Viendalle ja
Jadekivelle tsemppiä inhottavan flunssan kanssa! Jadekivelle myös onnea hienoista viikoista jo ja kylläpä on todella UPEA masu!! Tässähän näitä katsellessa iskee ihan mahakateus
(Vaikka äitini sanoikin nyt täällä käydessään, että susta tulee sitten VALTAVA kun on nyt jo selvä vauvamasu ja vasta 17 viikoa täynnä..)
Sekundamamma, saanko kysyä (ei tarvii vastata jos on liian henkilökohtaista etkä halua!), miksi pelkäät sektiota? Minä pelkään noin satatuhatta kertaa enemmän tavallista alatiesynnytystä!! Koska en usko selviäväni siitä.. Pelkään oikeasti, että vauva ei vaan mun olemattomilla voimillani ulos tule. Sektiohaava kestää kauan parantua, mutta muutenhan se on aika selvä juttu, vai eikö olekaan? Tällä hetkellä ainakin tuntuu, että jos synnyttäisin täällä ja saisin siis itse valita, niin ilman muuta ottaisin sektion mieluummin (täällä on erittäin yleistä, että nainen valitsee sektion).
Kiitos
Tammitytölle spinning babies-linkistä, erittäin mielenkiintoista tekstiä!
Mörkötykselle tsemppejä ja uskoa tulevaan! On varmasti ihan hirveen stressaavaa kun tulee vuotoja, en osaa kuvitella miten kestäisin
Mutta yritä vaan jaksaa ja uskoa, että kaikki on hyvin - nytkin taas kun tutkittiin. Ei varmasti helppoa, mutta faktat ovat puolellasi!!
Miles: Minä kanssa mietin kuumeisesti nimiä, nyt kun on selvinnyt että tyttöä odotan
(ja muuten se ei ole vieläkään ihan mennyt jakeluun mulla - pari päivää sitten huomaamattani mietin taas pojannimiä!)
Tuntuu, että pitää miettiä NIIN monelta kantilta sitä nimeä. Mun tarvii löytää nimi, joka käy hyvin niin Suomessa kuin ainakin englannin-, ranskan-, hollannin- ja espanjan kielissä (= kielet joita puhun ja maat, joissa voin kuvitella asuvani myöhemmin lapsen kanssa). Olen asunut niin kauan ulkomailla ja tiemme saattaa hyvinkin johtaa lapseni kanssa sitten takaisin Suomen ulkopuolelle, että en voi kuvitella umpisuomalaista nimeä. Ja sitten kun tulee kaikenlaisia suuntia ja ajatuksia. Viikonloppuna sanoin äidilleni että no, mitens olis Lucia? Että se ei ole liian vaikea Suomessakaan. Mutta, Hesassa ainakin minusta verbi "lusia" viittaa vankilassa istumiseen
Eihän sitä sitten voi antaa! Että tosi monelta kantilta pitää miettiä!! Sitten on ihan yleisiä, kauniita ja kansainvälisiä nimiä kuten Laura, mutta josta juuri kuulin, että se tarkoittaa hyvin halveksivaa termiä miehen sukuelimestä Intiassa - no tämän kuultuani en voi ajatella antavani tuon nimen, vaikken mitenkään voi varoa koko maailman sanoja enkä ole itse koskaan Intiassa ollutkaan.. Mutta eiköhän se oikea nimi sieltä löydy vielä.. On muutama ikisuosikki, joista olen tykännyt vuosivuosikausia joten luultavimmin nimi valintuu niistä. Kuten Mileskin, haluaisin synnytykseen mukaan ehkä viiden parhaan nimen lyhytlistan, josta sitten valitsen sen, miltä tyttö näyttää
Kun nyt vaan niin pitkälle turvallisesti päästäisiin... Tässä tulee vähän purkausta nyt:
Mä puhuin Suomen gyneni kanssa eilen ja tulikin aika epämiellyttävä olo siitä.. Taas kerran Suomen ja asuinmaani gynet ovat eri mieltä asioista ja sekös stressaa mua, joka periaatteessa uskon aina lääkäriä mutten nyt tiedä enää ketä uskoa?? :ashamed: Kerroin Suomen hoitavalle gynelleni viime torstaina täällä tehdyn esi-rakenneultran tulokset, että muuten on kaikki "perfect", mutta vauvalla on vain kaksi suonta napanuorassa. Täällähän se ohitettiin ihan kevyesti, että sitä pitää vaan monitoroida loppuraskaudessa, että vauva saa tarpeeksi ravintoa. Suomen lääkärini sanoikin, että no itseasiassa tuollainen on kyllä (ilmeisesti iästäni johtuen??) "merkittävä löydös". Että 25%:lla vauvoista, joilla on vain kaksi napasuonta, on sydänvika
Ja tämä saattaa viitata myös muihin kehityshäiriöihin
Verikokeissa ja niskaturvotusultrissa, sekä tässä esi-rakenneultrassa ei ole 4 lääkäriä löytänyt mitään Downin syndroomaan viittaavaa, mutta ne kaikki testit yhteensä kattavat vain 80% eli vielä on 1/5 mahdollisuus siihenkin. Olin oikeasti aika järkyttynyt, ja olis ollut kyllä kiva, että olis mies elämässä, että olis saanut vähän itkeä jonkun olkapäätä vasten..
No, vaihdoin sitten Suomen rakenneultrani heti siihen päivään kun tulen Suomeen pääsiäiseksi, ettei tarvi koko pääsiäistä jännittää (listalle voisi
muuttaa rakenneultrapäiväksi 27.3.) ja alan henkisesti valmistautua seuraavalla viikolla lapsivesipunktioon. Minun gyneni sanoo, että hänen tehdessä sen on keskenmenon riski 0,2%, Naistenklinikalla 0,5% ja täällä asuinmaassani sanotaan 1%. Ja mulle tehdään sitten 3.4. sokerirasitustesti, joka kaiken muun päälle ei enää tunnu kuin höyhenenkevyeltä jutulta. Ainakin ruokavalioon voin ITSE vaikuttaa..
Olin ihan kuin pilvessä eilen (pahassa pilvessä) koko päivän enkä millään meinannut löytää luontaista optimismiani takaisin ennenkuin illalla kun kuulin, että yhden hyvän ystävän lapsella oli sama juttu: vain kaksi napasuonta ja ihan terve ja ihana tyttö tuli kuitenkin ! Joten elättelen taas toiveita.. kaikki on mennyt niin hyvin tähän asti, että jospa se hyvä tuuri jatkuisi vain, toivon!!!
Hyviä vointeja kaikille ihan liian kylmästä eikä yhtään keväisestä keski-Euroopasta vaikka on jo kevätpäiväntasauskin!!
t. Gabriela ja vaikka vielä niin pieni, niin jo kovin rakas bébéliini 17+2