Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Onneja Ambrosia hyvistä ultrakuulumisista :)

Itse en täällä jaksaisi millään keskittyä työntekoon.. :(
Tuntunu hetken siltä, et vaikka nukkuis kuinka paljon, niin silti vaan väsyttää ja väsyttää... Kävin miettii jo kilpparivajaatoimintaa, mut mul oli vaan kaksi oiretta...

Lisäksi haaveilen ens talvelle matkasta lämpöseen :rolleyes: Ollaan muutamana talvena oltu pari viikkoa, ja pakko myöntää et se katkaisee aika hyvin talvea!!
Tänä v ku ei o päässy, ni tää hemmetn talvi tuntuu kestävän ikuisuuden :kieh:
Onko kukaan täältä käynyt Meksikossa, Playa Del Carmenissa??
Tahi, Arabiemiraateissa??
Noita kahta oon nyt tässä miettiny ja kuolannu, enemmän ehkä meksikoa kuitenki :p

Bläääääh, tylsää.....

TanZZZku: Me on käyty Arabiemiraateissa Dubaissa ja Abu Dhabissa. Tosi hieno paikka tuo Dubai varsinkin ja erityisesti, jos tykkää shoppailla. :p Meillä mies haluaisi koko ajan reissuun johonkin mutta mä taas en. Kun olo vähän vaihtelee päivittäin ja se kaikki ruokien miettiminen on (mun mielestä) niin hankalaa...

Vienda 16+6

TanZZZku, Meksikosta ei ole kokemusta, mutta Dubaissa kävin pari vuotta sitten. Tai öö... neljä vuotta sitten. Puhuin juuri äitini kanssa, että lähdettäisiin vuoden päästä uudelleen sinne lomalle, jos kaikki menee vauvan kanssa kunnialla (äiti siis mukaan lapsenlikaksi ;) ). Voisin kuvitella, että raskaanakin Emiraateissa olisi ihan kiva lomailla, siellä on kuitenkin varsin hygieenistä ja turvallista. Lennotkaan eivät ole kovin pitkät.

Onnea Ambrosialle ultrakuulumisista!

Ambrosia ihana kuulla, että kaikki hyvin ultrassa.

TanZZZku mekin ollaan oltu pariin otteeseen dubaissa. Ihana paikka. Sieltä löytyy kaikkea ja turvallinen. Ei tarvitse miettiä saako jonkin vatsapöpön. Vauvankin kanssa uskaltaisin lähteä. Ja plussaa suht lyhyt lento. Suosittelen säiden puolesta marraskuuta. Sen jälkeen on minun makuuni liian kylmä (noin 25 astetta :cool:) Meksikosta ei ole kokemusta mutta ehkä joskus..

Itseä on alkanut hiukan pelottaa nt-ultra. Tänään kävin antamassa veriseula näytteen. Pelkään, että kun kaikki on mennyt tähän asti hyvin niin siellä tulee huonoja uutisia. Mulla pikkuinen on kuitenkin saanut alkunsa viimeisistä rupu munasoluista.

Uagh, mulla kanssa ihan järkyttävä matkakuume ja kun sen tietää ettei vuoteen vielä mihkään olla menossa :D Okei, jos hyvin käy niin piipahdetaan ruotsin risteilyllä ja jossain kylpyässä mutta silti.. ! :D onneks vauvankin kanssa voi matkustaa :)

Meriann eiköhän siellä kaikki ole hyvin vielä nt-ultrassakin!

Kiitos matka vinkkeleistä :) Meidän pitäis lähteä kyllä tammikuussa reissuun. Miehen työrintamalla on silloin hiljaista...
Mäkin pidän kyllä tosi lämpösestä, et +25 tuntu aiemmin et se on liian kylmä, mut nyt aattelin, et jossaadaa tää pieni maailmaan, ni hänen ei olis nii tukala olla. +30 tai enemmän on kuitenki jo tosi lämmin... Vaikka tosin, just juttelin tutun kanssa, jotka olivat olleet 2viikkoa Thaimaassa, ja heillä on 7kk vanha tyttö, joka oli kuulemma nauttinu olostaan ku ei ollut tarvinnu niin paljon pukea ja lämmöstä muutenkin...
Mitä kattelin matkanjärkkärien sivuilta, nii Meksikossa ja emiraateissa olis just tammikuussa tota.+25. Ajatuksena olis et sais olla vaan pari viikkoa ja nauttia lämmöstä... Katsotaan nyt miten tässä saa rahaa säästöö Ja jne...
Vienda tais mainita et mies haluis koko ajan jouko.... Meillä on toistepäin :D Haaveilen ja suunnittelen ja haaveilen kuinka sinne tänne ja tonne pitää joskus päästä... Huoh... Aina saa haaveilla ja toivoa, eri asia on mi saa toteutettua!!!
Mikä on muuten ollu teidän lempi kohde, jossa olette.käyneet, ja miksi??? Ja onko jotain paikkaa, minne ehdottomasti haluatte palata???

TanZZZku: Meillä vaikuttaa se, että mä matkustan työni puolesta aika paljon Euroopassa ja mies taas ei juurikaan. ;) Vaikka noh, mä olen vähän tällainen kotihiiri kyllä muutenkin... Mun lempikohde on USA ja siellä pienet kaupungit ja kylät. Vaikka toisaalta NYC on aina ihana myös. Euroopassa suosikkeja on Milano ja Pariisi. :heart: Milanossa olen käynyt varmaan 6-7 kertaa ja Pariisissa kerran. Onkin suunniteltu, että pikkuisen kanssa mennään sitten Disney Landiin! :) Yksi paikka, missä haluaisin käydä, on Auschwitz Puolassa ja Krakova muutenkin. Mutta ehkä sitten joskus ilman lasta, kun hänet pystyy jättämään pariksi päiväksi mummilaan...

Viimeksi muokattu:
jadekivi sullahan on jo hirmu läjä vaatteita..
ootko kaikki ostanu vai saanu osan?
mä olen nyt suomessa käymässä niin olis tarkoitus käydä parilla kirpparilla jos sieltä tekis vaikka löytöjä... sekä itelle että pikkuselle.
en viittis mammavaatteitakaan ostaa uutena.

sebu meillä kans Femedassa toi 4D ultra niin kiva kuulla että olit tykänny

vienda kiitos FB-ryhmä selostuksesta :)

pikku_karhu + ambrosia onnea hyvistä ultra kuulumisista =)

tanZZZku mulla ollu kans poika olo, ja yks lääkäri jo sitä vähän lupailikin mut saa nähdä et tuleeko suomesta vielä sama vahvistus...

me ollaan kans käyty Dubaissa ja tykättiin tosi paljon. lentomatka suht lyhyt lämpöiseen kohteeseen ja meidän mielestä siellä on kaikille kaikkee, eli voi shoppailla, olla rannalla tai kierrellä mielenkiintoisia nähtävyyksiä. halutaan kyllä joskus uudestaankin ehdottomasti.

mulla on monta suosikki paikkaa, NYC, Dubai, Lontoo ja thaimaa, myös egyptistä ollaan tykätty ja käyty siellä monta kertaa.
NYC:issä ja Lontoossa on ihanaa suurkaupungin vilskettä ja kivoja nähtävyyksiä sekä hyviä shoppailumestoja. Lontoossa olen asunut joten sinne jotenkin aina kaipaan.
Dubai ja thaimaa ihania lämpösen matkan kohteita. kyllä mä noihin kaikkiin haluisin uudestaan, mut kun on monia muitakin maita missä haluis käydä. =)
mäkin olen aina ollu sunnittelemassa matkaa, paitsi nyt kun en tiedä saanko miestä puhuttua ympäri.

sokerirasituksesta
onko teillä monella ollut toi sokerirasitustesti?
pystyykö sen litkun hyvin juomaan ilman oksentamatta?

matkustelusta
mitä olette mieltä jos matkustaa rv 26-27 tienoilla?
kun ite haluisin johki matkalle ja tää olis meidän viimeinen matka pariskuntana kahdestaan vähään aikaan, mut mies ajattelee et se olis jotenkin riski kun nyt olen raskaana.
oon sille koittanu puhua mut ei ainakaan vielä ole näyttäny vihreetä valoa.
ja kohteeksi olisin halunnu joko thaimaa tai jenkit mut nyt olen päättäny et lyhyempikin lentomatka riittää vaikkei nyt sit olsikaan niin kauheen lämmintä.
eli joku etelä euroopan maa esim portugali tai espanja.
Mihin maihin te "uskaltaisitte" matkustaa tossa vaiheessa?
niin ja siis matka olis sen takia "vasta" rv 26 jälkeen kun nyt ollaan suomes lomalla 2 viikkoo niin mies ei pysty/ viitsi heti ottaa uutta lomaa putkeen.

ON jännää enää viikko niin olen puolivälissä :heart:
oon nyt melkein joka pv tuntenu liikkeitä, lähinnä iltaisin

miles + sitkeä sissi POKS 19+0

Viimeksi muokattu:
Sokerirasituksesta, itse en ole tässä raskaudessa käynyt, mutta kahdessa edellisessä kyllä. Ällöttävää se litku on, kuten myös se känninen olo, mikä sen juomisesta seuraa tyhjään mahaan. Mutta kyllä siitä selviää hengissä, kun ajattelee pikkuihmisen parasta :) Mulla se on myös tiedossa myöhemmin.

Matkustelusta, mun lempiaihe ;) Paikkoja, jonne haluaisin uudestaan... Australia, Vietnam, Egypti, USA, kaupungeista NYC, Lontoo ja mun ikisuosikki Berliini. Mehän oltiin vastikään Thaimaassa, ja sinnekin haluaisin uudelleen joskus, vaikutti hyvältä paikalta reissata lasten kanssa! Mulla oli tämän reissun aikaan viikkoja 11-13 ja hyvin meni.
Miles, me ollaan pohdittu kaupunkilomaa juuri noilla samoilla viikoilla. Sitä myöhemmin en haluaisi enää ulkomaille matkustaa. Kovasti olen kohdetta miettinyt, kriteerit ovat: korkea hygieniataso, tarpeeksi korkeatasoinen sairaala että siellä uskaltaisi synnyttää pikkukeskosen, kuuluu EU:n (sairausvakuutusasiat), pääsee suoralla lennolla Helsingistä. Vaihtoehtoina tällä hetkellä Lontoo ja Barcelona. Pitää tosin katsoa, missä kunnossa olen lähempänä tuota ajankohtaa. Esikoisen aikaan jäin saikulle rv26 supistelujen takia, joten en ole ihan vakuuttunut että jaksaisin kaupunkilomaa enää. Mähän suunnittelen aina seuraavaa reissua jo ennen kuin edellinen on ohi, mutta raskaus tekee musta niin raihnaisen, että pitää ottaa järki käteen ;)

Pikku_karhu 13+4

sokerirasituksessa kävin jo. Mulla siis pco:n on määrätty metformiini ja tosta metusta neuvolalääkäri päätteli että mulla on diabetes ja määräs saman tien rasitukseen ja sairaalaan hoitokartotukseen :) Hoitokartotus on huomenna, joten sitten saan kuulla kävikö käry mistään (tähän saakka on ollut vain lievää resistenssiä glukoosin siedossa).

Litku ei mitään hirveen hyvää ollut, mutta se odottelu on aika turhauttavaa.
Mulla otettiin eka paastoverikoe ja sitte aamudrinkki naamariin. Meillä tällähetkellä sairaalalla oli tarjota aika mautontalitkua ja sit oli n 2,5dl ja aikalailla ykkösellä oli tarkotus alas saada. En siis itse saanu, pakko oli ottaa happea välillä :)
Tän jälkeen sitten tosiaan tunnin välein otettiin verikokeet.

Olo oli mulla ihan hyvä koko ajan, mutta vähän sen juomisen jälkeen alko maha pitää aivan järkyttävää konserttia ja kuplutusta :LOL:

mua vähän himottelis toi yksityisellä ultraus (3d / 4d). Suositelkaa pks-seudulta/uudeltamaalta paikkoja :) Ja hintojakin voi väläytellä :) Ei ne vissiin kelakorvauksen jälkeen mitään "mansikoita" maksa :)

Voi miten paljon olette käyneet maailmalla!!:O Kehtaako tänne ees omiaan, muutamaa paikkaa laitella :LOL: kyl mä kehtaan :)
Mulla ei oo nuorempana ollu mitään kaipuuta minnekään ulkomaille, oon ollu vaan -tyytyväinen tääl kotosuomessa... Tosin, kävin tosi paljon laivalla siinä 18-21v.. Lapsenakaan tähän touhuun en ole päässyt mukaan, koska olen yksinhuoltajan kasvatti, joten rahat ymmärrettävästi tiukemmalla.
Mut nyt sit mieheni kanssa ollaan käyty :) Hän on matkustellut aina ja hänen kauttaan minäkin olen innostunut :)
Mulle ovat parhaiten jääneet mieleen Ibiza ja Intia :heart:
Ibizalle haluan päästä vielä uudestaan, se on paljon enemmän kuin bilepaikka, kristallinkirkasta merivettä, maailman kaunein auringonlasku, jota paikallisetkin kokoontuvat katsomaan. Koko tätä hommaa säestää ambient musiikki ja viime hetkellä ku arska tipahtaa mereen, alkaa todella mahtipontinen viulukonsertti. . Se on yksi kauneimpia juttuja joita oon ikinä nähnyt.
Tosin, tästä on nyt 6v aikaa kun olimme siellä, että olimme toki paljon nuorempia, lapsellisempia ja biletimme paljon enemmän, että en tiedä kuinka mahtavana/ ahdistavana paikan kokisin tänä päivänä. Onneksi on muistot :) :heart:
Intiassa olemme käyneet Pohjois-Goalla, kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran jälkeen olimme ahdistuneita ja vannoimme ettei ikinä enää uudestaan, mutta pari kk reissun jälkeen muistot jotenkin kultaantuivat ja ei enää ahdistanutkaan ja pari v myöhemmin lähdimme uudelleen. Toi on jotenkin kierolla tavalla kiehtova. Siellä on paljon nähtävää, ja sinne pitäski mennä vähintään 2 viikoksi, mieluummin enemmän jos mahdollista, koska eka viikko menee totutellessa koko Goaan. Paikka on oikeasti kuin oma maailmansa.
Lisäksi inkkarit ovat (ainakin Goalla) todella ystävällisiä, ja auttavaisia, ja koen, että se on yksi turvallisemmista paikoista jossa olen käynyt.
Lisäksi olen käynyt Bulgariassa, Turkissa, Thaimaassa, Portugalissa, Dominikaanisessa Tasavallassa ja rodoksella. Meillä ei oikein noita kaupunkilomia harrasteta, mies ei suostu lähtemään niille. Pitää olla aurinkoa ja ranta.
Portugalista kyseli Miles, niin mä en ole ollut siellä hotellissa, vaan miehen perhetutun huvilalla, mutta uskoisin että on turvallinen hyvä kohde.
Ihanaa Vienda pääsee työn kautta reissaa... :)

mäkin haluaisin lähteä jenkkilään joskus.. ja miljoonaan muuhun paikkaan... huoh...
Kyl sitä sitten taas joskus pääsee ja ehtii :)

Joku kyseli sokrurasituksesta...??? Mä kävin kanssa, ja nyt oli tullut joku uusi litku, vadelmanmakuinen!!! Maistuu mun mielestä miljoona kertaa kamalammalle kuin se edellinen!!! YÖK!!! Mua oksetti tosi paljon se litku :( Meinas tulla oksu mut onnex ei ja kyllä se loppu siitä sitte meni. Köllötin sairaalan pedillä... ja sillon mulla oli sitä vuotoa ja murehdinkin sitä sitte...
Vuodosta muuten, nii voitteko kuvitella, mulla on menossa kolmas pvä, et ei vuoda, ei edes tuhrua!! Ajatelkaa!!!! nyt on maalimankirjat sekasin :D no, kyllähän se ehtii takasinki tulla... ;)

Muuten viime yönä, näin unta rakenne ultrasta, ja että rakenne ultran mukaan sieltä olisi selkeästi tulossa tytöntyllerö :) Tulee hyvin uniin, kun eilen tulin siihen tulokseen et me saadaan poika :)
Mutta, olen edelleen sitä mieltä, et meille tulee poitsu :)

matkustelusta
mitä olette mieltä jos matkustaa rv 26-27 tienoilla?
kun ite haluisin johki matkalle ja tää olis meidän viimeinen matka pariskuntana kahdestaan vähään aikaan, mut mies ajattelee et se olis jotenkin riski kun nyt olen raskaana.
oon sille koittanu puhua mut ei ainakaan vielä ole näyttäny vihreetä valoa.
ja kohteeksi olisin halunnu joko thaimaa tai jenkit mut nyt olen päättäny et lyhyempikin lentomatka riittää vaikkei nyt sit olsikaan niin kauheen lämmintä.
eli joku etelä euroopan maa esim portugali tai espanja.
Mihin maihin te "uskaltaisitte" matkustaa tossa vaiheessa?
miles, mä olen lähdössä vielä rv 30 Jenkkeihin, siis jos lääkäri antaa vielä luvan lentää, että tältä pohjalta on varmaan suhtauduttava myönteisesti matkusteluun vielä myöhäisemmässäkin vaiheessa :) Millekään kaukomatkoille, Aasiaan tai yleensäkään huonon hygienian / sairaalahoidon maihin en lähtisi, mutta niin kauan kuin ollaan sivistyksen parissa ja länsimaisen sairaanhoidon ulottuvilla, voin kyllä vielä lähteä jos oma vointi sen sallii. Ei tätä matkaa tosin tarkoituksella varattu näin myöhäiseen vaiheeseen, vaan se oli varattu jo ennen kuin tulin raskaaksi. Piti suunnitella hoitojen keskellä elämää eteenpäin ja silleen.... ;) Mutta tosiaan, jos vointini on hyvä niin muutaman viikon päästä vielä teen tuon viikon jenkkireissun.

MUOKS: Minut voisi muuten listan ylläpitäjä ystävällisesti poistaa tältä listalta.
En koe tätä oikein enää omaksi paikakseni, ainakin jo pitkään on tuntunut siltä että omat vähäiset kommenttini hukkuvat tänne massaan, eikä niitä sitten viitsi käydä itsekseen kirjoittelemassa. Mukavaa jatkoa teille ja toivottavasti kaikilla sujuu raskaus ihan ongelmitta loppuun saakka!

Viimeksi muokattu:
Matkustelu mullakin on matkakuume. Haluttais lähteä vielä ennenvauvan syntymää reissuun mutta ajankohta sopisi parhaiten kesällä. Vähän lueskelin lentämisestä ja raskaudesta. Törmäsin tälläiseen Raskaus - Finnair - Suomi
Eli emme ainakaan nyt varaa sitten ennakkoon mitään matkaa. Katsotaan jos kaikki on sujunut hyvin niin vois sit lähempänä kesää varata. Eurooppaan kaupunkilomalle lähdettäis varmaan. Tykkään muutenkin matkustaa euroopassa. Itävalta ja kroatia on ehkä lempparit. Maailmassa on niin paljon kohteita mihin haluaisin vielä matkustaa.

• Tykkää
Reactions: TanZZZku
jadekivi sullahan on jo hirmu läjä vaatteita..
ootko kaikki ostanu vai saanu osan?
Olen ostanut suurimman osan ja jotain saanut kaupanpäällisinä :) Etenkin noita ihan pieniä vaatteita löytyy tosi hyvin meidän lähikirpparilta ja siistissä kunnossakin vielä. Niitä kun ehditään käyttää niin vähän aikaa, joten eivät ehdi käytössä kulua. Huuto.netistä olen myös haalinut jonkin verran vaatetta, kun on mieleisiä osunut kohdalle. Se etsiminen on vaan ihan hirveä homma, kun siellä on niin paljon tarjolla sellaisia pliisuja pastellisävyisiä vaatteita, jotka ei mun silmää miellytä ollenkaan. Ja sitten taas retrotyylisistä ja värikkäistä vaatteista pyydetään monesti ihan järkyttäviä hintoja.

• Tykkää
Ihania matkasuunnitelmia täällä. :) me ajateltiin lähteä ensi talvena johonkin lämpöiseen kun vauva on vielä helpossa iässä. Saa nähdä saadaanko tarpeeksi rahaa säästöön siihen mennessä. Meidän kun pitää maksaa neljästä jo tällä hetkellä. Esikoisen kanssa matkusteltiin vielä paljon, mutta nyt on kyllä ollut hiljaisempaa.

Istun täällä klinikalla sokerirasituksessa. Mulle tarjottiin litku jääkylmänä ja kiskasin kaksi lasia kerralla. Ei kyllä niin kamalaa kun olisin luullut. Kävin samalla neuvolakääkärissä täällä. Ihanaa oli nähdä taas oma pieni ultrassa. :heart: kohdunsuu oli vielä onneksi napakka mutta lääri totesi, että sen huomaa että on supistellut. Olisiko paikat sitten pehmenneet. Joka tapauksessa mun pitäisi ottaa rauhassa ja levätä aina jos alkaa supistella. Onneksi vauva selviäisi jo hengissä, vaikka paljon tehohoitoa vaatisikin ja vammoja saattaisi olla. Jotenkin se kuitenkin lohduttaa. Nyt otan rennosti, paisun kun en pääse kunnon lenkille ja yritän saada nukuttua. Mulla on edelleen viikolla tuo unilääke käytössä mutta yritän nyt vähentää sitä.

Mukavaa päivää kaikille! :)

Muoks! Päivittelen listaa kun pääsen kotikoneelle. Scarleth Välillä tosiaan tuntuu että kommentit uppoaa massaan, toivottavasti et ole siitä kuitenkaan mieltäsi pahoittanut. Ihanaa loppuodotusta sinulle! :)

Viimeksi muokattu:
pikku_karhu mulla on kans samoja kriteerejä matkakohteelle.
olen kans miettiny barcelonaa, olen kyllä espanjassa ollu aikasemmin mutta en barcelonassa. no, katotaan et saanko nyt varattua sitä matkaa.
viikon matkan haluisin tai sit joku 4-5 pv vähintään. 4D ultran jälkeen jos kaikki hyvin niin rupeen sit enempi sitä matkaa suunnitteleen.

ambrosia Femedassa helsingissä meillä aika ma ja siel maksaa noin 180€ kelan vähennyksen jälkeen 4D ultraus

tanZZZku en mäkään päässy lapsena matkustaan ulkomailla kun olen isosta perheestä eikä meillä ollu rahaa. mut sit lukion jälkeen alkoi maailma avartua.
matkustelin jonkun verran itekseen,mut nyt miehen kans ollaan käyty noin 2 krt vuodessa jossain. tänä vuonna olis kiva päästä nyt edes kerran reissuun, kun ei sit ihan pikkusen kanssa viitsi matkustaa.
me ollaan kans käyty Intiassa kierrettiin 10pv autolla pitkin 6 eri kaupungissa/paikassa ja se oli kyllä kokemusrikas reissu.Goalle vois vielä joskus kans mennä, siellä ei käyty.

scarleth hyvää jatkoa sinulle ja pikkuisellesi! harmi, että lähdet foorumista pois...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Oih, Miles ollu autolla Intiassa!! :O Mun mielestä rohkeaa!!! Mä oon kyllä niin nössö etten suostunu edes skootteria noilla reissuilla vuokrata :LOL: Mies muutenkin enempi uskaltais omatoimisesti mennä ja olla ja tulla, mä jotenkin haluan et mulla on selkeä päämäärä mihin kohteessa menen jne...
Millaisia inkkarit oli muualla??? Olivatko ystävällisiä ja avuliaita?? Joku joskus antoi ymmärtää, että eivät silleensä olis mutta en nyt muista....vai olinko ihan väärässä?? :confused:
Ai sinäkään et ole päässyt lapsosena maalimalle?? Meillä on eri syistä mutta kuitenkin ei kumpikaan olla oltu... Onneksi aikuisena sitten on päässyt :)
Kyllä nyt kun olen päässyt käymään eri paikoissa, koen todellakin et matkailu avartaa!!!

Scarleth, oikein mukavaa jatkoa, toivottavasti odotuksesi sujuu loppuun asti hyvin!! Ja toivottavasti pääset jenkkimatkallesi, ettei tohtori kiellä sinua :hug:
Kaikkea hyvää!! :)

Selvisikö Sebu sokrurasituksesta hyvin?? Muistin juuri, että jos päästään sinne asti, ni mun ptäis mennä uusiksi viikolla 28... :( Kyllä sen nyt kestää ku aiemminkin..

jotain muutakin mun piti kirjottaa mut tuli oikosulku... palaan myöhemmin... ;)

Ompa tänne tullut tekstiä. En jaksa nyt kommentoida tulee vain omaa napaa.

Elikkäs mun flunssa todettiin eilen influenssa A:si ja keuhkokuumeeksi. Miettivät osastolle ottoa,mutta päästivät kuitenkin kotiin antibioottejen ja tamiflu lääkkeen kanssa. Olo hiukan kohentunut eilisestä. Saikkua ensi viikon loppuun. Joten ei mikään ihme,että olo on ollut niin kamala. Nyt tietysti pelkään ennen aikaisia supisteluja jne.muuten influensasta ei varsinaisesti sikiölle pitäisi olla haittaa.

On tämä mun raskaus ollut yhtä kipua,sairastelua ja hermoilua. Nytkin pelkään,että ei tässä päästä loppuun saakka ja pelkään, että kohta alkaa kovat supistelut tai yltiöpäinen yskiminen ja liman oksentaminen aiheuttaa vesien menon tai jotain muuta. Koko ajan hermoilen jostakin

Sannuliinu ja pikkunen rv 16+0 (16+5) Poks

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

23.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi

Neuvolat & ultrat

amele ~ neuvola 8.2.
miles ~ rakenneultra/4D-ultra 11.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
miles ~ neuvola 12.2.
TanZZZku ~ lääkäri ja uä 12.2.
TanZZZku ~ neuvola 13.2
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
Vienda ~ neuvola 19.2.
pikku_karhu ~ rakenneultra 20.2.
Nuppu81 ~ nt-ultra 25.2
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
nuppuska ~ rakenneultra 5.3.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.
Ambrosia85 ~ rakenneultra 5.4

Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe

Syntyneet :heart:

Nimimerkki / Syntymäpäivä / Rv / Sukupuoli / Mitat

helmimama / 26.1.2013 / 37+1 / Tyttö / 3010g & 48cm

Gabriela oliko sinulla eilen nt-ultra? Miten meni?

TanZZZku sokerirasitus meni hyvin, välillä olin kuulema vähän kalpea ja kotimatkalla tuli huono olo. Itse juominen ja verikokeet olivat kuitenkin pienempi paha kuin luulin. Pissatesteissä ei näkynyt mitään, joten sen puolesta näytti hyvältä. Huomenna saan sitten verikokeiden tulokset.

Matkustelusta: en mäkään ole käynyt pahemmin ulkomailla. Yh-perheestä siis minäkin.
Tallinnan ulkopuolelle suuntautuneet reissut voi laskea ihan omin sormin ja ylikin jää :)
Meillä ei mun lapsuudessa matkustelua harrastettu, eikä itelläkään pahemmin ollut rahaa. Eka tuli häät jotka maksettiin heti pois (sinne meni meidän kaikki säästöt - mutta eipä jäänyt häistä velkaa) ja nyt pitää säästää se 30t omakotitaloa varten, joten ei ihan hirveästi tässä nyt matkustella - ehkä joku etelän loma sitten vauvan kanssa :)

Onnittelut tanZZZZku muuten vuotamattomuudesta :heart:

Sokerirasituksesta - meillä ainakin hoitsut sanoivat että heillä kohta taas vaihtuu maku tossa nesteessä.. oon itse aikoinaan juonut tota "mautonta", sitte vadelmaa ja myös kolaa.. tää mauton on ehdottomasti paras jos pitää valita :LOL:

mä ajattelin kanssa tossa keväämmällä viimeistään alottaa kirppareiden tehoratsiat vauvanvaatteissa :D

Scarlehtille hyvää jatkoa ja hyviä vointeja :wave:

Sannuliinulle jaksamisia! Toivottavasti lääkkeet auttaa pian!

Ootteko muuten ottanu influenssarokotusta ?Meillä otettiin; minä ja mies. kutienkin nähdään paljon ihmisiä töissä, ja tuo kouluikänen kantaa ihan tarpeeksi pöpöjä.

Eilen oli tullut jo hussilta kirje (huomasin tänään töissä että oli tullut ilmoitus netpostista). Ei ole kohonutta down-syndrooman riskiä. Ihan mahtaa uutinen :) !

Huomenna sairaalalääkäri ja hoitokartotus tähän mun raskausdiabetekseen. Ihan kiva saada tietää noi mun 1h & 2h arvot. Paastoarvothan oli tosi hyvät :)
Toki toivon että voin näyttää pitkää nenää neuvolalääkärille, eikä mulla olis sokereissa mitään heittoa. Noh, sen näkee huomenna :)

Sannuliinu :hug: Toi on nii persiistä elää jatkuvassa pelossa ja stressissä :( Onneksi sulla on nyt kunnolla saigonii, nii saat levättyä!! Ja jos yhtään tuntuu viel ton jälkeenkin et olis pientäki nuhaa, nii iha rohkeesti vaa mun mielest jäät kotiin!! Ihan senki takia, koska jatkuvassa ressissä oleminenkin on todella uuvuttavaa!!
Jospa sun sairastelut olis ohi tältä talvelta sitten?? Ja eihän me nyt sellasta uskota et alkasi suppareita tulemaan tms ;) Voimia ja jaksamista :hug: :heart:

Ambrosialle onnittelut kivasta kirjeestä :)
Mä en ole ottanut influenssa rokotusta. Mä oon joskus kerran n. parikymppisenä sen ottanut, ja sain nii hirveän räkätaudin siit rokotteesta ilmeisesti, et en sen jälkeen ole ottanut, kuitenki, n. kerran vuoteen olen melkein joka vuosi influenssan sairastanut... En tedä olisko jäänyt tulematta jos olis ottanu.. :/ Ilmeisesti aika moni sen rokotteen ottaa..
Tuuhan kertoo sokruista sitte!!

Eikös Sebukin saanu tänää niitä tuloksia???

Mä en vieläkään tunne liikeitä :( Ja nyt hetkeen tuli ahdistus et onx tuolla massus ketään?? Tänään on pakko taas kuunnella dopplerilla, alkoi toden teolla vaivaamaan...
Täällä on puhuttu siitä kuinka porukka on tosissaa ollu kipeenä. mä en nyt ilkeile tai haluu mitää suolaa haavoihin heittää, mut mä olen ollu ihmeen terveenä tänä talvena!! :O Normisti mulla on yleensä ainakin yx flunssa ja poskiontelon tulehdus!!! Toivottavasti siinä ei käy niin että tulen keväällä kipeeksi ku sairastelukausi on ohi...
Jotenki tuli tosta Toivosta ny kunnon huoli : / ku en tunne liikkeitä (ja joo ei viel tarvikaa :) ) ja en oo kuunnellukaan, paitsi ku poksahdin.. Toivottavasti nää on vaan mun oman pään skitsoja ja Toivolla olis kaikki hyvin... Liimaan itteni siihen doppleriin kiinni työpäivän jälkeen...
Mukavaa viikonlopun alkua!!! :)

Sannuliinulle Tsemppiä influenssan kanssa....

Kamalasti olette matkustelleet!! Itse on tullut matkusteltua vasta aikuisiällä. Yh-äidin kasvatti kun olen. Matkakohteina on ollut 2 x Rodos 4 x Bulgarian Sunny Beach ja 2 x Bulgarian Golden Sands. Myös Saksassa on tullut pyörittyä Hampuri, Rostock, Bremen. Ja perinteiset Viro, Ruotsi.

yleisesti tykkään rantalomista :D Nytkin olisi ihan hirmuinen matkakuume. Mutta kun rahat on piukilla ja talo täynnä eläimiä, joiden hoidon järjestäminen on ääreist vaikeaa paitsi kesällä, niin vaikeaahan tuo matkustaminen on. Ajattelin että josko edes Tallinnaan päääsisi kesällä käymään :) Sinne pääsis kätevästi laivalla....

Muuten täällä on edelleen pahaa-oloa ja väsymystä. Tissit arkana vaihtelevasti. Olen nyt ottanut tavaksi nukkua päikkärit melkein joka päivä esikoisen kanssa :D Toki, sitten ei omaa aikaa kyllä jää, kun sen käyttää nukkumiseen. Mutta muuten tuntuu etten jaksaisi.

Dopplerilla ajattelin viikonloppuna kokeilla uudestaan onneani, josko jo kuuluisi... Np-ultraan on vielä 2-viikkoa, ja se tuntuu niiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkältä ajalta...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Annabell ja Ihme 10+1

Yhteistyössä