Iltaa taas kaikille. Esikoinen saatu nukkumaan ja maassa rauha
Onneksi
TanZZZku on vielä yhtenä kappaleena, toivotaan edelleen, että vauva pysyy siellä missä on jokusen viikon!
Ja
Tytylle kovasti jaksamista kipujen kanssa.
Joanna78:lle onnittelut plussasta. Valitettavasti en osaa hematooma-asiaan sanoa mitään, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja lääkäri vain turhaan pelotteli :hug:
Sebun oksentelu synnytyksessä kuulostaa aika hurjalta :O Minä olen täällä näitä odotusaikayrjöjä tilittänyt ainakin. Itsekin oksentelin esikoisen synnytyksessä aika lailla, mutta en sentään koko ajan. Muistan vaan kun kätilöt patisti juomaan ja sitten jossain vaiheessa ne vedet tai mehut tuli taas ylös. Onneksi kuitenkin patistivat, kun ns. tyhjää mahaa on tosi ikävä oksentaa, kun mitään ei kuitenkaan tule :x
Toivotaan myös, että
Sebu pääsee ja uskaltaa lähteä isoäitinsä hautajaisiin. 200 km ei ole kovin hurja matka muuten, mutta kun sulla on noin nopea synnytys takana, niin varmasti arveluttaa!
Meiltä on kotoa sairaalaan parikymmentä kilsaa vähemmän, eli silti pitkä matka, mutta mulla kesti ekan tulo toista vuorokautta, joten tuskin on nytkään hirveä kiire. Täällä kuitenkin äidit, joilla on nopeita synnytyksiä ollut, lähtevät ambulanssilla heti ekoista supistuksista keskussairaalaan ja joillakin jopa käynnistetään pari viikkoa etuajassa varmuuden vuoksi tai otetaan osastolle odottelemaan hyvissä ajoin :|
Mulla tuli muistaakseni
äitiyspakkaus aika nopeasti, olisiko mennyt viikko tai vähän päälle! Itselle en sitä ottanut, vaan myin ulkosuomalaiselle äidille, kun kela ei pakkausta enää myy. Eli kiva kun sain paketin aika nopsaan eteenpäin.
Omaa napaa sen verran, että olo on aika ankea jo... Jotenkin tosi uupunut ja väsynyt koko ajan. Juilii joka paikkaan ja verenpaine kolkuttelee raskausmyrkytyslukemia. Pissanäytteet on olleet kuitenkin pääsääntöisesti puhtaita, joten en ole vielä ä-polin seurannassa. Vauva myös pyörii edelleen miten sattuu ja on välillä perätilassakin. Todellakin toivon, että se kohta suostuu jäämään pää alaspäin!
Pitäisi jaksaa edes jotain tehdä :ashamed: Vauvan vaatteita olen pessyt tasan kolme vaatekertaa, haalarin, myssyn, tumput, parit sukat ja turvakaukalopussin... Vaippoja ja pari tuttia sain työkavereilta lahjaksi, kun jäin äitiyslomalle, joten niitä ei ihan heti tarvii ostaa. Liivinsuojia pitäisi vielä hakea. Muuta ei kai ihan välttämättä tarvitakaan, kun turvakaukalo saatiin lainaan ja se on jo autossa odottamassa. Yhdistelmävaunut on olleet vielä esikon käytössä ja niihin pitää koppa kiinnittää, samoin kuin pinnasänky täytyy koota makkariin. Mutta ne on miehen nakkeja ja se saa tehdä sitten kun tekee. Vaunuilemaan ei ihan heti varmaan mennä ja sängynkin ehtii koota vaikka samana päivänä kun kotiudutaan. En ainakaan jaksa patistaa toista.
Jotenkin tosi huono omatunto, kun ei ole jaksanut yhtään hösätä ja laittaa valmiiksi vauvalle :'( Eihän se nyytti paljoa tarvitse, mutta silti jostain syystä pillitän tätäKIN. En ole edes yhden yhtä vaatekappaletta ostanut sille.
Voi voi. Jospa lähtisin nukkumaan tätä väsyä pois, ehkä aamulla on taas pirteämpi olo.
Jeanna, pian 37