Hei naiset! Ompa täällä tapahtunut paljon!
Ensinnäkin valtavat pahoittelut
Millianille Voimia jatkoon. Nyt on kuitenkin näytetty, että voit tulla raskaaksi... Toivon sydämestäni, että pääsisit pian tänne takaisin uudelleen raskautuneena.
Sitten
suuret onnittelut uusille äideille,
Sekundamammalle ja
Lilalle!! :flower: :flower:
Mörkötys: mitä neuvolalääkäri sanoi sulle noista kiristelyistä vatsalla? Kiinnostaa kovasti, kun mennään niin samoilla päivillä, te päivän meitä edellä! Musta muuten tuntuu, että teilläkin kun tuntuu olevan niin häveliäs vauva, ettei näytä paikkojaan, niin kyllä se on sitten tyttö..
Sebu: Hyvältä kuulostaa!!! Ai että, sinäkö se pyöräytät meidän poppoosta seuraavaksi? Niin jännää!!
Sannuliinu: Hätäkasteen mainitsemisesta tuli jälleen kerran mieleen, miten delikaatteja nää jutut on. Tärkeätähän se toki on selvittää mitä mieltä olette, mutta NIIN paljon vaikuttaa se, miten ko.ihminen asian ottaa puheeksi!! Miksei ne muista, että me ollaan raskaana tässä, hormoneimemme ja meitä pitäs siksi kohdella AINA kuin silkkihansikkain??
Täällä muuten on pakko (ei valinnan varaa) täyttää sairaalaan mennessä lapsen nimitiedot. Lapsen synnyttyä häntä alkavat sitten heti kutsua sillä nimellä. Käsittääkseni nimi ei kuitenkaan mene automaattisesti rekisteröintiin vaan siinä olis vara vielä vaihtaa nimi, jos ei lapsi näytäkään siltä suunnitellulta nimeltä.
Nuppuska ja muutkin: Kertokaas tyhmälle, miksi tota hemoglobiinia seuraataan? Täällä kukaan ei ole sanallakaan maininnut koko asiaa... Multa kyllä otetaan verikoe kerran kuukaudessa gyne-käynnin yhteydessä, jossa tsekataan toxoplasma ja cytomegalovirus. Ja verenpaine mitataan myös joka gynekäynnillä. Mutta se hemoglobiini
Vienda: Miten sulla menee? Onko kutina lakannut tai heikennyt? Kauheen pelottavalta kuulosti kyllä kuulla moisesta! Mä en tietysti taas tiennytkään hepatoosista aiemmin.. Mutta aloin heti empaattisesti kutista minäkin täällä.. Tsemppiä!!
TanZZZkun vointia minäkin olen paljon miettinyt. Ihanaa, että tyttö kasvaa, pikkuhiljaa hyvä tulee. Ja samaa voisi sanoa sullekin. Toivon sydämestäni, että saisit jonkun ammattilaisen, terapeutin jonka kanssa voisit jutella. Uskon kyllä, että sun olo on ihan kamala nyt, mutta myös, että se helpottuu, kun pääset puhumaan mieltä vaivaavista asioista. Tsemppiä ja iso voimahali! :hug:
Miles: No joo, kyllä tulee niin isoja muutoksia mun elämään nyt kertaheitolla, että heikompaa huimaisi.. Olen tulossa yksin äidiksi, ja sitä ennen jo muuttamassa tosiaan vuosivuosikausien jälkeen takaisin Suomeen.. ja SE kyllä stressaa ja pelottaakin, että miten sinne sopeutuu enää.. (paljon enemmän kuin äidiksi tulo).. Onneksi mun yksi ihanimpia ystäviä juuri tammikuussa muutti myös ulkomailta Suomeen ja hän valaa muhun uskoa, että hyvin kaikki menee. Ja onhan tää tyttäreni takia paras ratkaisu ja paikka meidän hänen elämänsä alkutaipale ainakin asua, ja että hän saa heti päästä koko mun puolen rakastavan suvun paapottavaksi kun sitä isää ei meidän perheessä ole. Vielä, ehkä sellainen löytyy vielä, toivotaan
Minä jännitän täällä sun kanssa, saatko sen lentoluvan, mutta kyllä varmaan
Millon sulla olis se lento suunniteltuna?
Tyty: Must on IHAN HIRVEETÄ millasta kohtelua olet joutunut kärsimään synnytystapa-arviossa!! Just ton takia mua pelottaa synnyttää Suomessa, ja haluaisin niin paljon mieluummin synnyttää täällä, jossa äitiä kuunnellaan ja hänen hyvinvointinsa, henkinen ja fyysinen on heti lapsen terveyden jälkeen tärkeintä!
Must on aivan järkyttävää, että olet jo joutunut kokemaan hirveästi kipuja ja nyt sitten joudut siellä itkemään eikä silti olo helpotu, he eivät osaa/halua auttaa sua sun pahassa olossa!! Olen aivan raivoissani puolestasi! Ihan VALTAVA EMPATIAHALI täältä!!!
Tammityttö kivalta kuulosta tuo, että toisen lapsen odotuksen kanssa sitä stressaa vähemmän ja osaa ottaa rennommin. Minä nimittäin haaveilen täyttä häkää vielä toisestakin lapsesta.. vaikka olenkin nyt yksin ja tämä esikoinen vielä vatsassa.
Olen aina halunnut paljon lapsia, ja minusta olis ihana antaa lapsilleni se sisaruksen mahdollisuus! Kaikki eivät tietenkään sitten tule toimeen keskenään, valitettavasti, mutta ainakin heille sitten olis annettu se mahdollisuus. Mutta katsoo nyt, miten tää elämä yhden kanssa sujuu.. Mulla vaan kun ei ole tota aikaa niin olen antanut itseni ajatella asiaa jo nyt.
Jadekivi: Eikös toi pesänrakennusinto yleensä enteile, että synnytys lähenee?
Oma napa: Keltarauhashormonilääkitys jatkuu ja nyt kaksi kertaa päivässä taas. Viikon sairasloma töistä teki itseasiassa tosi hyvää. Mulle tulee edelleen aika ajoin sitä, että alavatsa menee tosi piukeeksi, ja sitä jännitystä kestää sitten monta tuntia kerrallaan, joten oli hyvä pystyä huilimaan aina kun se iski. Muuten käytin viikon hyödyksi aloittamalla pakkauksen, käymällä läpi ja heittämällä pois/kiertoon/kirpparille monia turhia juttuja, sekä myymällä huonekalujani. Olen vuosia haaveillut, että kotonani olis tummia huonekaluja, joten nyt nuo Ikean väliaikaiset saavat lähteä! Onneksi täällä toimii hyvin aktiivinen suomalaisyhteisö, joten osan olen jo saanut myytyä ja uskoisin että suurin osaa löytää uudet kodit.
Eilen POKSAhti meille taas uusi viikko. Ihanan paljon tyttö potkii nyt!
Muuttoon on aikaa 3,5 viikkoa ja laskettuun aikaan 13 viikkoa. Ensi viikolla on normi-kerrankuukaudessa- gyne & ultra, jos NYT saisin niitä 3D kuvia vihdoin itsellekin??
Hyvää tätä viikkoa
t. Gabriela ja bebeliini 26+1