Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Ihanaa, että TanZZZku sai hyviä uutisia ultrasta ja vuodon syy löytyi! Vielä kun se vuoto loppuisi kokonaan! :) Kiitos tsempistä. Tottahan se on, että nyt saa levätä mutta tunnen itseni kamalan laiskaksi, kun luen, miten muut käy salilla jne. Hyvä kun jaksan töissä kävellä välillä muutaman sata metriä... Ja paino vaan nousee. :/ Väsymykseen ei ainakaan auta se, että joka ainoa yö herään 2-3 kertaa pissalle.

Ainiin ja mullakin muuten naama kukkii ihan järkyttävästi ja hiukset rasvoittuu jne. Toivottavasti mun ihosta on edes jotain jäljellä kesällä.

Sannuliinulle tsemppiä päänsäryn kanssa! Itsellä se onneksi tuntuu vaihtelevan, koska tänään on taas huomattavasti helpompi päivä kuin eilen. Tosin tämä kompensoituu sitten mahajomotuksilla/kasvukivuilla....

Muuten ei uutta, ei tunnu liikkeitä ja edelleen lasken päiviä/viikkoja/kuukausia rakenneultraan...

Vienda 15+6
 
Viimeksi muokattu:
En ole jaksanut hirveästi kirjoitella, lukenut olen kyllä joka päivä. Väsymys ja pahoinvointi vie kaiket voimat ja kun jaloissa pyörii tuo poika niin ei edes kirjoittamaan jaksa. Tosin nyt on ollut pari parempaa päivää, jos vaikka helpottaisi. Sykkeet kuuluu edelleen ja tänään saavutettiin "maaginen" rv 9+0 jolloin sikiön tärkeimmät elimet ovat melkein kehittyneet. Voisikohan jo huokaista helpotuksesta?

TanZZZkulla hienoja uutisia.

Meriann rv 9+0 poks
 
Nyt tulee vaan omaa napaa eli rakenneultrassa tänään käyty ja kaikki loistavasti:heart:Niin vilkas kaveri oli että ultraajan oli vaikea saada mittoja otetuksi, mutta kyllä kaikki saatiin lopulta tarkistettua.Ja sukupuoli jäi arvoitukseksi:)Ei saatu sellaista kuvakulmaa että olisi voinut varmaksi sanoa eikä lähtenyt sitten veikkailemaan.No pääsasia kuitenkin että kaikki näytti hyvältä oli se sitten kumpaa merkkiä tahansa:LOL:Pääperä mitta oli 17,5 cm ja painoarvio 364g eli hyvin on kaveri kasvanut.
 
Inkkuselle Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

ja Tanzzzkulle että vuotelun syy löytyi! :)

Täällä poksahti tänään 9+0 ja neuvolassa käyty. Kaksi nuorta th:tä yritti kuunnella sydänääniä, mutta eivät saaneet kuuluviin :( Kerran näytöllä välähti syke 130, mut käsittääkseni sen pitäis jo olla jotain 170, että mahtoiko olla vauvan sykkeet kuitenkaan... Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Pikkasen huolettaa vaikka sanoivat ettei saa huolestua :ashamed: Maanantaina onneksi väliultra väestöliitolla, josta toivottavasti tulee hyviä uutisia.

Paino on noussut jo 4 kg! siis APUA. Mutta ei mikään ihme kun kittaan mehua ja syön marjapuuroa. Mitä normaalisti en harrasta... ja joo, onhan tota turvotustakin...

Annabell ja Ihme 9+0
 
Vienda, ymmärrän kyl harmituksen ku ei pääse liikkumaan!!! Meillä tosin eri syistä mut silti. Itteeki hotsittais mut ei paljo tarvii mennä, ainakaa nyt hetkeen. Pitänee kysyä lekurilta kontrollissa mikä on homman nimi...
Hei ihanaa, liikkeitä :heart: Mä en tunne mitää :( tai välil kuvittele et joku kupla muka siel olis tullu mut en tod. oo varma. . Katellaan ;)

Inkkunen, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! :) Aiotteko jättää sukupuolen arvoitukseksi vai aiotteko mennä 4D:hen???
Ite haluisin tietää, ja jos ei näkyis ni 4D:hen haluisin mennä.. Jos siis sinne asti päästään....

Meriannille tsempit pahoinvoinnin kanssa taisteluun :hug: Onneksi se ei kestä kuitenkaan ainiaan :)

Itsellä on ollu nyt n. viikon ajan vatsa ihan tukossa :( Muutenkin helposti kärsin ummetuksesta ni nyt on ollu ihan megalomaaniset sellaset!! :( On ollu sen tähden aika tukkeutunu ja sturvonnu olo... Tänää on myös ollu iha hullut ilmavaivat (mä tiedän et teitä kaikkia kiinnostaa aivan mielettömästi tää ;) ), kai elimistö nytkähtää liikkeelle??? Toivottavasti, aika hankala kieltämättä olla ku on tukkeessa!!!
Lisäksi on ollu vatsasärkyä koko päivän enemmän ja vähemmän.. En tiedä onko se kohdussa se kipu vai suolistossa, en osaa sanoa.
Lisäksi on tänää nivusten läheisyydessä ollu kipuja kovasti, ja luinkin vau.fi et näil viikoil voi olla.
Tietääkö muuten kukaan vaikuttaako äitiysrahaoihin loma-ajan rahat??? näin äkkiseltää... meen kyl surffaa kelan sivuille mut aattelin jos täält olis tullu vastaus nopsempaan :D ku se on sellanen tietoviidakko ne kelan sivut....

Eipä kai kummempaa....

TanZZZku ja Toivo, 18+1.
 
Täältäkin omaa napaa ja rakenneultrakuulumiset.
Vauvalla kaikki niin kuin pitääkin:heart: Hyvin kasvanut, tänään rv20+3 vastasi viikkoja 20+6 ja painoarvio 388g.
Sukupuoli nyt sitten kysyttiin ja hyvinhän se näkyi: Pieni poika meille on tulossa:heart: Ei siis suotta ollut poikaolo. :) Kovin liikkuvainen tapaus myös tämä kakkonen, mutta istukka on siis edessä joka vaimentaa liikkeitä tehokkaasti. Muuten istukan paikan suhteen oltiin jo selvillä vesillä, kaukana oli jo kohdunsuulta huh!! Vuotoahan ei nyt enää pariin viikkoon olekaan näkynyt.

Inkkuselle onnittelut hyvistä ultrauutisista.:heart: Ja Tanzzkulle kanssa: Ihanaa että vuodon syy on vihdoin selvillä! Epävarmuus tosiaan on kamalinta. Vienda ihania ekoja hipsauksia!:) Meriannille tsempit pahoinvoinnin kouriin! Annabell älä suotta huoli, eihän ne sydänäänet aina vielä tuossa kohtaa kuulu vaikka kaikki on hyvin.

Seuraava neuvola olis ystävänpäivänä ja sitten saakin jo todistukset kelaa varten. Mihin tää aika oikein menee??!:D
 
  • Tykkää
Reactions: Lila13
Vauvantuoksuisia terveisiä meidän perheeltä :heart: Meille syntyi viikonloppuna pieni tyttövauva, raskausviikolla 37+1 :) Kaikki meni hyvin ja nyt ollaan jo tovi oltu kotosalla tutustumassa uuteen tulokkaseen joka on maailman valloittavin tapaus :heart: En ole kerennyt käydä täällä lukemassa teidän kuulumisia hetkeen, yritän tänään myöhemmin ottaa "palsta-aikaa" ja tulen lukemaan mitä tänne kuuluu =)
 
^ ihanaa!!! :heart: onnea!! :hug: toivottavasti kaikki meni hyvin! :) joskus sitten kun jaksat ja ehdit niin olisi kiva kuulla miten kaikki meni. Pääasia että nautit nyt pienestä ihmeestä, joka hetkestä, ajasta joka menee aina liian nopeasti.
 
Onnea Helmimama ihanasta tytöstä. Nauti vauva arjesta.

TanZZZku ummetuksesta,itsellä on ollut kyseistä vaivaa ja aina silloin kun oikein kunnolla on tukosta,niin mulla on vasemmalla puolen koviakin kipuja ja hankaluuksia liikkua. Heti,kun antautuu:) niin kivut hellittää:)

Onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista. Itellä vasta tosi myöhään sekin lähellä rv 22.

Tänne ei mitään kummosta tai ainiin olen alkanut tuntemaan liikkeitä iltasella ihan hiljaa sängyssä selällään maatessa. Mies eilen yritti kovasti tuntea ne myös,eikä uskonut,vaikka ei ole eka lapsemme,että ei voi vielä tuntea niitä masun päälle asti.

Sannuliinu ja pikkunen rv 15+1(15+6) ja eilen POKSuin:)
 
Onnea helmimama, sullahan tapahtuikin sitten rytinällä kun 37+0 postailit vielä mahakuviakin :D Ihania hetkiä uuden perheenjäsenen kanssa :heart:

---

Päätös äitiysavustuksesta oli tehty eilen! Jee! Kerrankin nopeaa toimintaa kelalta, kun hakemuksen laitoin vetämään keskiviikkoiltana :whistle:

Aika tuntuu juoksevan, nyt jo rv23+2!
 
Täällä pientä huolta.. viikon verran on nyt supistellut tosi napakasti ja alapäässä koko ajan paineen tunnetta. Tähänkin asti ollut harjoitussuppareita, mutta nyt pienestäkin liikkeestä nonstop supistus päällä. Välillä paine on niin kova että tuntuu että pissat tulee housuun. Todennäköistä että kaikki ok, ja kohdun kasvu ja vauvan paino vaikuttaa näin kun tämä on jo kolmas raskaus. Silti olen päätynyt googlettamaan raskausviikkoja ja ennenaikaista synnytystä. Jotkut vauvat ovat tässä vaiheessa jo selvinneet ilman vammoja, toiset taas menehtyneet. En siis miettisi jos olisi perussuppareita, mutta tuo paineentunne ja napakkuus jotenkin pistää miettimään. Mitään ei kuitenkaan ole lorahdellut ja onneksi mulla on to neuvolalääkäri. Saa nähdä miten jaksan seistä huomenna 4 tuntia töissä, vai vaikuttaako asiaan mitenkään.

Toivottavasti voitte muut hyvin!

Sebu 23+5
 
Sebu, mä luin viime neuvola käynnillä jostain sellaisesta ilmais terveys lehdestä keskosista, ja siin oli mun mielestä, että ennen rv 23 syntyneistä, puolet selviää....

Onko sinulla mahis ottaa ihan iisii, jos liike tekee noin vahvaa supistelua???? Ja älä mee töihin, jos yhtää siltä tuntuu, kyllä ne työt siellä odottaa. Toivottavasti nyt rauhottus noi supparit, ei o yhtää kivaa et ressii pukkaa :(
Ja toivottavasti olis sun mainitsemani kohdun kasvun ja vauvan painon aiheuttamaa..
Ite ku olin just pari viikkoa pois, ni kyl se oli oikee veto. En olis varmaa kyennu henkisellä tasolla töihin...
Halit ja toivottvavasti tosiaan tilanne siel rauhottus. On hanurista olla huolissaan...
 
^ lohduttavaa kuulla lukemastasi. :heart: Toivotaan nyt kuitenkin että huoli olisi turhaa. Nyt illan kun olen maannut niin supistukset vähemmällä. Menen huomenna kokeilemaan työn tekoa ja pääsenhän sieltä pois jos tarve. Olen siis vielä hoitovapaalla ja teen vaan silloin tällöin keikkaa. Tosin kotona en pääse yhtään vähemmällä kun kaksi lasta hoidettavana ja nosteltavana. Onneksi mulla on torstaina lääkäri ja aikaistan sitä kyllä jos siltä tuntuu!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys hiljaiselon keskeltä :) Paljon on mukavia uutisia täällä :) Suurimmat onnittelut Helmimamalle :heart: Tuu tosiaan sitten kun kerkiät kertomaan kuinka kaikki sitten loppujen lopuks meni :)

Mites sebu08 olotila? Toivottavasti kaikki kunnossa!

Mulla ei varmaan oo ollu noita harjoitussupistuksia... tai en ainakaan tunnista, että ois ollu. Tosin yks päivä tuli vähän kiire ja juoksin pikkumatkan ja sen jälkeen tuli hetkeks sellanen jännä kipeä puristava tunne ihan tonne alamahaan. Se meni kyllä äkkiä ohi. Olin jo miettiny, et uskallanko lähtee sillon illalla koiran kanssa agitreeneihin mut treeneissä en ees muistanu koko juttua ja eikä sitä tunnetta oo muutenkaan sen jälkeen tullu.

Muuten olo on ollut mukavan seesteinen :) Pikkulainen ilmoittelee olemassa olostaan pitkin päivää ja potkut on jo niin voimakkaita, että ne näkyy ja tuntuu masun päältä :heart: Joka kerta kun potku tulee niin mielen valtaa hirveen onnellinen olo! Siellä oikeesti on joku :) Muutenkin oon nauttinu raskaana olosta ja oon nähtävästi niitä ihmisiä joille raskaus sopii :)

Vaateostoksia on täälläkin tullut tehtyä :whistle: Mies "kauhisteli" yks päivä kun totesin, että vauvanvaatteet ei enää mahdu vaatekaapin yhdelle hyllylle :D Ens viikon neuvolasta sais sitten sen todistuksen, että vois hakee sitä äitiyspakkausta :) Ja mikä parasta ens viikonloppuna ois tarkotus lähtee vaunuja kattelemaan :heart:
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

15.2.
helmimama / 26 / 1.lapsi

5.5
sekundamamma / 36 / 2. lapsi / TYKS

9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

17.5
Scarleth / 36 / 1. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
TanZZZku / 30 / 1. lapsi / Jorvi/Kättäri
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä?

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 28 / 1. lapsi

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Naistenklinikka

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

14.8.
Ambrosia85 / 27 / 1. lapsi / HYS

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi


Neuvolat & ultrat
pikku_karhu ~ nt-ultra 4.2.
-Gabriela- ~ nt-ultra 6.2.
Sebu08~ lääkärineuvola 7.2
Lila13 ~ neuvola 7.2.
amele ~ neuvola 8.2.
miles ~ rakenneultra/4D-ultra 11.2.
Sannuliinu ~ neuvola 11.2.
miles ~ neuvola 12.2.
TanZZZku ~ lääkäri ja uä 12.2.
TanZZZku ~ neuvola 13.2
Lumi72 ~ lääkärineuvola + rakenneultra 14.2.
Scarleth ~ neuvola 15.2
Ambrosia85 ~ neuvola 18.2
Vienda ~ neuvola 19.2.
sekundamamma ~ kontrolliultra 26.2.
Vienda ~ rakenneultra 7.3.
Sannuliinu ~ rakenneultra 15.3.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe




Syntyneet :heart:

Nimimerkki / Syntymäpäivä / Rv / Sukupuoli / Mitat

helmimama / 26.1.2013 / 37+1 / Tyttö / 3010g & 48cm
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista <3 On tää eka viikko ollut melkosta, ihmettelyä ja kummastelua :) Joka päivä sitä pysähtyy ihmettelemään että oikeestikko tämä pieni täydellinen tyttö on meidän, käsittämätöntä! Elämä kotona sujuu hyvin, tyttö tankkailee parin tunnin välein ja muutoin nukkuu tai pällistelee meitä tyytyväisenä, ei itkeskele muutakun jos ehtii tulla kova nälkä ennenkun maitobaari ehtii paikalle :D On kyllä niin tyytyväinen tapaus :)

Neiti päätti sit tulla aika yllättäen maailmaan. Lapsivedet meni viime la aamuna ja sit synnärille. Meillä oli tiedossa että tyttö on perätilassa niin vähän jännitti et miten synnytys sit tulee menemään kun kääntöyritys ei onnistunut aiemmin samalla viikolla ja lantion kuvaus olis ollut vasta seuraavalla viikolla. Lääkäri tutki synnärillä ja totes et sieltä ollaan tulossa jalat edellä niin ei ollut tarvetta kuvata lantiota vaan ainut mahollisuus oli sektio. Leikkaus meni hyvin ja mä oon toipunut tosi hyvin, samana iltana olin jo omin jaloin vessassa ja 3. päivänä leikkauksesta päästiin jo kotiinkin. Raskauskilot melkein kaikki jo lähteneet, mulla on 2 kiloa matkaan neuvolan ensimmäisen punnituksen painoon, loistavaa! Kesäkunto täältä tullaan :D
Huomenna alkaakin sitten meillä arki kun mies palaa töihin ja me jäädään kaksin kotiin, jännää :)

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista, niitä tais olla useammalla :) Ja TanZZZku on saanut loistavia uutisia, tosi hyvä juttu että syy vuotelulle löytyi!! :) <3

Päivittelin tota listaakin hieman kun se oli jäänyt tonne monen sivun päähän :)

"helmi"mama ja Typykkä <3
 

Yhteistyössä