Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Mua kyllä kiinnostaa kovasti erilaiset vaihtarit näissä tököteissä :)
Osaatko Tammityttö kertoa mitään tästä weledan tuotteesta, tai siis ymmärsin että pystyt lukee
INCI- luetteloa....????
Pregnancy Oil – Weleda
Tuun myöh. enemmin kirjottelee....

Sinänsä mä olen ristiriitainen näiden juttujen kanssa koska värjään tukkaani n. 6vko.n välein...
Toisaalta, rasvalla lotrataan joka pvä mut väriä laitetaan harvemmin...
Ja luontaistuotekaupasta olen tuota ostanut...

Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille, Paljon taas tekstiä ehtinyt viime kerran kertymään.

Onnea Nuppuska, hyvistä ultra kuulumisista. Itsellä virallinen rakenneultra olisi ensi viikolla. Saap anähdä vieläkö meidän sikiötutkimusyksikön lääkärin veikkaus tytöstä pitänee paikkansa:)

Meriann, myös onnea hyvästä veriseulan tuloksesta. Varmasti helpotti, vaikka niin kuin itsekkin sanoit, että mikäänhän ei takaa lapsen terveyttä, mutta huolettomampaa raskaus kuitenkin on ilman riskejä mitä itselläni on.

Rasvoista, itse en ole pahemmin masuani rasvaillut, mutta eipä tuohon ole arpiakaan tullut, vaikka aika kookas tuo jo on. Muutenkin olen vähän samalla kannalla tammitytön kanssa, että apteekin rasvat on niitä mitä itsekkin suosin, jos jotain iholleni pistän, koska monet hajusteet saavat mulla aikaan migreenin, kuten esim. juuri bodyshopin kaakao ja manteli ovat aivan liian voimakkaita, ja saan niistä migreenikohtauksen. Olen siis herkkä nenä:). Niin ja vaikka yleensä värjään hiuksiani kahden kuukauden välein, niin nyt raskaus aikana olen antanut oman värin kasvaa esiin, ja eipä tuo yhtään hullumpi ole.

Synnytysairaalasta, täällä ei oikein ole valinnan varaa, kuin tuo yks Oulun Yliopistollinen sairaala. Oulaisissa olisi mahdollisuus myös, mutta ei oikein kiehdo ajatus lähteä sinne asti ajamaan, kun OYS on niin lähellä meitä. Siellä esikoinenkin käynnistyksellä syntyi.

Omaa napaa, ei mitään uutta. Liitos- ja nivuskivut vaivaavat iltaa kohti, ja iltaisin on vaikeuksia liikkua. Esikoiselta ei ollut mitään tällaisia kipuja mitä on jo nyt tällä kertaa.

Sannuliinu ja pikkunen rv 20+0 POKS:)

Viimeksi muokattu:
TanZZZku, musta tossa Weledassa ei sinäänsä ole mitään hälyyttävää :) Mut mulla on vähän sama ku Sannuliinulla, että hajut käy päähän. Noissa on aika paljon eteerisiä öljyjä. Ja toisaalta mulla jostain syystä kutisee ja kuivuu iho nyt enemmän ja ne tuoksut helposti ärsyttää/lisää kutinaa.

Dodiin.. pikaiseen vain näistä tököteistä... Meinaa olla vaikeeta kirjoittaa puhelimella.. :( yritetään kuitenki!!!
Mua ei haittais antaa myös oman värin kasvaa, mutta mulla on oikeesti jo aika paljon harmaita hiuksia, jotka näkyy auikas selvästi :( mulla on oikeesti hieman huono omatunto joka soimaa ku kampaamokäynti on lähellä..
Onhan noita ekologisiakin vaihtoehtoja mutta, mun kampaamokäynteihin ei mene rahaa ollenkaan ku tuttu tekee...
Hän mulle tän evira suosituksen kertoi. Lisäksi käytän punasta hoitsikkaa, joka on vaan "väriä", jota hieron tukkaan, ja jota ei hiuspohjaan mene...
Käyn tälläst selitystaisteluu ittteni kans.. :D äää... On tää niiiiiin tätä..
Jotkut ei välitä hevonhumppaa ja tekevät mitä sattuu, ite miettii monia juttuja...

Hei!
Me käytiin tänään ultrassa ja kaikki on erinomaisen hyvin! :) Tämä olikin ensimmäinen kerta kun koko ultraus hoitui päältäpäin!! Minun kannaltani valitettavasti tohtorilla oli vaan kiire, hän oli menossa synnyttämään (!) (on siis mieslääkäri, joka hoitaa täkäläiseen tapaan potilaansa ensipäiväästä synnytyssaliin ja vauvan vanhempiensa syliin asti). Joten en tässä tilanteessa sitten ehtinyt enkä kehdannutkaan kysellä kaikkia listallani olevia kysymyksiä... Olen mm. miettinyt miten usein vessassakäynti on vielä normaalia? Joudun käymään vähän väliä, siinä määrin, että olen alkanut epäillä diabetesta :| Tohtori kuitenkin pikaisesti vakuutteli, että vessassajuoksu kuuluu asiaan. Mahdollinen diabetes tutkitaan täällä rv 24-28.

Mutta sitten siihen ultraan! Ihan ihmisen näköinen ja ihan ison näköinen vauva siellä pötkötteli :heart: Minusta vauvalla oli äitini profiili! :) Nenäluu ja reisiluu mulle esiteltiin kera kommentin "erinomaista" ja vauva siellä potkiskeli (ei tunnu vielä, mutta selvästi ja hienosti näkyi jalan liike ruudulla) :) Ja sitten hän päättikin laittaa molemmat jalkansa tiukasti yhteen ja koukkuun, ettei vaan nähtäs kuka sieltä on tulossa!! Tyypillistä, eikö? Tietenkin hän haluaa pitää mua vähän jännityksessä, kun minä taas haluaisin niin tietää JO!! :D Tohtorikin aikansa tutkailtuaan vain lopulta nauroi, että hän ei kyllä pysty edes arvausta heittämään tällä kertaa, on niin häveliäs tai vitsikäs vauveli siellä ;)
Vauvan pituus oli 9,71cm ja vastasi viikkoja 15+4.

Nyt sain mukaani 3D kuviakin pari kappaletta ja on se vaan hurjaa, miten noin pieni ihminen näyttää jo ihan ihmiseltä. Ihan liikuttavaa, snif.

Sain nyt myös sitten virallisen todistuksen, että raskaana olen! :heart: Vaikka sen tietääkin, niin on sekin vaan ihanaa ja liikuttavaa kun sen näkee virallisesti paperilla... Täytynee piakkoin kertoa töissä muuten, kun pomo ja työkaverit perää kesälomasuunnitelmia.. Ja meillä kesälomakuukausi on keski-eurooppalaiseen tapaan elokuu.. jolloin on mun laskettu aika.

Haluan kyllä ja aionkin lähteä täkäläisen tavan vastaisesti jo hyvissä ajoin! Mulla kun on tässä vielä muutto maasta toiseen edessä, ennen vauvan saapumista maailmaan, joka tapahtuu toivottavasti sitten vasta siellä Suomessa!!

Äitiysloma on nimittäin täällä vain 4kk pitkä (+ 1kk jos pystyy todistamaan, että imettää). Ylivoimaisesti suurin osa naisista (yli 85%) EI missään tapauksessa halua lasta rinnalleen synnytyksen jälkeen ja imettää, koska he haluavat säilyä naisena myös raskauden jälkeen, ja säilyttää muotonsa. Minä taas ajattelen, että siksi Luoja juuri soi mulle rinnat, että voisin antaa parasta mahdollista ravintoa lapselleni, mutta minua pidetään täällä tuttujen kesken tämän mielipiteeni takia ehkä vähän outona ;) Äitiyslomalle saisi lähteä 6 viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta todella harva lähtee jo silloin. On erittäin yleistä, että naiset tekevät töitä niin pitkään kuin vain voivat, ihan viimeiselle viikolle asti ennen laskettua aikaa ennen kuin jäävät äitiyslomalle, koska se ä-loma on niin lyhyt ja se lasketaan alkaneeksi siitä päivästä kun sille lähtee, tai siitä päivästä kuin lapsi syntyy. Ei esim lasketun ajan mukaan. Siksi myös useimmat lapset aloittavat päiväkodissa jo 4-5kk ikäisenä. Sanovat, että se on paras aika lapselle mennä hoitoon, koska hän on silloin liian pieni kaivatakseen äitiään.. Suomalaisena on minusta aika hurjan kuuloista mutta näin täällä ajatellaan (ehkä sanovat noin, että saadaan naiset äkkiä takaisin töihin?) Mutta minuakin on jo muistuteltu, että toukokuun alkuun mennessä mulla pitäisi olla ehdottomasti päivähoitopaikka anottuna. Siis 4kk ennen lapseni laskettua aikaa..! Suomessa nämä jutut ovat mielestäni paljon paremmin hoidettu!!

Olen jotenkin tosi onnellinen tänään ja lähetänkin vaan tämän omanapaisen viestini lopuksi oikein iloisen illan toivotukset kaikille ja käperryn sohvan nurkkaan hymyilemään.

t. Gabriela + häveliäs vauveli 15+3

Muoks. Lisäsin vähän tietoa ja kirjoitin uusiksi tuon täkäläistä äitiyslomaa koskevan osan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka Tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

23.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

9.10
Vihervaara

Neuvolat & ultrat

TanZZZku ~ 4D-ultra 12.3
Vihervaara ~ neuvola 13.3
-Gabriela- ~ esi-rakenneultra 14.3
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.
Nuppu81 ~ neuvola 18.3
Inkkunen ~ neuvolälääkäri 15.3
Sannuliinu ~ neuvola 21.3
Nuppuska ~ neuvola 21.3
Vihervaara ~Niskapoimu ultra 27.3
Eemiliina ~ kasvukontrolliultra 28.3
-Gabriela- ~ rakenneultra 2.4
Ambrosia85 ~ rakenneultra 5.4
Nuppu81~ rakenneultra 8.4
Sekundamamma ~ synnytystapa-arvio ja ultra 9.4

Äitiysloma alkaa:
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
Lila13 - 29.4

Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe

Gabriela Ihana pikku velmuilija sulla siellä on! Haluaa suojata yksityisyytensä ja piilottelee kriittiset paikkansa, ihana :heart: Minäkin ravaan vessassa aivan yhtenään, varsinkin kun olen nukkumaan käymässä niin voi käydä niin et käyn vessassa ja kun menen sänkyyn on jo hätä vaikka juuri kävin... Mulla tehtiin sokerirasitus jo viikolla 13 ja silloin oli ainakin ok, seuraavan kerran sitten...öö.. olikohan viikolla 24- jotain.. Mulla kai ylipainon takia oli tuo aikainen rasitustesti. Tai niin ainakin luulen, en asiaa silloin edes tajunnut kysyä et miksi niin aikaisin ja silloin luulin et se tehdään vain sen kerran mutta sitten myöhemmin tajusin et sehän tehdään kuitenkin sitten uudelleen vielä myöhemmillä viikoilla.

Doppleri on ollut ahkerassa käytössä, olen aina välillä pienen hetken kuunnellut sydänääniä (hetken vain yleensä kuuluvatkin kun tyyppi pakenee paikalta) ja liikkeet myös kuuluvat mukavasti:) On tehnyt paljon todellisemmaksi tämän raskauden ja hieman huoltakin poistanut kun vihdoin voi kuulla kaverin siellä olevan hyvissä voimissaan, vaikka pientä etsimistä vieläkin on.

Tästä varmaankin on ollut puhetta täällä aiemmin mutta kysynpä nyt uudelleen että missä vaiheessa olette saaneet sen todistuksen jolla haetaan kelasta sitä äippäpakkausta?

M+Mörökölliäinen 16+0

^ Sen saa joskus vähän puolenvälin jälkeen, oisko rv22 eteenpäin? Mä sain raskaustodistuksen rv23+0 neuvolassa, mutta mulle jäi jotenkin sellainen kuva, että sen ois saanut jo vähän aikaisemminkin. Kannattaa muuten sitten laittaa se todistus kelaan sähköisesti. Mulla käsittelivät hakemuksen yhdessä päivässä (!!) ja pakkaus oli postissa alle viikossa hakemuksen lähettämisestä :)

Mörkötys, todistuksen saa niin kuin jo Jadekivikin jo sanoi rv22 alkaen. Itse saan sen seuraavalla neuvola käynnillä. Neuvolatäti sanoi kyseistä aikaa varatessa,että tulee juuri täyteen Se,että voi minulle laput antaa ja minulla on tosiaan tuolloin Juri rv 22+0.
Täällä on eilen ja tänään ollut jonkun verran supisteluja. Taitaa huomenna pitää viedä pissanäyte,ettei olis taas tulehdus piilevänä ja Se aiheuttais suppareita. Ei nuo kyllä onneksi kivuliaita ole ollut,mutta epämiellyttäviä.

Sannuliinu ja pikkunen rv 20+3

Viimeksi muokattu:
Heippa!
Saako kysyä tyhmän kysymyksen? Kun kaikki kysyvät että monennellako kuulla olen? Tänään on rv 16+0 joten 4 kk on kai sillon täynnä? Mutta olenko siis viidennellä kuulla jo???

Kiitos Mörkötys kommentista ja tiedosta, että sielläkin saa juosta vessassa usein. Mulla se vähän vaihtelee päivästä toiseen, mutta välillä tosiaan on samantien asiaa vaikka just jo kävin. Yöllä on onneksi toistaiseksi riittänyt, että käyn kerran yössä. Tätä on ollut jo melkein plussasta saakka.

Noista yöheräämisistä ja -valvomisista piti muuten sanoa, että olen ymmärtänyt (varmaan lukenut jostain), että niitä tulee, jotta äiti tottuisi valvomaan sitten pienen uuden vauvan kanssa? Vähän raju konsti luonnolta, minusta kyllä..

Sebu08: Yritin lähettää sulle privaviestiä joku aika sitten mutta nyt en näe sitä kyllä lähetetyissäni, oletkohan saanut privaviestini? :)

Omanapa:
Kerroin sitten perjantaina pomolle raskaudestani. Kuten olen kertonut, hän on aika tyhmä mies, ja ensireaktionsa olikin: "No jos tää raskaus oli toivottu juttu sulle, niin sitten onneksi olkoon". Vannotin, ettei hän kertoisi sille inhottavalle työpaikkakiusaajalle.. ja vannoi, mutta en silti luota häneen.. Ja kyllä mun täytyy sille ikävällekin ihmiselle pian kertoa, että alkavat etsiä mulle seuraajaa.

Tänne tulee nyt takatalvi runsaan lumen kera :( Minä en yhtään tykkää talvesta enkä lumesta, se on yksi syy miksi muutin aikanaan Suomesta pois.. Ja nyt kyllä tuntuu, että Luontoäiti yrittää totuttaa mua takas Suomen talviin - täällä ei ole näin pitkää ja lumista talvea ollut ainakaan 15 vuoteen..

Hyvää tätä viikkoa leidit!

t. Gabriela + bebetje 16+0 POKS =)

Ootko Mörkötys jo paljonkin hankkinut pientä varten :) ?

Mulla seuraava neuvola viikoilla 18+4 joten varmaankin aika tasan kuukaus siitä mullakin on toi raskaustodistusneuvola =)

Meillä on hankittunua jo vaatteita kassillinen (saatiin), ja sit oon parit haalarit ostanut itse. Vaunut ja sitterikin saatiin ja pinnasänky pitäis vielä hakea.
Aikapaljon ollaan mun mielestä ilmaiseksi saatu.

Ambro ja Aurinko 16+4

• Tykkää
Reactions: TanZZZku
Huomenta kaikille. Mulla iski eilen illalla Paniikki, isolla Peellä :O

Ensin tajusin, että äippäloma alkaa tasan kuukauden päästä ja mulla on töissä niin moni asia aivan liian kesken! Huih! Sitten tajusin, että lapsenhan pitäisi syntyä jo reilun parin kuukauden päästä! Siitä ajatus siirtyi kaikkiin vauvatarvikkeisiin ja sen sellaisiin ja etenkin niiden puutteeseen ja siihen mitä kaikkea pitää tehdä ennen; pinnis pitäisi kaivaa varastosta ja koota, esikoisen vanhat vaatteet etsiä ja pestä ja vielä mahduttaa johonkin, turvakaukalo pitää lainata/ostaa/vuokrata (esikoisella oli lainakaukalo)!! Apua!

Ja kaikkein pahimpana tajusin, että eihän se lapsi mitään synny vaan MUN pitää se synnyttää! AaaAAAaaaapppuuuuuuUUUAAAAAAAAAA!!!!!! Panic-panic-panic! :headwall:

Hello!!!
Pariin hetkeen en oo kertakaikkiaan ehtiny kirjotella, koko ajan jotai hommaa meinaa olla!!
En ala nyt erikseen kaikille kirjottelee (anteex :ashamed: ), vaik lukenut oon teijän kirjotukset ja kuulumiset...
Kaikille siis tsemppiä vaiheisiinne!! :)

Olin miettiny et tuun vast myöhemmin kirjottelee mut en meinaa pysyy nahoissani!!!
Meillä on tänään se 4D ultra, ja mua jännittää iha sika tosi paljon!!
Näin viime yönä unta poikavauvasta :heart: Ihan tajutonta, et saadaan tietää tänään vauvan sukupuoli :) Ihan jotenki hulluu!! Mua jännittää todella paljon!!
Ja sit jännittää, jos siellä paljastuu jotai poikkeavaa mitä ei r-ultrassa näkyny.. :( Tosin tuon ajatuksen koitan työntää pois päästäni, ja koitan olla antamatta sijaa moiselle...
Tän päivän jälkeen, jos kaikki hyvin ultrassa, alan shoppailee ja hankkii kaikkee mitä puuttuu :) Jahankintoja todella on tehtävä, tuntuu et lähipiirissä kellää ei oo vauvakamaa jäljellä.. :( Syöttötuoli saadaan, ja siihen se taitaa jäädäki. Onneksi on tori.fi :) Mä haluan ostaa käytettynä mieluummin... jotaa tietty uutenaki on pakko mutta koitan mahd. paljon löytää käytettynä.
Vaunut meil on, ja jouluna lahjaksi saatu ruokalappu ja lelu :) Onneksi on vielä aikaa!!!
Äippäpakkausta odotellessa myöskin... Viime to sain hakemuksen postiin.

Viime päivinä on ollu tosi paljon sellasta ihmettelemistä; oox mä muka oikeesti raskaana?? Eihän tää voi olla tottakaan!! yms yms.. Hullu maalima... :)

Hulluna odotan kevättä!! Tää alkaa tää hemmetin talvi tosissaa riitää!! :kieh: Mä en jaksa tätä kylmyyttä.. :( Ja pakkanen vaan jatkuu...huoh...

yks negatiivinen asia joka on vaivannu viimeset pari viikkoo. Turvotus.
Pääasiassa ollu käsissä, ja vielä nyt menee sormukset sormiin, mut pelottaa toi tuleva kesä... Vettä koitan litkii hulluna, ja pitää alkaa lisää ruokavalioon enemmän nesteitä kierrättäviä ruoka-aineita, osaisko joku antaa vinkkejä mitkä ruoat näitä nesteitä poistaa??????
Eilen oli ekaa kertaa jalatki turvoksissa.... :(
Näilläpä mennään mitä on annettu...

TanZZZku ja Toivo 23+6 :)
Mukavaa päivää kaikille!!!

TanZZZku peukut pystyyn ultraan :)

Mulla on tullut tyttö olo. Huomasin tänään, että rinnat on hieman kasvanut =) On muutenkin alkunut pelot hieman laantua ja uskallan ihmisille kertoa raskaudesta. Tosin omalle perheelleni en vain ole saanut sanottua.

Hankinnoista meillä on aika paljon tavaraa tallessa esikoiselta. Tosin vaatteet ovat hyvin poikamaisia jos vaikka tulisikin se tyttö. Vaunut ja pinnasänky on suurimmat mitä pitää ostaa, eli kalleimmat. Haluaisin ostaa ne käytettynä mutta ainakaan vielä ei ole tullut vastaan semmoisia mitä haluan. Mulla on tietyt merkit mielessä jotka on hyväksi todetut.

• Tykkää
Reactions: TanZZZku
Dänks!!!
Mennään helsinkiin Femedaan :) Siellä vissii muutama muukin käyny, jos oikein muistelen...
Aika on vasta iltapäivällä, sinne on hirrrrrrrrrrrrrrveen pitkä aika.....
Aaaaaaaarghhh, mä en meinaa pysyä nahoissani!! :D

Jeannan kirjoitus kuulosti omille ajatuksille :D Ehkä se tästä kuitenki ;)

Täälläkin odotellaan TanZZZkun ultrauutisia! Muistelisin, että meillä just oli niin erilaiset raskausoireet, että on kiinnostavaa tietää, kuka teille on tulossa ja onko mulle tulossa samaa sukupuolta (joka selviää myöhemmin, ehkä torstain esirakenneultrassa sitten) :)

Dodii!! Ollu taas niin kiire et ei o ehtiny aiemmin tulee kirjottaa!!
Nyt on sit käyty 4D:ssä, ja pakko myöntää, et oli aika huikee kokemus!!
Kallishan se oli, mut joka sentin väärti!!!

Vauva ei oikei taas ollu yhteistyöhalukas, oli paljon sellasessa asennossa et kasvoista ei meinannu saada oikei kuvaa, ja kunnon kuvaa ei saatukaa...
Mut sellanen kuva, josta profiili kävi ilmi :) Lisäksi selvisi että hällä on mun huulet :)
Ei ollut huulihalkiota, painoarvio oli tällä hetkellä 580g, ja jos samaan tahtiin kasvaisi, arvioitu paino olisi 3,0kg-3,5kg synnytyksen tullessa ajankohtaiseksi. Istukka on kuulemma osittain vasemmalla, etuseinämässä, että liikkeet tuntuu paremmin oikealta puolelta. Ja että vauva on alhaalla, mun lantiossa, ku hällä on siellä kuulemma hyvin tilaa ni ilmeiseti tykkää siellä kölliä :)

Ja meinasipa taas olla häveliäs tyyppi, Brunon 1. kommentti sukupuoleen oli että näyttäisi olevan häveliäs tyttö teille tulossa... :heart:
Hetken tutkittuaan lisää, hän sai paremman kuvakulman, ja sanoi, et vauva on 100% varmuudella
tyttö:heart:
Aikamoista... :)
Eli jos joku viitsii päivitellä listaa ni minun kohdalle voipi typykkälupauksen lisätä :)
Ultratessa ei löytyny mitään poikkeavaa, eli kaikki tällä hetkellä hyvin :)

Kuulin kyllä yhden ikävän uutisen, jota en välttämättä olisi halunnut kuulla... yhden tuttavan lapsella on diagnosoitu kehitysvamma :( Lapsi on vähä yli v vanha, ja vastaa tällä hetkelllä 5kk:tta vanhaa vauvaa :( :(
Arvatkaa oonko miettiny nyt sit kaikkia tuollasia juttuja sen jälkeen... ei tässä kyllä silti saa hetken rauhaa.. meinaa huolettaa, vaikka mihinkää noihin ei voi vaikuttaa, ja meinaa huolettaa, vaikka kaikki oliski hyvin.. ei o helppoo...

Mutta, oli miten oli, meille olis tulossa typykkä :heart: Aika ihanaa :)

TanZZZku ja Toivotypykkä, 23+6 :heart:

Kyllähän toi 4D ultra kuulostaa aina vaan paremmalta :D

Onnittelut hyvistä kuulumista TanZZZku!

Noi ikävät uutiset on aina vähä harmijuttuja, mutta ikävä kyllä aina löytyy niitä keillä on asiat vieläkin "huonommin".

Mun kummitytöllä on todettu kehityshäiriö - pitkään epäiltiin että on autistinen kun ei suostunut puhumaan. On nyt erityiskoulussa ekalla, mutta muuten terve ja energinen likka :) Puhekin jo sujuu ihan kohtalaisesti :)

Nopeesti pakko kysyy tanzzzku, kauanko 3d kesti? Jotkut moittineet femedaa ja brunoa, et ultraus kesti tyyliin 10min! Ja mitä jäi maksettavaks kelakorvausten jälkeen, jäiks alle 200€? Se ois mun kipuraja :) Ja onnea hyvistä ultratuloksista :)

Kaikille hyviä vointeja, me täällä flunssan kourissa (onneks aika pientä, ettei mitään influenssaa)!
Nuppuska 21+4

Onnea TanZZZku hyvistä ultrauutisista!! :)

Kuten Ambrosia sanoi, ikävät uutiset lähipiirissä ovat aina ikäviä ja raskaita :( Mutta jos nyt "jotain hyvää" yrittää nähdä vaikeassa tilanteessa, niin Suomessa on onneksi ainakin ihan huippuluokan tietotaito ja osaajat auttamassa erityistarpeista lasta ja tämän vanhempia. Täältä maailmalta käsin katsottuna ainakin monessa maassa näytettäisiin hoidettavan kehitysongelmat ja -vammat ihan toisella tavalla, paljon huonommin..

Yhteistyössä