Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Kiitos tsemppauksesta ja myötä elämisestä. Täällä tosiaan nyt edessä lääkkeellinen tyhjennyt sairaalan vuodeosastolla. Toivon täydestä sydämestä teille muille parempaa onnea ja sit äitiyden ilot.
Ajatelimme miehen kans istuttaa omenapuut pihaan muistuttaan elämästä ja kasvamisesta meidän kahden perheessä.
 
Joo, ei tosiaan reagoinut kuinkaan.. Mutta siis korjaan hieman lausettasi eli tämä oli eka tälläinen huono kokemus mun kohdalla. ;)

Mitäs pidätte tästä uudesta pakkauksesta?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Mä pidin. Varsinkin haalarista ja makuupussista mutta kovin on jotenkin vähän näköisesti tuota tavaraa.. Liekö vaan optinen harha kun on niin vaaleeta tavaraa.

Aiotko sä Kuunkulta hommata paketin jotain kautta?

Arvatkaas mitä... Mä tiedän yhden jutun.. Meille tulee kohta uus palstailija... B)
 
Onnea Peepee plussasta! :flower: Ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Mieki kävin jo aamulla kurkkimassa tuolla lapsettomuuspuolella ja osasin odotella sinua tälle puolelle =) Se plussan saaminen testiin on ihan uskomaton tunne! Mulla tahtoo vieläkin tulla tippa linssiin kun ajattelen että sitä oikeasti ollaan raskaana. Eilen kerroin yhdelle kaverille raskaudesta ja sit sai pyyhkiä silmäkulmia.

Raitiksella on kyllä ollut ikävä terkkari! Ikävä joutua tuollaisen hoidettavaksi!

Ulpu, tuo omenapuun istuttaminen on aivan ihana idea!

Ihan kivan näköinen tuo uusi äitiyspakkaus. Kävin tänään kaupungillakin hiplailemassa vauvanvaatteita. Minusta on ihanaa kun nyt on ihan pienten vaatteissakin "oikeita" värejä siis mm. kirkasta punaista ja vihreää. Mie haluan pukea vauvani sellaisiin ihanan värikkäisiin vaatteisiin :D Yhtään vaatetta en tosin vielä uskaltanut ostaa. Yritin katsella myös itselle löysempiä puseroita ja housuja mutten löytänyt mitään. Hirveän paljon on jo kesävaatteita myynnissä ja eihän niillä vielä tarkene.

Ootteko muuten käyneet ensimmäisessä neuvolassa miehen kanssa vai yksin? Mulla on ens viikolla eka neuvola ja mietin "raahaanko" miehen mukaan.

- Tiiti rv 8+4
 
Vihdoin uskaltauduin kyselemään, sopisiko liittyä seuraanne? Viime viikolla testasin plussan, joka veritestillä vahvistettiin (hcg127). Tällä viikolla kävin verikokeessa uudelleen, jolloin arvo oli 1360. Ensi ma olisi vielä uusintaverikoe eli sitä tässä nyt jännityksellä odotetaan.

Meillä ennestään 5v. lapsi, joka sai alkunsa sen paljon puhutun vuoden yrittämisen jälkeen, juuri kun ensiaskel kohti hoitoja oli ehditty ottaa. Pikkukakkosta toivottu syksystä-05 saakka. Tähän matkan varrelle on mahtunut koko joukko inssejä, joista kaksi tuulimunaraskautta ja yksi kemiallinen. Nyt eka ivf toi taas plussan, mutta aikamoisessa pelossa sitä tulee rämmittyä kunnes ultraan pääsee 8.5.

Aurinkoista vkloppua teille kaikille!
EllaElias rv 5+2
 
Onnea PeePee plussasta! :flower:
Ja EllaElias samoin onnittelut! :flower: Tervetuloa mukaan!
Kivaa kun tämä pino kasvaa :)

Munkin mielestä Ulpu tuo omenapuun istuttaminen on ihana ajatus.
Meilläkin istutettiin viime vuonna omenapuu meidän rakkaan kissan muistoksi.
Oli silloin kova suru ja tuo omenapuun istuttaminen auttoi hyväksymään rakkaan lemmikin poismenon ja tuo kaunis elävä puu jäi muistoksi.

Raitiksella, on ollut ikävä terkkari. Miksiköhän se tuolleen huijas, et sanoo toista ja tekee toista :eek: Kurjaa, kun sitä kuitenkin itte haluais nähdä sen vauvan sieltä ruudulta.
Tuosta äitiyspakkauksesta.. Näytti tosiaan, kuin ois ollu kovin vähän tuota tavaraa.
Tuo haalari on kyllä ihan kivan näköinen. Kyllä mä nuo vaatteet voisin ottaa, mut vois jättää sen kaiken muun romppeen pois. Kyllä äiti varmaan lähettäis tuon paketin mulle, jos haluisin,mut sillä rahalla ostaisin kyllä mieluummin itte ne vaatteet. Saa nyt nähdä. Jos rupee laiskottaa tuo shoppailu, niin voisin tilatakin tuon pakkauksen. Ihan kivoja vaatteita siinä.

Vauvanvaatteita on ihana ostella. Olen käynyt kattelemassa ja hypistelemässä vaatteita, mutta en ole uskaltanut vielä ostaa mitään. Sitten kun saan tietää sukupuolen , niin sitten on kiva ostella. Kun nyt on aika vaikeeta, kun ne on joko niin poika-tai tyttömäisiä vaatteita, aika vähän on sellaisia neutraaleja. Tuo äitiyspakkaus on kyllä siitä hyvä, että nuo sopii sekä pojalle että tytölle.

Onko teillä jo sellaisia poika-tai tyttöoloja?:D Tunnetta, että kumpi tulee?
Mulla on ihan alusta asti ollut sellainen varma poikaolo. Sellainen tunne.
Ja sitten kun mulla ei ole ollut oksenteluakaan, mitä omalla äidillä on aina ollut rajua, kun on odottanut tyttöä. Ja sitten jotenkin ajattelen, että josko tuossa keinohedelmöityksessä ois se nopsampi poikasiittiö kerennyt ekaksi munasolun sisään.
Niin vahva olo on, että poika tulee, että jos onkin tyttö niin ois ylläri.

Tiiti, mun mies ei ole kertaakaan päässy mukaan hänen työaikojen takia. Ois kyllä kiva jos mieskin pääsis mukaan, etenkin että näkis ultrassa vauvan. Se on ihan eri asia nähdä se kuvassa, kuin siinä ruudussa "livenä".

Voikohan näin aikaisin jo tuntea liikkeet? Vai olenko ihan hömppä :D
Eilen illalla nukkumaan käydessä nukuin silleen puoliks mahalleen ja siinä asennossa tunsin ihan oudun "muljahduksen" mahassa, kuin vauva ois pyörähtänyt ja sen jälkeen sellainen elohiirimäinen tykytys. Oiskohan se vauva jotenkin taas riehunut siellä, niin kuin viime ultrassa oli sellaiset heilumiset ja pyörimiset että.
Näin haluisin kuvitella, että oisin jo tuntenut vauvan liikkeet, mut voihan se olla vaan jotain suolituntemuksia, vaiks tämmöistä en kyllä ole normaalisti tuntenut.
Rupesin vaan miettii, et oisko tuossa ihme asennossa vaan tuntunut ne liikkeet jo näin aikaisin?
Massu pyöristyy ihan silmissä.
Yritän tässä lähipäivinä lähettää tänne kuvan :)

T: Kuunkulta rv 11+6
 
En ole vähään aikaa ehtinyt käymäänkään ja täällä on ollut kova kuhina - mahtavaa, että tämä ketju elävöityy :flower: Lahopäänä en muista enää puoliakaan lukemastani...

Ulpulle todella suuret pahoittelut ja kovasti jaksamista surussa :hug:

Ja niin kuin Raitis taisi sanoa, surusta iloon: mielettömästi onnea kaikille plussaajille ja uusille pinolaisille!!! Tervetuloa Tiltalitti, Adette, Maria, Miruliini, PeePee ja EllaElias :heart: Ihanan paljon nimiä =)

(.) Torstaina oli kolmas neuvolakäynti. Kaikki kunnossa - pienen syke löytyi heti ja jumpsutti selvästi ja tasaisesti noin 145. Hemppa oli pudonnut 126:een (ekä käynnillä 144, tokalla jotain tältä väliltä ), verenpaine pienessä nousussa nyt 110/68. Painoa oli tullut kolmessa viikossa 1,2 kg eli 7 kg koko raskausaikana... :whistle: Tuohon liittyen; Raitis taisi kysellä masukuvafarkuista - ne on olleet jo useamman viikon pelkästään kuvausrekvisiittana :D Pari viikkoa sitten siirryin mielettömän mukaviin mamafarkkuihin/housuihin.

Uusi äitiyspakkaus on tosi kiva! Tykkäsin viimevuotisestakin ja tämä on miun onneksi tosi samantyylinen.

geri rv 14+5
 
Ulpulle edelleen paljon jaksamista!! :hug:
PeePeelle tervetuloa ja onnea vielä kerran!
Onneksi on viikonloppu! On ollut todella tuskallista olla töissä huonovointisena, ja halailla sielläkin vessanpönttöä. Työasiat muutenkin mietityttävät, koska mun työsoppari loppuu elokuun lopussa, ja nyt pitäisi hakea sijaisuudelle jatkoa mikäli niin haluaa. Vähän tyhmänä olen vaan jo kertonut raskaudesta, ihan sen takia jos tulee paljon poissaoloja, varsinkin kun niitä tuli paljon hoitojen takia. Olenkin siis ihan varma etten saisi jatkoa, kyllähän siihen löytyisi vaikka mitkä perusteet, raskaushan ei tietenkään saa olla syynä. Tämä tarkottaisi ilmeisestikin sitä, että menettäisin kolmen kk täyden äitiysloma-ajan palkan, ihan peestä. Syvältä muutenkin koko systeemi tuolla, totaalisesti mennyt hermot. Sanoisin itseni irti välittömästi, jolleii moni ulkopuolinen ihminen joutuisi kärsimään.

Gerillähän on vieläkin matala verenpaine. Itse kärsin välillä todella matalista paineista, silloinkun yläpaine menee alle sadan, alkaa jo todella huipata. Nytkun olen paineita mittailut ovat olleet ihan normaaleja, joskus jopa ihmeen korkeita itselleni.

Kuunkulta kyseli onko tunnetta sukupuolesta. Mulla on jostain syystä vahva tyttöolo, en osaa sanoa miksi. Mieskin tänä aamuna spontaanisti totesi, että siellä se katkarapuprinsessa köllii :D Voihan tunne mennä ihan täysin metsäänkin, ja molemmat sukupuolet tietenkin ovat yhtä toivottuja :heart:

Edelleen tämä alkuraskaus tuntuu niin pelottavalta, mutta hetkittäin on uskaltanut jo nauttia ja suunnitella tulevaakin. Ensi viikolla olisi sitten taas ultra, jossa pitäisi nähdä pienen sydänäänet. :heart:

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF....................NKL

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

TAMMIKUU 2009

1.1
PeePee...................1.PAS.......................SEKS

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

tiltalitti...................1. PAS?

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Miruliini.....................

EllaElias....................
[/quote]

 
Moikka!

PeePee, sua jo onnittelinkin tuolla lapsettomuus-puolella, mutta ei se mitään - onnittelut tulevat vielä uudelleen tässä :flower: ! Ihanaa, että säkin plussasit. Meitä I. IVF:n 1. PAS:n plussaajia täällä onkin jo useita.

EllaElias, samoin sullekin suuren suuret onnittelut plussaamisen johdosta! Kiva, että saadaan tänne uusia raskautuneita koko ajan. Mukava vaihdella kuulumisia oireista tms. kun ollaan moni niin lähellä rv:issa kuitenkin toisiamme.

Raitis, en voi kun ihmetellä tuota asennetta ja asiakaspalvelua julkisella puolella. Varsinkin kun sitä on tottunut yksityisen klinikan aivan ihanaan huolehtivaan ja ystävälliseen asenteeseen, niin sitä varmaan tuollaisissa tilanteissa tulee muuri vastaan. Mä en kans ymmärrä kerta kaikkiaan sitä, että jos asiakas pyytää nähdä sitä monitorikuvaa ja terkkari sen lupaa "kohta" näyttää, niin mikä ihme siinä on, että pitää pistää hanttiin??? Saako joku jotakin tyydytystä tollaisesta käytöksestä? Ei siis vaan mene mun jakeluun... Okei, en sano sitä, etteikö julkisellakin voisi hyvää palvelua saada, mutta tollaiset tilanteet aina vaan korostavat ennakkoluuloja.

Sitten äitiyspakkauksesta 2008, mä tykkäsin siitä. Tykkään muutenkin maanläheisistä ja neutraaleista väreistä, joten toi on meille ihan osuva. Tosin, koska en ole mikään retro-fani, en olisi kaivannut noita kelta-oransseja juttuja laisinkaan. Mutta, eiköhän kaikelle käyttöä ole sitten pienokainen on kotona ja pyykkivuori sen kun kasvaa... ;)

Kuunkulta, vielä ei oo täällä ollut tyttö- tai poikaoloa. Jälkimmäistä kuitenkin enemmän periaatteessa toivottaisiin, mutta tottakai, kaikki mitä tulee, otetaan kiitollisuudella vastaan.

Annuli, laitoin sulle yv:ä. Kiva, että kaikki menee hyvin. Täällä kans väsymys on vahvimpana oireena jokapäiväisessä elämässä. Samoin erilaiset vatsatuntemukset, jotka vaihtaa paikkaa ja muotoaan päivittäin. Huonolta ololta ollaan toistaiseksi vältytty... koputtaa puuta...

Pari kyssäriä sitten pidemmällä oleville raskautuneille:
1. Milloin teillä on alkanut maha kasvaa - siis, että ulospäin alkaa jo näkyä ja että omat housut ei mahdu kunnolla päälle?
2. Milloin olette joutuneet hankkimaan ekat mammavaatteenne - lähinnä kai housuista aloitetaan?

Miten sitä tulisikaan toimeen ilman päiväunia... :eek:

Kati & Papu rv 6+6
 
Katin galluppiin vielä...

Mulla näin:
1. Maha alkoi näkyä n. rv 10, ainakin minä ja mies huomattiin selvä kumpu.
Silloin alkoi jo normaalit farkut ahdistamaan, meni kyllä vielä just päälle.

2. Tällä viikolla pitikin sitten ostaa eli rv 12 mammavaatteita. Noi mammafarkut hennesistä(kuvassa).
Nyt tuo massu on jo niin pyöristynyt et muutkin alkaa jo huomaamaan.

:)
 
Heippa kaikki!


Ihania nuo masu kuvat. Mie olen lykännyt sitä vielä, mutta ens viikolla kun tulee 12 täyteen niin sitten alan ottaan kuvia. Samalla saa kuulla lääkäriltä, että onko kaikki kunnossa. Mie en halua ottaa kuvia jotka muistuttavat mua tästä jos nyt sit ei olekkaan tulevaisuutta tämän raskauden kanssa.

Mulla on huomenna kaks viikkoa siitä kun vuoto alkoi ja vieläkin tulee rusehtavaa vuotoa. Mie olen niin väsynyt tähän kotona makaamiseen, tänään tuntuu siltä ekaa kertaa että mun pää ei kohta kestä. Kyllähän mie täälä olen jos on pakko, mutta jos tää on tätä kuukaudesta toiseen niin kuinkahan hulluks tuun siinä ajassa? Tämä makaaminen ja löhöäminen on laittanu mun selän ja niskatki ihan juntturaan. Mie niin toivon, että tiistaina saisin luvan jo kävelemiseen, siis pienellä happihypyllä kun sais käydä niin ois mahtavaa, ei tuo partsilla istuminen ole ihan sama asia.

Kati kyseli että koska on vatta alkanu näkyä. No vaikee sanoa kun olen hoidoista asti näyttäny siltä että oon raskaana, lihoin sen aikana 3kg, mutta eilen tuossa miehen kanssa todettiin, että nyt ehkä alkaa olemaan raskausvatsa kun vatsassa ei ole läski poimuja vaan yksi iso kumpu :D
Ja mammahousuja en ole vielä ostanu, ostin tuossa joku viikko sitten yhen koon isommat farkut, jotka oli matala vyötäröiset. Myyjä oli ite vatta pystyssä ja suositteli niitä, en halua ostaa vielä mammavaatteita, katotaan ens kuussa jos kaikki menee hyvin. Ja onneksi nykyajan puserot käy raskaana olevillekki niin niitä ei tarvi ostaa varmaan ollenkaan.

No nyt sitten taas tuonne sohvaperunaksi, mukavaa sunnuntaita!!!

Helba 11+5
 
Ihana masu kuunkullalla :heart:

Katin kysymyksiin: miulla alkoi vatsa selkeästi muuttua ja kasvaa myös kymppiviikolla ja viikolla 12 otin mammahousut käyttöön. Nyt on useammat ihmiset jo vaivihkaa kyselleet tai suoraan onnitelleet eli taitaa tuo masu näkyä jo melko selvästi. En kyllä mitenkään yritä sitä edes peitellä ja tykkään kyllä käyttää vaatteita jotka kivasti korostaa vatsan pyöristymistä :)

Voi että helba, toivottavasti tosiaan saat tiistaina jo luvan vähän liikkua. Loppuraskauden makuupakot on varmaan jotenkin henkisesti paremmin miellettävissä (ei mitään kokemusta, voin olla täysin väärässäkin), kun vatsa on suuri ja vaivoja voi muutenkin olla liikkuessa, mutta täällä alkupäässä varmasti meinaa pää hajota, kun olo on muuten kuitenkin normaali. Koita jaksella!

geri 14+6
 
Huomenta.. K-A-M-A-L-A flunssa!!! :snotty: :snotty:

Hieno vatsa Kuunkullalla! =)

Helballe kovasti jaksamista makoiluun. Silloin kun haluais makoilla niin silloin ei oo syytä tai mahdollisuutta ja sit kun haluis jo liikkeelle niin se on kiellettyä..
Mä muuten ajattelin kans, että eihän niitä paitoja tarvi ostaa mitään mammaversiota mutta huomasin sellaisen jutun ostaessani mammafarkut, että tavalliset paidat on liian lyhyitä! Mahasta mahtuis mutta pituus ei riitä peittämään tarpeeksi. Toisaalta masutuubin käyttö tässä vaiheessa tuntuu, jotenkin yli-innokkaalta. :D
 
Päivä vaan täältäkin,

Kiva lukea että joukko senkun kasvaa, Onnea PeePee ja ellaelias :flower:

Ihan kivalta näyttää tämänvuoden pakkaus, enemmän olisin toivonut sinne väriä, oli aika haalea. Ja kestovaippoja sais olla enemmän. Sisko on käyttänyt kestovaippoja omallaan ja kehunut ne kyl maasta taivaaseen, pyykkiä se tietää lisää mutta rahaa säästyy.

Äitiysvaateista kans senverran kun tuossa kaivelin kesävaatteet esiin ja kokeilin joitakin housuja jalkaani mut ei toivoakaan että ne enään olis menny jalkaan. Mulle tuli hoitojen aikana 8kiloa lisää, siis silkaa läskiä pistoskohtaan eli mukava pelasturengas töllöttää housunvyötärön päällä. Ja nyt vielä tuntuu että maha on turvoksissa niin maha näyttää järkyltä :ashamed:
Siis se on pömpöllään ja siinä hyllyy löysää läskiä päällä :kieh: onneksi on löysää puseromuotia tällähetkellä.
Maltan tuskin odottaa että tää masu nyt kasvaa ja alkaa hyllyvä osuus silottumaan. nyt kun viikkoja on 5+5 olo ei ole kyl muuten omituinen kun lievä etova olo tulee jos on liian pitkä väli syömisessä, omenaa menee välipalana. Mitään lämmintä ruokaa ei ole tehnyt mieli, johtuu varmaan myös keväästä, ennenkään keväisin ei ole tehnyt lämmintä ruokaa. Isommat liivit tosin pitää käydä ostamassa, voi kun se turvotus sit jäis myös imetyksen jälkeen ja sais ostella jatkossakin isompaa kuppikokoa
:LOL: :LOL:

Onnellisia odotushetkiä kaikille
 
Kuunkullalla tosissaan hieno massukka!
Meillä meni eilisestä viisi tuntia eläinlääkäripäivystyksessä. Kollikisulta löytyi virtsakiteitä. Kyllä pelästyin, että hänellä on jotain vakavaa. Oli ollut jo pari päivää kummallinen, lähinnä maannut meidän vaatekaapissa. Eilen ei tullut syömään herkkuaan, ja kun yritin nostaa kaapista kiljaisi siihen malliin, että tiesin olevan kipeä. No ei ole ihme, kun ei pysty kunnolla pissimään... Nyt on sitten kovalla kipulääkekuurilla. Ja kyllä huomasi aamulla herran olevan vähän mömmöissä eilisistä lääkkeistä, taisi olla Oxanestin tyylistä lääkettä mitä sai lihakseen. Ja tänään pitäisi Tramalia hakea apteekista, naureskelin justiinsa että mammallakaan on harvemmin ollut niin tujut lääkitykset kuin herralla. :D Meille nuo kissat ovat ihan lasten asemassa, joten kyllä siinä itku pääsee, jos sairastuvat. Eivät vielä osaa kertoa mikä vialla...

Pahoinvointia ja oksentelu jatkuu. Tänään ei ole vielä tullut muuten pönttöä halailtua! Toivottavasti en joudu kohta juoksemaan vessaan kun noin totean.
Mun ystävä toi mulle eilen mammahousujaan, harmi vaan että on mua paljon pienempi. En käsitä miten luuli mun ahtautuvan joihinkin niihin housuihin, en ole hetkeen ollut s-kokoa... Parit todella joustavat housut olivat ok, mutta nekin sen verta ahtaat ettei sinne kunnon masu mahdu.

Katilla ultra tänään, tule kertomaan heti kuulumiset! :heart:
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Joo, siis sehän oli mulla eilen se ruskean neuleen alla kun oltiin syömässä. =)
Siinä on kyllä sopivasti pituutta raskaana olevalle. Voit perustaa kaikille raskaana oleville oman tilausketjun! :D

Aika hassua.. Paino laskee ihan yhtäkkiä.. 800g oli tänä aamuna vähemmän kuin perjantaina! Ja oon siis syöny viikonlopun aikana aika reilusti.. Heseä, Johanna72 tarjoamat grillaukset, Coyoten hamppariaterian pirtelöllä ja mozzarellatikuilla. Nyt ollaan taas kilon päässä punktiopäivän painosta. Ei sillä, että mua häiritsis vaikka paino ei nousiskaan mutta suunta nyt vähän mietityttää.

Ja toinen hassu juttu.. Minä joka olen aina järkeillyt, että sikiön liikkeitä ei voi tuntea kovin pienillä viikoilla joudun nyt perumaan puheeni.. Eilen illalla hieman ennen puoltayötä oltiin just menty nukkumaan ja juteltiin viä miehen kans.. Sanoin sitten vauvalle, että anteeksi nyt vaan mutta äiti kyllä nyt yrittää nukkua hetken mahallaan. Puoliksi maha-kylkiasennossa makasin ja yhtäkkiä tajusin, että mitä ihme kuplia mun mahassa menee!! Viisi tuntemusta, pieni tauko ja kolme tuntemusta lisää!! Sen jälkeen käännyin takaisin sellälleen ja pyysin anteeksi vauvalta, että olin ehkä ahdistanut hänen oloaan. :D :D :heart: :heart: Ihanaa nytkö ne alkaa!!!

t. Raitis rv 13+3
 
Moi :wave:
Mä olin tänään tokassa neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Mä pelkään silti ihan hirvittävästi, nyt jo mietin, että mitä sitten 4 viikon päästä - onkohan se sitten jo kuollut. Mä pelkään, että tänkin kuten kaiken muunkin on mentävä pieleen. Eihän tämä voi mennä oikein. Terveydenhoitaja ihan jotenkin hermoistui ja piti meille saarnapuheen, kuinka nyt pitää iloita jne. Mutta me ei vaan voida - ei vielä, en tiedä koska. Kaikki ne viiden vuoden yrittämisen pettymykset ovat jääneet niin mieleen. Se vertas että kyl hänkin tietää miltä se tuntuu se pelko, kun hänelläkin on käynyt km. Mutta se ei ole kyse siitä yhdestä keskenmenosta, vaan kaikista niistä kerroista kun eri hoitojen jälkeen on odottanut tulosta ja aina on joutunut pettymään. Ei mun mieskään uskalla tästä vielä iloita. En tiedä milloin uskallamme. Haluaisin kyllä. Onko teillä mitään ongelmia iloita raskaudesta? :ashamed:
 
Katin ultrauutisia malttamattomana odotanItsellä kun sama parin päivän päästä edessä, niin olen jo sinun puolestasi tänään jännännyt. :D
Voikun mulla on huoli tuosta kisusta, kyllä se on vaan edelleen niin kipeä. :'( Ei ollut saanut kokopäivänä kipulääkettä,ehkäpä sekin vaikuttaa.

Elämänperhonen, kyllä vaan on vaikeuksia nauttia. Välillä tuntuu, että pelko valtaa niin totaalisesti mielen. Murehtiminen ei asiaa muuta sunntaan tai toiseen,senkun saisi päähänsä iskostettua...
 
Joo, tänään rv 7+1 oli tosiaan eka kunnon ultra. Kävin siis tuolla Felicitaksessa omalla lekurillani. Kaikki oli enemmän kuin kunnossa pienellä kyytiläisellä. Sydän sykki oikein kovasti :heart: . Oli kyllä ihanaa nähdä, että tuolla sisällä on tosiaankin pieni elämän alku. Pituutta pienelle oli kertynyt 10,6 mm ja se kuulemma vastasi viikkoja rv 7+2. LA:ksi lääkäri määritteli 15.12 eli saman kuin Annulilla. Olen niin onnellinen, että tähän asti on päästy. Mies oli kans ihan onnessaan. Kuulemma rv 8 loppuun on yksi etappi keskenmenon riskien suhteen, mutta tietysti varsinaisesti se rv12. Huomenna sitten ekaan neuvolaan.

Annuli, toivottavasti teidän kisuli alkaa olla kunnossa lääkityksen myötä. Meillä kans tuo koiruli on sellainen täysivaltainen perheenjäsen eli jos sille jotakin tapahtuisi, niin oltaisiin varmaan ambulanssilla sitä kuskaamassa. Asiasta sit toiseen, toivottavasti sun paha olo helpottaisi. Mä oon toistaiseksi välttynyt pöntön halaamiselta, mutta eiköhän sekin oo edessä jossain vaiheessa. Tänään oli ip:llä aika lähellä, kun vatsa alkoi olla tyhjä ja olin tulossa bussilla kotia. Siinä piti alkaa jo vähän nieleskelemään...

Raitis, mulle voisi tässä vaiheessa muuttaa tuonne listaan LA:ksi sen 15.12. Varmaan se muuttuu vielä sataan kertaan, mutta laitetaan nyt tuo. Niistä sun ilmakuplista sitten, mun yks duunikaveri, joka on siis raskaana, kertoi kans, että sillä pienokaisen liikkeet alkoi just ilmakuplilla. Se kun on vielä niin pieni, ettei liikkeet tunnu muutoin kuin tuollaisina kuplina vatsan läpi.
 
Kati, ihanaa, varmasti mahtava tunne nähdä sydämen lyönti kunnolla. :heart: On taatusti niin liikuttava hetki! Lääkärikin on onnessaan, kun saa välillä nähdä ja itsekin tavallaan kokea onnistumisia...
Kisu alkoi muuten taas kipulääkkeen annon jälkeen onneksi vähän piristyä, ehkä se siitä vähitellen. Huomenna tosissaan neuvolaan, ja sitten tapaamiseen mikäli kunto sallii. Harkitsen jäänkö saikulle tuon pahoinvoinnin ja huimauksen takia, on aika vaikeata olla töissä. Onko kukaan muu kärsinyt huimauksesta? Itselläni tämä vaivaa nyt kovasti, koko ajan heittää "päästä". Todella ikävä tunne, olen monta kertaa töissä esim. kävellässäni tai noustessani tuolilta ylös pelännyt pyörtyväni oikeasti.
 
Onnea Kati sydänäänistä :heart: :flower:
Kyllä on varmasti mahtavaa kuulla se pienen elämän ääni omasta sisästä. Ihan käsittämätöntä. Toivon niin, että samassa tilanteessa oltaisiin itsekin ensi maanantaina.

Annuli, huh, mikä pahoinvointi sinulla. Tukevasti raskaana ainakin, mutta eipä sitä silti puolikuolleena tahtoisi olla. Ja vielä kisun vaivat siihen päälle. Kannattaa varmaan tosiaan jäädä saikulle hoitamaan sekä itseään että kisuparkaa.

Sitä saa mitä tilaa. Kaipailin niitä oireita ja kyllä niitä on saanut maistella. Väsyttää, kuvottaa, ällöttää ja ihan jatkuva nälkä. Vatsani kurnii heti kunnon lämpimän ruoan jälkeen ja alan jo epäillä, että mikä lie joukkue tuolla kaiken sen ruokamäärän kasvamiseen käyttää. Painoakin on tullut jo 2 kiloa lisää jatkuvan syömisen vuoksi - mikään salaatti ei tosiaankaan vie nälkää vaan täytyy olla kunnon ruokaa. Eli ne mun mammahousut ei kauaa kaupan hyllyllä odottele jos tässä vaan saadaan samalla menolla jatkaa eteenpäin. Ja toivotaan...

Mukavaa maanantai-iltaa kaikille!
 
Heräsin tunti sitten siihen, että pikkupöksyt olivat veressä. Soitin naistenklinikan päivystykseen, ja sanoivat että tilannetta (keskenmenoa) voi vaan seuratakin pari viikkoa, jonka jälkeen pitäisi ottaa yhteyttä. Kättärin päivystykseen voi myös mennä, jollei pysty elämään tilanteen kanssa, sinne siis kahdeksaksi suunnistetaan.
Älkää sanoko, että kyse voi olla muustakin, koska mitä luultavimmin ei ole. Vuoto on siis runsasta, kaukana on tästä ne tipat mitä tuli ihan alussa. Olo on nyt niin turta, "jo" 8. raskausviikkoon selvittiin, mutta silti tämä. Olis tapahtunut jo silloin ihan alussa ennemmin.
Voi h*lvetti tätä elämää, tästäkin pitäisi nyt jotenkin selvitä...
 

Yhteistyössä