Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Noh... Täällä toivutaan vaihtelevasti. Pikkunen on sairaalassa, tähän asti ainaki ollu ok, paino ei kauheen nopeasti nouse. Toisaalta tytöllä on hyvä aineenvaihdunta, melkein joka vaipassa on kakat :) pikkuhiljaa mennään siis, pvä kerrallaan. Tällä hetkellä pikkuisen asiat näyttää ihan ok:lta.

Itsellä on mieli hieman parempi, ahdistuneisuutta on kyllä hetkittäin todella paljon. Psyk. Hoitsu ei kuitenkaan ollu huolissaan, meinasi vaan että mulla on rankka tilanne ja kokemus, niin oireilu johtuisi siitä.
Itse olen sitä mieltä, että mulle ön jääny trauma sairaalassaolosta ja huonosta hoidosta jota koin synnytyksen jälkeen. Aion välittää ja antaa palautetta, olen järkyttynyt lapsivuodeosaston hoitajien ajan riittämättömyydestä, liukuhihnameiningistä ja yks episodi painaa mieltä josta en nyt suuremmin älä kertomaan koska mut voitais tunnistaa siitä..
Kun ajattelenkin sairaala meininkiä, mielen valtaa ahdistus ja paniikinomainen tunne alkaa hiipiä läsnä. Mua on jopa nää palstailut alkanu ahdistaa, tuntuu vaikealta kirjoittaa tänne ja lukea juttuja. :( sairaalassaolon fb päivitykset, omat potilaskertomukset, ylipäätään kaikki mikä liittyy raskauteen, hoitoihin ja terveyteen. Menee varmasti hetki että pystyn käsittelemään kaiken tämän.

Olen aina toivonut 2 lasta, mutta kaiken tämän jälkeen, olen tyytyväinen jos tyttöni saan pitää. En enää ikinä halua kokea tätä kaikkea, tään on ollu nii raskasta koko tää prosessi, fyysisesti, mun kroppa ei ole ikinä ollut näin runneltu ja kipeä, mutta ennen kaikkea henkisesti tää on ollu ihan kamalaa. Jos tästä täysjärkisenä ja terveenä selviän, ja typykän saan pitää, niin se on kovin juttu.

Kaikilla ei vaan mene tällaiset asiat kuin strömsössä. Pikkuhiljaa siis, päivä kerrallaan, koitan uskoa että tästä selvitään.

Paljon onnea kaikille jakaantuneille, ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
TanZZZKU ja pikkutypy
 
gabriela sulla tuleekin olemaan iso muutos toi Suomeen muutto, kun olet asunut jo noin kauan pois. mä kuitenkin muutan "vain" väliaikaisesti noin 3 kuukaudeks suomeen.
itekin asuin joskus 3 vuotta Briteissä ja tuntui että se Suomeen muutto oli enempi shokki kun sinne Britteihin muutto.
mutta varmasti parempi sulle ja tytölle niin on sukulaisia lähellä!

jeanna +sekundamamma onnea tyttövauvojen johdosta! :heart:

lila onnea pojasta! :heart:

tanZZZku kiva kuulla susta ja varsinkin kun pikkusella on kaikki ok.
toivottavasti saat itsesi pian henkisesti myös parempaaan kuntoon. kuulostaa kyllä tosi ahdistavalta toi sun olotila.
pääsetkö vielä juttelemaan jollekin psykologille tai terapeutiille?
toivottavasti, sillä olen itse kokenut sen että kun on liikaa negatiivisia juttuja tullut niin juttelu vieraan ammatti ihmisen kanssa on auttanut. ja siis useampi kerta niin että itse tunnet että nyt on olo parempi ja jaksaa taas.
mulla itellä oli km jälkeen muistaakseni jopa 10 terapia käyntiä ja viimeisellä kerralla terapeutti sanoi että huomaa minussa selvän muutoksen. ja meidän molempien mielestä ne käynnit riitti niin lopetettiin sit siihen.
voimia sulle tosi paljon ja tsemppiä!
:hug: oot paljon mielessä!
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala



9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk poikalupaus

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.

Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g



Neuvolat & ultrat


miles - neuvola 24.5.
Vienda - neuvola 28.5.
Sannuliinu - neuvola 29.5
Nuppuska - neuvola 31.5
miles - neuvolalääkäri 30.5. (suomessa)
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.
Vienda - neuvolalääkäri 11.6
Nuppuska - neuvola 14.6



Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Viimeksi muokattu:
on tää nyt jännää kun on joka viikko jollain LA tonne elokuulle asti. et pikkusia rupee tuleen :heart: IHANAA!!!

itelläkin toi LA vaan lähenee, enää noin 6 viikkoa, HUI!
huomaa että rupee enempi ja enempi ajatteleen synnytystä.
pelottaa se kipu siinä, niinkun montaa muutakin. ja vaikka mulle eka lapsi niin kokemani km:ssa oli tosi kivuliaat supparit, joten jonkin verran tiedän mitä tuleman pitää...

kivunlievityksestä
mä haluaisin kanssa kokeilla niin pitkään ilman kun mahdollista, mutta sitten kyllä olen avoin kaikelle mitä vaan saa, olen sen verran kipuherkkä.
jos siellä synnärillä on niin haluaisin avautumisvaiheessa kokeilla jumppapalloa ja myös ammetta, kun olen lukenut että se vesi rentouttaa ja auttaa kivussa.

ON
tällä hetkellä jännään seuraavaa neuvolaa joka on pe, että onko kaikki kunnossa, kun silloin saan sit sen lentoluvan toivottavasti. olis kyllä järkytys jos en sais lentää kun en missään nimessä halua tässä maassa synnyttää.
ei sillä ettenkö luottas näihin lääkäreihin, mutta haluisin nyt kuitenkin tän ekan synnytyksen tehdä ihan omalla äidinkielellä ja kyllä mulla kuiteski on enempi luottoo suomen sairaaloihin ja systeemeihin.

mulla on hyvä vointi ollu, vähän "liiankin" hyvä niin sitä miettii että tapahtuuko tässä lopussa sit käännös huonompaan. mä olen pystyny suht hyvin nukkuun, herään 1-2 kertaa vessaan yöllä. mikään paikka ei ole kipeä, energiaa riittää ja pystyn vielä melko normisti urheileen ( koirien lenkitystä lähinnä). eikä ole mitään raskausmyrkytykseen viittaavia oireita.
ajattelin ite että tahti olis jo hidastunu näillä viikoilla, muttei ainakaan vielä... katotaan nyt sit kun tässä hehkutan niin kohta olen sit varmaan tosi kipeenä.
mut on kyllä auttanu paljon mun miestä että olen pystyny koirat ja kodin vielä huolehtiin kun se on niin paljon töissä.

glogoosi
ainut asia mikä on tavallaan vähän huonosti on mun pissanäytteessä oleva glugoosi.
eli kolme viikkoo sit mitattiin ja arvo oli 3, sit vein uusinta näytteen ja se arvo oli 1. siis pienihän toi arvo on mut kuulemma pitäs olla nolla.
no, nyt to aamuna taas uusi näyte ja olen nyt ma+ti+ke syömättä makeeta ja yritän juoda paljon vettä niin jospa sitä ei olis. en tiiä mitä muutakaan tässä vois tehdä.
onko muilla ollu tota glugoosia?? mitä olette sit tehny ettei sitä olis pissassa?

siivous
täällä on kanssa kauhee siivousvimma menossa, pitää saada kaikki kaapit ja komerot järjestykseen. on ollu kyllä urakka kun asutaan isossa kaksi kerroksisessa talossa. no, kohta se on tehty autotallia ja ulkovarastoa myöten, enää muutama huone sisältä järjestämättä.

hankintoja olen aika paljon tehny, loput sit ostelen suomesta ja pyydän vaikka lahjaks jos en ehdi hankkia, en nyt jaksa siitä niin stressata, kun tuntuu et aika loppuu muutenkin kesken.

tsempitykset kaikille! en kauheen aktiivisena jaksa kirjoitella, mutta muiden kuulumisia käyn aina nopeasti lukaisemassa kun tää tilannekin on niin jännä kun monella LA edessä!

miles + sitkeä sisu 33+5
 
Viimeksi muokattu:
vitutus päivitys:kieh:!

Tänään synnytystapa arviossa käyty..kintaalla viitattiin kivuille..vauvan paino 3200g ja sisätutkimusta tehdessä jouduin pyytää keskeyttää kun tuli itku, koski niin paljon:'(..kuulema normaalin olonen lantio käskopelolla. paikat pehmeet, mut kohdunsuun tilannetta ei pystyny kahtoo kun mua sattu niin paljon..siis ihan älyttömästi..ois tehny miel huutaa siinä kesken toimenpitteen mut itkin sit vaan.
Kävin magneettikuvissa tänään ja lääkäri soittaa huomenna tai ylihuomenna tulokset. Mutta kuten pelkäsinkin, ovat sitä mieltä että alakautta synnytetään ja annetaan mennä yliaikaseksi. Ei kuulema käydä käynnistelee vaikka oon tosi kipee..myös vanha sektio arpi ois este käynnistykselle.. mulla on niin paska fiilis ja ootan kauhulla synnytystä. Poika edelleen avotarjonnassa..kuten esikkokin oli eikä mahtunu tullee..mut jos magneettikuvat sanoo et mahtuu ni kaippa se mahtuu..tätä helvetin tuskaa ja kipuja viellä 4vk enneku rv42+0 ois täynnä..mä hajoon tänne|O koko päivä menny piloille,..mä en taho synnyttää, mua on ruennu pelottaa se iha hirveesti..siltikkään eivät noteeraaneet sitä tuolla polilla. tekis miel vaan itkee ja raivota, mut mitä se hyödyttää..niin ja kuulemma selkärankareuma ei vaikuttas siihen joustaako lantion luut vai ei..ja mulla tulehdus ja jäykistyinen just tuolla si- nivelissä jotka lantion alueella.

surullinen tyty ja poika rv 38+3
 
Viimeksi muokattu:
TanZZZku Edelleen voimia sinne:hug: Sulla on kyllä sellainen taival takana että mun mielestä ei ole mikään ihme jos henkinen jaksamus ihan lopussa. Hattua sulle nostan että olet jaksanut. Onneksi pieni vahvistuu ja kasvaa:heart:

Tyty86 Kuulostaa tuskalliselta sun tilanne:( Tosi perssiistä jos käynnistystä ei voida tehdä. Jaksamista sinnekin !

Onnittelut sekundamamma, Jeanna ja Lila13:flower:

Täällä oli tänään ultra neuvolalääkärin toimesta. Kaikki vaikutti olevan mallillaan. Sukupuoltaan pieni ei halua millään paljastaa edelleenkään... Jalat tiukasti ristissä hän siellä oli. Täysi mahdottomuus nähdä kumpi tulossa. Olisi mukava tietää etukäteen jo mut saapa nähdä pysyykö arvoituksena syntymään asti...

Äippäpakkauksen sain hakea tänään, ai että olen sitä odottanut ! Kyllä oli mukava päästä hiplaamaan niitä pieniä vaatteita ja heti aloin pestä niitä valmiiksi innoissani:whistle:

Liikkeet on alkanut tuntua vähän selkeämmiltä potkuilta. Välillä menee kyllä liki pari päivää että ei ole juurikaan tuntunut ja sitten taas hurja potku maraton päivä...

Mörkötys ja Mörökölli 26+1 :heart:
 
Omaa napaa..

Huh, täällä alkaa olla jännät paikat.. Kai se synnytys on jo aika lähellä?! Eilen iltapäivällä alkoi vessassa juokseminen ja totaalityhjennys tuli 5 kertaa. En usko että on mikään vatsapöpö kun mulla ei ole vatsanväänteitä eikä muutakaan tautiin viittaavaa. Yöllä olen hetäillyt menkkakipuihin mutta mitään muuta ei ole tapahtunut. Pieni ahdistus iski illalla, että nytkö tää oikeasti alkaa. Muistui elävästi mieleen ne oikeasti kipeät supistukset. No, heräsin uuteen seesteiseen aamuun. Maanantaina olisi LA.

Onko muilla kokemusta vastaavasta? tytyllä taisi maha olla jokin aika sitten sekaisin?
 
Moi,
minulla todettiin tänään kohdunulkoinen raskaus, eli poistun tästä keskustelusta. Onnea kaikille muille loppuodotukseen! Toivottavasti joku päivä pääsen taas liittymään vastaavaan ketjuun ja saan pysyä ketjussa sen about 9 kk. Tällä kertaa kävi näin.
 
Hei naiset! Ompa täällä tapahtunut paljon!

Ensinnäkin valtavat pahoittelut Millianille :( Voimia jatkoon. Nyt on kuitenkin näytetty, että voit tulla raskaaksi... Toivon sydämestäni, että pääsisit pian tänne takaisin uudelleen raskautuneena.


Sitten suuret onnittelut uusille äideille, Sekundamammalle ja Lilalle!! :flower: :flower:

Mörkötys: mitä neuvolalääkäri sanoi sulle noista kiristelyistä vatsalla? Kiinnostaa kovasti, kun mennään niin samoilla päivillä, te päivän meitä edellä! Musta muuten tuntuu, että teilläkin kun tuntuu olevan niin häveliäs vauva, ettei näytä paikkojaan, niin kyllä se on sitten tyttö.. ;)

Sebu: Hyvältä kuulostaa!!! Ai että, sinäkö se pyöräytät meidän poppoosta seuraavaksi? Niin jännää!! :)

Sannuliinu: Hätäkasteen mainitsemisesta tuli jälleen kerran mieleen, miten delikaatteja nää jutut on. Tärkeätähän se toki on selvittää mitä mieltä olette, mutta NIIN paljon vaikuttaa se, miten ko.ihminen asian ottaa puheeksi!! Miksei ne muista, että me ollaan raskaana tässä, hormoneimemme ja meitä pitäs siksi kohdella AINA kuin silkkihansikkain??
Täällä muuten on pakko (ei valinnan varaa) täyttää sairaalaan mennessä lapsen nimitiedot. Lapsen synnyttyä häntä alkavat sitten heti kutsua sillä nimellä. Käsittääkseni nimi ei kuitenkaan mene automaattisesti rekisteröintiin vaan siinä olis vara vielä vaihtaa nimi, jos ei lapsi näytäkään siltä suunnitellulta nimeltä.

Nuppuska ja muutkin: Kertokaas tyhmälle, miksi tota hemoglobiinia seuraataan? Täällä kukaan ei ole sanallakaan maininnut koko asiaa... Multa kyllä otetaan verikoe kerran kuukaudessa gyne-käynnin yhteydessä, jossa tsekataan toxoplasma ja cytomegalovirus. Ja verenpaine mitataan myös joka gynekäynnillä. Mutta se hemoglobiini :confused:

Vienda: Miten sulla menee? Onko kutina lakannut tai heikennyt? Kauheen pelottavalta kuulosti kyllä kuulla moisesta! Mä en tietysti taas tiennytkään hepatoosista aiemmin.. Mutta aloin heti empaattisesti kutista minäkin täällä.. Tsemppiä!!

TanZZZkun vointia minäkin olen paljon miettinyt. Ihanaa, että tyttö kasvaa, pikkuhiljaa hyvä tulee. Ja samaa voisi sanoa sullekin. Toivon sydämestäni, että saisit jonkun ammattilaisen, terapeutin jonka kanssa voisit jutella. Uskon kyllä, että sun olo on ihan kamala nyt, mutta myös, että se helpottuu, kun pääset puhumaan mieltä vaivaavista asioista. Tsemppiä ja iso voimahali! :hug:

Miles: No joo, kyllä tulee niin isoja muutoksia mun elämään nyt kertaheitolla, että heikompaa huimaisi.. Olen tulossa yksin äidiksi, ja sitä ennen jo muuttamassa tosiaan vuosivuosikausien jälkeen takaisin Suomeen.. ja SE kyllä stressaa ja pelottaakin, että miten sinne sopeutuu enää.. (paljon enemmän kuin äidiksi tulo).. Onneksi mun yksi ihanimpia ystäviä juuri tammikuussa muutti myös ulkomailta Suomeen ja hän valaa muhun uskoa, että hyvin kaikki menee. Ja onhan tää tyttäreni takia paras ratkaisu ja paikka meidän hänen elämänsä alkutaipale ainakin asua, ja että hän saa heti päästä koko mun puolen rakastavan suvun paapottavaksi kun sitä isää ei meidän perheessä ole. Vielä, ehkä sellainen löytyy vielä, toivotaan :)
Minä jännitän täällä sun kanssa, saatko sen lentoluvan, mutta kyllä varmaan :) Millon sulla olis se lento suunniteltuna?

Tyty: Must on IHAN HIRVEETÄ millasta kohtelua olet joutunut kärsimään synnytystapa-arviossa!! Just ton takia mua pelottaa synnyttää Suomessa, ja haluaisin niin paljon mieluummin synnyttää täällä, jossa äitiä kuunnellaan ja hänen hyvinvointinsa, henkinen ja fyysinen on heti lapsen terveyden jälkeen tärkeintä!
Must on aivan järkyttävää, että olet jo joutunut kokemaan hirveästi kipuja ja nyt sitten joudut siellä itkemään eikä silti olo helpotu, he eivät osaa/halua auttaa sua sun pahassa olossa!! Olen aivan raivoissani puolestasi! Ihan VALTAVA EMPATIAHALI täältä!!!

Tammityttö kivalta kuulosta tuo, että toisen lapsen odotuksen kanssa sitä stressaa vähemmän ja osaa ottaa rennommin. Minä nimittäin haaveilen täyttä häkää vielä toisestakin lapsesta.. vaikka olenkin nyt yksin ja tämä esikoinen vielä vatsassa.

Olen aina halunnut paljon lapsia, ja minusta olis ihana antaa lapsilleni se sisaruksen mahdollisuus! Kaikki eivät tietenkään sitten tule toimeen keskenään, valitettavasti, mutta ainakin heille sitten olis annettu se mahdollisuus. Mutta katsoo nyt, miten tää elämä yhden kanssa sujuu.. Mulla vaan kun ei ole tota aikaa niin olen antanut itseni ajatella asiaa jo nyt.

Jadekivi: Eikös toi pesänrakennusinto yleensä enteile, että synnytys lähenee? :)


Oma napa: Keltarauhashormonilääkitys jatkuu ja nyt kaksi kertaa päivässä taas. Viikon sairasloma töistä teki itseasiassa tosi hyvää. Mulle tulee edelleen aika ajoin sitä, että alavatsa menee tosi piukeeksi, ja sitä jännitystä kestää sitten monta tuntia kerrallaan, joten oli hyvä pystyä huilimaan aina kun se iski. Muuten käytin viikon hyödyksi aloittamalla pakkauksen, käymällä läpi ja heittämällä pois/kiertoon/kirpparille monia turhia juttuja, sekä myymällä huonekalujani. Olen vuosia haaveillut, että kotonani olis tummia huonekaluja, joten nyt nuo Ikean väliaikaiset saavat lähteä! Onneksi täällä toimii hyvin aktiivinen suomalaisyhteisö, joten osan olen jo saanut myytyä ja uskoisin että suurin osaa löytää uudet kodit.

Eilen POKSAhti meille taas uusi viikko. Ihanan paljon tyttö potkii nyt! :) Muuttoon on aikaa 3,5 viikkoa ja laskettuun aikaan 13 viikkoa. Ensi viikolla on normi-kerrankuukaudessa- gyne & ultra, jos NYT saisin niitä 3D kuvia vihdoin itsellekin??

Hyvää tätä viikkoa
t. Gabriela ja bebeliini 26+1 :)
 
Viimeksi muokattu:
-Gabriela-: Kiitos kysymästä! Ei olo ole oikein muuttunut... :( Edelleen kutisee vähän ja kuumottaa jalkapohjia, tekis lähinnä mieli ommella töppöset gylmägeelipusseista ja pitää vaan niitä jaloissa! : / En sitten oikein tiedä, onko se huono juttu, kun ei olo nyt huonommaksikaan erityisesti ole mennyt. Ajattelin jutella tästä viikon päästä neuvolassa ja sinnitellä nyt vaan sinne asti.

Sappihappoja laskevan lääkkeen lisäksi sain allergialääkkeen, joka on voimakkaasti rauhoittava ja sen kanssa saan nukuttua mutta sivuoireena tulee se, että olen koko seuraavan päivänkin ihan uninen ja aivot jumissa. |O Nyt ajattelin kokeilla ottaa vain puolikkaan ja jo alkuillasta, koska vaikutus ei kuitenkaan ala heti. Ilman tuota lääkettä nukun 2-3h ja sen jälkeen herään pyörimään levottomana.

Aika inhottava vaiva mutta eipä sille paljon ole tehtävissä, kun odotella, että viikot kuluu. Vauva onneksi liikkuu hyvin koko ajan, joten tiedän sen olevan ok. :heart: Täytyisi keksiä itsellekin puuhasteltavaa ja muuta ajateltavaa. Toivon todella, että tämä syntyy vähän ajoissa tai sitten käynnistellään, kun alkaa olla täysiaikainen. En ehkä kestäisi stressiä kohtukuolemasta lasketun ajan lähestyessä.

Millianille suuret pahoittelut! :ashamed: :hug:

tyty86: Oletpa saanut törkeää kohtelua! :O Alkoi itseäkin raivostuttaa tuollainen pompottelu! Jonkinlaista empatiaa nyt sentään olettaisi löytyvän... Tsemppiä kovasti ja voimia, toivotaan nyt, että pieni lähtisi syntymään ihan itsekseen mahdollisimman pian!

Vienda 31+5
 
Gabriela Lääkäri ei ollut huolissaan ainakaan näistä mun supisteluista (?), sanoi et kun kohdunkaula/suu ok niin ei hätiä mitiä... Mulla on aika vaihtelevasti niitä nyt ollu, välillä mullakin vatsa pinkeenä pitkin iltaa ja toisena päivänä ei mitään... Kaipa nämä kuuluvat asiaan meijän kohdalla. Mut hei herkästi lisää saikkua jos siltä tuntuu!
 
  • Tykkää
Reactions: -Gabriela-
Nyt vähän helpottaa..sain kuin sainkin 31.5 käynnistysajan jolloin tasan rv40+0=) huoh..JOS paikat on tarpeeks kypsät siihen..juttelin eilen lääkärin kanssa vielä puhelimessa ja sanoin etten enää vaan jaksa..magneettikuvat kun oliva normaalit ja ei estettä alatie synnytykseen..joten nyt odotan tuota ensviikon perjantaita et mikä on kohtalo..jännittää se käynnistyskin ihan sikana, mutta en mä jaksa tätä oloa enää kun koskee..
 
merian mä olenki tutustunu tuohon sivuun..ja kotona onki jumppa pallo..en vaan enää jaksa siinäkään istua kun tää poika ei vaan liiku täältä mahasta mihkään..jököttää samassa asennossa :ashamed: huoh..turhauttaa sikanaa..mä koitan lepäillä ja rentoutua nyt ennen laskettua aikaa..jospa sit pääsis tositoimiin ja ois energiaa synnytyksessä=)
tyty ja poika rv 38+5
 
tyty86 Hienoa et sait tuon käynnistysajan! Jotain helpotusta edes:)

Mä heräilin viime yönä taas puolen tunnin välein kun sormet oli aivan puutuneet ja viiltävää kipua kyynärtaipeeseen asti. Eilen hieman enemmän näpertelin kotosalla, siitä heti oireilee. Selvä siis että töihin ei asiaa enää ole... Viimeksi kun viikon pätkän olin töissä kokeilemassa niin viikonloppuna olin yöt aivan tuskissani. Huomenna mulla onkin kontrolli työterveyteen ja uskon et kirjoittavat lomiin asti saikkua. Olisi enää kuukauden päivät kesälomiin jonka perään alkaakin heti äitiysloma 22.7..

Miehellä on jo omat leikit vauvan kanssa, hän tökkii vatsaa ja vauva potkii vimmatusti takaisin:heart:

Valvonut|O Mörkötys ja potkiva Mörökölli 26+3
 
mörkötys aika moni tosiaan sanoo että jos vauva ei meinaa näyttää sukupuoltaan on aika usein tyttö, pojat "näyttelevät" haarovälinsä herkemmin... tiedä sitten miten paikkansa pitävä on.
toivottasti saat saikkua niin saat levätä!

sebu ompa sulla LA jo lähellä, jännää!! tsempit viime päiviin!
.
millian ompa surullisia uutisia :'( pahoittelut ja voimia tosi paljon! :hug:

gabriela hemoglobiinista sen verran, että raskaana olevan veri laimenee aina ja tästä syystä aika monella tulee lisäraudan tarve. suomessa ja myös täällä maassa missä asun nyt, tarkkailevat sitä arvoa, koska jos hemoglobiini laskee liian alas niin vaikuttaa äidin vointiin tulee mm väsymystä jne. olen myös ymmärtänyt että varsinkin synnytyksen yhteydessä kun äiti menettää paljon verta on tärkeää että hemppa -arvo on kohdillaan muuten äidin olo voi olla tosi heikko.
joku voi korjata jos kirjotin väärää infoo.
esim mulla alkuun hemppa oli ok, sit laski alle 110 joka on rajana raskaana olevalla. silloin söin rautatabletteja. sit hemoglobiini taas nousi ja nyt en ole joutunut syömään lisärautaa. viimeksi sitä ei mitattu, mutta nyt pyydän vaikka itse että mittaavat jos eivät muuten mittaisi.
kysypä ens kerralla kun sulla on tarkastus, että ovatko katsoneet sulta sitä arvoa.
mulla on suomalainen neuvolakortti ja sitä täytetään myös täällä ulkomailla ja siinä on erikseen kohta tälle arvolle.

suunnittelen lentoa 29.5. eli ensi viikon ke. neuvola on nyt pe ja sen jälkeen heti varaan lennon jos saan siihen luvan.

tyty tosi hyvä juttu että ymmärsivät antaa sulle käynnistysajan. toi sun olotila kuulostaa niin kauheelta. ei ole sit enää pitkä aika odoteltavana...

meriann mä olen kans lukenut tota sivustoa, mun mielestä siellä on paljon hyvää asiaa. nyt laitoin sen oikein suosikkeihin että muistaisin myös lähempänä LA:aa sitä lukea

täällä poksuu tänään rv 34+0 :heart:

miles + sitkeä sisu
 
Suuren suuret pahoittelut Millianille. Itsekkin olen kokenut kohdunulkoisen, joten voin hyvin samaistua sinun tunteisiisi. On se vain niin väärin, kun vihdoin saa sen kauan kaivatun plussan testiin, joka sitten osoittautuu kohdunulkoiseksi. Itsellä ehti niin pitkälle, että aloin vuotamaan verta vatsaonteloon, joten kiire tuli leikkaukseen. Toivottavasti saatte pian kuitenkin uuden plussan testiin, joka tällä kertaa olisi vielä ihan oikeassa paikassa.

Itsekkin täällä odottelen Pikkuperhon kuulumisia.

Hienoa Tyty, että sait kuin saitkin käynnistys ajan ensi viikolle.

Jokos Sebu on lähtökuopissa?

Vienda, hyvä että sait lääkkeet, ja toivottavsti ne nyt alkaisivat vihdoinkin vaikuttamaan.

Gabriela, tuo oikean nimenantaminen näyttää olevan keskieuroopassa ihan normaalia. Itsekkin olen asunut aikoinaan seitsemän vuotta saksassa, ja muistan kuinka hassulta tuntui, kun siskoni odotti siellä esikoistaan, jota kutsuttiin itseasiassa jo oikealla nimellä jo ennen syntymää ja tosiaan ilmoitti kaikille tutuille ja sukulaisillekkin syntymän jälkeen, että meille syntyi esim. Patric, pituutta ja painoa se ja se:). No maassa maan tavalla.

Mörkötys, mulla taas kaikilla kavereilla, joiden pikkuset eivät ole suostuneet näyttämään sukupuoltaan ultrassa on osoittautuneet pojiksi, joten tiedä häntä uskomuksista. Toisaalta olen kuullut myös, että ivf alkuiset olisi useammin tyttöjä, kun taas esim. clomifen alkuiset poikia. uskoo ken haluaa, en tiedä onko mitään virallisia tutukimuksia edes tehty:)

Niin ja olipas kiva lukea pitkästä aikaa TanZZZkun ja tytön kuulumisia.

Omassa navassa ei mitään uutta. Ensi viikon neuvolaa ja sitä seuraavan viikon ultraa odotellessa. Vauva liikkuu välillä tosi vähän ja sitten on päiviä milloin jumppaa taukoamatta. Kuitenkin edelleenkin yöt saan nukkua. Käyn kerran vessassa joskus aamuyöstä, mutta vauvelin liikkeisiin en kyllä heräile. Ilmeisesti tämän hetkinen poikkitila asento vaimentaa liikkeet lähinnä muljumiseksi ja möyrinnäksi.

Onko muuten muilla ollut sellaista vaivaa, kun seisoo pitkään taikka kävelee, niin koko vatsa menee kovaksi ja varsinki ylävatsaa alkaa inhottavasti kiristämään. Ei vaan tunnu mitenkään harjoitussupistuksilta, kun kiristys ja kipu kestää ja kestää. Helpottaa vasta kun pääsen istumaan. Vai onko mun ylävatsalihakset jotenki kireenä, ja se aiheuttaa tuon ahdistavan kivun. Pitää välillä tehdä vasta liike etukenoon, jos olen pitemmän ajan jalkojen päällä tai esim. kaupoissa shoppailemassa.

Sannuliinu ja tytteli rv 31+0 POKS:)
 
Viimeksi muokattu:
Sannuliinu, mulla ei kiristä ylävatsaa, mutta ihan samankuuloista, just tollasta inhottavaa pitkäkestoista jännitystä ja kipuilua mulla on enenevässä määrin alavatsalla ollut- eilenkin jouduin olemaan poissa töistä kun heti jos yritin vaikka hetken kävellä niin se iski ja kesti puolesta tunnista kahteen.. Soitin lääkärille (täällä ei ole neuvolaa), ja hän lohdutti sen olevan täysin normaalia - periaatteessa kaikki kivut ja kolotukset ovat, jos ei tule verta tai ole aivan sietämätöntä kipua tai selkeitä kivuliaita suppareita jotka tulee, kestää 5min ja lähtee pois. Sun kroppa siellä mullistuu, vatsa kasvaa, kohtu kasvaa, vauva kasvaa. Hän sanoi: "Madame, teidän täytyy alkaa ajatella asuvanne kimppakämpässä vauvanne kanssa jo NYT" Jotenki Suloisesti sanottu! :)
Sanoisin, että mikä vaan asento tai vasta-asento mikä auttaa kivun lievityksenä on hyvä. Kyllähän etukenoa kehuttiin tuossa Merianin "vauva oikeaan asentoon" jutussakin.


Mä haluaisin myös pystyä antaa nimen heti viimestään kun vauva on maailmassa.. mutta kun on NIIN paljon kauniita nimiä, että ei tämä helppoa ole, valita sitä kauneinta! Että voi olla että menee pitkäänkin syntymän jälkeen ennenkuin osaan päättää (eli just se suomalainen tapa jota en haluaisi tehdä)...

Mörkötys ihan vähän kateellisena (mutta en pahalla kateellisena) luen, että teidän vauvalla ja isällään on jo omat leikit. Ihanaa heille! Meillä vain äiti (voi) yrittää vähä tökkiä takaisin kun tyttö potkii.. Kumpa hänelle löytyis hyvä isä sitten jossain vaiheessa!! bd

Miles: Kiitos hemoglobiini-tiedosta. Pyydänkin mittauttamaan sen ensi kerralla, vaikka vielä ei sanottavammin väsytäkään. Mullaki oli suomalainen neuvolakortti, mutta onnistuin hävittämään sen?! Noloa! :ashamed: Täytyy pyytää uusi kun olen muuttanut Suomeen. Pidän peukkuja että saat mieleisesi lennot!

Mun pitäs muuten tosiaan myös alkaa miettiä niitä lentoja: ei mun lento mitään, mutta että saan 3 kissaa samalle lennolle sitä ei voikaan netin kautta varata. Ruumaanhan ne raasukat joutuu, kun ei lennolla saa olla kuin kaksi eläintä kabiinissa. Mutta on se lentäen parempi matkustaa kuin 2,5 vrk autolla, hulluksi tultas siinä kaikki.

Pikkuperhon uutisia odotellessa..

lievästä muuttostressistä edelleen kärsivä Gabriela & moniniminen vauveli 26+3
 
Sannuliinu pari päivää ollut tosi seesteistä ja tuntunut siltä että synnytys on kilometrien päässä. Tänään on taas ollut menkkakipuja, tiukempia supisteluja, vatsa toiminut tiheästi ja koko ajan jotain tuntemusta alavatsassa. Jotenkin ajatukset nyt vaan tulevassa. Saa nähdä milloin lähtö sitten tulee. :)

Anteeksi etten nyt pysty keskittymään muuhun mitä täällä on kirjoiteltu, jotenkin tässä vaan tuijottaa omaa napaansa..
 
Tänne tulee nii paljo tekstiä et anteeks etukäteen, kun en osaa kaikkea kommentoida :(

MILLIANILLE isot pahoittelut ja voimia jatkoon!

GABRIELA, älä välitä :) mulla on mies mutta ei se mitään mahan tökkimisiä harrasta. Hyvä jos kerran viikossa hipaisee ohimennessä ;)

SANNULIINU, täällä samat kuviot. Joskus menee päivä että tyyppi liikkuu "vähän" tai sitten en vaan ehdi keskittyä. Ja jonain päivänä myllää voimakkaammin. Asennosta en tiedä, viimeks sanovat et oli raivotarjonnassa mutta musta tuntuu et se kääntyilee vielä koska liikkeet tuntuu vähän missä sattuu. Välillä tuntuu et koko ajan tuntuu yksittäisiä liikkeitä mutta ei mitään tuntien maratooneja. Öitä ei häiritse mitenkään. Tosin samaan aikaan odottava kaveri sanoi samaa, et yöt on rauhallisia. Jospa se olis vaan hyvä asia ;)

Ja samoja KIRISTYKSIÄ täälläki. Välillä tyyppi ilmeisesti pinnistää itseään tai jotain ja sillon varsinki maha kovottuu ihan kunnolla pidemmäks aikaa. Esikoisesta oli samaa.
 
  • Tykkää
Reactions: -Gabriela-

Yhteistyössä