Suuriitos kaikille teille superkannustavista viesteistä koskien raskausdiabetes-diagnoosiani!! Olette ihania!
Minä oikeasti luulin, että olen itse aiheuttanut koko tyhmän diabeteksen :'( mutta ehkä ei niin olekaan? Sain paikallisen lääkärini tänään kiinni ja hän sanoi täysin rennosti, kuin tällanen olis IHAN tavallista, että mun täytyy nyt mennä diabeteshoitajalle, joka sitten opettaa mulle mitä pitää tehdä ja miten elää. Tää lääkäri oli siis paljon rennompi ja vähemmän syyttävä kuin Suomen lääkärini. Huojennus!
En siis vielä tiedä miten pitäisi raskausdiabeteksen kanssa elää, mutta diagnoosista lähtien olen tietoisesti pyrkinyt syömään terveellisimmin ja vähentänyt huomattavasti makeaa, ja liittyykö siihen tai ei, mutta kuvotuskohtaukset on selvästi vähentyneet, hurraa!
Voi
Tytyn angstia. Hyvä, että purat tuntojasi täällä! Mä olisin varmasti yhtä vihainen, jos joutuisin kokemaan noin paljon kipua! Eikö sitä selkää voi hieroa, tai fysioterapeutti hoitaa? Eihän lääkkeet pelkästään yleensäkään auta, vai?? Täällä on tapana joka naisen käydä hieronnassa tai fysioterapeutilla 5-10 kertaa raskauden loppua kohti - en tiedä kun ole vielä ollut, mutta olen luullut että mm. juuri selkä ym kipujen takia tai ettei niitä tulis. Kyllä sinuna puhuisin hetimiten lääkärin kanssa, nythän on se aika jolloin sun pitäs saada mahdollisimman paljon LEPOA (sekä fyysistä että henkistä) ennen uuden tulokkaan tuloa, ja kuulostat raasu aika stressaantuneelta!! Eikä syyttä! Minä en odottas vaan kyllä pyytäisin neuvolasta tai lääkäriltä jo apua, en vasta kahden viikon kuluttua.. Eikös neuvola ole olemassa juuri sua auttaakseen?? Ehkä he voisivat auttaa järjestämään isomman lapsen hoitoa, jotta saisit levättyä? Tsemppiä!!
Tiggeri miten meni sokerirasitus? Mä olin ihan varma, että mulla ei omassa rasituksessa ole hätäpäivää, just koska mm. aamulla ei ole tarvetta syödä vaan pystyin kevyesti olemaan sen vaaditun 12h syömättä ja juomatta (kyllä yöllä kerran purskutin vettä mutta luulen, että se oli psykologista, että tuli jano, kun nimenomaan tiesin, etten saa juoda..)
Mutta hui jos joudun minäkin sitten pistämään...?
Toivottavasti EN, olen nimittäin tosi piikkikammoinen! IVF-hoidon piikit päivittäin olivat melkoinen ponnistus hoitaa, mutta yksin kun olen niin piti vaan pystyä itse.. Selviydyin sillä ajatuksella, että varmasti tulee vielä pahempia ja vaikeampiakin asioita elämässä yksinhuoltajana kuin tämä.. mutta ei se kivaa ollut, joka päivä täytyi ylittää itsensä..
Jeanna: Onpa harmillisen myöhään tuo pelkopoliaikasi! Luulis, että siitä olis kaikille etua, että saisit kuulla faktoja jo ajoissa, joten voisit ehkä suggeroida itseäsi ja sisäistää oppimaasi ja ehkä se synnytys ei sitten enää pelottas niin? Nyt sulla on aika inhottavan pitkä aika vaan odottaa ja yrittää olla panikoimatta ennen pelkopolille pääsyä.. Eikö sitä aikaa tosiaan saa mitenkään aikaistettua?
Huomaan, että musta on ulkomaanvuosien tai iän myötä tullut sellainen, että jos jotain tarvitsen niin kyllä pyydän ja tarvittaessa vaadinkin sitä! Olin nuorempana paljon "kiltimpi" ja otin vastaan sen mitä annettiin.. Nyt jos joku selkeä epäkohta on (vaikka Jeannan pelkopoliaika) niin taatusti yrittäisin vaatia aiempaa aikaa!!
Tigridia: onnittelut hyvistä tuloksista veriseulassa!
Mörkötys: Se on tosi harmittavaa, että syystä tai toisesta ei saa kuvia mukaan ultrasta. Mutta pääasia, että ultra meni hyvin
Otahan nyt oikein iisisti vaan ja lepäile ja keräile voimia.
Täällä meillä oli eka oikea kevätpäivä eilen, jeejee 24C, VIHDOIN!! Normaalisti kirsikkapuut kukkivat maaliskuun puolessavälissä, nyt ovat vasta tulossa kukkaan. Tänään ei ole kuin 15C mutta nyt sitä vihdoin alkaa uskoa, että kevät TULEE! Puhallan lämmintä ilmaa sinne pohjolaan myös, phuuh phuuh!
Isäni oli kylässä luonani pitkän viikonlopun
Ja onneksi tulevalle ja jo ylpeälle vaarille sopi, että kävimme etsimässä vaunuja
Ja kuulkaa - naapurimaasta Saksasta löytyi kuin
löytyikin täydelliset yhdistelmävaunut ja vieläpä niin, ettei tarvinnut tilata ja odottaa, vaan sain ne samantien mukaan!! Olin netistä ihaillut Gessleinin ja Teutonian vaunuja, mutta muistan myös vertailleeni Hartanin Topline malleja ja tykänneeni niistäkin ja tähän viimeiseen ihastuinkin sitten niin, että niin jäivät Gessleinit ja Teutoniat ja jopa Emmaljungat joita näin, valinta oli lopulta tosi selvä!
Nyt on vauvaa odottamassa yhdistelmävaunut ja pehmeä (puolipehmeä?) kantokoppa ja autoistuin/ihan vauva-ajan kaukalo ja jopa vaunujen kanssa samaa sarjaa oleva tarvikelaukku..
Mulla vaunujen tärkeimmät kriteerit oli isot pyörät, se että samoja vaunuja voi käyttää periaatteessa koko lapsen varhaislapsuuden ajan, heittoaisa ja tietysti että miellyttää silmää
Ja että merkki on tunnettu myös Suomessa, jotta saan ne joskus aikanaan sitten myytyä siellä taas eteenpäin. Kaikki nää toteutui ja nyt olen sitten harjoitellut kokoamaan kärryjä
Tekis hirveesti mieli mennä koeajelemaan kaduille, mutta kehtaako sitä tyhjiä vaunuja työnnellä??
Toisaalta, kuinka moni ohikulkija o i k e a s t i katsoisi vaunuihin
Huomasin sellasenkin, että olikin HYVÄ, että ostin ne jo nyt, koska tää vatsa alkaa oikeasti olla jo tiellä?! Ei ollut yhtään helppo käsitellä vaunuja, kun masu oli edessä kokoajan. Ja täähän vaan kasvaa tästä, joten olen iloinen kaikinpuolin, että vaunut ovat nyt mulla
Ja vauvan potkuja olen vihdoin saanut tuntea- tai alkanut tunnistaa
Ne tuntuvat ihanalta..
Olen nyt tullut siihen tulokseen, että ne ovat potkuja sillon kuin tuntuu, kuin paksussa nesteessä kiehua kuplisi sellaisia isoja hitaita ilmakuplia, ja toisaalta välillä kuin pieni hiirulainen juoksisi vatsaani pitkin.
Olen yrittänyt täyttää päiväni kaikella muulla (ja aika menestyksellisesti, voisin lisätä), mutta huomenaamulla soitan sitten ne lapsivesipunktion tulokset ja kyllä vähän jännittää.. Toivottavasti saisin hyvin nukuttua yön.. Tällä viikolla soitan myös Kättärille ja alan selvittää tätä synnytyksen hallinnollista puolta, kun en kuulu Suomen sosiaaliturvaan. Sekin on jännää.
Oikein Hyvää, ihanaa, rauhallista ja aurinkoista kevätviikkoa teille kaikille!
t. Gabriela & ihana hiirulaispotkijabebetyttö 21+0 POKS
Ps. Olisin edelleen kiinnostunut ostamaan
äitiyspakkauksen, jos joku möisi omansa?? Minä en sitä saa rahallakaan Kelasta ostaa.