Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

onnea hyvistä ultrakuulumisista ! Mulla on kanssa piikkikammo , kun on muutaman kerran jouduttu kaivamaan ja jos makaan niin ei veri kunnolla tuu .. ja pumppaamalla saa kunnon verinäytteen , mutta aina pitää muistaa pumpata ja hellittää vasta kun hihna löysätään ja veri kunnolla tulee ... Ja jos sörkitään niin heti alkaa huippaamaan !!!

neitim

No nyt voi alkaa täälläkin onnellinen odotus! Np -ultra takana ja kuulemma kaikki todella hyvin! Sanoi että reipas ja terve lapsihan täällä! Kääntyili kokoajan ja oli 6,5 cm pitkä :D . On se vaan niin hurjaa! Tuleeko muuten sinne rakenneultraan sitten postissa kutsu vai miten se menee? Ens viikolla on toka neuvolakäynti niin sieltähän sen varmasti saa tietää..

On tää vaan niin ihanaa! Jotenkin ehti tuossa välissä jo pieni epätoivo tulemaan. Ajattelin, että jos kerran niinkin iso onni kuin lapsi meille suodaan niin nyt varmasti menee jotain pieleen.. mä kun olen tottunut epäonniseen elämään. Mutta jos vaikka nyt se onnellinen aika olisi edessäpäin! Jipii!

=) =) =) =) kaikille hyville ultrakuulumisille!!

Täällä samoin oli np-ultra tänään ja kaikki mitat yms oli mainiosti ja turvotustakin vain 0,8.
Joten nyt uskallan ehkä alkaa nautiskelemaan.
Lähdemmekin miehen kanssa itkettään hänen vanhempiaan vauva neulelehden ja skumppapullon kera illalla!! Omille vanhemmille kerron vasta viikonlopun jälkeen, kun ei tämmöstä asiaa halua puhelimessa kertoa!!! Ovat matkoilla, joten ylläri odottakoon!

Ihanaa viikonloppua kaikille kasvaville masuille!!!!

Pari viikkoa sitten tunsin jo epämääräistä painetta ja pulputusta. Sen jälkeen ei kuitenkaan taas mitään.. no, onneks ens viikolla on neuvola niin kuulee taas ne sydänäänet, valais taas uskoa tähän hommaan.

Pikkuvadelma 17+2

Sarma
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) Mehän mennään muuten fifiriksen kanssa sit aika samoissa päivissä. Mitä teille sanottiin niistä veriseulan vastauksista, että kuinka kauan menis?

Mä taistelin koko viime yön jonkun hemmetin pissaongelman takia.. Oli hirvee pissahätä koko ajan, mutta ei vaan saanu rakkoa tyhjäksi ja heräilin siis koko ajan ja muutenki olo oli aika tuskainen/täysi.. Ettei vaan olis joku tulehdus tullu..

Hiphei pitkästä aikaa!
Ihana kuulla mukavia uutisia noin monelta!
Mä hyydyin aivan täysin. Mulla tuli hirveä paniikki se pirpanan suru-uutisen jälkeen, etten uskaltanu kenellekkään suitsuttaa. Mä en edes ole mikään panikoija-tyyppi. Nyt vaan tuli sellanen, että jos kaikki on tähänkin asti ollu vaikeaa, niin miksi nyt sitten kaikki olis hyvin. :/
Noh... toissapäivänä oli sitten np uä ja sain rauhan. Siellä se ihan hulluna pyöri. Join vähän limpparia, että nähtäis kunnon elämöintiä! :LOL:
Sitten pikkuinen näytti peukkua eli "nyt iisisti iskä ja äiskä, täällä kaikki hyvin!" 6,8cm pitkä, ei ylimääräisiä turvotuksia ja sydämmen neljä kammiota näkyi. Nyt yritän hetken nauttia vaan masun kasvusta ilman turhaa stressiä!
Ainoa huono homma, että pissatulehdus iski, mutta se on mulle niin tuttu vaiva tämän mun rappeutuman kanssa, että sain puhelinsoitolla reseptin suoraan apteekkiin.
[/b]Sarma Kuulostaa kovin tutulta... kannattaa tehdä reissu labraan ettei pahene! Kova tulehdus on pahempaa kuin lievä antibioottikuuri.

Hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower:

Huh, mitä ammattitaidottomuutta titityy ja Sarma on joutunu kohtaamaan. Tosi kurjaa. Näiden asioiden tiimoilta ei kyllä kukaan meistä tarvis yhtään ylimääräistä lokaa päälleen.

fifiris :) ihanan suloista säätöä toi kalenterihomma!!!
Hieno juttu, että pikkuisella on kaikki hyvin! Olen tosi onnellinen puolestasi. Voin kuvitella, että on vaikea pysyä nahoissaan nyt... Masukuvaasi odotellessa! ;)

Sunflower onnea hyvistä kuulumisista! Meille rakenneutran ajankohdan kertoi ultraaja ensimmäisen ultran jälkeen. Eli ei tullu postissa.

Mandelle ja Elenialle kans onnittelut helpottavista kuulumisista!

Lantionpohjalihastreeneistä: mulle neuvolassa annettiin jo ekalla käynnillä treeniohjelappunen (kaikkien muiden lippujen ja lappujen seassa). Aika laiskasti on tullu harjoteltua, mutta joskus kuitenkin.

Sain taas niin yllättävän ja nohevan kysymyksen, että meinasin ihan pudota penkiltä: "Meinaatteks te sit juhlia pikkusen puolivuotissynttäreitä?" !!!!!!
Sain kakisteltua jotain että: "No mennään nyt ihan päivä kerrallaan eteenpäin..." Vaikka tekikin mieli pamauttaa, että: "Kun nyt edes saatais terve lapsi synnytettyä!!!!"
Huh!!!!

:) Nyt tunnen pienokaisen potkut ja pyörimiset aika selvästi jo. Voi tätä onnea! :heart:

Onnea Elenialle! :heart:

Sarma, meillä sanottiin että menee noin viikko veriseulan tuloksissa. Ollaan naistenklinikalla, mutta sanoi että jos haluan itse soittaa, niin soitan sitten neuvolaan eli tulokset tulee sieltä kautta. Ollaan tosiaan sun kaa aika samoissa viikoissa. =)

Uskallanko, varmasti on mahtavaa jo tuntea pienen liikkeet! En malttaisi millään odottaa! Meinaatteko mennä 4D-ultraan kurkkimaan?

Tässä on nyt tosi pitkä väli seuraavaan ultraan, mutta onneksi neuvolassa sydänääniä kuunnellaan sitten ensi kerralla. Mutta on siihenkin vielä aika pitkä aika... ei auta kun odottaa.

fifiris 12+1

Hyvää Ystävänpäivää! :heart:

Onnea hyvien ultrakuulumisten saajille!

Sunflower mulle tuli rakenneultra-aika postissa kotiin, ilmeisesti käytäntö vaihtelee.

Sarma mulla oli kans muutama viikko sitten jotain pissahommaa tai siis vaivaa, mutta kokeissa mitään tulehdusta ei ollut. Jotenkin kai ahtaasti ollut virtsarakko sitten siellä sisuskaluissa.

Astrid 16+1

Täälläpä on paljon ihania ultrakuulumisia! Onnea Fifiris, Sunflower, Mande ja Elenia! :heart:

Ja hyvää ystävänpäinää kaikille!

Tänne ei mitään erityisempää. Masu kasvaa (liiankin) vahdilla. Äsken käytiin miehen kanssa kävelylenkillä ja totesin ettei kohta oo enää takkia mikä menis päälle. Ajoittain vatsa- ja sekälihakset kiristää.

Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas ja neljäs lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 3.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 28.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä

:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:

:hug: pirpana74 :hug:

Laitoin listankin tohon esille pitkästä aikaa :) Ja tarkensin samalla oman synnärini eli TAYSiin taas mennään, koska Vammalan sairaalassa on kesäsulku.

Ihania ultrakuulumisia monilla! Useimmilla taitaa nyt ollakin sit odotus jo hyvällä mallilla ja hyvällä mielellä muutenkin, kun alun hässäköistä on selvitty :) Ittellä ainakin on tosi hyvä olo ja nautin taas raskaana olemisesta kovasti, suunnittelen kaikenlaista käytännön hommaa ihan innoissani jo :D

Ainoa huolenihe on tuo talouspuoli... ylläri. Päätin joku aika sitten työsuhteeni koeajalla, koska se työ oli kauheen stressaavaa ja olisi vaatinut lisäksi omalla ajalla työasioihin perehtymistä ja olin alkuraskaudessa kroonisen väsynyt ja huolissani muutenkin. Sit uus, kivalta ja omalta tuntunut työpaikka ei lopulta auennutkaan mulle ja jäin vähän yllättäen työttömäks :/ Nyt jännään, et saanko ees ansiopäivärahaa liitosta, koska päätin itse tuon työsuhteeni. Saattaa työkkärin mukaan tulla jopa useen kuukauden karenssi :eek: Ja miten sit mun äitiyspäivärahan käy |O

No asioilla on tapana suttaantua aina jotenkin, pitää kai luottaa taas tähän vanhaan mantraan :D

Me sit viimein päästiin sairastelujen jälkeen mummola-ja serkkulareissulle ja kerrottiin vauvauutiset :heart: Tai annettiin tuon 3v:n kertoa :D Kivasti tulee noille kolmelle pienimmälle serkukselle melkein tasan 2 vuoden ikäerot, ovat syntyneet sit kesinä 06, 08 ja 10 :)

Kivaa viikkoa kaikille ja voikaahan paksusti :wave:

Kristiina ja sally albatross rv 17+0

Heips!
Mehän aletaan kaikki olla jo huisin pitkällä - JEEE! :heart: :heart:

kristiina: sä kun ton listan nyt tohon viimeksi nostit, niin voisitko laittaa mulle kolmas ja neljäs? :p
taloudesta... no, meillä ei ihan noin karulta kuulosta talous... tarkoitan että jos sulla on liipasimella se, että saat ehkä karenssai tjtn... toivottavasti et saa. :| mutta kuitenkin: eipä tässä kauheesti mitään ylimääräistä ole, ja äippärahat tuskin kovin paljon minimin päälle on. MUTTA jos muistelen vuotta 2002; sillon minimi oli 10e pv ja nyt on reilusti yli 20e - yllättävää kehitystä!! tosin mä sain just n.26e/pv, kun laskettiin yrittäjän työtulojen mukaan - onneksi ehdin olla yrittäjänä 4,5kk... (mitään muuta hyvää yrittäjyydessä ei sit ollutkaan)

(.) tänään oli 2. neuvolakäynti; ja seuraava onkin sit vasta rv24... onneksi siinä välissä tulee se rakenneultra ja toivon tietenkin, että raskaus menee niin hyvin, ettei tarvi mitään ylimääräisiä käyntejä minkään ongelmien takia.
... neuvolakäynnillä otettiin ne normaalit: paineet oli alhaiset(110/59), pissassa ei valkuaista eikä sokeria, painoa tullut 2kk:ssa 3,4kg, mikä on ihan ookoo - luulisin. KOSKA kohtu oli jo hiukan NAVAN yläpuolella!! JÖSSES - siinä kyllä tätikin vähän tuumaili, että jopas se kasvaa. :LOL: :saint: HB:tä ei mitattu... ja sydänäänet kuunneltiin, mutta mitään lukuja ei paperille laitettu - höh. ja pyynnöstäni mua ei laitettu sokerirasitukseen vaan sain mittarin kotiin, ja mittailen sitten muutamana päivänä ennen seuraavaa käyntiä. mä sanoin, että menen sitten sok.rasitukseen rv24+, jos nyt niissä sokereissa jotain vikaa on. no, se kuulemma sopii.

jaha, ja nyt sitten vain odotellaan rakenneultraa, jota kaikki täällä varmaan odotteleekin! :)

dreamer sekä hipsunipsut rv16

Kristiina, viitsitkö samalla päivittää mun laskettuaika 28.8.
Kiitos!!! :flower:

Mä oon nyt kertonut töissä melkeen kaikille jo tästä raskaudesta, kun menin viime viikolla muutenkin jo jäämään kiinni pomolle.

Vähän veto pois.. ettei vaan olisi tulossa kipeeksi.

fifiris 12+2.

sebu koitahan parantua! :hug:

Itsellenikin taitaa nyt lenssu pukata päälle. Kuumetta ei onneksi ole, joten työt kutsuu...

Eilen neuvolassa ja kaikki ok, sydänäänet siellä kuului niin olo on mukavan huojentunut! :heart:

Heippa naiset pitkästä aikaa! :wave:

Siitä onkin aikaa kun viimeksi kirjoittelin. Eli aluksi Sarmalle ja titityylle pahoittelut ikävistä asioista lääkärikäynneillä.
Ja onnea hyville ultrakuulumisille: sunflower, fifiris ja mande :)
Ompas dreamer sulla jo kohtu noussut ylös.

Eilen huomasin selvästi kun pikkuinen mylläsi masussa, taisi olla oikein kemut menossa, kun koko ajan tuntui sellaista kuplintaa kohdunseudulla illalla. Uskoisin ainakin, että kyseessä oli pikkumuru koska kuplinta ei ollut kivuliasta niinkuin esim. jos suolta vääntää. Tänään taas yritän jossain kohtaa kuulostella josko sama toistuisi.
Mies myös eilen kuunteli masun päältä pikkuista ja sanoi, et oli kuulevinaan sykkeen. :D Enää kaksi viikkoa rakenneultraan, kyllä sitä jo odottaa. Masu on kasvanut, mut ei kuitenkaan ole vielä niin selkeä, kun on tota massua ennestäänkin.

Viime yönä en sit saanut nukuttua kun vatsaa alkoi väännellä. Töissä vatsatautia liikkeellä. Jäin tänään sitten kotiin. Nyt kuitenkin olo on jo parempi. Työskentelen lasten parissa ja kyllä nyt jo huomaa, et tietyt asiat, kuten kumartelut alkaa olee hankalia. Varsinkin jos tekee niitä paljon. Myös jalat ja selkä kipeytyvät, jos seisoo kauan esim. pihalla. Kylmä jotenkin pahentaa. Eli kyllä se murunen jotain hermoa painaa selässä.

Töissä tietävät raskaudesta ja ärsyttikin soittaa aamulla töihin ja sanoa, että on kipeä, kun kaikki yhdistää sen heti raskauteen. Sanoin kyllä että mulla ei huonovointisuutta ole ollut koko odotusaikana, et on selvästi jotain pöpöä. Ärsyttää vaan kun on sijaisena, jos ei töitä jatketa, kun ajattelevat et olen raskauden takia sairaana. Tai tulee poissa oloja sen vuoksi. Tänäänkin pomo vaan sanoi, et jos nyt jotain ilmenee, niin tiedän kai minne voin soittaa näissä raskausvaivoissa. Ärsyttävää!! No ainakin tiedän minne voi sit soittaa, jos aletaan syrjiä työhönotossa. Se on sitten eri jos jatkossa ei kykene töitä syystä tai toisesta tekemään.
Anteeksi pitkä sepustukseni. Yritän taas tulla kommentoimaan useammin. Nyt on tosiaan vaan itsel ollut niin tasaisen rauhallista tämä odotus, et olen enemmän taustalla lueskellut juttujanne.
Hyvää laskiaistiistaita kaikille: Miukula ja muru 18+1

Ai niin piti vielä kysellä noista masukuvista, et miten sellaisen saa lisättyä tänne, jos jossain vaihees saisin sellaisen otettua? Kyllä ainakin osalla näkyy olevan jo isot masut, noin pienillä viikoilla. Olispa mullakin! Mahtaako asiaan vaikuttaa se jos on takana jo aiempi raskaus?

Yhteistyössä