Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Minä tungin itteni tänään vielä uudemman kerran lekuriin, kun olo vaan pahenee. Poskiontelontulehdus, sehän tästä vielä puuttukin. Mutta onneks varmasti olo lähtee paranemaan kun sain lääkekuurin ja jotain kortisonipitoista nenäsumutetta, mitä saa sitten ihan luvan kanssa käyttää.

Diodium: Käy ihmeessä kokeissa..tuo on kyllä tosi viheliäinen tauti!
:/

Minkäslaisia suunnitelmia teillä on illan varalle? Meinaatteko mennä lasi kourissa juhliin ja sitten kaatelette niitä kukkapuskiin? :) Eiks elokuvissa aina mee sillai, että jos ei muut tiedä raskaudesta.

Meidät kutsuttiin koko perhe ystäväpariskunnan luokse syömään, mutta he eivät tiedä uudesta tulokkaasta vielä eikä kyllä kerrotakkaan vasta kun np-ultran jälkeen. No kuitenkin, onneks on tuo "pikku"esikoinen niin aina on hyvä vedota siihen, miksei ota alkoholia :)
Ja eikä se kyllä kenellekkään kuulu, että miksei juo niin ei kai sitä tarvii lähtee perustelemaankaan.

Millons ruvetaan pistää masukuvia? :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Millons ruvetaan pistää masukuvia? :heart:
:LOL: joo, tästä läskivatsasta.

- laittakaa vaan muut kellä on söpöjä kumpuja. mä laitan sit +- rv20. :whistle:

viimeksi olin sen verran hoikka, että hyvin näkyi jo aika aikaisin semmoinen pikkuinen kumpu... ja tietty kun viimeksikin oli kaksi...
 
Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!!!

Mä juhlistan vuodenvaihdetta sellaisten kanssa, jotka jo tietävät. Helpottaa kummasti. Kuusenkerkkä-kuohujuoma on muuten hyvää!!

Tässä eka masukuva, juuri otettu eli 13+2. On muuten hankala saada itse otettua, ei oikein tarkennu hyvin :ashamed:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5476306.jpg

verve + hoopi 13+2
 
ON Vuoden viimeinen päivä , huomenna siirrytäänkin sitten uuteen vuoteen ! Kävin tänään siellä ultrassa , jossa menkoista laskettuna voisi olla jo viikko 12 , mutta omien laskelmien mukaan olisi nyt 8+5 , eli la 7.8.10 . Ultraaja kurkkasi , että hieman on pienen lainen , että nyt tulee kyllä takapakkia . Sanoin , että omien laskelmien mukaan olisi nyt vähintään 8+5 ja samassa kätilö sai mittaamisen valmiiksi ja naurahti , kato , juu saman saan 8+5 !!! Antoi uuden ajan ja sanoi että tuo la nyt kyllä siirtyy ,mutta eihän se mua harmittanut kun tiesin että mennään luultavasti vasta näillä viikolla , mutta että laskukaavio osui tismalleen samaan , siis päivälleen ! Saatiin kotiin mukaan rääpäleestä yksi kuvakin ja tosiaan uusi aika 3 viikon päähän ja silloin menenkin lääkärille , kun saa samalla kysyä noista sokereista . sanoi että lääkäri ottaa sitten niihin kantaa ja että mittailee nyt vaan niitä sokereita siihen asti ..
Huoh . näkyi siellä ultrassa kuitenkin pieni oikeassa paikassa oikeilla viikoilla/päivillä ja sydämen syke ja hentoinen pieni liikekin

Joo masukuvista .. makkaroita täälläkin , ei taida tuo "vauva-maha" vielä näkyäkään , katsotaan sitten puolessa välissä , jospa makkaroista erottuisi vauvelin kasvattama tila :) vaikka nopsaanhan se masu on nykyään alkanut kasvamaan , kun on jo 5 vauva tulossa... ja 6 raskaus .... (eka km 16+ viikoilla)

neitim
 
Verve, onpa söpö masu! Mulla on kans jo valmiiksi pömppö, joten vielä kestää ennen kuin vauvamasu näkyy.. Tai se näyttää nyt jo vauvamasulta! =)

Vuosi vaihtuu kotisohvalla, olo on niin hirveä ettei kykene mihinkään muuhun. Onnellista Uutta Vuotta kaikille teille kanssasisarille ja pikkuisille masuissa! :heart:
 
Kaikkea hyvää Uudelle vuodelle palstalaiset !!!!

kovin sujuu rauhallisesti täälläkin... odottelen kovasti, että tuo neiti väsähtäisi... pääsisi peiton alle :D

huomenna jo uusi vuosi............. Ihana Vuosi :heart: :heart:

toivottelee, Möhkis, Lassi&Leevi 11+6
 
Pikkuvadelma: paranemisia!

Ja ultrasa hyviä uutisia saaneile oikein palion onnea!

Oikein hyvvää vuojen vaihetta kaikile! Toivottavasti uus vuosi tuo meile kaikile sen toivotun nyytin sylliin :heart:
Itelä vuojen vaihe mennee töitä tehesä ja filiristä päivää jäliesä, niin mulla pitäs kans pienelä alakaa syän pumppaamaan joko eilen tai sitten tännään. On se vain niin mukava ajatus, että se sielä massusa pumppais B) ultraa ootellesa..

Ja masukuvia olis teiltä muilta kiva nähä sitten ku niitä saatta aiakseksi laittaa. Itelä niitä ei pitkään aikaan tarvitte laittaa ku ensimmäistä ootellaan. Vaikka toisaalta haluasin sen vauvamasun vaikka heti :) ja jos oikein hyvä tuuri käy, niin ehkä se hyvisä ajoin näkkyyki ku itelä ei tuota painoa palioa ole..
 
Hyvää Uutta Vuotta 10!! :wave:

Hienoja masukuvia! :) Mullakaan ei vielä pitkään aikaan tuu masuu näkymään, mutta turvotusta on jo selkeesti nähtävillä. Tänään joutu avaa farkkujen ylimmän napin kun oli vähän epämukava olla.

Tänään on ollut koko päivän lievää kuvotusta, heti kun tulee nälkä niin tulee pahaolo.. Kävin aamulla ulkoilemassa auringonpaisteessa paukkupaukkasissa ja siitä tuli kyllä hyvä olo!

fifiris 5+5

 
No olkoot mikä läskivatsa tahansa, mutta ylpeänä kannetaan kun vauva/t siellä kelluu :)

Niinhän siinä si kävi, että paljastu raskaus eilen kun esikoinen ilmoitti, että meille tulee kesällä vauva!! Siinä sitten punoitettiin :D
 
Huh, huh, mikä olo! Tänään tosi huono päivä. Ilmeisesti eilisiltainen valvominen kavereiden luona ei tehnyt hyvää. Niinkuin olisi kauhea krapula päällä, huimaa ja oksettaa jatkuvasti. Eilen oksensin kaksi kertaa, tänään vain jatkuva paha olo hela dagen ja totaalinen väsymys.
En ole saanut raahauduttua uloskaan vaikka se olisi auttanut varmasti.
Lohduttavana asiana kuitenkin se että masussa mitä ilmeisemmin elämää olosta päätellen! :)
Onnellista Uutta Vuotta kaikille palstakamuille! :heart:
Pirpana + pikkunen 9+6
 
Pikkuvadelma ihana paljastuminen teillä :D Mä luulen kans, et meillä lopullinen kaapistatulo tapahtuu nimenomaan tuon pojan toimesta :D

Masukuvia yritin itseasiassa yks ilta ottaa mut ei onnistunu oikeen peilin ja salaman kanssa... pitää pyytää mies kuvaajaks :)

Mulle kans sit iski lentsu :/ yäk... kaamee räkis ja toisaalta nenä tukossa ja kurkku ihan kuin verille raavittu sisäpuolelta. Oon yrittäny vaan parasetamolin ja kotikonstein pärjätä (tai ei kai se lääkärikään tavan flunssaan mitään määräis). Sarvikuono on kyllä ykkönen tuohon tukkosuuteen ja sit nenän kuivuuteen sesamiöljysuihke (Nozoil) tai merisuolasuihke (Otrimer). Yöksi tietty pilkottua sipulia pesupussiin ja sängynpäätyyn, pitää oikeesti nenän auki :) Ja ehdoton luomukonsti sit kans vauvan/lapsen tukkosen nenän kanssa *vink* ! ;)

Tosiaan niistä liikkeistä, tällä viikolla siis oon tuntenut sitä kuplintaa masussa ja viikkoja nyt 10+.

Mä oon tähän mennessä oksentanut tasan yhden kerran :eek: Muutenkin oireet on ihan hiton vähäiset edelleen. Onneks se kaamee päänsärky on helpottanut toistaseks, sitä jatku pari viikkoa putkeen. Että muillekin päänsärkysille tsemppiä ja toivoa on, että se menee ohi :)

IHANAA UUTTA VUOTTA :heart:

Kristiina ja salli rv 10+5

laitan listan vielä tohon, onhan se ajan tasalla?
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, ensimmäinen, 10/07

Doris-79 - 23.8.2010 - PHKS - ensimmäinen lapsi - 1. IVF - yritystä 06/06

Sunflower79 - 26.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

nippe81 - 30.8.2010 - LKS - ensimmäinen - 1.IVF:n 3.PAS

mande - 8/9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä













 
Heipparallaa ja oikein hyvää alkavaa vuotta 2010 kaikille tasapuolisesti! :wave:

Täällä on tullut paljon kirjoitusta.
Kristiina hienoa, että vuotelu oli vain säikähdys ja kaikki on hyvin! pikkuvadelma ikävä tuollainen poskiontelotulehdus, hyvä että sait lääkkeet siihen. Paranemisia!

Nyt tuntuu lenssua olevan liikkeellä, koittakaahan jaksella sen kanssa!

Itse olen vielä ollut terve, mutta ikävä päänsärky on kiusannut nyt pari kertaa... :( Mulla on migreenitausta ja sen tapaista särkyä on. Viimeksi viime yönä heräsin, kun toinen puoli jomotteli, auts! Panadolia olen ottanut ihan normiannoksia, kun sitä saa kerran ottaa. En viiti kivuissani olla. Mutta luulenpa että tuo migreeni johtuu raskaudesta.

Joku täällä taisi mainita, että olo on kuin ois krapulassa... Samalta tuntuu mulla joinain aamuina.. Ihan kuin ois krapula, pää kipeä ja vatsassa velloo. :x

vervellä on jo ihana pieni kumpu :heart: Mullakin on jotenkin pumpsahtanut tuo alavatsa esiin nyt viimeisen viikon aikana. Tiiä sitten onko turvonnut, mutta se on kyllä sellainen kovantuntuinen koskettaessa. Oli mitä oli, mutta hauska ajatella sen olevan vaavimaha... :ashamed:

Uusia on tainnut tulla joukkoon, tervetuloa kovasti paljon!

Sannikselle erityispahoitteluni :hug: Minulla oli myös tuulimunaraskaus v. 2006 ja muistan aina sen näyn ultrassa, tyhjä pussukka. :( Voimia sinulle kovasti.

Ai niin,kristiina mainitsi tuon Nozoil-sumutteen nenään. Mä käytän sitä kanssa , kun mulla on nenän limakalvot tosi kuivat ja siitä on ollut hyvä apu kyllä.
 
heips.
tuli tässä mieleen kysäistä, että onko teillä jotain ERITYISTÄ, jota pelkäätte nyt raskausaikana? siis jotain konkreettisesti? - kyllähän me kaikki varmaan varpaillamme olemme ja pieni pelko persiissä, että mitä jos...
tää tuli nyt vaan mieleen, kun mua ei oo yhtään pelottanut mitkään SIKAFLUNSSAT, enkä sitä rokotetta oo ottanut. MUTTA tänään ostin kaupan tuoretiskiltä SALAATTIA, jossa oli erilaisia juustokuutioita, tonnikalaa, 3 eri salaattia, oliiveja, fetajuustoa ja salaatinkastiketta. (ja sivuhuomautuksena: se ei ollut edes hyvää vaan liian suolaista) -> olen siitä astinyt miettinyt, että jos siinä olikin listeriaa? ääääk. kesken syömisen se vasta tuli mieleeni, ja aloin googlettamaan asiasta; söin siltikin aika ison satsin, vaikka jäi sitä syömättäkin. :eek: :headwall: :$ tuli mieleeni että jospa menisinkin oksentamaan ne ulos, kun alkoi niin ahdistamaan... ääh - - miksi mä nyt tommosta aloin pelätä yht'äkkiä, kun muutenkin tässä elämässä voi sattua mitä vain... :ashamed:

no, joo... just kun olin niiiin onnellinen tästä raskaudesta, ja nyt sitten mietin tuota. :/

dreamer78 + hipsunipsut 9+4
 
No niin, nyt uskaltaudun itsekin tälle puolelle. :wave:
Ultrassa käyty, yksi syke löytyi. Sikiö oli viikkoihin nähden muutaman päivän pienempi kuin mitä pitäisi olla. Kuitenkin sanoivat naisten polilla, että se on ihan ok ja normirajojen sisäpuolella.

Pahoinvointi on miltei kokopäiväistä ja joudunkin jatkuvasti napsimaan välipaloja.

Ah, on tämä raskaus vaan niin ihanaa aikaa! :heart:

Itsellä tuntuu aikaisempaan verrattuna olevan enemmän pelkoa raskauden päättymisestä ennen aikojaan. Jotenkin vieläkin epäuskoinen olo, onko tämä tosi, olenko tosiaan raskaana.

Haalistunut (8+4)
 
Pirpana ja astrid valitteli pahaa oloa... mullakin on tänään selkeästi ollut tähän asti pahin päivä. Kokoajan kuvottava olo. Koitin käydä kävelyllä mutta oli pakko tulla kotiin kun heikotti niin.. en oo kyllä vielä oksentanut mutta ei oo kaukana ollut. Jännä juttu että aamulla heräsin hirveeseen stressiin, että kaikki raskausoireet on kadonneet ja olin varma keskenmenosta. Kun sit nousin ylös ja menin jääkaapille, niin meinas oksu lentää kun näin eilisen ruuan siellä.. (mikä oli vielä eilen maittanut ihan hyvin...)

Dreamer, mä en oo vielä noista ruuista stressannut kauheesti. Söin kans yks päivä pizzaa missä oli vähän aurajuustoa (en muistanut ettei sitä sais syödä ). Sit luin tuolta kaksplussan odottajan ruokavaliosta että kotimaisia meijerituoteita voi syödä (myös kuumentamatta)..
http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/odottajan-ruokavalio-liikunta/20-kysymysta-odottajan-ruokavaliosta

Eli ei sulla varmasti huolta ole, listerian todennäköisyys on tosi pieni..

Uskallanko, miten oot voinut? Ootko tuntenut vielä liikkeitä?

Jes huomenna alkaa 7. raskausviikko!!

fifiris 5+6
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Hieno toi verven masukuva! :)

Mulla on myös jo vatsaa näkyvissä. En oo vielä uskaltanu kuvailla, kun jotenkin jännittää, että jos alankin liikaa intoilemaan ja homma tyssääkin... Mieheni kanssa juteltiin eilen tosta kuvaamisesta ja tultiin siihen tulokseen, että ilman muuta jossain vaiheessa tallennetaan kupu kuviinkin.

Pirpana74 mulla on kans valvominen tehny tosi huonon ja sekaavan olon (seuraavana päivänä). Heti huomaan, kun perinteinen päivärytmi heittää volttia. Etoo ja päätä särkee ja muutenkin on ihan pöllähtänyt fiilis.

dreamer78 toivottavasti salaatin jälkeinen ahdistus alkaa helpottamaan. Itse havahduin tossa joulun tienoilla, kun muistin syöneeni kylässä sulatettuja pakastemarjoja ja toisessa kylässä vielä pakastemarjoista tehtyä jäkiruokaa. Noh, jälkiviisautta. Tolpillaan ollaan. Kotimaisia "oman maan marjoja" olivat kuitenkin. ;)
Miten se listeria muuten ilmenee?
Eipä sillä, että siitä hermoilisin. Ois mielenkiintosta tietää..

Haalistunut onnea hyvistä ultrakuulumisista!

fifiris mullakin välillä tyrkkää pahasti, kun avaan jääkaapin ja haistan jonkun ruuan. Jotenkin haistan hajut nyt aiempaa voimakkaampina. Ai että kävi tekee mieli pizzaa ton sun pizzajutun jälkeen! :p
En oo tuntenu vielä liikkeitä. Se tässä jännittääkin taas, että onko tuolla kohdussa kaikki ok, kun ei tunnu liikkeitä ja seuraavaan neuvolaan ja ultraankin on vielä aikaa. Toisaalta tää on vissiin kuitenkin aika tavallista tässä vaiheessa taivalta.
Mulla on kai nyt joululomalla ollu liikaa joutavaa aikaa miettiä ja kuulostella! ;)
Mukavaa 7. raskausviikon alkua! :)

Uskallanko 14+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uskallanko:
dreamer78 toivottavasti salaatin jälkeinen ahdistus alkaa helpottamaan. Itse havahduin tossa joulun tienoilla, kun muistin syöneeni kylässä sulatettuja pakastemarjoja ja toisessa kylässä vielä pakastemarjoista tehtyä jäkiruokaa. Noh, jälkiviisautta. Tolpillaan ollaan. Kotimaisia "oman maan marjoja" olivat kuitenkin. ;)
Miten se listeria muuten ilmenee?
Eipä sillä, että siitä hermoilisin. Ois mielenkiintosta tietää..
Uskallanko 14+4

luin netistä että raskaana olevilla on flunssan kaltaisia oireita, kun saavat listerian... ????!!!! että just joo. ilmeisesti se on aika salakavala... kai.

no, yritän olla positiivisilla mielin ja ajatella että nämä kaksi on tarkoitettu meille! :heart: :heart:

ooh! :flower: :heart: sä oot jo noin pitkällä! ei sun kannata niistä liikkeiden puutteista huolestua. jotain kutitusta kyllä voi alkaa tuntumaan lähi viikkoina. :)
 
Älä dreamer huoli, eiköhän se ole todella harvinaista, että suomessa saisi listerian jostain salaatista tms. Mä ainakin olen huoletta syönyt salaattiannoksia salaattibaarista. Kerran söin vahingossa fetajuustoa ja säikähdin mutta sitten kuulin kaverilta että esim valion tuorejuustoja ja fetaa voi syödä koska ne ovat pastoröituja. Yleensä suomalaiset valmisteet ovat. Graavilohta olen kuitenkin vältellyt, onneksi ei ole tehnyt mielikään.

Oletteko muuten juoneet light-limukoita? Aspartaamia sisältäviä juomia ilmeisesti saa juoda?
Meillä on sodastreem ja kaikissa limukkatiivisteissa on natriumsyklamaattia jota ei suositella mutta valmis limppareissa näyttäsi olevan makeutusaineena aspartaami. Ei viitsisi noita sokerilimppareita litkiä ettei paino nouse kovasti. Nyt jo tullut kolme kiloa lisää, kun on liikkuminen ollut vähempää ja jatkuvasti pitänyt jotain puputtaa että paha olo pysyy aisoissa.

Kristiinalle toipumista flussasta! ( tais olla jollakin muullakin möhää, paranemisia sinnekin )

Haalistunut, tervetuloa porukkaan ja onnea sykkeestä! :heart:

Uskallanko, oli tosiaan se uudenvuodenpäivä ihan järkyttävä. En kyllä enää toista kertaa valvo aamuneljään. Nyt ollut pari parempaa päivää kun on taas säännöllisessä rytmissä. Paha olo ei ole ollut ihan jatkuvaa, lähinnä välillä aaltoina tulevaa. Tänäänkin oksennus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta heti heräämisen jälkeen. Onneksi paha olo meni ohi heti oksun jälkeen.

Mukavia pakkaspäiviä kaikille ja terkkuja täältä tunturimökistä lomalta! :)
Neuvolantäti lupasi että saa lasketella ja tarkoitus olisi lähteä rinteeseen jos pakkanen laskee alle kahdenkymmenen... Saa nähdä päästäänkö, on luvattu tosi kylmiä päiviä.

Pirpana + pikkunen 10+1

Ps. pikkunen on nyt sikiö!!! :D
 
Väsymystä....ihan järkyttävää väsymystä !
Pihalle ei pääse kun on niin paljon pakkasta , ei viitsi edes koiria ulkoiluttaa ... mies sai sen hommakseen ja nyt masentaa ilma ku on vaan sisällä ja kun jonnekin lähtee niin vaivaa pahaolo :kieh: Pahaolo on todellakin lisääntynyt viimeviikosta tuplat , saa katsoa koska sitten alkaa helpottamaan . .

neitim ja napero 9+1
 
Uskallanko, älä huoli kyllä ne liikkeet alkaa pian tuntumaan! Eikös ne ekaa odottaessa yleensä ala aikasintaan joskus 16 - 20 viikolla tuntee?

Noista syömisistä.. mä oon juonut normaalia vähemmä cocis lightia vaikka aspartaami ei ole kiellettyjen listalla. Ennen join sitä muutenkin ihan liikaa, joten oon tyytyväinen vähennykseen. En oo juonut myöskään kahvia (ei kyllä pystyiskään) enkä ole syönyt raakoja kaloja.. en alussa tiennyt ettei pakastamarjoja saa syödä ja parina päivänä tein iltapalaksi mustikkasmoothien.. no, nyt sekin on jäänyt. Salmiakkia oon kyllä syönyt liikaa, viimeksi eilen. :ashamed: Miksiköhän sitä ei sais syödä? Mun tekee ihan hulluna mieli sitä kokoajan..

Pirpana, kiva kuulla että saa lasketella! Mä oon miettinyt tosi paljon uskaltaako... tietysti kovin varovasti pitää mennä.. ajateltiin ens viikonloppuna käydä mäessa jos olo ei ole kovin paha. Onnea sikiökauden alkamista!! :flower:

fifiris 6+0
 
Heippa,
onko kellään enää tullut tuhrua missään vaiheessa? Mulla tuhrutti silloin ihan alussa (PP12-13), mutta loppui sen jälkeen kokonaan. Nyt kuitenkin pari päivää ollut toi alavatsa kipeänä, vähän menkkajuilimisen oloista kipuilua, ja pyyhkiessä tullut vähän rusehtavaa tuhrua.
Taas sellainen olo, että käykö samalla lailla kuin viimeksi. Silloin rv 7+ jotain tuli vähän vuotoa, ja se olikin keskeytynyt km, alkio oli vuotanut, mutta suurin osa oli hyytynyt kohtuun.

Huomenna onneksi ultra, niin selviää missä mennään, tää on niin jännittävää..
 
Heippa hei!

Pitkästä aikaa alkaa huomenna normaali arki..näiden ihanien vapaapäivien jälkeen! Uusivuosi meni ystäväpariskunnan mökillä ja ei tarvinnut heitellä juomia kukkapuskiin :LOL: . Olo oli kuitenkin niin huono, että minusta ei hyvää seuraa saanut. No, naurettiin ja rupateltiin mutta ulos ei kiinnostanut lähteä. Lähestulkoon kaikki pyhät olen vain maannut ja pidätellyt oksennusta.

Ruoka-aineista mulla on jäänyt pois liha. En yksinkertaisesti pysty sitä syömään missään muussa muodossa kuin..yllätys ylläytys..hampurilaisissa! Ja niitä yritän välttää parhaani mukaan. Makeaa ei tee mieli muuta kuin jäätelöä joskus ja himoitsen kaikkea terveellistä. Keittoja, salaatteja, hedelmiä.. aika hienoa vai mitä?;) Elämäni ensimmäinen kerta kun on näin päin! En itsekkään mikään laiheliini ole.

Tissien kanssa täytyy nyt oppia elämään.. sattuvat meinaat todella paljon ja mahallani en pysty nukkumaan ollenkaan. Siskoni lapset kun tulevat halaamaan niin yritän parhaani mukaan suojella itseäni mutta samalla antaa heille isot rutistukset takaisin:D .

Onneksi tämä kaikki tietää vain hyvää... tai ainakin toivottavasti! Huomenna saan ultra-ajan..hui! Dorikselle tsemppiä huomiselle!! Mulla tuhrutti testin aikaan ja vähän jälkeenkin mutta sen jälkeen ei ole tullut enää mitään.

Sun 6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
en alussa tiennyt ettei pakastamarjoja saa syödä ja parina päivänä tein iltapalaksi mustikkasmoothien.. no, nyt sekin on jäänyt. Salmiakkia oon kyllä syönyt liikaa, viimeksi eilen. :ashamed: Miksiköhän sitä ei sais syödä? Mun tekee ihan hulluna mieli sitä kokoajan..

fifiris 6+0

heips.
kyllä pakastemarjoja saa syödä, jos ne on kotimaisia. :) mutta ulkolaiset tarvis kuumentaa ennen syömistä.
ja tuosta salmiakista: mä en oo ainakaan lukenut mitään muuta haittaa salmiakista muuta kuin, että se voi nostaa verenpainetta ja kerätä nestettä. mutta jos paineet ookoo tai jopa alhaiset niin ei luulis haittaavan. :)
itseänikin tekee mieli kauheesti salmiakki! mut oon yrittänyt rajoittaa, ja hyvin on sujunut: viikon sisällä oon syönyt varmaan alle 10. :)

 
Kuulumisia..
Odottelen huomista, että saisin ja pääsisin vihdoin ja viimein soittamaan neuvolaan. Tuntuu, että olis niin paljon kysyttävää. Mäki menin valvomaan 2 asti uudenvuoden yönä ja aamulla 7:ksi töihin. Söin aamusta vähän puuroa ja sitten en ehtinyt heti ruokatunnille.. oksensin ensimmäistä kertaa :ashamed: Olin seuraavana päivänä sairaslomalla kun oli niin etova olo ja voimat katosivat.
Pakko syödä tietyin väliajoin ettei paha olo pääse tulemaan. Tulee välissä kauheita tunteita että onko siellä mitään jos ei koko ajan jotain oireita.. mut pitää vain rauhoittua. Kaveri sanoi, että hänelle sanottiin neuvolassa, että nauttia tästä ajasta eikä hermoilla. Tuntuu vaan että on niin erilainen kun lasta on toivottu yli kaiken hartaasti monta vuotta ja ei ole itsestään selvyys, että tulee raskaaksi. Mutta pitää suhtautua tähän realistisesti ja jos se on tarkoitettu niin nyytti on tullaakseen :heart:
27 päivä olis aika np ultraan, mut taidan siirtää aikaa töiden vuoksi.

Neuvolaa odotellessa dream + pikkuinen 9+0
 

Yhteistyössä