Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

^on se tosiaan ihmeellistä, että irtisanotaan ja syy on äitiysloman alkaminen. Olen sanonut ja kysynyt ihan suoraan, että eihän tämä näin voi mennä. Yrittänyt sovitella ja vääntää rautalangasta.. mutta jos ei esimieheni tunne lakia, tai siitä välitä, niin itse en meinaa asiaa jättää sikseen. Ikävää että perästä kuuluu, mutta joku raja tässäkin. Sitä paitsi musta tuntuu että "kunnon kansalaisena" tällaisiin on reagoitava.

Huh, täällä alkaa olo olla aika tukala.. selkää särkee, turvottaa, supistelee, happi loppuu, lonkat puutuu jne.

Onko muilla jotka olette loppusuoralla ollut kivuliaita supistuksia?? Mulla tulee ihan kunnon menkkakipumaisia suppareita ja silloin on ihan pakko keskittyä vaan hengittämään. Näitä ei tule kuun muutama päivässä, mutta en muista että aikaisemmin tällaista olisi ollut näillä viikioilla. Jännä nähdä mikä on tilanne kun mulla viimeinen lääkärikäynti viikon päästä. Paikat kun olivat pehmenneet jo viikolla 24.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sebu 34+5
 
sebu mua on sipistellu kipeesti jo kuukauden päivät..ja tuloksettomasti..toisinaan pitää hengittää rauhassa kun puristaa niin kovin et nivusissa saakka tuntuu..toisinaan vaan ilkeetä kovettumista vatsalla.

Mulla on maha vajonnu yön aikana:O siis laskeutunu..eilen vielä näin napani mutta nyt se on yön aikana kadonnut jonnekkin alas:D vauva on siis laskeutunut..:whistle: tosin esikosta tällä ei ollu merkitystä synnytykseen..synty vasta rv41+3..joillakin laskeutuminen enteilee tulevaa synnytystä mutta mulla ei varmaan mitään merkitystä..jospa se rupeis nyt enemmän painamaan paikkoja..

tyty ja poika rv34+2
 
Mulla on myös supistellut, suunnilleen päivittäin jostain 32-33 viikolta asti. Joskus on sen verran kipeitä, että pitää keskittyä hetki ja jos tulee yöllä niin herään. Useimmat ovat kuitenkin melko kivuttomia. Esikoisesta tuli ekat supistukset vasta pari päivää ennen synnytystä.

Tänään tuli muuten taas oksennus. Ei näytä tulevan täyttä viikkoa tässä raskaudessa ilman yrjöä :stick:

Muutenkin taas aika kypsä olo tähän raskauteen. Niin odotettu ja toivottu kuin se plussa olikin, niin toivon vain että tää olisi onnellisesti ohi! Vauva, ulos sieltä ja sassiin!

Jeanna, noin 36
 
Arvatkaas missä mä oon??? Naikkarilla käytöllä sisällä. Lapsivettä menny reilusti ja menee edelleen. Yrittävät estää et vauva ei vielä syntyisi. Oon saanu kortisonia ja yhen napin sitä suppareita estävää, lisää pitää varmaan pyytää. Ilmoittelen kun tiedän enemmän.
Pikkunen on ainaki tähän asti voinu hyvin, painoarvio 1600g.
Pitäkää peukut ja varpaat ja kaikki pystyssä ja toivokaa parasta meille!

TanZZZKU ja toivotypykkä, 29+5
 
^ ei ole todellista!!! Yhtäkkiäkö se alkoi? Millaisen "ennusteen" ovat antaneet, kuinka todennäköistä on että synnytyksen saisi vielä pysäytettyä? Mä pidän täällä sulle peukkuja ja toivon parasta!! Olisihan vauvan vielä paras paikka masussa mutta onneksi sinulla on jo viikkoja melkein 30 ja painoarvio hyvä. :hug:
 
TanZZZku voi hitsi. No onneksi sulla on kohtuu hyvät viikot ja olet jo hyvän hoidon parissa. Toivottavasti pikkuinen pysyisi kuitenkin vielä hetken masussa :heart:

Olen tosiaan pitänyt hiljaiseloa. Yrittänyt vältellä stressaamasta koko raskaudesta. Varmaan stressistä johtui, että sain tossa joku aika sitten kipeitä supistuksia. Kävin yksityisellä tutkittamassa asiaa ja kaikki oli hyvin. Sen jälkeen ei ole niitä tullut. Rakenneultrakin oli ja kaikki oli loistavasti. Näyttäisi siltä, että poika olisi tulossa :heart:
 
Hui TanZZZku, toivottavasti kaikki hyvin ja toivotypykkä pysyis vielä jonkun aikaa kohdussasi. Onneksi painoarvio noinkin hyvä ja viikkoja tosiaan jo se melkein 30.

Sebullakin ollut aika rankkaa.Toivottavasti lapsesi voi nyt hyvin ja osanottoni isoäitisi menetyksestä. Sun työnantajan täytyy olla kyllä täys taulapää, jos ei tollasta tajua, ettei sun irtisanominen voi olla mitenkään laillista.

Supisteluista, täälläkin supistelee joka päivä enempi tai vähempi. Viikonloppuna kumpanakin päivänä oli välillä todella tuskasta. Vatsa menee lähinnä vaan todella pinkeäksi ja hengittäminen hankalaa silloin, mutta muuten ei oikeastaan kivuliaita nuo supparit ole. Tällä viikolla onneksi neuvolalääkäri, niin näkee kohdunsuun tilanteen. Esikoiseltahan mulla ei ollut supistuksia oikeastaan laisinkaan, vasta kun toisella käynnistysyrityksellä saatiin vauhtia hommaan alkoi järkyt supistukset, mutta nyt näköjään sitten ihan toisin.

Gabrielalle, onnea hyvistä lapsivesipunktion tuloksista.

Jeanne, mullakin näyttää olevan aina välillä oksupäiviä. Tänä aamuna viimeksi oksensin. Tiedän jo nyt, että synnytyksessä mulla ei tule pysymään mikään sisällä, jos menee samanlailla kun esikoiselta. Silloin oksensin jokaiselta supistukselta.

Tytyllejaksamisia selkäkipujen ja muiden kipujen kanssa.

Omaa napaa, ei oikiastaan mitään kummosta. Jotenkin olen vain ollut viime ajat hirveän neuroottinen tän raskauden kanssa. En edelleenkään uskalla uskoa, että kaikki voisi mennä hyvin. Pitää varmaan keskustella neuvolassa, että täytyykö mun käydä keskustelemassa näistä peloista jonkun kanssa. Itse synnytyshän mua ei pelota, mutta lähinnä kaikki muu. Jos liikkeitä tuntuu vähänkään vähemmän, olen heti paniikissa, että nyt ei ole kaikki hyvin. Kaikki tämähän johtuu mun taustasta, kun tosiaan kyseessä kuudes raskaus, ja tämä nykyinen on vasta toinen onnistunut sellainen. En millään jaksaisi hermoilla vielä kolmea kuukautta laskettuunaikaan.

Niin ja piti sanoman vielä, että mäkin voin päivitellä tota listaa silloin, kun satun tänne eksymään koneen enkä kännykän kanssa.

Niin ja Meriannelle onnea poikalupauksesta:) Päivitin sen listalle.

Sannuliinu ja pitkä jalkainen tytteli rv 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala


5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri tyttölupaus
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi


Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi


Neuvolat & ultrat


Lila13 - neuvola 25.4.
Sannuliinu - neuvolalääkäri 25.4.
TanZZZku - pelkopoli 2.5.
TanZZZku - Neuvola 8.5.
TanZZZku - Perhevalmennus, 1. kerta, 13.5.
Nuppuska - UÄ- lääkäri 15.5.
Vienda - neuvola 15.5.
Inkkunen - neuvolalääkäri 17.5.
TanZZZku - Perhevalmennus, 2. kerta, 21.5.
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen - 13.5
TanZZZku - 28.5.
Vienda - 11.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Viimeksi muokattu:
Hui kauhistus Tanzzzku, toivottavasti pysyisi pieni vielä edes tovin masussa! Mutta kuten monet jo sanonutkin, hyvät viikothan sinulla jo on, jos pikkuinen ei malttaisi millään pysyä siellä! Tsemppiä hurjasti :hug:

supisteluista täällä alkanut kans vatsan kovettumiset.. en tiedä onko niitä jo aiemmin ollut, en ainakaan oo huomannut. Nyt oon alkanut huomaamaan ja ehkä enemmän kuulostelemaankin masua.. neuvolasta sanottiin, ettei niitä pidä säikähtää, enemmänkin kunnioittaa, että jos joku tekeminen aiheuttaa supisteluja niin höllätä hieman! Mulla tulee usein reippaasti kävellessä, pyykkirumbaa pyörittäessä yms ja sit menee ohi, kun otan pienen breikin.

Mulla oli viime torstaina 1.neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin :) Kohdunsuu kiinteänä ja kiinni, verenpaineet ymym kaikki oli hyvät. Sain viimeviikkoisesta sokerirasituksestakin hyvät arvot, eli silläkään saralla ei mitään. Huh! :) Ja siis mä en voi uskoa, mutta mulla on noussut painoa vaan n.3-3,5kg ja ollaan jo viikoilla 27+2 ja olen kyllä herkutellutkin..

Mulla on seuraava UÄ+lääkäri 15.5 (käyn omalla yksityisellä gynellä seurannassa kanssa) ja synn.sairaalahan tietty mullakin kättäri, kun NKL on rempassa (jos joku jaksaa vaihtaa listoille).

Mä oon saanut ainakin hulluna energiaa tosta kevään tulosta, auringosta ja lumen sulamisesta. Se tekee ihmeitä! Tänään haen ä-pakkauksen postista ja sitten rupeen sisustelemaan/laittelemaan vauvan huonetta -ihanaa!! :heart:
 
Heippa... Eli mulla on pari päivää tullu enemmän valkovuotoa, tai siis holahdellu enemmä ja se on ollu vetisempää. On sit vissii ollu l-vettä jota on valahdellu.. :( viime yönä sit alko supparit ja aattelin et ne on kasvukipuja tms ja ku olin menossa hakee aamuyöllä särkylääkettä ja kävin aamupissalla ni huomasin et pikkuhiusunsuoj oli kauttaaltaan vaal.pun ja läpimärkä. Jorvista ohjasivat tänne naikkarille.
Mun äitiysloma alko ny, kätilö ilmos et en oo menossa enää töihin.. ainaki 3 päivää oon tääl sisäl, pahimmassa tapauksessa synnytykseen asti joka menee ilmeisesti max viikolle 34 asti, jos siis ei tule tulehduksia ja et synnytys ei vielä käynnistys. Eli odotellaan...
Nyt ainaki näyttää siltä et ne suppareita estävät lääkkeet auttais, ainaki tällä hetkellä. Oli tarkoitus ku mul vaan jatku ne supparit et olis annettu sitä suppari estolääkettä 4x 15 min välein, puhuvat "loudauksesta", mut se laski mun verenpaineita liian alas ni 4. Lääkettä eivät voineet antaa. Suppareiden tilalle tuli tasanen menkkajomo johon sain litalginia.. jomotus jatkuu ja odotus jatkuu. Vessaan saa mennä mut muuta ei.
On kyllä sillee hyvät viikot selvitä, mutta tulee muistaa että kaikki ovat yksilöitä ja kaikki on mahdollista, valitettavasti. Ja tota vettä sit muuten tulee, ja aika reippaasti, saa kunnon kokista vaippaa vaihtaa.. ei menny oikee putkee jutut tässä raskaudessa, tai olihan tos ihan kiva olla ja hyvä olla ku ne vuodot lakkas, jotai positiivista sentää!!!
Kiitos kaikille myötäelämisestä!! Pidän teidät ajantasalla! Tällä hetkellä kaikki on vissii iha hyvin. Ihme kyllä, mulla on myös tosi rauhallinen olo... Hullua, ku kuitenki olen sellanen aika hysteerikko draamakuningatar :D tai sit mä en vaan tajuu.mut kyl te tiiätte!!

TanZZZku ja hätänen toivotypykkä, 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: helmimama ja Vienda
Voi TanZZZku! Kylläpä sua/teitä nyt koetellaan..ei todellakaan ihan mikään elokuvaraskaus :(. Mutta kuten sanottu, onneksi olet "jo" edes noilla viikoilla. Voimia paljon ja peukut pysytyssä. Kaverilla syntyi viime kesänä poika 31 viikolla, ja oli kyllä ikäisekseen tosi iso ja reipas poika. Olivat vain reilun Kuukauden ajan sairaalassa koska lapsi oli harvinaisen topakka ja hyväkuntoinen,ei mitään keuhkojuttuja tms ja aika "vähällä" pääsivät tuon keskosajan. Nyt on reipas ja normaali miehen alku. Onneksi nykyisin osataan auttaa aika hienosti. Hassuinta kaikessa oli, et monikaan tuttu ei ehtinyt edes tajuta/ tietää että toi äiti odotti lasta ja yks kaks sillä oli vauva sylissä :)
 
Oho, TanZZZkulla onkin tapahtunut! :O Minäkin pidän peukut ja varpaat pystyssä, että pikkuinen malttaa vielä kasvaa hetken ja kaikki menee lopulta hyvin. Tsemppiä makoiluun!

Omaan napaan kuuluukin vaihteeksi ihan hyvää, palautin sokerimittausten tulokset neuvolaan ja sain vastaukseksi, että hyviä arvoja, ei tartte enää mittailla. :) En tiedä, mistä se kohonnut paastoarvo sitten kertoi mutta yritän nyt uskoa, että sillä saralla ei tarvitsisi enää murehtia. Painonnousua toki edelleen.

Äippäpakkausta kovasti odottelen (kyllä sen on pakko tällä viikolla tulla!) ja hankintoja on tehty paljon! Pinnasänky haetaan kotiin tänään. Haluaisin myös päästä sisustamaan mutta meillä sänky tulee oman sängyn viereen ja vie pienessä makkarissa ison tilan, joten en taida viitsiä sitä 3 kk siinä katsella ja väistellä... ;) Poitsu sai punaisen turvakaukalon, kun se oli ainoana viime vuoden malleista jäljellä ja saimme sen tosi edullisesti. Haluaisin siihen roikkumaan jonkin ferrari-aiheisen avaimenperän. :kieh:

Olo ei ole erityisen hyvä mutta ei nyt huonokaan. Vauva painaa keuhkoja varsinkin syömisen jälkeen. Syvään saa hönkäillä. Kauaa ei jaksa myöskään seisoskella, kun jalat väsyy ihan hulluna. Ja kaikki vanhat kengät on pieniä!! :mad: Tulispa jo kesä ja aika sandaaleille sekä mekoille...

Niin ja päivitellä saa, kun joku ehtii: Neuvola 15.5.

Vienda 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Oho TanZZZku!Sulta se ei puutu jännitystä tässä raskaudessa.Peukut täälläkin pystyssä että että pieni ei ihan vielä päättäisi tulla maailmaan.Vaikka varmasti jo hienosti selviäisikin viikkojen perusteella.Jaksuja sairaalassa makoiluun:hug:

Sebulle ja Tytylle tsemppiä huolien ja kipujen kanssa.Voin hyvin tyty kuvitella että pää hajoaa jos joutuu kovia kipuja kestämään jatkuvasti.Toivottavsti beiben laskeutuminen sulla nyt enteilis sitä että pian alkaisi tapahtumaan:)

(.)Neuvolassa tänään käyty,paino oli tippunu 400g viime kerrasta :O Ei nyt mikään katastrofi kuulemma kun yhteensä kuitenkin tullut jo se kymppi.En kyllä käsitä mistä johtuu kun mikään ei oikeestaan oo muuttunu.No annoskoot on kyllä pienentyneet aikalailla mut mätän sit sitäkin useemmin...Muuten kaikki ok.

Vienda Sandaalikelejä tässä itsekin odottelen, onneks on jo sen verran lämmintä että ei tarvi jalkoja hautoa enää talvisaappaissa vaan voi mennä tennareilla ja balleriinoilla:)Aikamoiset turvotukset mulla on jaloissa päivän päätteeks ja monet kengät kyllä kiristää ikävästi...

Supistelut täälläkin kuuluu joka päivään.Kestää joskus aika pitkän aikaa, mutta onneks edelleen kivuttomia.Paitsi rehkimisen jälkeen kyllä tuntuvat astetta ikävämmiltä kun muuten.Kahden kilsan uintimaratooni ainakin oli sunnuntaina liikaa:stick:

Mulle vois päivitellä neuvolalääkäri 17.5

Enää 12 työaamua,ja nekin tuntuis olevan jo liikaa...:)

Inkkunen 32+1
 
Jestas! Täältäkin TanZZZkulle tsemppiä ja jaksamista!

Onpa ollut tosiaan melko kivikkoinen tie kuljettavana raskausaikana. Nyt täälläkin on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että vauva vielä hetken pysyisi kyydissä. Onneksi on noinkin paljon viikkoja ja painoa kasassa.
 
Kerrohan TanZZZku kuulumisia kun pystyt ja kerkiät, täällä kovasti väliaikatietoja odotellaan, toivottavasti kaikki mallillaan siellä:heart:

Mulla oli viikko takaperin aivan kauhea päänsärky, panadolia popsin kaksin käsin ennenkun heltis... Oli eka kerta tän raskauden aikana kun oli kertakaikkiaan pakko ottaa särkylääkettä. Silloin kävin neuvolassa jossa katsottiin ettei proteiini ole kohollaan, eikä ollut. Viime yönä pahuksen hedari iski taas... Pakko oli turvautua panadoliin. Saas nähdä alkaako näitä useamminkin olemaan, toivottavasti ei.

Sain eilen todistuksen kelaa varten ja laitoin heti pakkauksen hakuseen. Sanoivat et noin 5 viikkoa menis ennenkun sen saa.. Höh. Odotin et sais parissa viikossa niinkuin kelan sivuilta luin.

Muutaman viikon päästä on neuvola lääkärin ultraus, en tiennyt tälläistä olevankaan. Elän siis toivossa et siellä saataisi tietää kaverin sukupuoli:D

Mörkötys+Mörökölli 22+2
 
Mörkötys: Minäkin odotan pakkausta kuin kuuta nousevaa... ;) Kun mulla ei ole ultriakaan tms. mitä odotella niin edes joku etappi. Päätöksen pitäisi tulla kahdessa viikossa ja pakkauksen siitä kahdessa viikossa. Laitoin paperit sisään 26.3 eli tasan 4 vkoa sitten, nyt mielenkiinnolla odotan, olisko paketti tänään postissa.

TanZZZku
n kuulumisia odotellaan jännityksellä!! Tsemppiä vielä sinne! :flower:
 
^ Mulla kesti pakkauksen tulo 19pv!! Luin jostain, et Kelasta lähtee aina perjantaisin tilaukset, eli jos pakkaus myönnetään maanantaina, niin kelasta lähtee pakkaavalle firmalle vasta perjantaina tilaus. Tein tilauksen ma 1.4, myönnettiin ke 10.4, kela tilasi sen pe 12.4 ja postin noutolappu tuli pe 19.4.

Toivottavasti mörkötys ja vienda saatte pakkaukset pian, se on aivan ihanaa kun pääsee penkomaan :heart:

Ja täälläkin tanzzzku kovasti mielessä, toivottavasti voitte hyvin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin TanZZZku mielessä. Kovasti kuulumisia odottelen.

Ompa teillä kestänyt kauan äitiyspaketin kanssa. Itse tein hakemuksen netissä ja samana päivänä postitin neuvolalappusen sinne perässä ja paketti oli jo alle viikossa postissa haettavissa. Hakemuksen laitoin torstaina ja paketti oli keskiviikkona noudettavissa. Näköjään todella suuria eroja paikkakuntien välillä.

Mä en ole vieläkään uskaltanut laittaa myös tään vauvalle valmiiksi. Äippäpaketin toki katoin läpi,mutta vaatehuoneeseen vein senkin odottamaan. Esikoisen vaatteetkin on käymättä läpi.

Sannuliinu ja pitkä Jalkanen tytteli rv 26+5
 
Hei!
Aattelin tulla täältä kysäisemään, kun täällä on meitä muitakin hoidoista raskautuneita...

Tulin siis viimeinkin raskaaksi 5. ICSI:n ekasta tuoresiirrosta ja kävin eilen varhaisultrassa, jossa löytyi yksi sykkivä sikiö, joka vastasi viikkoja 6+4, kun olis pitänyt olla 7+0. Tämä ei kuitenkaan mua jäänyt huolestuttamaan, koska tunsin selvästi kiinnittymisen oudon myöhään. Mutta sikiön lisäksi kohdusta löytyi 2 cm + 7 mm hematooma, joka mua jäi todella huolestuttamaan. Lääkärikin sanoi, että on mahdollista, että hematooma lähtee vuotamaan ja vie sikiön mennessään :( Onko teillä kellään kokemusta hematoomasta alkuraskaudessa? Meillä on takana kaksi keskenmenoa viikoilla 6 ja 7, joten voitte uskoa, että täällä ollaan kuin tulisilla hiilillä...
 
Tanzzzkulle ja typykälle hirveesti tsemppiä!! Neitokainen saisi vielä pysytellä yksiössään, mutta onneksi kaikki näyttää olosuhteisiin nähden hyvältä. Toivottavasti voitte hyvin molemmat. :heart:

Sebu ihan käsittämättömät noi sun työkuviot. Uskomatonta että tuommoista voi vielä 2000-luvulla tapahtua!!?? Koitahan jaksaa muutenkin rankassa tilanteessa.:hug:

Tytylle kans tsemppiä kaikkien kipujen keskelle. Mustakin välillä tuntuu siltä, että ihan turhaa kertoilla esim.neuvolassa mistään vaivoista tai ongelmista, kun reaktio on aina sama "No voi voi, kun ei sille voi tehdä raskausaikana mitään". Ihan perseestä!

Mun harkkasupistukset on muuttuneet ihan kivuliaiksi "au au"-versioiksi, jos siis teen jotain reippaampaa juttua, esim. kävelen pidempään tms. Tuskinpa ne kuitenkaan mitään tuolla alakerrassa aikaan saa. Sen verran kurjalta kumminkin tuntuvat, että olen suosiolla jättänyt kaikki niitä provosoivat hommat vähemmälle. Huomenna olis neuvola -taas. Vastahan mä siellä toissa viikolla kävin, mutta nyt saa alkaa siis ravata siellä ihan tosissaan. :) Tajusin myös että mullahan alkaa kohta äitiysloma: 13.5. saa päivittää ken jaksaa.
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala


5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / NKL tyttölupaus
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi


Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi


Neuvolat & ultrat


Lila13 - neuvola 25.4.
Sannuliinu - neuvolalääkäri 25.4.
Nuppuska - UÄ- lääkäri 15.5.
Vienda - neuvola 15.5.
Inkkunen - neuvolalääkäri 17.5.
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 11.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Hello!!
Monet täällä oli kaipailleet tilannepäivitystä...
Eli yhtenä kapppaleena täällä ollaan vielä ja hyvä niin :)
Huomennna tulisi täyteen 30 viikkoa, ja tässä kohtaa jokainen päivä on vauvan kehityksen kannalta hyvä asia ja erittäin merkitsevä.
Ylihuomenna alkaisi jännät paikat... Huomenna on sitten viimeiset antibiootit. : /
Mittaillaan vaan tulehdusarvoja ja koitetaan pitää supparit poissa, ne ovat onneksi vähentyneet kovasti verrattuina eiliseen.
Pysyisivätkin poissa, ovat ei toivottujen juttujen listalla.... :kieh:
Kätilön kanssa juttelin niin ei tässä kyllä olla lähellekään selvillä vesillä... Voi ilmaantua kaiken maailman cp vammoja yms paskoja juttuja mitä keskosille yleensä tulee :( kun googlettelin keskosuutta niin yleisimmät jutut ovat kehitysviivästymiä ja häiriöitä. Myöhemmällä iällä suurin osa on kuitenkin ikäistensä tasolla.
Huoh... Kaikenlaista... Ei tässä auta ressata. Vähä persiist ku ei ole kuin aikaa ni kyllä tässä välillä tulee mietittyä kaikenlaista..
Ja se aiempi syhnnytyspelko on kadonnu jäljettömiin. Jännä miten pelot muuttuu ja priorisoituu, Nimittäin nyt olisin valmis synnyttämään vaikka luonnonmukaisesti, kunhan vain alakautta sen saisin tehdä, en halua sektioon missään nimessä ja pelottavaa kyllä, itsellä on sellainen tunne et jotain tulee menemään tosi vituix loppuvaiheessa :(
Kaikenlisäksi, eräs ennustajakin Jolla käyn ja kysyn välillä neuvoja, meinasi että leikkuriin joudun. Iha persiistä, toivottavasti hän olisi väärässä, hän on aiemminkin ollut väärässä, mutta myös PELOTTAVAN monta kertaa oikeassa.... :(
Koitan työntää pois negatiivisia ajatuksia, ja koittaa elää hetkessä, koska nyt just on kaikki ollu hyvin.
Ja sehän tiedetään et ressi ei tee nyt hyvää..
En paljon jaksa nyt keskittyä muitten juttuihin, ymmärrätte varmaan...
Sen verta kyllä mietityttää että pakko kysyä, missä Jadekivi on???
Ei ole näkynyt....
Joo. Kertoilen taas kuulumisia jos jotain kerrottavaa on.

TanZZZku ja Toivotypykkä, 29+6
Toivottavasti saisin päivittää vielä ainakin pari viikkoa!!!!
Se auttas pikkusta jo niin paljon!!!
 

Yhteistyössä