Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Raastinrauta, mulla muistaakseni ar-ultrassa alkio oli kooltaan ehkä n. kolme päivää todellisia viikkoja pienempi. Mutta sitten nt-ultrassa vastasi viikkoja ihan jetsulleen, vai olisko ollut peräti päivän edelläkin. Käsittääkseni muutaman päivän heitot ar-ultrassa on ihan normaaleja, niin pienessä toukassa kai jo millin inhimillinen mittavirhe voi aiheuttaa tuollaisen heiton. Uskoisin, että lääkäri sanoisi, jos olisi kooltaan niin paljon viikkoja jäljessä, että sillä olisi jotain merkitystä.

ON: tänään oli neuvolavisiitti, ja kaikki oli ihan ok. Verenpaineet matalahkot yhä, painosaldo nelisen kiloa, kääk! (vaikka kai sekin näille viikoille on ihan ok.) Nyt mitattiin myös ekaa kertaa SF-mitta, se oli suht liki yläkäyrää mutta terkkarin mukaan normaalia sekin, että tässä vaiheessa se menee vähän ylärajoilla. Sydänäänet kuuluu tosi vahvana ja muutenkin sintti viuhtoo koko ajan ees taas eikä tuntunut pysyvän hetkeäkään paikallaan. Liikkeet on nyt noin viikon päivät tuntuneet vahvoina päivällä töissä ym. puuhailuissa, eikä pelkästään illalla rauhassa makaillessa, kuten ne aluksi tuntui. Maanantai-iltana liikkeitä tuli ekaa kertaa niin terhakasti, että ne pystyi tuntemaan kädellä vatsan päältä. Kieltämättä vauva alkaa tuntua jotenkin enemmän todelliselta nyt, kun liikkeitä tuntee pitkin päivää :)

Scarleth 18+6 - viikko enää tasan puoliväliin, jihuu!!
 
Raastinrauta, mulla lääkäri sanoi vastaavan viikkoja, mutta äitiyskorttiin oli kuitenkin kirjoittanut 6+5 vaikka piti olla 6+6, Seuraavalla viikolla kun olin ultrassa niiden kipujen takia, niin vastais silloin 7+5 niin kuin pitikin päivien mukaan, joten alkuraskaudessa vain oli niin pieni, että päivän heitto hyvin todennäköinen.

Ihanaa Scarleth, liikeiden tunteminen on sitten jotain niin mahtavaa. Voikun itsekkin pääsisi ne taas tuntemaan. Nyt vaan hyvin epävarma olo. Tänään aamu yöstä asti on tullut pyyhkiessä sellaista rusehtavaan sävyistä vuotoa, hyvin niukkaa, mutta kuitenkin niin että paperista erottaa vähän sävyä. Kipuja ei ole, mutta huoli suuri, että onko minulla jälleen keskeytynyt keskenmeno, joka nyt oireilee näin, ennen kuin vuoto yltyy.

On tämä kyllä niin perseestä sanon minä. Eikö meillä voi ikinä mennä raskaus putkeen. Aina vaan jotain. Noh tänään minulla on neuvola, joten pitää ottaa asia puheeksi ja miettiä varaanko yksityiselle ultraan ajan vai kärvistelenkö. Pelottaa vaan, että jos ei kaikki ole hyvin, niin minun tuurilla vuoto runsautuu juuri jouluaattona ja ennemmin haluaisin tietää huonot uutiset tässä ennen aattoa, niin saattaisi ehkä jopa pystyä jollain tapaa nauttimaan joulustakin.

Sannuliinu ja papunen rv 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka usein teillä on neuvola käyntejä? Tuntuu että kauheen harvakseltaan on täällä..eka oli rv8, toinen rv15 ja nyt kolmas tulee vasta rv23:O..

Sit toinen,miten käytännössä teen sen jos haluun vaihtaa toiseen neuvola tätiin? Oma on ihan perseestä..

Onko muilla häntäluu kippee? Mulla niin kipee etten oo voinu moneen päivää kunnolla istua ilman lääkkeitä..|O sekin vielä näiden saatanan selkäkipujen lisäks tullu..ja ilmeisesti ihan johtuu raskaudesta kun luut venyy ja paukkuu jne.

tyty rv17+0
 
Omaa napaa... ultrassa käyty tänään ja löytyihän sieltä pieni nökeröinen, joka vastasi viikkoja ja sydän sykki vimmatusti :heart: Mulla oli taas toissapäivänä vuotoa, siis kolmatta kertaa tässä raskaudessa. Ultrassa ei kuitenkaan mitään selitystä vuodolle löytynyt. Sen sijaan ihmeteltiin kystaa, joka mulla on näkynyt toisessa munasarjassa jo kolme vuotta sitten, mutta aina ovat unohtaneet siitä sairauskertomukseen mainita. Sen sijaan sitä aina luullaan keltarauhaseksi, jota mulla ei ole, kun lääkkeellinen PAS on tehty.

Raastinrauta: Mulla tänään siis alkio vastasi 6+3 vaikka laskennallisesti olisi 6+5. Tuon aiheuttaa varmaan jo puolen millin mittavirhe, kun alkiokin oli 5,7mm pitkä. Eli en ole huolissani. Kuinka paljon sulla oli heittoa?
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Päivittäisikö joku minulle listaan:

28.12. neuvola
4.1. kontrolliultra


Kiitos :)

En osaa Tyty vastata tuohon neuvolatädin vaihtoon. Mulla on ollut neuvolat juuri tuohon tahtiin kuin sinulla, tai kolmas on ollut ehkä rv21 tai jotain. Lääkäriähän meillä ei tavata kuin joskus rv28 tms. ekan kerran.
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS



Neuvolat & ultrat
pikku_karhu ~ neuvola 28.12.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 2.1.
pikku_karhu ~ kontrolliultra 4.1.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
astrolabe ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
sekundamamma ~ neuvola 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Ambrosia85 ~ neuvola 10.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Vienda, ihan mahtavaa että sait jo sykkeen kuuluviin! :) Tuo kyllä niin paljon helpotusta noihin pelkoihin, just muistelin alkuaikoja kun olin kun liimattu siihen vehkeeseen :D

sekundamamma hienoa että rakenneultrassa oli kaikki kohdillaan, toisarvonen seikkahan se sukupuoli muutenkin on, pääasia että kaikki on pikkusella hyvin <3 Tsemppiä sairaslomalle, toivottavasti kivut ei ylly niin pahoiksi että haittais kaikkee tekemistä ja olemista :/

astrolabe, onnea ultranäkymistä ja sykkeestä, hienoa että sielläkin oli kaikki niinkun pitääkin :)

Ambrosia85 paranemisia flunssasta! Aika moni tuntuu sitä potevan nyt just sopivasti näin joulun alla :/ Ja juu kyllä viikolla 8 jo syke varmasti näkyy, jos ja kun on näkyäkseen! :)

Raastinrauta mitä se lääkäri sitten sanoi tosta heitosta? Varattiinko sulle uutta aikaa kontrolliin? Syke kuitenkin näkyi vai? Tosiaan mäkin oon ymmärtänyt että kun alkio on vielä niiiiin pieni niin noita päivien heittoja voi tulla helposti, riippuen niin mittaajasta yms...

Scarleth ihanaa että liikkeet tuntuu jo noin selvästi, se on kyllä parasta kun pikkunen ilmottelee olemassaolostaan =)

Sannuliinu mitä neuvolassa oltiin mieltä, varasitko ajan yksityiselle? Kannattaa se mennä tarkistuttamaan tilanne jos siltä tuntuu, mä ainakin juoksin alkuun yksityisellä jos alko liikaa ahdistaa... Mitä sitä turhaan itseään kiusaa ja miettii ja murehtii... Toivotaan että kaikki on hyvin <3

tyty86 mä en myöskään osaa sanoa tohon että miten se vaihto käytännössä onnistuu, soita jonnekin muuhun neuvolaan ja kysele miten se hoituu... Mullakin on ollu tohon samaan tahtiin neuvoloita, mustakin kieltämättä tuntuu melko harvoilta noi välit, mut eipä ole ollut tarvetta tiheemminkään siellä käydä. Mulla oli eka rv8+6, toka rv 17, kolmas rv 23+4, neljäs rv 27+6 ja viides ja viimeisin oli rv 31+3...

pikku_karhu onnea sullekin sykkeestä, ihanaa kun tulee paljon hyviä uutisia tänne =) Harmittavaisia noi vuotelut mut pääasia että siellä pikkusella kaikki hyvin!


helmimama ja maha 32+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Helmimama, eihän ne neuvolassa paljon kommentoineet. Sanoivat,että jos kipuja tulee ja vuoto pahenee niin päivystykseen. Varattiin kuitenkin uus lääkäri neuvola aika 10.1, np- ultra ois 16.1. Verseula plus sokerirasitus 15.1. Ei alkanut edes yrittämään kuuntelemaan sydänääniä.

Kipuja ei ole ollut kuin ihan pikkusia menkkajomoja ja niitäkään ei moneen tuntiin ja vuoto on niukkaa ja tulee vain pyyhkiessä. Katson tilannetta ja jos kivut pahenee tai vuoto menen päivystykseen viikonloppuna.

On tämä kyllä niin hermoja raastavaa,vaikka voi olla ihan harmitonta,kun mullahan vuotaa nenän limakalvotkin verta,mutta kun ei oireitakaan ole,niin pistää heti ajattelemaan pahinta.

Onnea pikku_karhu hyvistä ultrakuulumisista
 
Viimeksi muokattu:
Mut tosissaan, ne limakalvot kuivuu myös siellä alapäässä ja ne vuotelee samallalailla kun ne nenänkin limakalvot... Mulla tosiaan myös välillä hieman vuotelee, heti kun pakkaset kovenee niin valkovuoto muuttuu vaaleanpunaiseksi, en alkuun uskonut että se vois vaikuttaa myös tonne mut niin vaan mulle ainakin käy :D
 
Täällä saatiin vielä ennen joulua hyviä uutisia.
Jännitin mun kilpirauhasarvoa kun sitä ei ole tutkittu raskauden aikana, mutta se oli ok, ei tarvinnu muuttaa lääkitystä. Pissanäyte ok, en edes muista mitä siitä katottiin. Sekä mikä parasta, ei riskiä seerumiseulasta. Mun arvoks olis riittäny ikä huomioon otettuna joku 1:500 mutta arvo oli 1:6900!!!! :heart: Ei voi kun olla tyytyväinen ja alkaa nauttia tästä raskaudesta! :heart:

Miles + sitkeä sissi 12+3
 
Ihanaa Miles,tollaset arvot helpottavat kyllä mieltä.

Itellä tuhruttelu pyyhkiessä pysynyt aamun jälkeen pois. Välillä jomottelee vatsaa,joten ei auta kuin seurata miten etenee. Saakelin migreeni on alkanut vaivaimaan silloin tällöin,eikä ole yhtään kivaa.

Helmimama,mulle vois päivittää tuon seuraavan neuvola lääkärin 10.1 ja np- ultra 16.1. Uskotaan nyt vielä ainakin, että päästään sinne asti ja loppuun asti myös:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helmimama ja miles
nyt vois vähän yrittää kommentoida muita kun jää aina niin pikaseksi nää mun käynnit täällä foorumilla..

TanZZZku onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:
mennään niin samoissa niin varsinkin sun kuulumisia on mielnkiintoista seurata :)
meillä tosiaan on koiria oikein kaksin kappalein oikein muistelit.. ne pitää kyllä tän mamman liikkeellä, käytän niitä lenkillä 3 kertaa päivässä, 2 lyhyttä ja 1 pitkä lenkki
(ja silti mua ahistaa kun on alkanu toi paino nousta. neuvolassakin sanoivat että vähän liikaa näin alkuun
( n.4-5kg), mut sanoi myös että tän pahan olon kans on sellasta taiteilua että ennemmin syö ettei tule paha olo. ja kyllä se painon nousu jossain vaiheessa tasaantuu... toivottavasti!)

ambrosia + nelli onnittelut plussista!! :heart:

astrolabe onnea hyvistä ar -ultran tuloksista!

raastinrauta älä huoli mulla oli vielä "pahempi" tilanne kun sulla , sulla heittää 5 pv mulla heitti 6-7 pv.
ja siis mulla meni näin rv7+2 ar-ultrassa viikon myöhässä , tarkistusultra viikon päähän 8+2 vielä oli 6pv myöhässä kasvu. sit 10+5 oliskohan ollu ja silloin heitti noin 3 päivää ja nyt nt-ultrassa 11+5 heitti vielä sen 3 päivää.
suomen lääkäri sanoi että sillä ei ole mitään merkitystä ja mä nyt ainakin luotan siihen.
kysyin myös ennen ultrausta neuvolassa hoitajalta tosta mun alkuheitosta niin sanoi että ihan normaalia, joillakin saattaa heittää 1-2 viikkoo (en kyllä ymmärrä miten toi 2 viikkoo vois olla mahdollista) alkuun mutta sitten myöhemmin ero tasaantuu. kaikki yksilöt vaan kasvaa niin eri tahtia.
eli jos lääkäri ei sanonu et se on huono juttu niin yritä vaan relax :hug:
mulle taas sanottiin sillon ekassa raskaudessa joka meni kesken että liian pieni ja km todennäköinen ja oli silloin rv6+6 ja oli vaan 4mm. eli sillon oli selkee juttu että kaikki ei ole hyvin vaikka sykekin löytyi silloin.

olin itse myös tosi huolissaan tän raskauden alussa tosta erosta, mutta nyt sit selvis sekin suomikäynnin yhteydessä ettei olis tarvinnu olla...
tsemppiä sulle!

scarleth
ihanaa että tunnet jo liikkeet, niitä odotellessa.... :)

pikku karhu onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

sannuliinu tsemppiä vuotelujen ja migreenin kanssa!

KAIKILLE OIKEIN IHANAA JA RENTOUTTAVAA JOULUA JA ONNEA VUODELLE 2013! IHANA VUOSI KUN SAADAAN PIENET SYLIIN :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

19.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / NKL/Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS



Neuvolat & ultrat
pikku_karhu ~ neuvola 28.12.
Ambrosia85 ~ varhaisultra 2.1.
pikku_karhu ~ kontrolliultra 4.1.
Scarleth ~ rakenneultra 4.1.
Amele ~ neuvola 8.1.
astrolabe ~ neuvola 8.1.
helmimama ~ neuvola + perhevalmennus 8.1.
sekundamamma ~ neuvola 8.1.
Vienda ~ nt-ultra 8.1.
jadekivi ~ rakenneultra 9.1.
Ambrosia85 ~ neuvola 10.1.
Sannuliinu ~ neuvolalääkäri 10.1.
Scarleth ~ neuvola 11.1.
TanZZZku ~ lääkäri+neuvola 15.1.
Amele ~ rakenneultra 16.1.
Sannuliinu ~ nt-ultra 16.1.
jadekivi ~ neuvola 30.1.
Eemiliina ~ rakenneultra 31.1.
Inkkunen ~ rakenneultra 31.1.
TanZZZku ~ rakenneultra 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaiskohan tänne puolelle tulla kurkkii. Plussasin eilen rv 3+3. Uhmaan kohtaloani ja olen päättänyt, että tämä raskaus onnistuu. Takana siis kaksi km hoidoilla. Kolmas kerta toden sanoo.

Täällä olikin jo muutama tuttu. Olen kirjoitellut "matala amh ja ivf" ketjussa. Meillä tämä olisi ollut viimeinen hoito (ainakin toistaiseksi). Tässä hoidossa saatiin vain yksi solu joka ainakin vielä jaksaa porhaltaa eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
vienda kiitos. Sähän olet jo mun silmissä pitkällä raskaana :)

Kysymys, miten teillä oli tuo lugesteronin lopetus? Mulla siis tuore siirto ja joskus oli puhe, että plussaan lopetetaan. Nyt en edes muista mikä mulla olisi virallinen testaus pv. Vajaa kaksi viikkoa sitten keskiviikkona oli puntkio. Kauhistuttaa lopettaa heti. Luin jostain, että jos keltarauhanen poistetaan naisesta kesken raskauden, menee se kesken :O Liekö jotain satua?!
 
Voi TanZZZku paljon onnea ihanista ultrakuulumisista.Varmasti helpotti mieltä kummasti:)

Merian onnea plussasta ja tervetuloa!Toivotaan että sun sissi sinnittelee matkassa nyt loppuun asti:)

Joku kyseli häntäluuvaivoista,itsellä myös häntäluu kipeytynyt raskauden myötä.Sitä saattaa edesauttaa se että sinne on aikoinaan tullut hiusmurtuma ja ilmeisesti nyt kun kohtu aiheuttaa muutenkin selkäpuolelle painetta niin on alkanut vihottelemaan...

Perjantaina oli ylimääräinen neuvolakäynti jossa saatiin kuulla sydänäänet.On se vaan niin ihanaa kuulla sitä jumpsetta:heart:Alan pikkuhiljaa olla luottavaisempi että kaikki tulee menemään hyvin.

Täälläkin alkanut masu nyt jo pikkuhiljaa näkymään,sekun konkretisoi tätä raskautta huomattavasti.Vaikka ei sitä ulkopuolinen huomaa mutta kyllä se omaan silmään pönöttää aikalailla,varsinkin kun on vetänyt tässä joulunaikaan vähän ylimääräistä:LOL:Uuden vuoden jälkeen töissäkin tarvinnee kertoa,en usko että tää pötsi sillon enää menee joulukinkun piikkiin:)Äippävaatteita en oo vielä ostanut mutta kyllä sitä varmaan täytyy aleihin lähteä niitäkin katselemaan...

Rauhallista ja hyvää joulunaikaa kaikille palstalaisille!

Inkkunen 15+2
 
Meriann: Lugeista: Mua kammoksutti tosi paljon niiden lopettaminen ja tein sen toooosi pikkuhiljaa... ;) Kokonaan ilman taisin olla joskus rv 6. Ei tullut vuotoja tms. Joillakin klinikoilla niitä suositellaan jatkettavaksi jopa rv 12 asti mutta ainakin itselläni 9+0 ultrasta sanottiin, että istukka on jo täysin kehittynyt ylläpitämään raskautta. Itselläni oli muutenkin keltarauhaskysta jne. ja prog. tuotanto vissiin aika kova.


(.): Täällä on koitettu viime viikon jälkeen useammankin kerran löytää sykkeitä dopplerilla mutta en ole onnistunut. :( Tiedän kyllä, että on aikaista jne. mutta harmittaa, kun ne jo kerran kuulin, että miksen enää. Oireet on kuitenkin kohdillaan (tänä yönä heräsin pitkästä aikaa moikkaamaan pönttöä...) ja istukkaäänet on tosi vahvat, joten ei auta kuin luottaa, että ne sykkeetkin alkaa jossain vaiheessa kuulumaan. :) Oletteko muut löytäneet sykkeen kuinka läheltä istukkaääniä? Itselläni ne on vasemmalla puolella tosi selvät.

Pari viikkoa np-ultraan! Lomailua tää viikko ja onneksi ens viikollakin on vielä yksi vapaa. :)

Vienda 10+5
 
Onnea Meriannja tervetuloa tänne jutskailemaan.

Vienda, en pysty valitettavasti kommenroimaan kysymykseesi,kun itsellä ei ole doppleria. Jospa kaikki olisi hyvin ja istukka olisi vain edessä,jos kerta kuulet istukkaäänen.

Helmimama, kiitos tietojen päivityksestä. Muuten ok,mutta mulla on np-ultra 16.1 ei vielä rakenneultra;)

Täällä ei mitään uutta. Olo on edelleen hyvin oireeton ja todella epävarma. Tuhruttelua ei ole kuitenkaan onneksi ollut kolmeen päivään. Silti mietin,pitäisikö käydä kontrollssa vai jaksanko odottaa 10.1. Ainut uusi oire on ilmennyt viime päivinä,että voin pahoin useasti päivässä. Tulee sellaisina pahoinvointi aaltoina. En tiedä johtuuko raskaudesta vai onko mulla jonku sortin vatsapöpö,kun pahoinvointiahan mulla ei ole ollut aikaisemmilla viikoilla.

Sannuliinu ja papunen 9+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa, olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutta kirjoittamaan en oo jaksanut. Tänään on sitten se päivä kun tästä meidän raskaudesta tuli julkista tietoa, käytiin tosiaan nt ultrassa ja siellä näytti olevan kaikki kunnossa joten jos nyt uskaltaisi luottaa että voitaisiin päästä loppuun asti. Vuotoja ei ole ollut tukilääkityksen lopetuksen jälkeen, siitä olen tosi iloinen. Ensimmäinen bodykin tuli osteltua pikkuiselle <3 en malttanut olla ostamatta :)
 
Huomenta rakkaat kanssasisaret!! :)
Oon lomalla nii toooooosi huonost käyny lueskelee, saati kirjottelee :D
Tervetuloa uudet :wave: Ja onnittelut plussasta :heart:
Kiitokset kaikille ultra onnitteluista-tsempeistä :) Kyllähän se lohdutti silloin kovasti... Mutta nyt ku on viikko menny, ni on tullu muutaman kerran ajatus Mitä jos siellä ei olekaan kaikki hyvin...??? mieleen, joota koitan sitten vaan kovasti työntää pois mielestä....;)
Kauan teil on menny et saitte kostiin ne nt-ultran ne tulokset??? Ne verikoesysteemitulokset..???
mulle ei ole vielä tullut sitä kirjettä kotiin... :( Onhan tässä ollu kaikkia pyhiä tietty jotka sotkee...
Onkos Vienda saanu äänet kuuluviin sillä dopplerilla...??? : / Mäki tilasin dopplerin, tällasen; Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd
Tulikohan toi ny oikein.... : /
Hienoa Sannuliinu et tuhrua ei ole tullut!! Toi odottaminen on ehkä kamalinta tässä touhussa :( Tai siis odotus ja epävarmuus. Mutta uskotaan vahvasti että siellä on kaikki hyvin pikkusella :) Mullahan tuhruu juuri tuolla tavalla nytten että papruun jää, ja on lähinnä verestävää limaa. Joinain päivinä enemmän verta ku limaa. Koitan jotenki sulkee silmäni siltä ja työntää kaikki negatiiviset ajatukset pois...huoh..
Onnea Hävähdykselle hyvistä ultrauutisista!! :)
Miles, niin kyllä mennäänki, todella samoissa :) Mikä päivä sulla oli siirtopvä???? Muistelin et meil ei ollu sama mut olihan meillä eri ikäiset alkiotkin. Mun siirtopvä oli 12.10.
Meilläkin on koiruus :) Sekarotunen 35kg mussukka :) Kohta pitääki lähtee sen kans aamulenkille. .
Mullaki on paino noussu jo, n. 3-3,5kg. Tosin luulen et mulla vaikuttaa seki et lopetin tupakanpolton kokonaan siirron jälkeisenä päivänä.. Kyllä se tasaantuu :) Mun kaveri on viimesillään, ja hänellä paino oli noussu kuulemma eniten alussa ;)
Mites, joko Jadekivi on matkakuumetta??? Tai eihän se teiän reissu viel ollu?? : / Itelläki tekis mieli hirveesti jonneki reissuun... Tuntuu et joka paikasta tulee mainosta lämpimään ja et jotenki puolet tuttavapiiristä on jossain lämpimässä!! Ollaan muutamana vuotena tässä käyty talvella etelässä pari viikkoo ja kummasti on jaksanu sit lopputalven :) Nyt sit tuntuu et ei osaa olla yhtäkää talvee kokonaa Suomessa :LOL: Saakelin kermaperse minäkin :LOL:
Ihanaa Inkkunen että mieli on luottavaisempi :) :heart: Ja et masu näkyy jo :heart: Mä koitan viimeseen asti olla kertomatta töissä. Esimies ja meijän tiiminvetäjä tietää kyllä mut muut... En jotenki haluu siellä keskustella tästä. Meijän talo on täynnä uteliaita akkoja.. :ashamed: Oon jo valmiix lihava, niin voin aina vedota lisääntyneisiin läskeihin ;) Kerrankin niist on jotai hyötyy!!!! :LOL:
Mitä Helmimamalle kuuluu??? :) Entä Scarlethille??? :)

Mä kävin eilen varaamassa vaatteita jotka käyn lunastaa tänään. Mun kaveri on vaateliikkeessä töissä ja saan alennusta häneltä. Mammavaatteitakin koitin katsoa, mut ei oikein löytyny sellassii joista olisin lämmenny... Ne on muuten sinänsä aikas hintasia, mun mielestä. Ku ei niitä käytyä ku hetken ni sillee.... Taidan mennä kirpparille. Täällä on sellanen kirppari jossa on lasten- ja äitiysvaatteita.
Uus vaiva on myös alkanu vaivaamaan, ristiselkäkipu :( Mulla on aika paha notkoselkä, nii se viel herkemmin tulee kipeex :( Kävin eilen salilla personal trainerin juttusilla joka mua vähä pelotteliki tästä... Nyt hän tekee mulle ohjelman joka vahvistaa selkää ja venyttelyohjelman et saan nää jumit pois. Olisin sit mahdollisessa loppuraskaudessa hyvässä hapessa ja kunnossa ;)
Joudun myös menee sokrurasitukseen, niin kuin jotkut muutki täältä (anteex, en ny muista muita ku Amelen :ashamed: ), ja jos se on ok, nii sit jos raskaus etenee pidemmälle nii, puolen välin tietämillä uusiksi. Ajattelin tässä v-vaihteen tietämillä myös koittaa alkaa syömään diabetes ruokavalion mukaan, tai siis ei välttämättä nyt niin orjallisesti noudattaen mutta sinne päin, ihan vain tämän painonhallinnan kannalta. En haluis et kiloja tulee paljon, ku niitä on jo tosiaan ennestäänkin ihan kiitettävästi.
Tulipas taas pitkä kirjotus... Pitää käydä useemmin ni ei tuu kilsan pitusii txt :)
Hei tulipa mieleen!!! Valaako kukaan teistä tinaa uutena vuotena?? :D Me valetaan joka vuosi, ja viimex sain vaavan näkösen tinan. Varjoa en katsonu mut ku sitä pyöritteli kädessän ni se oli ihan ihmisen näkönen.. :) Nää on taas näitä hömpötyksiä :D koittakaa kestää :D
Kuullaan taas :) Ke muuten taas poksuin...
TanZZZku ja Toivo, 13+2 :) :heart:
PoksPoks :)
 
Aaaaw, TanZZZkukin jo niin pitkillä viikoilla!!
Hah, mä ajattelin kans jonkin aikaa töissä vedota näihin lisäkiloihin.


Mä vietän hiljaiseloa pelossa että tuo on tuulimuna tai kohdun ulkoinen tai kehitys on pysähtynyt.
Mulla on niin minimaalisesti oireita tällähetkellä että oikein harmittaa.
Ens viikolla on onneks ultra niin tietää että oonko vaan onnekas enkä kärsi mistään rajuista pahoinvoinneista, vuotamisesta tai muustakaan (vielä).

Vaatteita tekis ihan hirmusti mieli mennä kattelee (lähinnä itteleen) mutta jos sitten ultran jälkeen vasta.
Ajattelin kyllä alennusmyyntejä jonkin verran hyödyntää.

Rintamus on ainakin paisunut jo sen verran, ettei vanhat oikein istu (eikä muuten istu oikein mikään vaate enää kivasti :D).

Painon nousua vähän "pelkään". pitäis yrittää syödä sillain fiksusti, ettei oikeasti söis kun sen yhden leivän ja lasin maitoa enemmän kun normaalisti, mutta välillä tuntuu että annan itselleni turhan helposti anteeksi näitä mässäilyjä.
Onneks joulu on kuitenkin ohi, niin vähän helpottaa tämä paluu arkeen :) Ennen plussaa kävin vaa' alla ja tapanin päivänä.. tällä välillä oli tullut jo 2kg painoa..
tämä ihan puhdasta mässäilyä ja turvotusta, sillä en oo käynyt kolmeen viikkoon treeneissäkään tän flunssan takia.
Nyt alkoikin sitten tarkempi syöminen ja runsas veden juominen (mehut ja limut vähemmälle)niin on eiköhän tuo laskuun aika äkisti käänny.
Ens viikolla olis tarkoitus myös treeneihin palata ja mikäli vielä talvi säästyy niin alkaa taas hiihtämäään.

Vähän oon ollu ihmeissäni tässä kun just pääsin liikunnan makuun ja painoakin alko pudota niin tulin viimeinkin raskaaksi eikä noita treenejä voi jatkaa enää kovinkaan pitkään eikä enää saa laihduttaakaan niin :O mitäs nyt sitten???
 

Yhteistyössä