Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Hei kaikille!
Toivottavasti en turhaan tänne kirjoittele, mutta nautitaan tilanteesta vielä kun toivoa on :). Muutaman pvän jo kirjotuksianne seurannut, onnea kaikille ja tsemppiä, jänniä aikoija elätte/eletään! Mukavaa tällainen keskustelumahdollisuus koska en kenellekään muulle voi kertoa.
Eli kuukautiset alkaisivat vasta parin pvän päästä, mutta koska olen malttamaton ja oireita on ollut jo melkein viikon, tein testi. Tai no kolme jo tähän mennessä. Pari päivää sitten "viivanpaikka" ja tänään aamulla haamuviiva. Nämä clearblue. Oireita on ollut alavatsakipu, päänsärky, huonovointisuus, palelu ja lämmöt 36,5-37,1. Koskaan aikaisemmin ei mitään vastaavia tuntemuksia ole ollut. Koskaan en ole plussaa vielä saanut, (ennen tätä). Yli kuusi vuotta "yritystä", joten sellaista vertailupohjaa on. Mulla keväällä todettiin 2 kpl prolaktinoomia päässä ja nyt kun lääkitys kohdillaan ja arvo norm., mahdollisesti plussattu? lisäksi hiljattain poistettiin polyyppi kohdusta häiritsemästä. Muuta ei ainakaan vikaa ole löytynyt, useampi vuosi oli väliä ettei mitään kontaktia lapsettomuuspolille ollut, opiskelin. Pidemmälle ei hoidoissa vielä ole ehditty, toivottavasti nyt nappaa. ja nää korkeat prolaktiinitasot on ollut tiedossa koko ajan, toisella paikkakunnalla kun aikoinaan 6 vuotta sitten tutkimuksiin hakeuduttiin, ei niihin kuitenkaan mitenkään reagoitu eikä päätä tuolloin kuvattu... jätettiin lopulta kyllä tuolloin homma jäihin, koska aloitin opiskelun uudella paikkakunnalla ja tuntui liian raskaalta kaikki samanaikaisesti.

Mutta nyt vähän harmittaa kun menin äskettäin apteekin testillä tekemään, eikä siihen tullut edes haamua... :( niissä kyllä lukee, että ennen kuukautisten alkamispäivää pitäis ottaa aamupissasta. voi mua tyhmää malttamatonta... no jos vkonloppuna aamupissasta uudestaan. mitä olette mieltä, kai tässä jokin pieni mahdollisuus olis että haamut näkyis vielä ja vahvistuis?? (ja sori kauhea vuodastus)
 
miliTU tervetuloa mukaan! Noissa raskaustesteissä on eroja ja ennen kuukautisten alkamisajankohtaa ei tosiaankaan kaikki testit vielä plussaa näytä. Muutenkin raskaushormoni nousee yksilöllisesti. Toivottavasti sinun plussasi vahvistuu, pidän peukkuja.

Täällä säikähdetty tänään aikaisin aamulla alkanutta verenvuotoa. Ensin tuli kirkasta verta, joka sitten muuttui rusehtavaksi. Missään vaiheessa vuoto ei ollut runsasta, mutta ei nyt niukkaakaan. Olin tietysti hämilläni tilanteesta ja onneksi pääsin heti kahdeksalta klinikalle tarkistuttamaan tilanteen. Hoitaja ultras ja kaikki oli kunnossa; syke löytyi ja alkio vastasi viikkoja, oli jopa kirinyt kasvussa kiinni sen alkuviikon muutaman päivän viiveen. Nyt vuoto on enää ruskeaa tuhrua. Nämä verenvuodotkin taitavat olla aika yleisiä alkuraskaudessa, mutta tietysti se säikäyttää. Onko teillä muilla ollut verenvuotoa?

Mitä kaikille kuuluu?

-Amele 7+4
 
milliTU, tsemppiä ja toivotaan että tilanne tuosta vielä plussaksi kääntyy ja pääsisit meidän joukkoon :) Mikä kp sinulla on menossa eli onko menkat vielä myöhässäkään? Apteekin omaa olen kyllä pitänyt aika hyvänä ja luotettavana testinä jolla kyllä päivää-paria ennen ainakin saa selkeän tuloksen. Toki nuo hormonien nousut on yksilöllisiä, kuten Amelekin totesi.

Amele, toivotaan että vuoto tosiaan oli ihan harmitonta!! Hyvältähän se sitten näyttääkin, jos kerran ultrassa kaikki oli ok. Itse olen selvinnyt tähän saakka ilman vuotoja, mutta aika monellahan niitä kyllä vaikuttaa olevan. Kyllähän se varmaan säikäyttää aika tavalla :/

ON: täällä ollut eilen ja tänään kaikin puolin parempia päiviä! Mua on koko alkuraskauden piinannut jatkuva päänsärky, mutta eilen se katosi puolilta päivin ja on pysynyt nyt poissa. Yölläkin sain jopa vähän nukuttua, vaikka heräilinkin muutamaan otteeseen kuten yleensäkin. Jaksoin eilen käydä kuntosalillakin ja se varmaan auttoi päänsärkytilannetta vielä lisää, kun sai hiukan hartiajumia auki. Eilen jopa selvisin päivästä ilman yksiäkään päiväunia, jee :D Tuntuu vähän aaltoilevan nämä oireet yhä, eli eiköhän se päänsärkykin sieltä vielä takaisin rysähdä. Mutta en valita, on tämä tilanne niin toivottu ja odotettu.
 
Amele Mulla on ollu molemmissa raskauksissa pientä rusehtavaa vuotoa. Ekassa tuli yhtenä päivänä vaan rv 7+0, tässä tuli 6+0 eteenpäin muutaman päivänä. Rusehtava vuoto on tosi yleistä ja normaalia mutta mun mielestä kirkas on jossain määrin huono merkki. Sillä itsekin tässä raskaudessa pelästyin kun vuoto oli eka vaaleanpunaista mutta muuttui pian rusehtavaksi. Pääasia kuitenkin kai on ettei vuoto ole runsasta, mukana ei ole hyytymiä eikä ole kovia kipuja. Hyvä kun kävit ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Minusta voit olla huoletta. Vuodot on tosiaan yleisiä raskausaikana.

miliTU Minusta jos jollain testillä olet jo haamua saanut näkyviin niin luottaisin ehkä enemmän siihen kun apteekintestin negaan. Tosin mä en ole koskaan harrastanut raskaustestien tekemiseen kun kertaluontosesti. Tein yhden apteekintestin ja se siitä. Pitkään mietinkin että minkä takia ihmiset jatkuvasti tekee testejä testien perään ennenkun tajusin että seuraavat sitä kautta hormonitasojen nousua.
Kovasti tsemppiä sulle ja toivotaan että plussa testipäivänä tulee. Ainakin oireet vaikuttavat hyvältä :)

Cisu 11+1
 
Mulla on ruennu pahoinvointi helpottamaan:O tosi iso ihme..esikosta paha olo oli rv5-11 ja nyt mulla se alko rv6 ja alkaa helpottaa ku huomen poksuu tasan rv 8+0..voihan toki tää palata viellä mutta mä niin iloitsen ku ei okseta kokoajan..närästää senki eestä. Iltasin meinaa oksennus nousta kurkkuu sen 100krt ku kaikki mitä oot syöny närästää ihan törkeesti..eikä meinaa auttaa renniet tai samariinit. Viccy on kova sana=)

Mannantaina ultra sitten omalla polilla..jännnittää vaikka sydänäänet käytiinki jo pari viikko sitte kuulemassa. Ja tää mun maha on tosi iso..:ashamed: mulla raskaus näky esikoisesta vasta rv14 ja nyt mulla jo yhtä iso kössi ku sillo..ja mä oon lihonukki jo 4kg..:headwall: toivottavasti tää tasottus jossain välissä..

tyty86 rv7+6
 
Mullakin on paino noussut jo 2,5kg :whistle:
Kätilön mukaan suuri osa on kyllä varmaan nestettä, eikä ole mitenkään tavatonta että ois jo vähän noussutkin paino tähän mennessä.

Mulle myös sanottiin noista verenvuodoista, että jos vähän tulee väriä pikkuhousunsuojaan niin ei tarvitse huolestua, mutta heti jos lorahtaa kirkasta verta, niin pitäisi selvittää mistä se johtuu. Aina syytä ei löydetä, ja useimmiten kaikki on vuodosta huolimatta ihan hyvin, mutta tarkistaa pitäisi kuitenkin :| Toistaiseksi olen onneksi itse säästynyt moisilta säikäytyksiltä.


Mulla on alkanut väsymys väistymään, ja aika hyvin pärjään tän etomisenkin kanssa. Se selvästi keskittyy aamupäivään ja niihin hetkiin kun on kova nälkä. Vesi pahentaa oloa, joten etovan olon iskiessä olen hörppinyt mehua ja se tuntuu auttavan.

Vähän jännittää, että tuleeko mun korkeasta verenpaineesta joku ongelma tän raskauden aikana. Kätilö sanoi ettei siitä tarvitse vielä huolestua, kun mulla on kerta ollut korkea verenpaine teinistä asti, mutta seurata sitä tarvitsee. Jos nousee jonkun tietyn rajan yli, niin tarvitsen kuulemma lääkityksen. Yyy!
 
Näköjään aika monella alkaa jo tässä kymppiviikon paikkeilla pahoinvointi helpottaa. Niin on käynyt mullekin. Paha olo lähinnä häivähtää aamuisin sekä päivän mittaan jos olen syömättä liian pitkään. Nyt on väsymyksenkin suhteen ollut pari parempaa päivää mutta en kyllä ole vielä tuudittautunut siihen, että se olisi tässä :) Mullahan joskus reilu viikko sitten jo oireet lieveni selvästi muutamaksi päiväksi, mutta sitten pamahtivat taas takaisin, joten tässä nyt katselen käykö taaskin niin.

jadekivi, toi verenpainehomma on tietysti vähän ikävä, ainakin poissulkee ylenpalttista salmiakinsyöntiä :D Mulla on itsellä päinvastainen "ongelma" eli matalahko verenpaine ja ainakaan vielä ei ole raskausaikana noussut yhtään. Viikonlopuksi kyllä suunnitelin nimenomaan pientä salmiakkitankkausta.... painokin on vielä pysynyt lähtötasolla mutta kaipa se tällä syömisellä jossain vaiheessa lähtee nousuun, kun pahoinvointikaan ei ole enää sitä hillitsemässä :D
 
Kiitos tsempeistä teille, niiden kautta osaa ottaa ehkä hiukan iisimmin. Minulla tosiaan vuoto oli aluksi ihan kirkasta verta, mikä huolestuttikin kovasti, muuttui kyllä hyvin pian rusehtavaksi. Päivän mittaan rusehtavaa vuotoa on vielä tullut hieman ja vatsa on kipeä oikealta alhaalta (melkein nivusesta). Tietysti mua vielä piinaa tämä tilanne ja rauhallisin mielin en oikein uskalla olla, vaikka ultrassa kaikki näytti aamulla hyvältä. Jotenkin pelottaa, että kyseessä on joku alkava keskenmeno tms., mutta ehkä kunnon sykettä ei olisi sitten aamullakaan löytynyt? Eipä tässä auta spekuloida, vaan katsoa päivä kerrallaan eteenpäin. Kiitos kun saa tänne vuodattaa.

Minulla on scarlethin tapaan matala verenpaine, joten tuskin tuosta liian korkeasta kehkeytyy ongelma raskaudenkaan aikana. Toivottavasti jadekivi sulla pysyy tosiaan verenpaine hanskassa.

Mulla ei edelleenkään ole ollut lainkaan pahoinvointia. Tsempit teille, jotka sen kanssa taistelette. Ainoastaan oon huomannut, että jos olen liian pitkään syömättä tulee hiukan etova ja huono olo, joka korjaantuu heti syömisellä. Ihan kaikkea olen pystynyt syömään ja juomaan, mikään ei ällötä ja mitään ei tee erityisesti mieli. Painoa ei ole tullut ja ei juuri turvota. Olo on täysin normaali, mitä nyt kuukautiskipuja vatsassa. Olenkohan raskaana ollenkaan, jos tää onkin vaan joku vitsi? :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Poks. Täällä alkaa ensimmäisen raskauskolmanneksen viimeinen viikko 12+0 :heart:

Mitään hankintoja ei ole vielä vauvalle, mutta tulevalle isosiskolle tilasin netistä "musta tulee isosisko"- paidan. Ja joululahjahankintojakkn tuli tehtyä, pinnasänky nukkekotiin. Kerrotaan vauvasta antamalla tämä paita lahjaksi parin viikon sisällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cisu
Tuhannet kiitokset teille kaikille ihanille kannustaneille! Voin kertoa, että teidän kommenttienne jälkeen viikonloppu sujui varmasti 100 x leppoisammin ja toivokin on jo herännyt. Kuulin myös ystäväni käyneen samoilla päivillä ultrassa, jossa löydös oli ollut aika tismalleen sama ja "tuulimuna" on kohta puolivuotias :) Kiitoskiitoskiitos <3
 
  • Tykkää
Reactions: Cisu
Mitenhän mä oikein saan pidettyä raskauden salaisuutena nt-ultraan asti?



Mulla on pitkä selkä ja ilmeisesti voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, niin miten tuo maha nyt noin pahasti on jo turvonnut? :x

Muuten kyllä tykkään kovasti ja ylpeänä kannan mahaani, mutta töissä tää on vähän kinkkistä kun ei tuota saa piiloon vaikka kuinka yrittäisi vetää vatsaa sisään. Etenkin kun lounaan jälkeen se vielä turpoaa lisää.

Uudet rintsikatkin piti käydä ostamassa viikonloppuna. Kuppikoko ei ole kasvanut, mutta rinnanympärys kyllä. Ihanaa, kun nyt voi hengittää taas eikä jää kylkiin hirveät painaumat :D
 
sekundamamma ihanaa, että siellä ollaan jo päästy noille viikoille. Joko maha näkyy? Ihana tuo isosisko paita. :) Onko siellä sisaruksille tulossa minkä verran ikäeroa, onko vauvatarvikkeita teillä vielä jemmassa?

Jadekivi oo, siellä onkin tosiaan ihana massu näkyvissä, vaikka ymmärrän kyllä että on varmasti hankalaa peitellä raskautta, vaikka niin haluaisikin vielä tehdä. Minulla on menossa nyt 8+0 ja mitään mahaa ei näy. Iltaisin on turvotusta, mutta muuten vatsa on ihan samankokoinen kuin ennenkin, joten raskauden peittely ei tuota täällä mitään ongelmia.

Oemppu0 Hyvä, että sait tsempeistä voimaa. Täällä saa kyllä ihanaa vertaistukea. Itse koen tärkeäksi, että täällä voi avatua asioista, iloita, surra ja panikoida, ettei miehen tarvitse kotona ihan jatkuvasti kuunnella. :) Ja kyllä täältä saa ihan oikeasti hyvää tietoakin.

Olen ollut viikonlopun rauhallisemmalla mielellä, kun veristä vuotoa ei ole tuon perjantain jälkeen enää ollut. Päivä kerrallaan tietysti mennään eteenpäin, mutta ehkä joka päivä uskon tähän raskauteen hieman enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Hienoa Amele että vuoto lakannut. Pitikin kysellä siitä mutta ehdit ensin päivittää kuulumiset =)

Jadekivellä kiva pikkupömppis ;) Sieltä ne massut pikkuhiljaa alkaa tulemaan. Itselläkin jo esiintuleva pömppis mutta toki tässä vaiheessa ne raskausmassut on vaan sitä turvotusta ja sitä että yksinkertasesti antaa vaan mahan pömpöttää eikä pidä vatsalihaksia jännittyneenä enää ryhdin takia.

Mä en olekaan vielä ottanut yhtäkään massukuvaa. On muutenkin mennyt tämä alkuraskaus vähän "ohi" tai ei ole samanlaisella intensiivisyydellä tätä seuraillu kun esikoisesta. Nyt ei aina edes muista että mikä raskausviikko olikaan menossa : / Ja oikeestaan ihan hyvä näin että taapero pitää ajatukset muualla niin pääsee tässä vähemmällä ressaamisella.

Onko teillä mitään tyttö- tai poikaoloja?! Mulla oli esikoisesta alusta asti selvä että tulee tyttö ja niinhän sieltä tuli. Tässä ei ole ollu mitään "varmaa" fiilistä suuntaan tai toiseen. Raskausoireistakaan ei juuri voi mitään päätellä kun aikalailla samanlailla on menny kun esikoisestakin. Tosin painoa on tullu tähän mennessä vähemmän. Nyt on tullu noin 1-2kg kun taas esikoisesta oli tullu 5kg!!! :stick: Tosin syömällä varmaankin pääasissa. Muuten on aika samanlainen alkuraskaus ollu. Ehkä vähemmän turvotusta mutta esikoisesta sekin johtui punktion hyperistä.

Mä tilasin neuvolakäynnin torstaisiksi. Käyn kuunteluttamassa sydänäänet kuitenkin kun jäi se lääkärikäynti väliin. Ja kotidopplerilla en ole vieläkään saanut kuuluviin. Onko kellään muulla kotidoppleria tai aikooko hommata?

Ens viikon tiistaina mulla on nt-ultra ja se jotenkin pelottaa enemmän kun esikoisesta edes tajus osata pelätä. Mutta ehkä mulla painaa edelleen se alkuraskauden huono varhaisultrakokemus.

Muuten täällä ollaan voitu hyvin. Tuntuu että väsymys alkaa pikkuhiljaa väistymään ja nälkä taas kasvamaan. Tissit on kasvanut reippaasti joten rintsikkaostokset odottaa täälläkin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Cisu 11+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Amele kiitos ja kyllä turvottaa, pömpöttää ja näkyy! Mutta peittelen isolla mustalla villaponcholla, kun en ole vielä töissä tai muuallakaan kertonut ;) Tuntuu että näyttää isommalta kun Jadekiven massu, (joka on muuten jo aivan ihanan näköinen raskausmassu), mutta mullahan on vähän ylipainoa ollut jo ennen raskautta ja silloin jo vähän pömpöttänyt. Itseasiassa keväällä muutama työkaveri kysyi, että olenko raskaana. Tokaistuani siihen, että tässä kannan nyt on ihan vaan pullaa ja muita herkkuja, enkä ole sen koommiin joutunut raskausutelujen kohteeksi ;) Tosiasiassa mulla painoa kerrytti hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta, joka on nyt onneksi lääkitty ja mullakin on eteenpäin työntyvä massu/kohtu.

Ikäeroa meille tulee sisaruksille 7 vuotta, joka on mielestäni liian pitkä. Mutta mies on tässä välissä vaihtunut, joten se taitaa olla tuon ikäeron syy ;) Jemmassa on vielä jotain äitiyspakkauksen tavaroita ja söpöimpiä vaatteita ja leluja, mutta ei mitään tarvikkeita. Pinnasängynkin myin viime keväänä ennen muuttoa. Se nyt olisi ollut järkevää pitää kun silloin joli vauva ollut suunnitelmissa jo pitkään ;)

Tyttö- tai poikaoloa ei ole oikein kumpaakaan, mutta tämä raskaus hyvin erilainen kuin ensimmäinen. Tässä pahoinvointia ja väsymystä, jota ensimmäisessä ei ollenkaan näillä viikoilla.
 
Heippa pitkästä aikaa.. kovasti olen käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta itse en ole jaksanut kirjoitella mitään. Olo on ollut aika pahoinvoiva ja väsynyt, ihan eri luokkaa kuin aikaisemmin. :x mutta hyvästä syystähän tämä olotila johtuu. :)

Itse olen joutunut kertomaan töissä raskaudesta koska sitä ei pysty pitämään piilossa, maha pompsahti esiin heti testin tehdessään ja tällä hetkellä jalkaan menee enää äitiyshousut. Ekasta raskaudesta selvisin viikoille 16+ niin, ettei mahasta voinut mitään päätellä. Nyt näytän jo ihan samalta kuin silloin. Ehkä tämä kolmas kerta vaan tekee sen, että kaikki kudokset on niin löystyneet, että maha tulee heti näkyviin.

Täällä on vähän poikaolo.. voi kyllä johtua siitäkin, että esikoinen poika, kuopus tyttö ja nyt poikavauvasta niin pitkä aika että siitä tulee haaveiltua enemmän. Kaikki tarvikkeet meillä on jäljellä, paitsi poikien vaatteet. Olen niistä luopunut, koska esikoisen ja tulevan vauvan ikäero tulee olemaan yli viisi vuotta. Ne vaatteet jotka silloin oli kivoja ei varmaan enää olisi. Kuopuksen ja tulevan vauvan ikäeroksi tulee 2,5 vuotta ja hänen kaikki vaatteensa on tallessa. Eli jos tyttö olisi tulossa niin hankintoja ei juurikaan tarvitsisi tehdä.

Nyt täytyy kiiruhtaa iltavuoroon, yritän jatkossa käydä vähän useammin kommentoimassa. :)

Niin ja tervetuloa uusille! :)

ps. huomenna eka neuvola. :)

Sebu 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2 / TYKS

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi


18.5
Scarleth / 35 / 1.lapsi

26.5.
himmeli-80/ 32 v. / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka


29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

4.6
Lila13 / 28 / 1.lapsi / KYS



Neuvolat & ultrat

tyty86~ ar-ultra 22.10
Lila13 ~ ar-ultra 22.10
 
Täällä kaikki hyvin..:heart:kaveri kasvanut ja nyt ultrassa näkyi jo pää ja katkaravun muotoinen ruumis sekä napanuora. Sydänäänetkin löytyi..mua vain koskee mahaa/vähän niiku supistelis:O kaikki alakerrassa kunnossa mutta silti tosi outoa. Pitää seurata näitä oloja..loppuviikko kauheen kiirettä duunissa joten saa nähä kerkeenkö palstailee.Eka neuvolatakana ja painoa jo niin paljon et pelottaa:O

tyty86 rv8+2
 
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Kiva saada taas hyviä uutisia, ne saa aina hyvälle mielellä ja tuo luottamusta itsellekin :)

Meillä esikoinen on nyt 1v10kk ja vauvan synnyttyä ikäeroa on on 2v5kk mikä mun mielestä sopiva.

Me ollaan tästä raskaudesta kerrottu perheillemme, ystävillemme ja muutamalle tutulle. Niin moni on kuitenkin tienny meidän hoidoista ja yrityksistä että kertominen oli vaan luonnollista. Ja jos jotain pahaa sattuisi niin en pidä huonojen uutisten kertomistakaan välttämättä raskaana vaan enemmänkin terapeuttisena. Parempi niin että ihmiset tietää missä mennään. Vertaistuki on aina tervetullutta.
Työkavereilleni en ole kertonut mutta ainoastaan siitä syystä että en ole töissä vaan kotona lastenhoitotuella. Jos olisin työelämässä niin yhtälailla työkaverit olisivat saaneet tietää jo plussasta asti.

Tuli tosta tyty86:n mahakivuista/supisteluista mieleen että mulla on kans ollu ainakin rv 7+0-> tunnetta että kohtu supistelis. Kysyinkin siitä lääkäriltä ja sano että voi hyvinkin pitää paikkansa kun kohtu on niin herkkä ja kasvaessaan voi supistella. Olen huomannut että varsinkin selällä maatessa kun joutuu noustessa vatsalihaksia käyttään niin joskus lihakset kramppaa tai kohtu supistelee. En tiedä sitten :/

Mitähän Pikkuperholle ja himmelille kuuluu?! Kaikki ok?
 
Oliko muut alkuraskautta elävät saaneet jo nt-ultraan aikoja? Voin laittaa listalle, jos ilmoitatte niitä :)



Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

18.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka


29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

4.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS



Neuvolat & ultrat

jadekivi ~ neuvola 30.10.
Scarleth ~ nt-ultra 1.11.
Amele ~ neuvola 2.11.
sebu08 ~ neuvola ja nt-ultra 7.11.
himmeli-80 ~ nt-ultra 8.11.
jadekivi ~ nt-ultra 13.11.
sekundamamma ~ neuvola 28.11.
sekundamamma ~ rakenneultra 20.12.
 
Viimeksi muokattu:
Tyty86 ja Lila ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia. Onnea! :)

Mulla ei ole tuota kotidoppleria ainakaan vielä. En ole sen kummemmin ajatellut sen hankkimista, mutta asia voi toki tulla eteen jossain vaiheessa. Koitko Cisu sen ekassa raskaudessasi hyödylliseksi? Paljonko sellaiset maksavat ja mistä niitä saa?

Täällä ei ole ainakaan vielä lainkaan tyttö- tai poikaoloja, koitan ensin saada aikaiseksi sellaisen vauvaolon. :D Ehkä olot lisääntyy, kun viikotkin lisääntyvät.

Me ollaan kerrottu raskaudesta mun perheelle ja muutamille ystäville, jotka ovat hoidoistakin tienneet. Muuten koitan malttaa mieleni kertomisen suhteen vielä joitain viikkoja eteenpäin, sillä niin alussa kuitenkin vasta mennään. Olen kanssa ajatellut, että voin kertoa sellaisille ihmisille, joille voisin kertoa myös ikävistä uutisista. Töissä en ole vielä asiasta kenellekään puhunut, enkä varmaan ennen nt-ultraa puhukaan.

Minut voisi lisätä mukaan listalle, eli LA 3.6. 1.lapsi / 27. Ja ensimmäinen neuvola on 2.11. (nt- ultraan ei vielä aikaa).
 
Huomenia!

Mulle voi päivitellä listaan ainakin seuraavan ultran, eli
Scarleth ~ nt-ultra 1.11

Jee, enää reilu viikko aikaa siihen :)

Luulin jo päässeeni pahimmasta ällötysolosta ohi, mutta tänä aamuna se sitten iski taas vähän vahvempana, ja nytkin olen töissä lievästi naama vihertäen. Tänään ajateltiin rohkaistua kertomaan raskaudesta äidilleni. Meidän hoidoista ei ole tiennyt kukaan (paitsi yksi ystäväni), joten raskausjuttu tulee kyllä todellisena yllätyksenä.

jadekivi, ihana kumpu sulla jo! Odotan itse toisaalta ihan kärsimättömänä, että maha kasvaisi, mutta toisaalta tietysti on hyvä että se on piiloteltavissa kunnes ollaan ainakin 12-13 viikon turvallisemmalla puolella. Toistaiseksi näyttää lupaavalta, maha pömpöttää hieman mutta vaatteilla sen saa kyllä vielä maisemoitua piiloon :) Äitiyshousuthan mulla on ollut jo reilun viikon verran käytössä.

Kotidopplerista; olin alun alkaenkin harkinnut dopplerin ostamista, ja sitten kun tuolla toisessa ketjussa eräs henkilö sanoi että voisi luopua omastaan edullisesti kun oma raskaus alkaa olla jo loppusuoralla, niin ostin sen häneltä käytettynä, ja tosiaan edullisesti. Kyseessä Angelsoundsin perusmalli. Odottelen että paketti saapuisi tänään, niin pääsisin sitä heti testailemaan. Toivottavasti saan sydänäänet kuuluviin, ettei sitten tarvitse suotta panikoitua :)

Mulla vähän sama kuin Amelella, että tässä alussa olen lähinnä koittanut löytää tuota vauvaoloa, enkä ole vielä päässyt sukupuoleen saakka :D Mutta kun tarkemmin ajattelee, niin mielessäni koko ajan kyllä mietin tyttöä, eli ehkä mulla sitten on tyttöolo. Heh, vähän vaikea näin ensikertalaisena oikein saada mitään "oloa" tuosta asiasta :)
 
Mullakaan ei ole mitään oloja sukupuolen suhteen. Niin karulta kuin se kuulostaakin, niin mä haluaisin kyllä tytön, ja siitä syystä uskon, että poika meille tulee :whistle:

Ihan yhtä innoissani mä varmasti tulen pojastakin olemaan. Oli sukupuoli mikä tahansa, tulee lapsi olemaan suunnattoman rakas. Kai mä vähän pelkään, että mitä se elämä pienen pojan kanssa tulisi olemaan, kun meidän suvussa ei juuri poikalapsia mun pikkuveljeä lukuunottamatta ole. Tytöistä on paljon enemmä kokemuksia, kun naapurissakin asuu pikkuinen tyttö jonka elämässä ollaan oltu mukana kolmisen vuotta.


Mulla on jotenkin todella hämmentynyt olo edelleen. Huomaan melkein "häpeileväni" raskautta, enkä osaa puhua siitä muiden kuin miehen kanssa. Ei tunnu luontevalta puhua tulevasta perheenlisäyksestä tai raskauden etenemisestä. Muut varmaan luulee, että en ole onnellinen ja innoissani, kun vaikutan ulospäin tyyneltä ja jopa välinpitämättömältä. On mietityttänyt viime päivinä kovasti, että olenko mä tosiaan kätkenyt todelliset tunteeni niin pitkään, etten osaa niitä enää ilmaista :(
 
jadekivi, kyllä mä luulen, että lapsettomuushoitotaustalla on aika normaalia, että tuntemukset omaa raskautta kohtaan on vähän erilaisia kuin jos lapsi olisi saanut alkunsa ihan helposti. Sitten kun raskaudesta alan kertoa tuttavapiirissä, niin melko varmasti mullakin menee aikansa siten, että tunnen asiasta puhumisen lähinnä vähän kiusalliseksi. On vähän sellainen fiilis, että " ei ny tehrä tästä mitään numeroo" :)

Ehkä tuo munkin "tyttöolo" on vaan sitä, että haluaisin tytön. Jos nyt noin edes voi sanoa. Loppuviimeksihän sillä ei tosiaan ole yhtään mitään väliä - kunhan nyt saataisiin lapsi elävänä ja suht terveenä maailmaan, niin ei mitään väliä onko tyttö vai poika.

Yritän tässä miettiä, miten ilmoittaisi asian äidille tänään. Pitäisikö vaan klassisesti ojentaa ultrakuva käteen, ja odottaa kunnes hän arvaa mitä se esittää? (Siinä voi kyllä mennä aikaa, en tiedä tehtiinkö hänen raskausaikoinaan edes mitään ultria :) ) Jotenkin tuntuu, että sanat jää kurkkuun kiinni, yllättävän hankalaa kertoa tällainen asia kun äidin kanssa ei olla koskaan puhuttu mistään perheenlisäysjutuista. No, ehkä se siitä jotenkin menee omalla painollaan...
 

Yhteistyössä