kuin me monet muut olemme tehneet =)
 
Maija-mamma tervetuloa mukaan ja hirmuisesti onnea! :wave:
Kävin tänään neuvolassa määrätyissä verikokeissa, hirveä ruuhka oli labrassa vielä kymmenenkin aikaan. Puol kakstoista menin sitten takaisin nukkumaan ja heräsin vasta äskettäin...
Nyt mullakin alkaa olla hieman, jonkun jo mainitsemaakin, ongelmaa vatsan toiminnan kanssa. Vielä viime viikolla otti päähän kun vatsa toimi liiankin usein, että äkkiä se muuttuu...Söin juuri pari luumusose pilttiä, jospa se auttaisi.

Kumma juttu tuo Miruliinin mainitsema taikauskoisuus. Minulla on sitä nimittäin ollut tämän raskauden aikana todella paljon. Varsinkin jos iloitsee liikaa tms., pelkää sen tuovan huonoa onnea, jotkut asiat pitäisi tehdä tietyllä tavalla... Ihan järjetöntä, alkaa muistuttaa jo pakko-oireista häiriötä.
 

Yhteistyössä