Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Voi Annuli, jaksamista! Onneksi pääset heti päivystykseen. Pidetään peukkuja, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Katille: Onnittelut :heart: äänien näkymisestä. Mahtava fiilis tosiaan nähdä se pieni jyvä, jossa sydän sykkii.

Täällä kontrolli hcg-verikokeessa tuli eilen käytyä, nyt arvo oli 5520. Eilen jo ajattelin ultrassa käydä, mutta peruin sen kuitenkin viime tingassa, kun pelkäsin, että panikointi vaan pahenee, jos ja kun ei vielä mitään ratakaisevaa tietoa siitä olisi saanut. Perjantaina näillä näkymin menen ultraan. Haluaisin niin kovasti oman mielenrauhan vuoksi nähdä kohdussa sellaisen "valkoisen jyvän", jota ei tuulimunaraskauksissani lainkaan edes kehittynyt.


 
Kopsailen tuolta lapsettomuuspuolelta saman tekstin:

Siellä se sydän vaan vielä sykki! Juuri tultiin kättäriltä. Sitä vuotoa tuli todella paljon, vähintään yhtä paljon kuin menkoissa ja silkkaa verta, että uskomattomalta tuntuu. Lääkäri oli näkevinään mun kohdussa pienen myooman???? Mitä ihmettä, kukaan ei ole sellaisesta puhunut, voi kuulema aiheuttaa vuotoa. En osaa vielä hengähtää, mutta nyt siis toistaiseksi kaikki vielä hyvin. Vuotokin toistaiseksi loppumassa. On tullut itkettyä, ja itken edelleen. Siinä vaiheessa kun syke löytyi, sitä purskahti oikein kunnolla itkuun. Onneksi meillä oli todella mukava ja kokenut hoitaja,merkitsi todella paljon. Lääkäri sanoi, että nyt on 90%mahkut, että kaikki menee hyvin loppuunsaakka, mutta myös vielä se 10% mahdollisuus keskenmenoon. Ja eihän tuollainen vuoto ikinä hyvää merkkaa, näin minun järki sanoisi.

PeePee, toivottavasti sielläkin on kaikki hyvin! Täällä toinen hermoraunio lähettää halauksia ja voimia, tämä on niin stressaavaa kaikinpuolin! Ja mitään pahaa me ei muuten olla tehty, siitä tässä ei ole kyse. Näin muuten kättärin edessä viimeisellään olevan nuoren tytön, joka veti posket lommolla röökiä. Siinä vaiheessa teki mieli käydä kiinni tähän tyttöön, ja sanoa pari valittua sanaa...
 
Ella, hienosti on Hcg noussut. Nyt vaan ensi viikon ultraan mahdollisimman rauhallisin mielin. Tiedän kuinka vaikeaa se on, mutta jättäydyin myös itse pois tämän viikon ultrasta ihan samasta syystä, kuitenkin paniikissa olisin, kun ei sydänääniä vielä voisi kuulla.

PeePeelle ja Annulille kovasti peukkuja, että kaikki menee kuitenkin hyvin. Annulin ultrauutiset luinkin jo lapsettomuuspuolelta, aivan ihanaa, että sydän siellä kovasti yhä sykkii :heart:
 
Hui, onpas täällä ollut jännä aamu! Onneksi Annuli selvisi säikähdyksellä. Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Toivottavasti PeePeenkin pikkuinen pitää tiukasti kiinni eikä anna periksi! Kyllähän tuntuis liian julmalta jos kaikki tämä onni otettais yhtäkkiä pois, kun siitä on kuitenkin ehtinyt jo iloita. Tsemppiä jatkoon molemmille!

(.) Heräsin vasta puoli tuntia sitten. :ashamed: Nukuin kellon ympäri ja vieläkin väsyttää. Voisin ilmeisesti nukkua ympäri vuorokauden. Mitenkähän selviän jos ensi viikolla pitää mennä töihin.

Huomenna ois eka neuvola ja sen jälkeen sitten taas ultra. Ultraan meno pelottaa joka kerta yhtä paljon. En oo vielä kauheasti uskaltanut nauttia tästä raskaudesta kun koko ajan pelottaa että kesken voi tulla milloin vaan. Taas kun luin muiden vuodoista, en voi kuin ihmetellä miksei se minun ylimääräinen veri tule ulos. Onneksi kivut on kuitenkin helpottaneet ja pääsen jo liikkeellekin jonkin verran, jotain positiivista sentään. :)

-Tiiti rv 9+1
 
Tää on vain välillä niin helvetin raskasta....(anteeksi kiroaminen). Mut mä alan kohta olemaan henkisesti niin poikki, että en tiä mitä tehä.

Runsas vuoto alkoi taas eilen illalla. Ei siinä mitään, niinhän sitä tuli kaks viikkoa sitten ma. ja viikko sitten lauantaina. Mutta nyt sitten viime yönä oli jo kipujakin. Piti ottaa pari särkylääkettä eri otteisiin, että sai nukuttua ees vähän. Kiva herätä kipuihin ja siihen että housuun valuun verta. Onneksi meillä on kummipojan vaippoja, koska muut ei pidä sitä vuotoa. Nyt on senverran laantunut että pärjään yösiteillä, mutta niitäkin olen vaihtamassa alvariinsa. Sit jos sattu nukahtaan niin varma uni oli että etin kokoajan vessaa, että mihin mennä vaihtaan veriset siteen ja myöhästyin unissani lääkäriajasta ja miehen piti herättää mut ku itkin unissani....eli tosi rentouttava yö molemmilla.

Tänään nyt oli sitten eka ultra ja olin 75% varma, että nyt on menny kesken. No ei ollu menny. Syke löytyi, mutta ne ei saanu sikiötä liikkumaan. Mulla meni 2h sielä. Kävin välillä kahvillä ja pullalla sitten uudestaan tauolle ja syömään suklaata ja juomaan mehua, että saatat verensokeria ylöspäin, jos se ois johtunu siitä. Pompin huoneessa kyykkyhyppyäkin useaan otteeseen. No kaks eri kätilöä tutki ja ei saanu liikkuun, sit kutsuttiin lääkäri ja sekään ei saanu liikkuun kaveria ja nyt sitten joudun oottaan helv....ti maanantaihin, että pääsen jatkotutkimuksiin ja sielä saan sitten tuomion, että mitä sikiölle tehdään. Ei kauhean valosalle siis näytä. (vappu vapaat sekoittaa kaiken ku niillä on se joku hiton piste kiinni perjantaina niin huomiselle ei enään saanu aikaa...just jooo)

Mikään ei mene niinkuin pitäs...kaikki potkii päähän...eka hoitoja niin maan penteleesti, pakko olla työttömänä että kerkeää käydä nuo raskaimmat hoidot. Sitten veritulppa ja laukkoa sen kanssa tutkimuksissa...sitten alko tämä vuoto episodi ja sitä on vain luvassa, sielä näky iso aulea missä sitä verta oli, mutta ei osata sanoa mistä johtuu. Sit saa itkeä ittensä kipeäksi useaan otteeseen, että nyt meni kesken. Ja nyt oikeesti vielä pitää kestää se että sikiöllä ei nyt ookkaan kaikki kunnossa ja se pitää keskeyttää...sehän tästä enään puuttuu.

Sain siis varmistuken että missä mennään viikoissa ja se on nyt sitten 11+5, oon ite laksenu vain väärin kokoajan...

Joo, jos nyt menis vauhkoomaan tuonne sohvalle ja ottais päikkärit.

Sori, en jaksanut lukea kauheasti vielä muiden kuulumisia, toivottavasti muilla on kaikki hyvin!!!
 
Voi Helba, luulenpa tieteväni jollain tasolla tunnelmasi! :hug: On teilläkin kyllä ollut koettelemusta oikein kunnolla, voi kun kaikki olisi nyt kuitenkin hyvin! Sitkeä kaveri siellä ainakin on. missä te muuten käytte näissä kontrolleissa? Ikävä että joudutten vielä viikonlopun yli odottelemaan, olisivat vaan jostain repineet sulle sen ajan!

Itsekin olen ollut pelko pepussa koko tämän raskausajan, ja aloin juuri hieman rentoutumaan, mutta sitten heräsinkin pöksyt verisenä aamuyöstä. Olin täysin varma, että kesken on mennyt tai menossa parhaillaan. Voi sitä kyynelten määrää mitä on tullut tänään vuodatettua. Oli aika vaikea ilmottautua Kättärin päivystykseen tänään, kun eiköhän sitä alkanut jo siinä vollaamaan täysillä. Ylipäänsä jos asiasta puhun alan itkemään. Siinäpä taas opettelemista, jostain syystä vihaan ylikaiken itkemistä tuntemattomien ihmisten läsnäollessa.

Olisi niin kiva nauttiakin raskaudesta, mutta miten tämän kaiken keskellä? Pitäisi myös rentoutua ja unohtaa koko asia, mutta miten sekään onnistuu? Ja kuka olisi uskonut mikä piina vielä koittaa kun vihdoin raskaus alkaa.
Mites PeePee mikä vointi? Muistahan, että varsinkin ihan alun vuodot ovat tosi tyypillisiä etenkin silloin kun menkkojen kuuluisi alkaa. Nuista kivuista vielä, aamuyöllä herätessäni olin täysin kivuton, joten runsas vuoto olikin aika ylläri. Nyt massua koskee aika pitkälti siihen tapaan mitä kokoajan tämän raskauden aikana, ja pistää pelottamaan.

Ai niin, tämä tytsy on lihonut 8kg siitä kun hoidot aloitettiin. Aika järkyttävää, onneksi puolet kiloista menee minua kovasti turvottavien Zumenonejen piikkiin. Mutta nyt olisin painoindeksin mukaan jo lievästi ylipainoisen puolella... Jos tilanne olisi eri, alkaisi aika kova laihdutuskuuri... Terkkari ei tuosta painoasiasta juuri muuta sanonut, kun että on kuulema todella yleistä että hoitojen aikana nousee.
 
Voi että Annuli, PeePee ja helba :hug: Toivon niin kovin, että kaikilla nuo pelot ja itkut osottautuis turhiksi. Kyllä tuntuu niin kohtuuttomalta lukea näistä kokemuksista varsinkin tässä ketjussa (enkä tietenkään tarkoita, että "normaaliraskauksissa" vaikeudet olis yhtään sen helpompia, mutta tiedätte varmasti mitä ajan takaa...). Enkä kyllä pysty käsittämään, miksi helban on odotettava viikonlopun yli?!! Kovasti jaksamista kaikille :heart:
 
Isot rutistukset Annulille, PeePeelle ja helballa. Toivotaan, että ovat vain säihkähdyksiä ja saatte vauvat kotiin synnytyssalin kautta. Kieltämättä tuntuu pahalta, etenkin kun raskaat hoidot takana ja vauvat erittäin toivottuja. Jaksamisia!
 
Annuli, PeePee ja Helba, kyllä teitä kaikkia nyt koetellaan noiden vuotojen kanssa. Toivotaan kovasti, että se on teillä kaikilla jossain määrin vaaratonta alkuraskauteen kuuluvaa vuotoa, vaikka ymmärrän enemmän kuin hyvin, että vaikea sitä on niin ajatella. Pakko kuitenkin ajatella positiivisesti ja toivoa parasta. Hyvä asia on ainakin, että sykkeet löytyi. :heart:

ON: Neuvolakuulumisia sitten, olimme tänään neuvolan ensikäynnillä. Eipä siellä oikeastaan mitään sen erikoisempaa tapahtunut, kunhan juteltiin neuvolan tädin kanssa. Tässä ollaan vielä niin alkuvaiheessa, ettei oikein älynnyt edes kysellä mitään. Kaikenlaista kyllä keskusteltiin tulevista käynneistä julkisella ja seulonnoista. Ja mukaan lähti pinkka odotus-/vauva-aiheista materiaalia. Verenpaine ja hemoglobiini olivat mittauksissa ok.

Mites Annuli sun neuvolakäynti meni? Menetkö huomenna siis Merjalle?

Kati & Papu rv 7+2
 
Uskaltauduin itsesuojeluvaistosta huolimatta tulla kurkkimaan tänne. Odotin pääseväni lukemaan ihania mamma-ajatuksia, mutta mitä täälä onkaan. Mun tulee itku Helba sun puolesta! Samoin Annuli, Peukutan kovaa teidän puolesta.

Helba En viitsi kirjoittaa sulle kliseisiä jaksamisia. Aivan liian hirveetä olla yhtäkkiä kaiken onnen jälkeen nollapisteessä. Siinä, että aletaan suunnittelemaan seuraavia hoitoja tms. Sun raskaus ehti vielä pidemmälle kun täällä. Itse ainakin olen ollut ihan täysin hajalla. Jos mitenkään voin helpottaa niin täällä kohtalontoveri, joka yrittää palata normaalielämään.
 
Helba :'( :hug: On niin väärin. Tulee mieleen kysymys miksi, eikö tässä pinossa olijat jo ole kokeneet tarpeeksi vastoinkäymisiä?

Kati, ihan kivasti munkin neuvolakäynti meni. Eipä siinä mitään erikoista. Hirveen nipun sai kirjasia kotiin. Ja synnäri piti valita, vaikkakin olin sen jo aiemmin tehnyt. Tuntuu utopistiselta ajatella tässä vaiheessa synnyttämistä, tekisin aika paljon että sinne saakka päästäisiin. Merjan luo olen tänään tosiaan menossa. Onneksi, on niin paljon kysyttävää häneltä tuosta verenvuodosta ja muustakin.
 
Annuli, rauhoitteluksi piti vielä tuosta myomasta sanoa, että sehän on hyvänlaatuinen lihaskasvain eikä siitä pitäisi olla ongelmaa raskautumisessa/raskaudessa - lääkäri varmaan selvittikin. En ole mikään asiantuntija, mutta miulla on myös ollut kohdussa yksi isompi (halk. 4 cm) ja yksi pikkuinen myoma, jotka endon poiston yhteydessä poistettiin, mutta useimmiten näitä ei edes operoida. Vuotohäriöitä ne usein aiheuttaa normaalistikin, joten hyvinkin voi olla syynä vuotoosi.
 
Lääkärissä käytiin, ja vuodon syy selvisi. Myomasta ei ollut kyse.
Mun kohdusta löytyi hematooma, mistä lie tullut, lääkkeet voivat kuulema helposti aiheuttaa vastaavaa. Hyvä uutinen on se, että hematooma on sikiön alapuolella, muuten voisi helpommin viedä vuotaessaan sikiön mukanaan. Tämä verikertymä voi kuulema liueta itsekseen, taikka tulla tiputtelemalla pois tai sitten ihan kunnolla vuotamalla. Hyytynyttä vertakin voi tulla, ei pidä kuulema säikähtää liikoja. Kontrolli on taas ensi viikon lopuilla, aiemmin mikäli vuotoa tulee.
Lääkäri totesi, ettei tämä raskaus ole kovin helpolla päättänyt alkaa. Itse olen aikalailla samaa mieltä... Pääasia on nyt kuitenkin että syy selvisi, huomattavasti helpompi olla. Ja tietenkin tärkeää on, että sikiö voi hyvin, kasvaa ja sydän lyö. Huoli on tottakai edelleen, mutta kevyempi olo kuitenkin.

Mites teillä vappua juhlitaan? Me ollaan miehen kanssa vaan kotosalla ja laiskotellaan. Juhlajuomaksi ostin itselleni pommacia, mies hankki muutaman olusen. Oikein mukavaa vappua kaikille! =)
 
Huh helpotusta Annuli!! Ihanaa, että sait syyn selville vielä ennen vappua. Voit rauhassa sitten lipitellä pommacia ja syödä tippaleipiä. Itselleni ei Pommac oikein maistu, kaikki vähänkään makea on nyt ällöä, joten taitaa mennä piimää juodessa mun vappu. jostain syystä piimä nautraloi mun oksuoloa kummasti, kannattaa kokeilla. =)

Meillä on tänään ohjelmassa kihlajaiset (jossa varmaan sitä pommacia kilistelen) ja huomenna vappubrunssi ja toivottavasti paljon aurinkoa ja lämpöä omalla kotipihalla. Istutushommia ja sen sellaista olisi myös odottamassa, ja yleensä niin kauan kuin niitä riittää, ei miehen kanssa oikein osata olla aloillaan. Nurmikko on kasvanut niin vauhdilla, että ehkäpä teemme vappupäivän ajelun tällä kertaa ruohonleikkurilla :LOL:
 
Hyvä, että Annulin vuodon syy selvisi ja rauhoittaa varmaan sekin, että tilannetta seurataan nyt useasti. Eikös Mari75:lla ollut myös hematooma ketjun alkupuolella?

Hieno juttu, että myös PeePee sait hyviä uutisia :)

Meillä vappua vietetään kotosalla, ystäväpariskunta tulee yökyläilemään, kuten useana aiempanakin vappuna - nyt vaan vahvuudessa on lisänä kaksikuinen tytteli :) Pääsen harjottelemaan vaipanvaihtoja ja ehkä jopa yöheräilyjäkin ;) No kyllä ne rahkamunkkien ja alkoholittoman siman voimalla onnistuu.

En muuten suosittele ruohonleikkuriajelua Miruliini; meillä "pojat" ajelivat päälläistuttavalla naapuriin viime juhannuksena ja sen jälkeen ei tarvinnut ruohoa sillä vempeleellä ajellä - innostuivat kuulemma kiihdyttelemään :|

Mukavaa vappua - nautiskellaan auringosta :heart:
 
En ole pariin päivään päässyt nettiin lukemaan teidän kuulumisia ja nyt on sitten kerralla tapahtunut niin paljon ikävää meidän pinossa
:(

Helballe voima :hug: kamalan surullista :'( Tuntuu niin pahalta teidän puolesta. Ja kun vielä keskenmeno tapahtuu noin pitkillä viikoilla :'( Jaksamista :hug:

Annulin ja PeePeen vuodot pelästyttivät. Hyvä kuulla että kaikki on kuitenkin hyvin :hug:

(.)Itse olin tänään kontrollissa gynellä. Olen vaan laihtunut. En tiedä miksi, kun pahoinvointia ei ole ja syön kuitenkin kokoajan jotain.
Vauvalla kaikki hyvin. Vastasi viikkoja, nyt n.6 cm pitkä ja niskaturvotus oli normaali.
On kova liikkumaan ja hyppi taas siellä. Nyt näki hyvin pitkät jalat siellä ristissä ja sormet erottui selvästi. Vauva laittoi peukalon pystyyn :) Gyne ultras vielä sisäkautta, tarkempi kuva.
Kokeili myös vatsanpäältä, jolloin mieskin pääsi mukaan katsomaan, ei tullut kyllä niin tarkkaa kuvaa. Tällä kertaa en saanut ultrakuvaa mukaan, mut pääasia, että näki sen pikkuisen siellä ruudulla. Toinen sikiöpussi näkyi vielä edelleen pienenä.
Seuraavan kerran menen vasta 4 viikon päästä gynelle, nyt olen käynyt joka toinen viikko.

Meillä on vieraita koko viikon ja on myös kovasti ohjelmaa tiedossa, en varmaan pääse kurkkimaan tänne kovin usein. Nyt oli onneksi hiljainen hetki, että pääsin nettiin.

Mukavaa vappua kaikille! :flower:

T: Kuunkulta ja pikkuinen rv 12+4
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

TAMMIKUU 2009

1.1
PeePee...................1.PAS.......................SEKS

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

tiltalitti...................1. PAS?

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Miruliini.....................

EllaElias....................
[/quote]

 
Helballe pahoittelut.. Sanoja ei ole. :'( :'(

Täällä pikkuinen rakennustoimineen on aiheuttanut muutamaan kertaan paniikinomaisia tunteita.. Eilen kaupassa ja tänään töissä maha kramppasi kesken kaiken.. Eilen meni hieromalla ohi, eikä ollut niin kivulias mutta hieman pitempi kestoinen kipukohtaus, kun taas tänään teki kunnon krampin ja meni parissa minuutissa ohi. Luultavasti kyseessä normaaleja kasvukipuja mutta kun mistään ei voi olla varma.. Kun ei tiedä mikä on normaalia!! :|

Annulin ja PeePeen puolesta saa onneksi huokaista toistaiseksi. :hug:

Vappu menee täälläkin Miruliinin tapaan nurmikonleikkuussa. Tai hmm.. Miehellä siis menee. ;) Tämän päiväisellä kramppikohtauksella oli nimittäin silminnäkijöitä ja sain pienen "saarnan" anestesiaylilääkäriltä, että pitää ottaa rauhallisesti ja käydä neuvolassa tai puhua osaston omien gynekologien kanssa. Enpä tiedä mitä ne neuvolassa osais tämmösille ohimeneville kipukohtauksille tehdä.

Mites Annulin kissa? Meillä koira ontuu jostain syystä.. Luultavasti siksi, että on kaksi päivää leikkinyt ulkona ja nyt on paikat kipeänä.. Maanantaina vien lääkäriin jos ei sitä ennen tokene. Eipä tuo onneksi pahasti linkuta mutta sen verran, että itse huomaa.
 
Raitis, eiköhän ne ole vaan kohdun kasvukipuja, näin voisi ainakin kuvitella!? Tiedän kyllä kaikkien mahdollisten tuntemusten pelästyttävän. Kiitos kysymästä, medän kisumirri voi jo paremmin. Ovat jo siskonsa kanssa rähisseet ja leikkineetkin, ja poitsu on myös tyypilliseen tyyliinsä välillä "lauleskellut" meille jos on ollut tylsää. Kipulääkitys jatkuu, sen saamista hän ei kovinkaan arvosta... Toivottavasti teidän koirulin tassussa ei mitään sen vakavampaa!

Kerrankin muuten voi olla tyytyväinen siitä, että on joutunut hoidoissa käymään. On nimittäin mukavaa ja jotenkin helpottavaa, että on tuttu lääkäri sitä kautta,joka seuraa tilannetta ja raskauden kulkua. Hänelle ei tarvitse kertoja taustoja tms, ja helpompi on luottaa ammattitaitoon. Eilen kun julkisella puolella tuli käytyä, huomasi taas miten hätästä touhu on. Sitä kautta en edes saanut tietää vuodon syytä. Hoitsu oli kyllä todella mukava, hänen rauhallisuus helpotti paljon siinä tilanteessa.
 

Yhteistyössä