Sannuliinulle suuret onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta ja tyttölupauksesta! Täällä meidän keskustelupalstalla taitaa ollakin nyt menossa tyttöaalto!
Eiköhän se teidän seuraava ultra näytä, että kaikki on ihan kunnossa vauvallasi, aortta ja kaikki
Miten suloista, että hän on pitkäjalkainen! :heart:
Tammitytölle kiitokset mielenkiintoisesta tiedosta synnytystä koskien!!
Olen erittäin kiinnostunut mitä kaikkea voin tehdä itse, ja miten voin vaikuttaa, että en kuolisi kipuun.. kyllähän se vähän pelottaa kun on niin turkasen matala tuo kipukynnys. Mutta uskon kyllä vakaasti, että ihmismieli on valtavan vahva ja kestää "vaikka mitä", kun on hyvä syy, ja tokihan synnytyksen lopputulos on ehkä maailman paras syy
Itse ainakin kuulisin tosi mielellään vielä lisääkin vinkkejä teiltä, jotka olette synnytyksen jo kokeneet!
Välillä tuntuu, että suurin osa (eli ne puolitutut joita elämässä kohtaa), kertoo kaikki niitä kauhutarinoita synnytyksestä vain
Mutta eilen yksi työkaveri sanoi, kun kerroin vauvasta, että hän haluaa tässä ja nyt sanoa, että hänellä ainakin synnytykset sujuivat OIKEASTI ilman kauhua ja tuskaa ja sietämättömyyttä, ihan oikeasti että plop ja plop - ja tämä ihminen kärsii fibromyalgiasta joka on kipusairaus! Hänen kertomansa antoi mulle paljon lohtua ja luottamusta tulevaisuuteen.
Jadekivi: on inhottavaa kuulla, että sinäkin olet joutunut kärsimään kipuja punktioissa, olen pahoillani!
Täytyy myös tässä korjata tieto, jonka muistaakseni aiemmin täällä sanoin. Väitin, (koska luulin sen tiedoksi), että asuinmaassani KAIKKI naiset nukutetaan aina punktion ajaksi, mutta nyt olen oppinut, että se riippuukin ihan sairaalasta! Minä aivan sattumalta tulin valinneeksi sairaalaan, jossa kaikki naiset nukutetaan 10 minuutiksi punktion ajaksi. Tämä on talon tapa, enkä itse kokenut kipua missään vaiheessa punktiota enkä sen jälkeen. Mutta sittemmin olen kuullut yhden kaverin kokemuksen, sama kaupunki mutta eri sairaala, ja siellä annettiinkin vain särkylääkettä ja punktio hoidettiin paikallispuudutuksessa ja se kuulema oli hyvin kivuliasta
Sillon vasta tajusin, kuinka onnekas olenkaan..
Ja kuulinpa toisenkin yllättävän tiedon: "minun" sairaalassani hoidetaan naisia hedelmöittymisasioissa siihen kuuhun asti, kun tämä täyttää 45v. Kaverini oli hoidoissa 3v. toisessa sairaalassa, joka täysin yllättäen kun hän täytti 42v. heitti hänet hoidoista ulos! Mitenkähän Suomessa on,
tiedättekö onko klinikoilla sama ikäpolitiikka vai vaihteleeko?
Tigridia: Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoomme!
TanZZZku: Mä en myöskään pystyis tekemään töitä terveydenhuollon parissa. Siksi kunnioitukseni jokaista hoitajaa ja lääkäriä kohtaan on ääretön! *hatunnosto jokaiselle*
Kiitos kaikille tyttölupausonnitteluista!
Täällä on tiedossa girl poweria melkein jo kolmessa polvessa - lähden nimittäin nyt lentokentälle hakemaan omaa Äitiäni, joka tulee viikonlopuksi kylään piiiiiitkästä aikaa!
Näitä iloja ja hyötyjä siitä, että on tullut raskaaksi, että Äitikin malttaa tulla käymään..
Hyvää ja iloista viikonloppua kaikille!!
t. Gabriela ja tytär (onkohan tuo kaunein sana maailmassa? :heart
16+4