Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Huomenta!!
Ja kiitos kaikille vielä masu kehuista :)
Lila, mä en sinänsä tiedä onko pikkunen tuolla alhaalla, r-ultrassa kyllä pääs pakenemaan häpyluun taa :D
Mulla vaan tulee niitä kipuiluja tonne alas, nii ajattelin että se olis pikkunen.. En tiä, pitää kuulostella kuhan liikkeet vahvistuu...

Meriann :hug: mulla on ollu/ on niiiiiiiiiiiin samanlaiset fiilikset ton kertomisen suhteen!!
Suuri osa töissäkään e tiedä just sen takia että jos sit jotai käviski!! En kyl töissä haluu muutenkaa huudella mut toi on yx syy.
Mä menisin ultraan jos kokisin että se helpottaisi oloa. Tsemppiä ja voimia :)

Tsekattiinko sua Mörkötys ultralla?? tulehan kertomaan :)

Mulla on myös käytössätoi weledan öljy ja sit lisäks hölvään ihan perusvoiteella.

Mulle alkas talvi riittää pikkuhiljaa :kieh: Mä en vaan kestä tätä kylmyyttä :( koitan säästää et jos ens talvena päästäis johonki lämpöseen....

Mulla ei ole linea negraa, mutta nännit ja nännipihat ovat tummuneet paljon ja kasvaneet.
Ei kait kummempaa...
Mukavaa viikkoa kaikille!!!
TanZZZku ja Toivo, 22+5
 
Eilisestä alkaen on liikkeitä tuntunut myös vasemmalla puolen masua. Tähän asti siis pääasiassa oikealla. Mutta niitä tuntuu siis nyt kaikkialla, paitsi aivan keskellä palloa! On vasemmalla ja oikealla, ylhäällä ja alhaalla, kyljissä ja vähän keskemmällä... Onkohan sieltä tulossa mustekala, eikä ihmisvauva :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Ihania masukuvia TanZZZku, siellä se Toivo kasvaa ja kehittyy :) :heart:

Raskausarvista, ite käytin koko raskauden juurikin sitä bodyshopin kaakaorasvaa, aivan ihana tuote, entie oliko sillä mitään vaikutusta mutta yhtään arpea ei raskauden aikana tullut! Tosin mulla on aika sellanen kimmoisa iho niin ehkäpä syy siinä + maha ei varmaan ehtinyt edes venymään äärimmilleen kun tyttö 3 viikkoa ajoissa syntyi, entie olisko tilanne ollut toinen jos ois vaikka yliaikasekskin mennyt :)

Linea negra oli mulla sellanen koko mahan pitunen ja aika hentonen, tai siis on, edelleen :D Koska se mahtaa hävitä? :eek:

helmimama ja neiti 1kk ja 6 päivää vanha =)
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
TanZZZku Tänään tosiaan ultrattiin, tosin oli ihan "normi terveyskeskus lääkäri" ja sanoi heti alkuunsa et ei osaa istukkaa/hematoomaa katsella sen tarkemmin kun ei ole siihen koulutettu/erikoistunut. Kuitenkin syke näkyi ja taisipa pikkuinen uniltaan herätä kun tökittiin ja hieman liikuskelikin. Voi pientä:heart: Jatkoi sairaslomaa vielä tämän viikon ja ajattelinkin et jos nyt ei suurempia vuotoja tule niin yritän ensi viikolla palata töihin...

En edelleenkään saa dopplerilla ääniä kuulumaan. Ensi viikolla on neuvola, kai niiden laitteilla pitäisi jo kuulua...

Söin äsken suklaata ja sain hurjan närästyksen, enpä ole ennen moista kokenut et suklaakin närästää:p

Mörkötys ja MöröKölliäinen 15+1
 
Huomenta!!
Mörkötys hienoa että pikkuinen voi hyvin ja että sinäkin olet saanut levätä saigonilla :) Tuleeko sulla päivittäin niitä vuotoja?? Ja onko sanottu että istukka edessä??? Mun neuvolatäti sano et joillain saadaan äänet kuulumaan heidän laitteella vasta viikolla 17+ Mutta älä masennu, multa kuului äänet viikolla 12+ vaikka olen aika ylipainonen, ja kohtu taaksepäin kallellaan, tai pitäs olla, joskus niin on sanottu, mut mun pitää kysyä siitä viellä....
Oliko sulla yritetty kuunnella niitä ääniä jo siellä??? Sori nyt en muista yhtään jos oot kirjottanu siitä aiemmin.. :ashamed:

Jeannan hauska mustekalavauva :D Ja Lila, kyllä mä luulen et se tyyppi vähä potkii sinne alaspäin, koska eilen, on tuntunu virtsarakossa(?) samanlaisia kuplia ku on muuten tuntunu, ja päättelen et ne kuplat on niitä liikkeitä..

En oo pariin yöhön nukkunu hyvin, oon aikas poikki... Pitää jutskaa to neukkulatätin kans tästä.. Alan olla aika loppu.. :(
En siis meinaa nukahtaa ja sit heräilen keskellä yötä tosi herkästi... :( Ei kiva.
 
TanZZZku Ruskeata töheröä tulee jatkuvasti, verisempiä lurahduksia tullut muutaman päivän välein. Nyt ollut liki viikko viimeisimmästä kunnon verisestä vuodosta. Todella runsasta vuotoa ei ole ollut sen jälkeen kun saikulle jäin. Juu nt-ultrassa jo sanottiin et istukka edessä ja osin kohdunsuun päällä. Jos vielä r-ultrassa on näin niin sitten jotain seurantaa sen osilta... Neuvolassa ei ole vielä ääniä kuunneltu. Eilen itseasiassa saatiin koti-dopplerilla äänet kuuluviin, aikamoisen etsinnän jälkeen ja tänään sama juttu...Ehkäpä alkavat kuulua pian helpommin.
Voimia tuohon unettomuuteen, ihan kauhiata jos ei saa nukutuksi kunnolla, toivottavasti unet alkais luonnistua jollain konstin:)
 
TanZZZku kurjaa tuo valvovinen. Mulla on ollut myös hiukan uni ongelmia. Saan kyllä hyvin unta mutta herään yöllä ja valvon. Ja päivällä sitten väsyttäis.

Tänään tuli kirje jossa todettiin, ettei kohonnutta riskiä downiin ole :) So happy. Vaikkei se tietenkään mitään takeita vauvan terveydestä anna. Mutta kävin ostamassa ensimmäisen bodyn :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Heissan kaikki! Mä olen vähän huono nykyään tänne kirjoittelemaan, luen kyllä päivittäin teidän jutut eli ihan messissä hengessä :) Oon vaan huono kommentoimaan.. Mörkötykselle lohdutusta, että mullakin istukka oli edessä ja osittain kohdunsuun päällä, mutta tänään rak-ultrassa se oli siirtynyt taakse. Mulla siis tipoitteli myös silloin alussa tuhrua ja pari kertaa ihan kunnon punainen lurahduskin, mutta ei enää pitkään aikaan mitään. Toivotaan että teillä menee kaikki hyvin.

Tänään siis rakenneultra ja kaikki oli hyvin :heart: Mä pelkäsin sitä tosi paljon, että löytyy jotain kauheeta, mutta ei onneksi mitään ollut. Kasvu vastasi viikkoja tosi hyvin ja kätilö meinasi että meille olisi tulossa poika :heart:

Ultra oli musta tosi selkeä ja kätilö kertoi tosi tarkasti kaikkia juttuja, mutta nälkä kasvaa syödessä ja tämä mamma taitaa tahtoa 4D:hen :) Se on hintava, mutta sit ainakin olis katottu kaikki rakenteelliset jutut tarkasti.

Jeanna täällä sama, kaveri pyörii kuin hyrrä, potkuja siellä ja potkuja täällä :) Ihanaa!

Tanzzzku onnea vuotamattomuudestasi ja ihana masu :) Miten sun töissä ei voida huomata, sehän on jo ihan kunnon raskausmasu! Mulla viimeisen viikon aikana on ruvennut pömppäämään, mutta ei vielä noin selvästi. Ja valvominen täälläkin tuttua, ihan mahotonta ettei vaan uni tuu! Mä herään yleensä 2-3 maissa pissalle ja siihen loppuu monesi nukkuminen.

Seuraavaks ois neuvola 21.3.

Onnellinen nuppuska 20+3 (puolivälikin ylitetty) :)
 
Viimeksi muokattu:
Tanzzkulla Aivan ihana masu :)

Meriann Ihanaa että seulan tulokset oli ok! :)

Mörkötys Mahtavaa että tarkistusultrassa kaikki ok :) Kurjaa vaan toi vuotelu/tuhruttelu... :( Mut jospa se istukka sieltä nousisi. :)

(.) Täällä ollut tänään lääkärineuvola. Kaikki ok. Painoa tullut viimeisen 5 viikon aikana 3,4 kg, tsiisus! Vaikka olen jo viimeiset 2-3 viikkoa syönyt ihan normaalisti, niinkuin aina ennenkin! Rakenneultrankin varasin 22.4. :) rv. 20+4 :) sykkeet kuului tänään samantien kun lääkäri anturin mahalle iski. :D Toiset ne vaan osaa :D

rasvauksesta vielä sen verran, että itse olen käyttänyt Gerneticin Synchroa. Sitä voi käyttää myös imettäessä. Toimi esikoisen kanssa tosi hyvin, yhtään raskausarpea ei tullut, vaikka teininä tuli sisäreisiin, lantioon ja tisseihinkin muutama.

Annabell ja Ihme 13+5
 
Huomentaaa!!
Sulla kuulostas Mörkötys siltä että olisi selkeä syy vuotoihin, istukka. Hyvä että se on kuitenkin rauhottunu, saikku tehny tehtävänsä :) Saitko mitää rajoituksia lekurilta?? Mullehan vikojen vuotojen jälkeen tuli totaalinen uinti, sauna, kylpy ja yhdyntä kielto. Nyt tosiaan ei oo ollu hetkeen, koputtelen puuta...
Ja ihanaa et sykkeet löyty :heart: Kyllä mä muistan kun niitä alkuun sai hieman hakea ja anturia piti painaa mahaan hulluna!! seuraavilla kerroilla ne löytyy jo helpommin :)

Meriann, mulla oli alussa samanlaisia uniongelmia ku sulla. Pysty nyykähtää iha hyvin, mutta sitten, se pissahätä, ja sen jälkeen ei tullu uni ja piti valvoo :( Nyt on unettomuus muuttanu muotoaan,
tosiaaan, ei meinaa nukahtaa ja sit nukkuu tosi pintapuolisesti jotenki, herää pienimpäänki juttuu...
Ja hei ihanaa, että kirje toi hyviä uutisia :) :heart:

Nuppuskalle on osunut mukava kätilö :) Meillä r-ultrassa lekuri höpötteli kätilölle juttuja joka sitte kirjas ne ylös. Mun korvaan jos kuulosti oudolta ni kysyin. Johon kommentti oli aina et näin kuuluuki olla..
Me mennää ens viikolla 4D:hen :) Vähä jänskää.
Mahan näkymisestä..Mä koitan kyllä peittää sitä parhaani mukaan!! :D Löysiä mahan peittäviä paitoja ja sillee :D
Kyllä se munki mielestä näkyy jo.. Lisäksi, ku oon ylipainonen, ni oon miettiny myös sitä, et voihan olla että ovat huomanneet mutta eivät kehtaa kysyä, ku luulevat että olen lihonu tms!! Lisäks vielä, mä en välttämättää oo sen tyyppinen ihminen (ehkä??? ite miettiny näin) että multa olis "helppo" kysyä suoraan.. Mä en oo sellanen miten sen sanois... Pehmeä tyyppi..??? En kyl siis oo mikää kusipääkään missään nimessä!! mut mut... en oikei osaa tarkemmin selittää, mut luulen et tiiätte mitä tarkotan :)
Voihan se olla, että nää ei kehtaa täällä vaan tulla kysyy multa, mut supattelevat sit keskenään ;)
Mulle ihan sama, jos joku kysyis suoraan tässä kohtaa, ni kyllä kertoisin jo tässä vaiheessa :)
Ja onnea Poitsulupauksesta :heart:
Katsotaan vahvistuuko ens viikolla tyttöveikkaus vai muuttuuko poitsulupauksesksi meijän kohalla :)

Annabell, mulleki tuli alussa humauksessa n. 3kg, oon nyt yrittäny pitää sitä kurissa, nyt näyttää silt et 5kg on tullu tähän mennessä :whistle: Ei kai se paljo oo täs vaiheessa...??? Ainakaa ei oo tullu kommenttii neukkulassa..

Tänään taas poksutaan:
TanZZZku ja Toivo, 23+0 POKS!!! :)
 
Huomenta kaikille!
Täällä taas pitkän tauon jälkeen:)Juttua on tullut niin paljon että.

Onnittelut ensinnäkin hyvistä ultrakuulumisista itse kullekin!Ja TanZZZkulla on kyllä söpönen masu:)

Täälä on nyt päätetty että 4 deehen ei lähdetä.Tässä onkin nyt ankara nimien pohdinta käynnissä.Jostain syystä tytölle löytyy enemmän kivoja vaihtoehtoja;)No onhan tässä vielä onneksi aikaa...Just havahduin eilen että mihin tää aika on oikein mennyt.Äitiysloman alkuun enää pari kuukautta ja laskettuun reilu kolme , hui!

Uniongelmat täälläkin on ollut hieman riesana, tosi repaleisia öitä vessakäynteineen ja tooosi sekavine unineen:)Päivällä kyllä sitten töissä nukuttais....iltapäivisin kotona on ollut pakko päikkäröidä.Pikkukaveri alkaa mylläyksenkin jo neljän viiden aikaan aamuyöstä, ja siihenkin tulee välillä herättyä.Liikkeet on voimistuneet tosi paljon ja päällepäinkin välillä hytkyy oikein kunnolla.On se vaan niin rauhottava tunne, tietää että kaikki on siellä hyvin:)

Painosta ollut täällä puhetta, mulla tullut tähän mennessä n 7 kiloa.Itsestä tuntuu hurjalta määrältä mutta ei siitä neuvolassa ole ainakaan vielä tullut sanomista.Mullakin ehkä nyt vähän tasaantunnut, alkuun tuli se nelisen kiloa melkein heti....

Harjoitussupparit on tulleet nyt tutuiksi.Viimeksi taisin mainita että en tiedä onko niitä ollut mut nyt osaan sanoa että on:)Ja niitä on kyllä melkein päivittäin.Samaten kaikenmaailman vihlontaa ja juilintaa on ollut kyljissä ja alaselässä mutta ilmeisesti kuuluu kuitenkin asiaan.

Onko kellään muuten ollut rytmihäiriöitä?Mulla sillon tällön sydän muljuu sillain ihmeellisesti ja tosiaan tuntuu että lyöntejä jää väliin ja muutenkin on jotenkin sellanen omituinen ahistava tunne rinnan alueella.Ens viikon pe on neuvolalääkäri jossa kyllä ajattelin ottaa asian esiin, sen verran huolestuttaa.

Äitiyspakkauksen hain eilen postista ja siinä se ilta sitten menikin sen sisältöä ihmetellessä:)Kissat pitivät sitä heti omanaan , piti oikein pois hätistellä ettei heti kaikki vaatteet oo ihan karvassa ja tarvottu rei-ille:LOL:Vaunut on myös tilattu, Emmaljungan City Crossit tulossa meille:)

Linea negraa olen odotellut , mutta ilmeisesti sitä ei kaikille sit tule tai sitten se pamahtaa vasta loppuvaiheessa.

Niin mulle voi päivittää neuvolalääkärin 15.3

Inkkunen 25+3
 
Ootteko muuteen ensisynnyttäjät menossa perhevalmennukseen? Ja muut kävittekö ekasta lapsesta?

Se ei tunnu lainkaan meidän jutulta, jutella jossain äiti/isä ryhmissä tuntemuksista ja fiiliksistä.. ja oon vähän sitä mieltä, että jätetään väliin. Mutta saanko mä mistään sitten minkäänlaista synnytysvalmennusta/neuvoa ja tietoa kivunlievityksistä ym?

Ja musta tää helsingin synnytyssairaalatilanne on ihan perseestä nyt kun NKL menee keväällä remppaan. Meillä on tehty seulontaultrat naikkarilla, kun se on lähimpänä kotia, joten teoriassa ollaan niiden asiakkaita, mutta heinäkuuussa ne ei ota kun enneaikasia ja riskisynnyttäjiä. Neuvolasta ei oo kysytty, et halutaanko kättärille vai jorviin tai kerrottu muutenkaan, et koska se pitäs päättää..

Ja perhevalmennukset alkaa ennen seuraavaa neuvolaa, et nyt en tiiä mitä pitäs tehä? Jos jätän menemättä, missaanko automaattisesti mahikset minkäänlaiseen infoon synnytyksestä?

tanzzzku meillä ei ees ollu lääkäriä ultrassa, vaan kätilö teki koko homman.. mäkin meinasin femedaan varata (mies piti 4d:tä kyl ihan turhana), jään innolla oottelee sun fiiliksiä ja kuulumisia :)
 
^ Johan teillä alkaa perhevalmennukset aikaisin :O
Meidän kunnassa ne järkätään vasta viikoilla 30-38, pitäiskin muistaa itse soitella aikaa jos nyt päätetään moiseen lähteä. Voi olla, että pyydetään tuolta käyttämältämme kätilöltä joku privaattivalmennuskin, jos se on suinkin mahdollista.


Mua pyydettiin "päättämään" synnytyssairaala siihen kela-neuvolakäyntiin mennessä, mutta sitä sairaalaa saa kyllä vaihtaa ihan lennosta vaikka päättäisi tässä vaiheessa mitä tahansa :) Me päädyttiin Jorviin Hyvinkään sijasta. Jorviin eivät kaipaa edes mitään esitietoja vaan sinne voi vaan soittaa ja mennä kun synnytyksen aika koittaa.



Tänään rv28+0! :heart:
 
Meillä ois pitäny eilen ilmottautua perhevalmennuksiin ja eka kokoontuminen olis ollu parin viikon päästä.. mutta me ei mennä. Ensinnäkin ne ajat on ihan hanurista - arkisin klo 17.30 alkaen ja jos päästään töistä miehen kanssa helsingistä esim 16-17 välillä niin ei toivoakaan että ehdittäs sata varmasti ajoissa sinne (hyvinkäälle) :)
Ja toisekseen koen että mulla on hyvä tukiverkko sekä osaan kysyä ammattilaisilta jos oikeasti tulee kinkkinen tilanne :)

Ja meillä ainakin hyvinkään sairaala järjestää tän synnytys-tutuksi valmennuksen, jossa mun ymmärtääkseni käydään noita kivunlievitysjuttuja ym läpi ja samassa tottakai sairaalaan tutustuminen.

Multa kysyttiin ekassa neuvolassa sitä mitä sairaalaa oon miettinyt.
Noh, koska asutaan hyvinkäällä niin oli aika helppo valita 2km päässä oleva sairaala. Toki jos sitä joutuu naikkarille niin ei sekään maailmaa kaada :)


Ambro ja pieni 15+5
 
Voi apua.. : / Mä en edes muista et olis ollu ollenkaa puhetta sairaalan valitsemisesta...
Mulla on vaihtarina jorvi ja kättäri. Eikä mistään perhevalmennuksesta oo ollu kertaakaan juttua!!
Pitää huomen kysyä noista molemmista..
Millä perusteella sen sairaalan voi valita??? Ku ei oo kokemustatakaa tästä hommasta!!
jotenki ku oon joutunu tässä yhessä välissä juoksee siel jorvin päivystyspolilla, ja on tullu hieman ristiriitasta tietoa, ku yx lekuri sanoo toista ja toinen toista, nii en tiä... en ehkä jotenki sinne haluis mennä, vaikka kaikki ultrat yms on tehty sellä.. ja tiedän myös sen että näitä ongelmia, siis vuotojuttuja voipi olla hankala tulkita ja eivät ole ihan yksiselitteisiä... Jorvi olis lähempnä ku kättäri kyllä ja kaveri just synnytti siellä ja hänelle jäi positiivinen kuva.
Voihan video...
 
Viimeksi muokattu:
tanzzzku HUSin alueella saa valita synn.sairaalan.. tietty kun naikkari on suljettu, niin varsinkin kättäri tulee olemaan tosi työllistetty. Luin jostain lehtijutun, että suunnittelevat varautuvan niin, että naikkarin synnyttäjistä n.80-90% menee kättärille ja n.10-20% jorviin. Naikkari itse siis hoitaa riskitapaukset ja enneaikaiset..

Soitin tänään neuvolaan ja kysäsin asiasta, niin sieltä annettiin ymmärtää, että tällä hetkellä on varmaan ihan turhaa ees helsingin alueella valita mitään, kun se menee sen mukaan, että kummassa on tilaa h-hetkellä (kättäri/jorvi). Sanoin, että kättäri on lähempänä ja mieluisampi, niin ohjeistettiin ottamaan vaan h-hetkellä yhteyttä sinne minne haluaa ja ottavat joko vastaan tai ohjaavat muualle, jos ei ole tilaa. Kaikilla HUS-synnytyssairaaloilla on samat tiedot saatavilla järjestelmissään, eli sillä ei oo väliä minne menee..

Sanoivat vielä, että kätilöopistolla ei varmaan keretä järjestämään tutustumiskäyntejäkään, kun on niin työllistetty keväästä alkaen.

jadekivi joo meillä heinä-elokuun synnyttäjät kokoontuu maalis/huhti/touko ja kesäkuussa sairaalaan tutustuminen oma-aloitteisesti (jos niitä nyt siis tehään).. Aika aikasin munkin mielestä. Mä päätin et skippaan noi 2 ekaa lässytyskertaa ja meen kuokkimaan sinne toukokuun 3.tapaamiseen, missä aiheena synnytys :)
 
mörkötys mä vuodin kanssa esikoisesta useita viikkoja. Hematooma oli syynä ja vuoteli aina ajoittain verta/tuhrua. Yksi vaihtoehto on tosiaan tuo että istukan reunaa on kohdun suulla. Koeta levätä mahdollisuuksien mukaan.

synnytysvalmennus täällä ei sairaala järjestä. Esikoisen aikaan se oli sellainen diaesitys siitä, mitä lääkkeitä olis mahdollista saada.. Nyt menen/mennään yksityiseen valmennukseen..tai lähinnä kuulemaan vaihtoehtoisista synnytysjutuista, lääkkeettömyydestä jne.

nuppuska jos ette mene synnytysvalmennukseen nii lukaiseppas ainakin "aktiivinen synnytys" sivustoa. Siellä on tietoa lääkkeistä /lääkkeettömyydestä mutta lähinnä siitä miten synnytykseen olis hyvä valmistautua henkisesti ja tietoa siitä miten synnytys oikeesti etenee :) Kaikista huonoin vaihtoehto on selata mitään keskustelupalstoja, niistä saa vaan sen kuvan että synnärillä lähtee vähintääkin henki ja koko homma on ihan helvetistä seuraavaa ;)

uniongelmia ja rytmihäröjä kumpiaki löytyy ja taitavat kuulua asiaan. :) Onhan se kyllä tympeetä herätä viimestään klo 05 tuijottamaan kattoa kun muut kuorsaa ja sitten illalla on ihan sippi.

Liikkeitä on alkanu tuntua vähän enemmän, ei mitään kovia potkuja mutta kuitenkin. Selällään maatessa joskus sitten tuntuu jo ihan monotuksiakin :)
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka Tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

23.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

9.10
Vihervaara


Neuvolat & ultrat

Nuppu81 ~ nt-ultra 25.2
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vihervaara ~ kontrolliultra 27.2.
nuppuska ~ rakenneultra 5.3.
Lila13 ~ neuvola + lääkäri 6.3
TanZZZku ~ neuvola 7.3
-Gabriela- ~ ultra 7.3
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
TanZZZku ~ 4D-ultra 12.3
Vihervaara ~ neuvola 13.3
-Gabriela- ~ esi-rakenneultra 14.3
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.
Nuppu81 ~ neuvola 18.3
Inkkunen ~ neuvolälääkäri 15.3
Sannuliinu ~ neuvola 21.3
Nuppuska ~ neuvola 21.3
Vihervaara ~Niskapoimu ultra 27.3
Eemiliina ~ kasvukontrolliultra 28.3
-Gabriela- ~ rakenneultra 2.4
Ambrosia85 ~ rakenneultra 5.4
Nuppu81~ rakenneultra 8.4
Sekundamamma ~ synnytystapa-arvio ja ultra 9.4

Äitiysloma alkaa:
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
Lila13 - 29.4


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe




Syntyneet :heart:

Nimimerkki / Syntymäpäivä / Rv / Sukupuoli / Mitat

helmimama / 26.1.2013 / 37+1 / Tyttö / 3010g & 48cm
 
Nuppuska olen kanssa vähän miettinyt tuota sairaaloiden tilannetta. Meillä olisi tarkoitus synnyttää kättärillä ja pelottaa, että se on täynnä. Asutaan ihan vieressä ja takana kokemus yhdestä "synnytys matkasta". En kyllä olisi pystynyt yhtään pidemmälle matkustaa. Olin kotona niin pitkään kun vaan pystyin. Esikoisen aikaan jo osa synnyttäjistä jouduttiin käännyttämään porvooseen synnyttämään :O Ja musta on todella typerää kaataa tuollaista stressiä synnyttäjän niskaan, että mihinköhän sitä joutuu lähtee ajelemaan kun synnytys on vauhdissa. Pientä avautumista asiasta tällä kertaa :kieh:

Meriann ja pikkuinen rv 14 poks
 
Toi on tosi kurja tilanne kun pkseudulla on naikkari tosiaan kiinni..
Työllistäähän se muita lähisairaaloita (jorvi ja kättäri) mutta vaikka asuisin edelleen klaukkalassa (jolloin ajattelin että tottakai jorvissa haluan synnyttää) niin oisin varmaan ollu hyvin helposti ympäripuhuttavissa hyvinkään sairaalaan :)

Se mitä nyt oon hyvinkäänsairaalalla rampannu niin on tosi mukavaa ja asiantuntevaa henkilökuntaa. Lisäksi oon itse antanut kiitosta hyvistä parkkimahdollisuuksista verrattuna naikkarikäynteihin, kun jätin aina auton jonnekin meilahden kirkonkulmille ja kävelin sieltä :D

Mä totisesti toivon että saan synnyttää hyvinkiäällä eikä tästä tule mikään riskiraskaus, koska mua itseäni ahdistaa ihan hirveästi ajatus että kiireessä pitäis alkaa päästä ruuhkien läpi jonnekin naikkarille :D
Mutta samat ahdistuksen aiheet varmasti teillä muillakin ketkä asuu synnärin vieressä, eikä ole muutakuin epätieto siitä saako lähisairaalassa synnyttää.



Kuukaus vielä rakenneultraan ja ei, en vaan jaksais enää odottaa että pienen näen!!


Kävin eilen bodyshopissa kattelemassa niitä kaakaorasvoja - jäi vaan mietityttämään että mikäköhän olis ollu se oikea. Jäi ostamatta - myyjäkin kun keskitty ihastelemaan ystävänsä kanssa rakennekynsiään -__-


Mistä ootte muuten hankkinu mammavaatteita ?

Tuntuu ettei oikein mistään paitsi h&m:stä löydy ja ainakin hyvinkään henkkamaukan mammaosasto on aika syvältä :D
 
Mä pähkäilin tosi pitkään tuon Hyvinkään ja Jorvin välillä, ja me päädyttiin nyt Jorviin lähinnä siitä syystä, että siitä on vastasyntyneiden teholle huomattavasti lyhyempi matka kuin Hyvinkäältä ja parkkipaikan saa paremmin (vaikka ovatkin maksullisia).

Olen kuullut tosi paljon kehuja Hyvinkään synnytysosastosta nyt rempan jälkeen, on kuulemma tosi kivat ne tilat :)



Äitiysvaatteita
olen ostanut kirpparilta, huuto.netistä ja Ellokselta. Etenkin Ellokset pillimalliset äitiysfarkut on olleet ahkerassa käytössä. Aivan ihanat päällä :) Mulla on myös muutamat H&M:n äitiysfarkut, ja olen näistä kyllä tykännyt. Ainoana miinuksena pidän vyölenkkien puuttumista, kun nämä useamman päivän käytöllä lörpsähtävät eikä pysy enää kunnolla päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Linea Negra ilmestynyt muutaman päivän aikana alhaalta ihan ylös rintojen alle. Edellisessä raskaudessa sitä ei ollut ollenkaan.

Äitiysvaatteita olen tilannut H&M:n netistä, kun liikkeistä on aina kaikki sopivat koot ja värit loppu. Nyt on leggingsit ja sellainen tunikamekko parhaat, kun eivät yhtään kiristä. Äitiysalushousuina käytän Noppies lahkeellisia, ei mene pyllyn väliin ;)

Uniongelmia oli keskiraskaudessa, heräsin monta kertaa yössä ja väsymys oli kivaa. Nyt on tullut nukuttua paljon paremmin.

Synnytysvalmennusta täällä Turussa järjestetään neuvolassa. Viime viikolla oli ensimmäinen kerta kolmesta.

Sekundamamma rv 31+4
 
Mä varmaan kuulostan ihan ituhippille, mut ite jättäisin kyl ko voiteet kaupan hyllylle, kun lukee pakkauksen sisällystä. Vaikka normaalisti lotraan kroppaani voiteita laidasta laitaan, nii nyt raskaana ollessa olen pyrkiny jättämään tollaiset "kemikaalicoktailit"kaupan hyllyyn, ainakin kroppavoiteiden osalta. Esim noiden säilytysaineiden (parabeenit) on todettu olevan hormonihäiritsijöitä (estrogeenin kaltaisia) ja etenkin poikasikiöt ovat herkkiä kaikille sellaisille. No, joku sanoo, et onhan sitä eletty ennenkin, mut kummasti kuitenkin tämän päivän miehillä on valtavasti ongelmia siittiöiden kanssa.
Ite olen ostanu kropalle joko apteekin perusvoideöljyä (ilman parabeenejä) tai sitten ihan puhdasta kookosöljyä.

Mut jokainenhan taapertaa tyylillään ja onhan noi tuoksulliset herkut ihan luksusta :)
 
Mäkin suosisin ennemmin ihan perus kookosöljyä kuin tuollaista kallista mömmöä, jos rasvailla haluaisin. Onhan siinä nihkeänä puolena toki se, ettei imeydy kovin nopeasti :|

Varmasti muutkin kasviöljyt olisi hyviä. Mä voisin hyvinkin kuvitella käyttäväni esim. seesamöljyä kun rakastan sitä tuoksua!
 

Yhteistyössä