Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

jadekivi, Scarleth, sebu ja Lila13 onnea hyvistä ultra- ja , sydänääni- ja verikoetuloksista, jee! :)

Tupasvilla nuo epävarmuuden ajatukset ja tunteet on kyllä tosi tuttuja. Varmasti niitä kokee itse kukin ainakin jollain tavalla (alku)raskauden aikana. Eiköhän siellä vatsassa kuitenkin kaikki ole kunnossa. Iloisia ajatuksia. :)

Voi teitä väsymyksen kourissa taistelevia, ehkä se helpottaa viikkojen lisääntyessä? Toivotaan ainakin niin! Minä en ole vieläkää huomannut olevan mitenkään erityisen väsynyt, mutta ehkä se johtuu siitä, että olen tosiaan ollut kaksi viikkoa sairaslomalla tekemättä mitään. :LOL:

Häivähdys tervetuloa mukaan keskusteluihin, täällä on kiva porukka turisemassa. Kurjaa, että joudut epävarmuudesta ja vuotelusta siellä kärsimään. Minullahan on ollut vuotelua viimeiset neljä viikkoa enemmän tai vähemmän. Vuodot alkoivat kirkkaalla verellä, jota kesti vain päivän. Silloin (7+4) kävin ultrassa ja kaikki oli ok. Vuoto on kuitenkin jatkunut nyt tosiaan kuukauden verran, mutta pääasiassa ollut niukkaa ja ruskeaa tuhruttelua. Kovasti olen sen ja alavatsikipujen vuoksi tässä lääkärissäkin juossut ja kaikenmoisia uutisia suuntaan ja toiseen olen saanut. Kohdunkaulan tilanne näytti muutama viikko sitten tosi huonolta ja hematoomakin kohdusta löytyi, silloin epäiltiin keskenemenon olevan todennäköinen. Nyt kuitenkin tilanne vaikuttaa rauhoittuneen, maanantaina on kontrolliultra, jossa katsotaan, missä mennään. Tiedän, että epävarmuus on pahinta, tsemppiä. Hakeudu vaan uudestaan lääkäriin, jos vuoto ja pieni kipuilu jatkuu, jotta saat mielenrauhan itsellesi. Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin! :)
 
Hei kaikille!!
Mahtuisko vielä mukaan?? Olen hetken taustalta seuraillut tätä ketjua jo hetken mutta en ole uskaltanut kirjoittaa, ja vieläkin arveluttaa (aika paljonki) + pinoon hypätä :eek:

Eli, plussasin 1.IVF:n 1.PAS:sta, ja nyt mennään rv 7+1. Eilen olin ar-ultrassa, ja oikeassa paikassa pieni oli ja sykekin sieltä löyty :heart:

Olen oikeastaan vieläkin hieman pyörryksissä, että oon edes plussannut, jotenki sitä ehti "tottua" pyörimään tuolla lapsettomuuspuolella..Toivottavasti kaikki menis nyt vaan hyvin sitte loppuun asti :)

Nyt tulee eritteistä, skipatkaa jos ällöttää...
itsellä ollu myöskin koko tän ajan ressi ja jatkuva pelko päällä tän raskauden jatkumisesta :( mä olen vuodellut enemmän ja vähemmän KOKO AJAN + JÄLKEEN!! Lisäx mulla on kipujaki ollu...
Alkuun se oli ihan siis todella huomaamatonta, lähinnä lutinus asettimeen jäi rusehtavaa, tyyliin puolet pikkurillin päästä puolet, n. max 2krt/pvä.
Viime ma lähtien on sitte vuoto vaan kasvanu ja kasvanu :( Viikonloppuna sitä oli eniten ja se muuttu viikossa veriseksi, oli viel sellasta haaleaa vaaleaa, jos jollain alkaa tiputellen mensut, nii sellasta haaleempaa verta, mut selkeesti verta kuitenki.. olinkos nyt riittävän epäselvä :D
Viikonlopun jälkeen hieman rauhoittui, kunnes taas on ti (muistaakseni) tullu takas.. Eilen illal oli jo sit iha verta :( Toivon et tää alkas tästä rauhottuu nii nuppiki pysys jotenki kasassa..näiden vuotojen kanssa on myös tullu pienen pieniä hyytymiä(?) :confused: Max 2* nuppineulanpään kokosii, rusehtavii, haaleen vaaleenruskeenpunasii ja mustia?! "klönttejä"/ tod. vahvaa tiheetä limaa?! Siis nää on tosi pienii mut tulee kuiteki...Teettävät pohtimista kerrakseen..
Kipuilut on ollu alkuun tasasta jomotusta, ja nyt viime päivinä menkkakipumaisia, aika voimakkaitakin. Nyt on taas vähän rauhallisempi hetki...

Eilen kuitenkin kaikki oli ultrassa hyvin :) Haluan ja koitan uskoakin että kaikki on edellee ok.
Lekurilta kun kysyin vuodoista, nii aika paljon laittoi lääkkeiden piikkiin (lutinus+progynova), ja meinas et niistä olis mahd. vuodot.
Ei oikei osannu sanoo mistä se voi tulla, ja meinas eilen et ei sillon ollu vuotoa, ku ultras ja teki sisätutkimuksen, joka oli mun mielestä vähintäänkin outoa, koska mulla tuli eilen koko päivän sitä tuhrua pikkuhousunsuojaan, myös just ennen ku menin vastaanotolle ni kävin siis vessas. Ja vähän sivuutti myös mahdolliset kokeet tulehduksista, kun niistäkin kysyin. Onnex tänään kun soitin neuvolaan, neuvolantäti konsultoi lekuria ja kiva kiltti lekuri oli laittanu mulle lähetteet kaikkiin mahdollisiin labroihin :) Mun mielestä hyvä nii saa neki selville ja mahd. poissuljettuu tulehduksista johtuvat vuodot.
Alkopas mun tarina negatiivisesti ja valituksen kera täällä, sori :ashamed: Kun tässä nyt on ollu puhetta näistä vuodoista nii aattelin kertoo omani...
Tuun vielä tarkemmi tsekkaa itteni ajan tasalle ku on enempi aikaa.... :)
 
TanZZZkulle tervetuloa ja onnea plussasta! Samalla myös pahoittelut siitä, että alkuraskaus on ollut noin stressaavaa aikaa vuotoineen :/ Sehän on joka tapauksessa lupaavaa, että ultrassa on nyt juuri kaikki ollut hyvin. Muistaisin lapsettomuusklinikalla hoitajan sanoneen, että on jopa sellaisiakin naisia jotka vuotaa kuin seula ja silti kaikki menee hyvin. Ymmärrän kyllä että aika paljon tuo aiheuttaa päänvaivaa :( Loppupeleissähän ei voi kuin odottaa, lähiviikot sen sitten näyttää miten käy. Uskotaan kuitenkin, että hyvin :)

Mä olen nyt vähän shoppaillut äitiysvaatteita :) Pari takkia talveksi, äitiyshousuja on jo muutamat (viimeksi eilen ostin yhdet...) ja tänään hain pari trikoopaitaa sekä tuollaiset ihan sairaan eroottiset mamma-alushousut :D Maha alkaa jo LÄHESTULKOON näyttää oikealta raskausmahalta, olen toiveikas että kun pari viikkoa menee, näytän jo oikeasti raskaanaolevalta enkä vaan lihoneelta :stick:

Huomenna pääsen poksumaan, jee! Tuntuu aika uskomattomalta sanoa, että huomenna alkaa VIIDESTOISTA viikko :) :heart:

Scarleth 13+6
 
MÄ luen päivittäin mutta en jaksa kirjoitella..: / mulla menee kaikki energia töissä ja kotia sekä tyttöä hoitaessa..nukkumaan on päästävä jo klo.21..täällä eilen ja tänään ekat päivät ikinä kun ei ole ollut niin paha olo ja närästyskin helpottunut..saatan vaikka selvitä hengissä tästä alkuraskaudesta..maanantaina sitten niskaturvotus ultraan..toivon ettei löytys mitään ongelmia..

tyty86 rv11+5
 
Eritepäivitystä taas, tänään verenvuoto on ollut "niukkaa", nyt illasta tullut oikeen kunnon sitkeetä limaa. Määkin kovasti epäilen että lääkkeet aiheuttaa tätä vuotoa, vaikka lääkärit ei pidä sitä syynä.
TanZZZku meillähän on kovasti samat oireet, mulla lääkkeenä lutinus ja estradot. No katsellaan päivä kerrallaan mitä tapahtuu.
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista. :)

TanZZZkun tilannetta olenkin jännittänyt tuolla lapsettomuuspuolella, jossa vieläkin käyn lukemassa vanhojen palstaksvereiden kuulumisia.

Lähden viikonlopuksi risteilylle mutta päivittäin listaa heti sen jälkeen, ellei joku muu ehdi sitä tehdä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Huomenta!

Nyt tulen vaan poksahtamaan: 14+0 *POKS*

Menisipä nyt vielä muutama viikko äkkiä, että alkaisi tuntea niitä liikkeitä. Ja tää loppukin väsymys saisi jo mennä!

Mukavaa risteilyä sebulle :) Ja muillekin jo tässä vaiheessa oikein kivaa ja rentouttavaa viikonloppua!
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Uskaltaisinkohan mäkin nyt vihdoin viimein siirtyä lapsettomuusketjuista tälle palstalle...?

Täällä rv 7+1 ja eilisessä varhaisultrassa näkyi ruskuaispussi, pikkuinen papu ja syke. :heart: Pakko siis kai uskoa, että raskaana ollaan. :)

Oireita ei nimittäin minullakaan ole ollut nimeksikään, siksi niin hermona: ei yhtään pahoinvointia, ruokahimoja, tuhruttelua. Rinnat ovat vähäsen arat ja vatsa turvoksissa, mutta eka johtunee keltarauhastuesta ja toka... no, siitä kohta enemmän. Plussa on saatu 3. IVF:n tuoresiirrosta 2 top-alkion siirron jälkeen, mutta toinen niistä alkioista vain on tähän asti pysynyt matkassa. No, hyvä näin: turvallisempaa kaikille.

Mulla on taustalla paha endo ja immuuniongelmia ja 4 1/2 vuoden lapsettomuus ilman ensimmäistäkään plussaa. Ikääkin on jo 40. Siksikin olen nyt ihan äimän käkenä, että voiko oikeasti asiat olla näin hyvin... Varmasti tunnistatte kaikki tunteen? Ja totta kai vielä voi tapahtua mitä vain. Olen esimerkiksi ihan hermoheikko noitten immuuniongelmieni takia ja varma siitä, että jossain vaiheessa istukka alkaa fuskata, jos muuten kaikki hyvin menisikin... Olen 25mg:n kortisonikuurilla rv 12:lle asti, toivottavasti se nyt auttaisi. Samoin meidän klinikan käytäntönä on jatkaa keltarauhastukea (mulla 400mg Cyclogest x 2) rv 12:lle asti. Olen ollut hoidoissa asuinmaassani Englannissa.

Ja nyt sitten päivän/tulevien viikkojen stressiaihe: eilisessä ultrassa papua oli vaikea päästä mittaamaan, koska sen edessä näkyi fibroidi, siis sidekudoskasvain. :( Sonografi ei ollut siitä huolissaan, sanoi että monilla on noita ja saavat silti lapsensa normaalisti ja ongelmitta, mutta arvatkaa vain huolestuinko... Onko teillä kellään kokemuksia/tietoa noista? Mun möykky oli 7x5-senttinen, mutta käsittääkseni raskaushormonit kasvattavat sitä... Ja ystäväni sai viime vuonna keskenmenon moisen takia (myönnettäköön, että se oli aika lailla isompi), joutui isohkoon leikkaukseen eikä ole vieläkään onnistunut raskautumaan sen jälkeen. :( Ja toinen kaveri (okei, yli nelikymppinen) joutui kohdunpoistoon ison fibroidin takia!

Hämmentävää, että klinikalla oltiin tuosta kuitenkin niin blasé. Tapani mukaan mä varmaan panikoin turhasta, mutta hermostuttaa silti. Varasinkin vielä yhden ultra-ajan IVF-klinikallemme 30.11. ja sitten siirryn äitiysneuvolan puolelle. Tai siis tänään meinasin uskaltautua soittamaan terveyskeskukseen, mutta ekat normaaliultrat yms. täällä kai tehdään joskus rv 11-12, en kyllä kykene odottamaan siihen asti...

Pitkät jaarittelut, mutta koitan olla sujuvasanaisempi jatkossa. ;) Kiva tunnistaa tältä palstalta monta nimimerkkiä lapsettomuusketjujen puolelta!
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

19.6
Eemiliina/ 33/ 2.lapsi/ KOKS

4.7.
Lumi72 / 40 / 1.lapsi / ulkomailla


Neuvolat & ultrat

Lila13 ~ neuvola 14.11
Amele ~ nt-ultra 19.11
0emppu0 ~ nt-ultra 26.11
Lila13 ~nt-ultra 22.11
Sekundamamma ~ neuvola 28.11
Lumi72 ~ "varmistus"ultra 30.11.
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12
Scarleth ~ rakenneultra 4.1

Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Willbe

Häivähdys ja TanZZZku, lisätkää tekin omanne..? En nähnyt teidän LA:a, joten en mennyt arvailemaan.
 
Lumi, kiva nähdä sut vihdoin täällä, olen jo odotellutkin ;) 35-ketjussa on kanssa hyvää juttua ja siellä on Facebook-ryhmäkin kasassa, jos niihin haluat tulla mukaan myöskin. Onnea ultrakuulumisista! Niinkuin sanoin, oireet tai niiden puuttuminen ei kerro mitään :) Mutta noita huolen tunteita tässä ketjussa kyllä riittää ja niitä jaetaan paljon, joten oikeampaa paikkaa ei meidän taustalla voisi ollakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Tervetuloa Tanzzzku ja Lumi!! :wave:

Lumi fibroidista en ole koskaan kuullut, onko jotenkin samantyyppinen juttu kuin myoma? (sorry en jaksanut googlailla ;)) Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tuttavallani todettiin myoma kohdussa raskausaikana. Siitä huolimatta kaikki meni oikein hyvin loppuun saakka. :) Myomahan siis on sellainen hyvänlaatuinen kohdun lihaskasvain myös. Toivottavasti saat mielenrauhaa seuraavassa ultrassa. Tämä alkuraskaus on ihan tarpeeksi jännittävää aikaa ilman mitään ylimääräisiä ihmeteltäviäkin!

Eilen tuli postissa aika nt-ultraan 5.12 saa päivittää listaan jos joku osaa, minä en!:LOL: Tuntuu että sinne olisi ikuisuus!!!

Scarleth ihana kun maha alkaa saada vauvamasu-muotoa. Täällä edelleen -ja varmaan pitkän aikaa vielä, tuossa ärsyttävässä vaiheessa, jossa näyttää vaan siltä, että on tullut vissiin herkuteltua viime aikoina vähän reilummalla kädellä!:p
 
Sebu, kai mulla jotai hormonihuuruja on, ku jotenki liikutuin et oot munki puolesta jännäilly tuolla toisella puolella, ihanaa :LOL:

Mulla oli tänään eka neuvola :) Kylläpä käytiin sitten todella tarkkaan asioita läpi ja pitkään olin vastaanotolla mutta nyt on käyty :) Meidän alueen toi neuvolatäti (oikeesti sanan varsinaisessa merkityksessä ;) ) jää lomalle koht ja sil oli tosi kortilla tollaset pidemmät ensikäynti ajat, nii nyt on sitte käyty.
Keskustelin vielä muuten ton neuvolan tätin kans tosta mun vuodosta, ja seki aika lailla ton tukilääkityksen piikkiin laittas. Toivottavasti se on siitä johtuvaa, et kaikki vaan etenis nyt hyvin... :l
ootteko muuten muut käyneet ylimääräsessä ultrassa tän ar-ultran ja nt ultran välissä?? Mä luulen et mun on varmaan pakko käydä tsekkaa, sinne on ihan hirveen pitkä aika, n. 4 viikkoo!!! :O

ööööh, mä laitan mun tiedot tähän, jos joku ihana haluu/ jaksaa päivittää mulle...???
3.7.
TanZZZku/ 30/ 1. lapsi/ Jorvi/Kättäri

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

TanZZZku ja Toivo, 7+2
 
Kivaa lukea iloisista uutisista ja mukavaa, kun tänne on tullut lisää uusia odottajia :)

Me olemme kertoneet raskaudesta melkein kaikille ja ne, joille ei olla kerrottu näkevät jo kauas tämän pallomasun :) Anoppi ja appiukko olivat todella vaisuja kun kerroimme heille, ei tullut onnitteluja eikä mitään muutakaan kommenttia. Vähän ihmeteltiin, kun ei tullut mitään kommenttia ja heille kuitenkin ensimmäinen lapsenlapsi olisi tulossa. Mutta meidänhän onni tämä on enemmänkin eikä heidän jos eivät kerran ilahtuneet. Meillä kuitenkin niin pitkä odotus ja hoitokin takana niin tätä onnea ei riko kukaan :)

Ajattelin tänä viikonloppuna suunnata ensimmäistä kertaa hypistelemään vauvanvaatteita kauppoihin. Olen tosi huono shoppailija ja käyn kaupoissa vain kun on pakko, mutta nyt ihan mielelläni olisin menossa.

Liikkeitähän olen tuntenut jo muutaman viikon, nyt hennot liikkeet ovat muuttuneet möyrinnäksi ja jo odottelen ensimmäisiä potkuja :heart:

sekundamamma ja rv 15+5
 
Täytyipä tulla onnittelemaan TanZZZkua!!! Oltiin tuolla Hoidot jatkuu 2012-ketjussa samaan aikaan ja olen sitä ketjua seuraillut nyt raskauden aikanakin. Olin tosi onnellinen kun luin että plussasit =) Oon nykyään niin herkkis että itku pääsi sun puolesta :D
ONNEA ja toivotaan että pieni pysyy koko matkan ajan kyydissä! :flower:

jadekivi oli myös samassa ketjussa, en nyt muista oonko jo onnitellut sua mutta jos en ole niin ONNEA!!

Scarleth, ihan alkuaikojen paniikki on tainnut mennä ohi? Hyvät viikot sullakin jo :)

Rödluvan 34+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Onnittelut kaikille hyviä ultra yms. kuulumisia saaneille. Jokainen tuollainen juttu saa homman tuntumaan astetta konkreettisemmalle ja uskaltaa paremmin luottaa raskauteen.

Uusille, tervetuloa :) Lumi 72, mulla ei kanssa alkuun ollut oikeastaan mitään oireita, mutta nyt on sitten senkin edestä ;)

Varoitus! Seuraa järkyttävää valitustilitysavautumista... En viitsi oikeassa elämässä juurikaan tässä tilanteessa valittaa niin avaudun nyt sitten täällä ;) Mun olo on kaamea. Jossain vaiheessa luulin, että nythän tämä alkaa helpottaa, olin niiiin väärässä. Elämäntilanteeni on sellainen, että minulla on kokopäivätyö (aika kiireinen sellainen), iltatyö n. kahtena iltana viikossa (liikunnanohjausta) sekä opiskeluprojekti johon liittyy seuraavan kahden viikon aikana kaksi tenttiä (yhteensä noin 1500 sivua lukemista). Ja olen kuolemanväsynyt. Voisin nukkua aamulla kaksi tuntia pidempään, päivällä parin tunnin päikkärit ja illalla petiin 20.30. Mutta hahaa, enpäs vaan voikaan noista edellisistä johtuen. Noh, sitten tämä pahoinvointi. Alkaa aamulla kun jalat saa maahan, jatkuu päivän ja eilen koin elämäni alennustilan keskellä yötä. Kävin pesemässä hampaat (heräsin sohvalta) ja menin sänkyyn pidättelemään oksennusta, jota en sitten pystynytkään pidättelemään ja tadaa (tähän rummutusta): oksensin pimeässä makuuhuoneessa koko sängyn ja valkoisen karvalankamaton täyteen vettä ja riisipiirakkaa. Mies meinasi katketa nauruun kun vaihdettiin lakanoita ja suihkuteltiin puhdistusainetta patjaan ja mattoon. Mua EI naurata. Onneksi hempparia ei ole mitattu viikkoihin, näillä syömisillä se on varmaan 80...

Ja silti olen ihan onnellinen että olen raskaana. Reilun viikon päästä maanantaina on nt-ultrakin jo. Mutta milloin tää loppuu?? Ja voiko tähän kuolla? Kiitos ja anteeksi ;)

Ihanaa viikonloppua teille kaikille! Ja parempaa vointia ;)

Emppu 10+5
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista! :)

Eemiliina - juu, fibroidi on varmaankin sama kuin myoma. Helpotuksen huokaus, jos kaverisikin raskaus sujui siitä huolimatta hyvin... Pitää kyllä kysellä siitä ekassa neuvolassa, muuten olen ihan liian hermona. Ekan neuvolakäynnin sain muuten jo ensi torstaiksi, jännää.

TanZZZku - joo, mäkin tosiaan meinaan mennä vielä yhteen ultraan klinikallani, kun en siedä odottaa neljää, viittä viikkoa. Se raha tässä konkurssissa enää paljon tunnu, mielenrauha on tärkeämpi.

Sekundamamma - tylsää, etteivät appivanhemmat tuon enempää ilostuneet. : / Ehkä he vain yllättyivät niin, etteivät tajunneet onnitella? Onneksi et anna sen painaa sen enempää!

Emppu - voi apua tuota sun aikataulua! Ei ihmekään, jos olet uupunut. Mä olen suosiolla ottanut niin iisisti kuin mahdollista heti plussasta alkaen, onneksi työni on mahdollistanut sen. Olen vain itsekkäästi ajatellut, että puurtaminen saa nyt väistyä, tämä on tärkeämpää. Onneksi työni on muutenkin aika fyysisesti helppoa istumatyötä. Etkö sä pystyisi millään ottamaan vapaata edes vaikka noista iltatöistä nyt muutamaksi viikoksi? Ja anteeksi, mutta kyllä tuo yöllinen oksennusepisodi kuulostaa aika hupaisalta näin jälkeenpäin... Mutta voi sua raukkaa, ei varmasti naurattanut silloin! :hug: (Mä olen sitten näitä raivostuttavia, joilla ei vieläkään ole merkkiäkään pahoinvoinnista. Ehkä saan vielä siitä rangaistukseni...)

Häivähdys - peukutan, että vuoto rauhoittuisi...

ON: kuvitelkaa, tää mamma ei voinut olla lähtemättä tänään jo vauvan- ja äitiysvaatteita hypistelemään...! Ihan juu rv. 7+2. :D Mitään en sentään vielä ostanut, korvamerkkasin vain joulunjälkeisalennusmyynteihin. ;)

Tänään on niin hyvä fiilis, että kyllä tästä varmasti vielä jollain lailla rangaistaan...! :O

Muoks: Scarlethille unohdin vielä sanoa, että olen sen verran skeptinen Facen yksityisyydensuojan suhteen, etten taida uskaltaa liittyä ryhmään - mutta kolmevitosten palstaa olen kyllä käynyt jo lukaisemassa ja pitääkin tulla sanomaan myös moi sinne. Kiitos kutsusta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittautuisin ryhmäänne :) 2.icsi-hoito tuotti kauan toivotun tuloksen ja nyt viikkoja on kertynyt 8+0 ja la 30.6. Keskiviikkona olimme varhaisraskauden ultrassa, kaveri oli 10mm pitkä ja vastasi viikko 7+3 silloin. Varasimme ensimmäisen neuvola-ajan, joka on 27.11. Jotenkin tuntuu hassulta että nyt se haave on toteutunut, silti olen hyvinhyvin varovainen vielä asian suhteen. Ehkä sitten kun ensimmäisen kerran kuulee sydämen jumpsutuksen, tämän uskoo todeksi :) <3

Lillis85/26v/esikoinen/khks
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

19.6
Eemiliina/ 33/ 2.lapsi/ KOKS

30.6
Lillis85/ 26v / esikoinen / khks

3.7.
TanZZZku/ 30/ 1. lapsi/ Jorvi/Kättäri

4.7.
Lumi72 / 40 / 1.lapsi / ulkomailla

7.7
Häivähdys/30/3.lapsi/K-SKS

Neuvolat & ultrat
Amele ~ nt-ultra 19.11
0emppu0 ~ nt-ultra 26.11
Scarleth ~ neuvola 27.11
Lila13 ~nt-ultra 22.11
Sekundamamma ~ neuvola 28.11
Lumi72 ~ "varmistus"ultra 30.11.
Eemiliina ~ nt-ultraan 5.12
Sekundamamma ~ rakenneultra 20.12
Scarleth ~ rakenneultra 4.1

Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe

Yritin saada listan ajantasalle. Päivitettävää oli tullut sen verran että jotain saattoi jäädä huomaamatta. Muistutelkaa vaan, jos olen unohtanut jotakin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ompa mukava kun tänne on tullut niin paljon uusia! :) Tervetuloa ihan kaikille!!

sekundamamma Olipa kurjaa että appivanhempasi olivat niin vaisuja. :( Jotenkin sitä odottaisi aina edes jossain määrin positiivista ja iloista reaktiota. Oletteko muuten läheisiä? Jospa he pian tottuisivat ajatukseen ja osaisivat iloita teidän kanssa.

0emppu0 pystyisitkö mitenkään hidastamaan tahtia, tai jättämään jotain pois tällä hetkellä. Onko sinun mahdollista tenttiä tentit vaikka vähän myöhemmin? Oma kokemus on se, että pahoinvointi lisääntyy vaan mitä väsyneempi on ja sitten taas pahoinvointi vie viimeisetkin voimat. Pieni elämä sisälläsi tarvitsee nyt paljon energiaa ja sinä lepoa, ettet vaan väsytä itseäsi liikaa tässä tilanteessa. Tiedän että asioiden eteenpäin siirtäminen ei kuulosta houkuttelevalta asialta, mutta tiedossa on kuitenkin toivon mukaan energisempiäkin vaiheita, jolloin tenttiin lukeminen olisi helpompaa. Jouduin itse aikoinaan jättämään muutaman tentin myöhemmäksi hammasta purren, voimat ei vaan riittäneet alkuraskaudessa opiskeluun kokopäivätyön ohessa. Silti tentit tuli suoritettua kuten tutkinto myös. :)

ON: Risteilyt on risteilty, vaikka matka olikin vähän haastava. Kotona sitä ei huomaa kuinka usein sitä käy jääkaapilla. Mun on edelleen saatava kahden tunnin välein syötävää, muuten on oksennus kurkussa. Kotona se käy helposti, mutta matkalla se on aika haastavaa. Muutenkin olin aika tarkka salaattien ja maitotuotteiden kanssa ja yritin välttää kaikkea missä voisi olla listeriavaara. Jouduin vetämään aika paljon roskaruokaa ja nyt on kyllä tosi ällö olo. Luulin jo että vointi olisi vähän kohentunut ja väsymys vähän väistynyt, mutta edelleen tulee niitä huonompia päiviä kun voimat on ihan poissa ja pahoinvointi voimakkaampaa. Luulen kuitenkin että kuluneen viikon sairasloma on auttanut asiaan ja helpottanut oloa. Nyt vaan odotan kovasti sitä energiavaihetta jouluksi, niin saisin kaikki syksyn rästisiivot siivottua ja kaikki joulujutut laitettua.

Vielä yksi pienen pieni juttu.. en ole ihan varma, mutta mielestäni tunsin pari pienen pientä hipaisua viikonloppuna.:heart: Tiedän että on aikaista, mutta tuntemukset tuntuivat aika tutuilta, tai sitten se oli vaan ilmaa vatsassa. ;)

Ps. Mulla olisi edelleen Angel Soundin doppleri kotona kaapin pohjalla, jos joku on kiiinnostunut.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, meitähän alkaa olla jo aika mukavasti porukkaa kasassa. :)

Tsemppiä alkuraskauden vuotelijoille ja tuhruttelijoille. Vaikka nuo kaikenmoiset verenvuodot ja muut tuhruttelut tuntuvat olevan melko yleisiä raskaudessa, niin silti sitä säikkyy ja hermoilee, kun omalle kohdalle osuu. Täällä on siis jo yli kuukauden ollut tuota säikkymistä ja toivon tosiaan, että se olisi nyt hiljalleen takana päin.

Lumi minulla ei ole kokemusta eikä tietoa tuollaisista fibroideista raskauden aikana. Toivottavasti homma on kuitenkin vaaraton ja raskaus sujuu siitä huolimatta hyvin. Älä huoli oireettomuudesta, minullakaan ei ole tähän mennessä (11+6) ollut juuri mitään perinteisiä oireita (väsymys, pahaolo yms.).

sekundamamma tylsää, että appivanhempasi suhtautuivat raskausuutiseen noin välinpitämättömästi. Ihanaa, että pystyt kuitenkin ajattelemaan, että teidän onnea se ei vähennä. Ehkä hekin lämpenevät ajatukselle pikkuhiljaa. :) Me ei olla vielä kerrottu miehen vanhemmille. Minun vanhempani ovat tienneet aikalailla alusta saakka, kun ovat hoidoistakin olleet tietoisia. Appivanhemmillani ei ole ennestään lapsenlaspia, joten uskon ja toivon, että he ilahtuvat uutisesta. Ajattelimme kertoa heille, mikäli saamme huomenna nt-ultrasta hyviä uutisia.

0emppu0 kuulostaa kyllä siltä, että sulla on monta rautaa tulessa yhtä aikaa. Muistahan kuunnella itseäsi ja kehoasi ja edetä sen mukaan. Mikäli väsymys tulee liikaa päälle, on aika höllätä. Jokainen kuitenkin tuntee itsensä parhaiten ja tietää, mihin saakka pystyy venymään. Minulla on kokopäivätyön lisäksi opiskelut vaiheessa (loppusuoralla), mutta olen tosi laiskasti niitä saanut eteenpäin. Gradu pitäisi saada valmiiksi ennen kesää...plaah. Voi ei tuo öinen sänkyyn oksentelu! Kieltämättä hiukan hymyilytti tuo kuvauksesi siitä, että miehesi meinasi kuolla nauruun, mutta uskon, että sinua ei juuri silloin naurattanut! Tsemppiä ja toivotaan, että säästytte jatkossa öisiltä lakananvaihto-operaatioilta! :)

Minä en ole tehnyt vielä mitään hankintoja vauvaan liittyen (paitsi dopplerin ostin). En ole oikeastaan uskaltanut edes juuri katsella, kun tässä on ollut niin epävarmoja viikkoja takana. Jos huomenna saadaan hyviä uutisia ultrasta, niin ehkä sitten uskallan kierrellä vaikka vähän kirpparilla hypistelemässä.

sebu ristelyltä kotiuduttu, jee. Voin uskoa, että vaikka olikin mukava viikonloppu, niin kyllä nuo keikat aina voimia vievät. Toivttavasti paha olo alkaa helpottaa ja pääset nauttimaan niistä paljon puhutuista energisistä viikoista! :)

Täällä jännittää huominen ultra aika paljon. Itse niskaturvotuksen tulosta en osaa juuri jännittää, mutta tuo kohdunkaulankanavan tilanne on se, jota panikoin. Toivottavasti kaikki olisi sen suhteen kunnossa ja sellaista pelkoa keskenmenosta ei enää olisi. Viikko sittenhän tilanne vaikutti jo hyvältä, mutta ei sitä koskaan tiedä, mihin se taas viikossa on kääntynyt. Ja toivottavasti pikkukaveri nyt ylipätään on elossa ja kasvanut hyvin. Huiiii. No ei auta panikoida, vaan koitan suhtautua luottavaisesti huomiseen. Olen pohtinut noita sikiöseulontoja jonkinverran ja en ole oikeastaan lainkaan varma haluaisinko niihin ollenkaan. Tuohon nt-ultraan nyt menemme, kun se on varattu, mutta pohdinkin jättäisinkö ne verikokeet kokonaan välistä. Vaikka jäisimme seulonnoissa kiinni, niin en haluaisi kuitenkaan keskenmenon vaaran vuoksi mennä punktioon tai istukkanäytteeseen, niin onkohan noiden tulosten kuuleminenkaan sitten olennaista? Nämä on tällaisia asioita, joita sitä pyörittelee mielessään. Rakenneultraan haluamme jokatapauksessa, jos sinne saakka pääsemme, ihan jo sen vuoksi, että mikäli siellä jotain ikävää paljastuisi, voitaisiin esimerkiksi synnytykseen valmistautua eritavoin ja mahdollisesti täten auttaa vauvaa.

Amele 11+6
 
^Itsekin käyn sekä niskapoimu-ultrassa että rakenneultrassa ihan sen takia, että tietää mihin varautua. Multa otettiin nyt tällä kertaa myös verikokeet ja kyllä niiden tulos huojensi, jotenkin helpotuin enemmän siitä että pienellä olisi kaikki hyvin, kuin että riski kromosomipoikkeavuuteen olisi pieni. Itse en todennäköisest i olis valmis mihinkään toimenpiteisiin, vaikka riskit olisivatkin koholla.
 
Kyllä mekin otettiin veriseula, vaikken varmasti mihinkään toimenpiteisiin suostuisikaan ryhtymään jos jotain hälyttävää löytyy. Auttaa ne tulokset kuitenkin varautumaan tulevaan, jos sieltä tulee tieto että on isohko riski downiin tai johonkin muuhun poikkeavuuteen.

Mua huojensi kyllä jo tuo ultra tosi paljon, kun turvotusta ei ollut paljoa. Ei se 100% takaa että kaikki on hyvin, kuten ei myöskään hienot seerumiseulatulokset, mutta yhdessä ne kuulemma kertovat totuuden 95% varmuudella =)

---

Mun sydän oli sulaa, kun mies sanoi eilen, että sille perjantain kohokohta oli saada kuunnella vauvan sykettä. Se on ihan yhtä hymyä vieläkin. Ihana tu-tum-tu-tum-tu-tum! :heart:
 
Lillis tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!

Sekundamamma hyvä ettette anna tulevien isovanhempien nuivan asenteen häiritä teidän onnea!! Jospa se heilläkin ajan myötä iloksi muuttuu. Voisivatko olla vaan niin ällikällä isovanhemmaksi tulosta, etteivät osanneet vielä oikein reagoida?

Voi Emppu... :( Tuo kuulostaa justiin niin kamalalta, kun alkuraskauden kenkut olot vaan voivat. Yhdyn kyllä edellisiin kirjoituksiin: Sun täytyy löytää aikaa levätä! Itse olen myös huomannut, että väsymys vaan lisää pahoinvointia. Eka raskaudessa olin töissä ja työni on melkoisen fyysistä laatua. Olin niin poikkikuitti ja pahoinvoiva! Nyt kun olen kotona lapsen kanssa, saan sentään välillä esim. päikkäriaikaan hetken huilata ja välillä on vaan muutenkin pakko heittää sohvalle, kun oikein uupumus/ yökötys iskee. Ja nyt viikonloppuna on vointi ollut kohtalaisen hyvä, kun on ollut kaksi käsiparia hoitamassa lapsen ja kodin. Toivottavasti kuulut siihen joukkoon, jolla olo alkaa helpottaa sen maagisen viikon 12 jälkeen. Itse haaveilen voinnin helpottavan ehkä tuossa vuodenvaihteen tietämillä... :) Ja luulen ettei kukaan ole kyllä varsinaisesti kuollut alkuraskauteen. Sitä mieltä oli mun mieskin, kun yksi päivä oloissani pohdiskelin samaa ääneen. :D Toinen positiivinen ajatus mikä mua lohduttaa itse vauvan lisäksi pahoinvoinnin keskellä on, että niin kauan kun mä voin oikein huonosti, pikkuisella on luultavasti kaikki hyvin.:heart:

Amele onnea huomiseen ultraan. Toivottavasti saat hyviä uutisia sekä sikiön, että kohdunkaulan tilanteen suhteen.

Muakin on alkanut pikkuhiljaa jännittää tuo tuleva ultra. Jostain syystä jännitän ainakin vielä enemmän sitä, onko pikkuinen vielä voimissaan, kuin mahdollisia poikkeavia löydöksiä. Toisaalta melkein odotan että jotain poikkeavaa löytyisi, kun kaikki on tähän asti mennyt jotenkin "liian smoothisti". : / Tuppaan joo olemaan ehkä hieman perusnegatiivinen ajattelussani... Mäkin olen menossa veriseulaan, ihan samoilla ajatuksilla kuin Sebu, Amele ja Jadekivi.
 
Onko joku käyny ultrassa rv 8+2 tienoilla? Miten iso alkio ollut sillon?

Millä rv: lla kuuluu sydänäänet sillä doblerilla? Ja mistä sen voi ostaa tai tilata?

Millä viikolla olette käyny tai meinatte mennä nt- ultraan?
 

Yhteistyössä