Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Moi!

Mahtuisinkohan minä tänne porukkaan, kun en oikein tiedä mihin menisin.. Eli lapsettomuutta takana 2.5 puotta, siihen mahtuu 2 varhaisraskauden keskenmenoa ja hoitoja tästä syksystä lähtien. Hoitoina ollut hormonit + inssi. Nyt sitten yllättäen ei-hoito-kierrosta pärähti plussa! Ihan alussa vielä mennään, eli viikko 4+4. Jännittää.

Laskettu aika olis kait sitten 5.8.2010, sairaala Kättäri tai Naistenklinikka, 1. lapsi on kyseessä.

Vielä en ihan täysillä uskalla iloita, kun on noi edelliset päättyneet keskenmenoon. Kunhan pääsen ensimmäiseen ultraan asti ja jos siellä on kaikki hyvin, niin uskaltais iloitakin tästä. Pelottaa joka kerta kun menen vessaan, ihan kauheeta. Ihan vauhkona kuuntelee itseänsä ja nippailuja ja nappailuja. Näin jo kauheaa painajaistakin keskenmenosta, joten vaikka raskaus on niin odotettu, niin ei tää vielä kyllä elämän onnellisinta aikaa ole...

Oikeen odotan, että tulis paha olo, se olis merkki että kaikki jatkuu! Lievää ällötystä on ollut, rintojen (nännien) arkuutta ja valkkarin määrä lisääntynyt, muita oireita ei juurikaan ole vielä ollut. Odotellaan...

 
Tervetuloa diodium! Meillä onkin sitten sama LA ja ehkäpä sama sairaalakin. :)

Heni mikä on tilanne?

Voimia teille kaikille tuhruvuodosta kärsiville!! Toivottavasti vuodot loppuu pian ja raskaus jatkuisi normaalisti. :heart:

).( Mietin tänään että testaisinko vielä kerran, jotta näkisin varmasti että onko viiva vahvistunut mutta jätinpä sitten testaamatta. Viikonlopun aikana onkin alkanut väsyttämään enemmän ja nyt se närästyskin sitten alkoi. Viime raskauden yhteydessä kärsin siitä aina synnytykseen asti ja toissa yönä heräsin niin kovaan korvennukseen että meinasi oksennus tulla. Muuten oireet suht lieviä vielä, aamuisin aika heikko olo, näläntunne lisääntynyt ja tissit kipeät.

Dreamer:
Ai niin.. sitä piti kysymäni jo ajat sitten, että mites ootte alkaneet tota seksiä harrastaa hoidon jälkeen? :ashamed: :whistle:
Kerran olen punktion jälkeen uskaltautunut siihen hommaan mutta tuntuu että paikat on progejen ansiosta ihan huonossa jamassa.. muuten kyllä mieli virkeämpänä näiden hommien suhteen nyt plussaamisen jälkeen. :)
 
Hyvää maanantai päivää kaikille! Ja tervetuloa uusille! :wave:

Mulla tuli mieleen noista tuhrutteluista, et lugejen pakkausselosteessahan lukee et voi aiheuttaa limakalvoärsytystä ja vuotoa. Et tuhruttelut todennäköisesti johtuu niistä, ellei sit ole mukana kovia kipuja.

Seksi asiaan voin vain sanoa, et jotenkin itsellä jäänyt vähäiseksi koko homma. Pelottaa vaan, jos kuitenkin alkais tulee jotain vuotoa. Et ehkä kun on varmemmilla vesillä niin sitten. Muutenkin tulee valkovuotoa tosi paljon, et jotenkin inhottaa. Koko ajan pöksyt märkänä (Yök) Ja sit pelkää sitäkin, et alkaa vuotaa muuta kuin valkovuotoa.

Torstaina mulla olis sit se toinen ultra. Eli viikko sit oli alkio vielä niin pieni, et halusivat tällä viikolla tarkistaa. Ehkä sit taas voi hetkeks rauhoittua.
Miukula ja muru 6+6 (huomenna poksuu)
 
Heippa kaikille, osa porukasta on tuttuja jo tuolta loppuvuoden hoitopinosta :wave:
Terve Dreamer, Sebu, Astrid, Heni! Plus muut tietty! :)
Aattelin etten tuu tänne odotuspuolelle ennen ar-ultraa mutta hermot menee ja täällä saa purkaa tuntojaan niin tulin kuitenkin! Plussasin siis viikko sitten. Siirrettiin kaksi alkiota, kakkos ja kolmosluokkaa olivat.
Listalle voi laittaa:
la 1.8.2010 - ensimmäinen - Oys - 1. IVF:n 2. PAS - lapsitoive 6/-06
Hoitohistorian voi kurkata profiilista jos kiinnostaa.
Takana on yksi alkuraskauden keskenmeno pari vuotta sitten ekasta clomikierrosta. Se meni siis kesken jotain 5+3. Nyt mennään samalla viikolla ja oon ihan hysteerinen kaikkien tuntemusten kanssa! Ihan samoissa tunnelmissa kuin sinä, Diodium sekä monet muut!! Ihanaa, kun huomaa ettei ole epänormaali kun muutkin tarkistelevat joka vessareissulla paniikissa tuleeko vuotoa ja kyttäävät nippailuja ja nappailuja! :ashamed:
Mulla on rinnat arkana ja pientä etovaa oloa ollut jonkin aikaa vaihtelevasti. Hajut ottavat myös nenään herkemmin. Kaikki jotenkin haisee voimakkaammalta. Alavatsalla on ollut pientä nippailua, lähinnä tuolla oikealla puolella nivusessa. Vuotoa ei ole vielä näkynyt paitsi viikonloppuna tuli pieni ruskea piste lugemömmön mukana. Hätäännyin siitäkin ihan hirveästi. Tuntuu, että tämä on vielä pahempaa piinaa kuin plussan odottelu. Miten sitä saisi ittensä rauhoitettua? Vaikka tietää varsin hyvin että jos alkio on huono niin se tulee pois ja se on luonnon laki.. eikä itse pysty vaikuttamaan tuleeko se pois vai ei... niin silti ei voi ottaa rennosti vaan panikoi joka risausta! Argh!
En oo uskaltanu varata vielä alkuraskauden ultra-aikaa, kun viimeksi raskaus loppui heti, kun olin varannut ultra-ajan ja ajan neuvolaan.. Eli kai tämä paniikki johtuu siitä aiemmasta keskenmenosta tai ainakin pahentaa sitä. Samoin kuin sulla, Diodium
Ihanaa että olette olemassa täällä, palstakamut! Heti helpotti kun sai purkaa tuntoja tänne! :)
Tsemppiä kaikille! Toivottavasti tuhruttelevilla loppuvat tuhrut ja päästään kaikki pian turvallisimmille viikoille! :) Mun kaverilla tehtiin kahden alkion PAS ja hänellä vuoteli monta viikkoa alkuraskaudessa, tuli ihan kunnon veristä vuotoakin. Ultrassa oli kuitenkin näkynyt kaksi kaveria hyvissä voinneissa ja vuoto oli johtunut siitä että toisen kaverin istukka oli ollut kohdunsuulla ja siinä oli ollut joku pieni hematooma!

Pirpana rv 5+0
 
Maanantaita kaikille! :wave:

Tervetuloa Diodiumja Pirpana!

[/b]Miukula tuota olen kanssa mietttinyt, että jospa ne luget ärsyttää limakalvoja, kun niitä pitää tunkea alakertaan se 3kpl päivässä...

).( Kävin lääkärillä tänään ja ultrassa näkyi raskauspussi, mutta ei muuta. Eipä kai siellä mitään muuta vielä näykään näillä viikoilla? Lääkäri sanoi, että ihan ok:lta näyttää, kohdun suu kiinni ja kohdunkaulakanava myös kiinni koko pituudelta. Joten ei auta kuin ootella sitten viikko seuraavaan ultraan. Tuhrua tulee silloin tällöin, mutta ei se ainakaan yltymään päin ole. Onhan tää niin raastavaa tämmöinen jatkuva huoli ja murehtiminen. :headwall: Lääkäri ei oikein syytä tuhrulle löytänyt.
 
Astird Mikä viikko sulla olikaan nyt menossa? Mulla on varhaisultra varattu kun 7 viikkoa täynnä, silloin pitäisi näkyä sydämen syke!! :heart: Voi kun pääsisin niin pitkälle.. vielä kaksi viikkoa jännitystä!
 
tervetuloa kaikille uusille! hienoa kun pino vaan kasvaa!!!:heart:

dreamer etkai sä vaan ole hieman vainoharhainen noitten testien kanssa?=) etköhän sä raskaana ole :heart:

astrid sama juttu täällä ton ultran suhteen!

).( täällä kans käyty neuvolan lääkärissä noiden tuhrujen kanssa eikä mitään syytä löytyny. lääkäri totesi että vähän olisi limakalvoilla veriviiruja. ultralla myös katto ja kohdunsisäinen on=) raskauspussi näkyi ja pieni ruskuaispussi ja parin millin alkio! sanoi että viikkoja niin vähän ettei tarkemmin voi edes vielä nähdä. kohdussa ei ainakaan nähnyt mitään vuotokohtaa. varasin sitten polille ajan kahden viikon päähän. on tää niin ärsyttävää ootella... toivottavasti noi tuhrut ees loppuis niin vois vähäksi aikaa huokaista...

petitouhuja harrastettu viime viikolla kerran... eli harvaksi on mennyt... ei hirveesti huvita petitouhut tällä hetkellä ku tota tuhruttelua on ollu... kyllähän sitä kerkee peittoa heiluttelee sit myöhemminkin :LOL:


isabella + himppu 5+2
 
isabella onnea hyvistä ultratiedoista! Onkohan noissa ultralaitteissa eroa (tai lekureissa...), kun mulla näkyi vaan se raskauspussi siellä eikä muuta ja ollaan kuitenkin niin samoilla viikoilla...?

Seksistä. Täälläkin on jäänyt vähiin...Ei oikein nyt innosta. Höh.
 
astrid voi olla eroja, ja ku noin pienillä viikoilla (miten niin pienillä ku vuosien homma takana?! :LOL: ) vielä mennään niin päivissä tapahtuu kummia=) mulla ainaki lääkäri zoomasi aika paljon sitä raskauspussia, ja kuva oli melko rakeinen. mä aattelin ruinata ens viikolle uuden ultra-ajan ku poliaika vasta kahden viikon päästä...


heh, täällä vatsaa turvottaa niin paljon ettei meinaa pystyä farkkuja pitämään kiinni! :LOL: onneks kohta pääsee kotiin ja saa hieman mukavammat housut päälle=)
 
Vuotoa ei vieläkään oo alkanu,mutta testiin ei tuu enää haamun haamuakaan eli aika alaalla hcg:n on oltava. Viime tiistaina 4+6 hcg 819 ja sit perjantaina 5+2 enää 141 että tosi nopeeta on laskenu vaikka vuotoo ei tullu...5+0 kävin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Jotain selittämätöntä alkoi tapahtumaan keskiviikon ultran jälkee :'( Jos en olis testiä tehny eläisin vieläkin siinä uskossa että olisin raskaana...ei tuhruja ei kipuja...

Aikasintaan tammikuun menkoista aletaan 2.ICSIN 1.PAS:sia tekemään,mutta vielä en oo jaksanu miettiä et siirränkö sitä huhtikuulle ku maaliskuussa oottaa Thaimaan reissu ja loma menisi asiaa murehtiessa tai jos sielä sattuis jotain jos sattuisin olee raskaana niin en antais sitä ittelle anteeks. Aika näyttää mitä tapahtuu ny pidän taukoo tästä koko lapsettomuudesta ja keskityn 2,8 vuoden jälkee taas elämiseen hetkeksi...tai no saatan ehkä käydä täällä lukemassa kuulumisia :D

Tsemppiä kaikille!
 
Diodium tottakai tuut tänne =) Tervetuloa :wave: Pirpana kans tervetuloa joukkoon!!

Heni :'( oon tosi pahoillani sun puolestasi, hemmetti kun pitikin käydä noin! Kovasti voimia sulle jatkoon :hug:

Dreamer taitaa kyllä vetää pohjat noitten testien määrässä :D Mulle riitti ihan...4 kpl :D

Kristiina rv6+0
 
Hei!

Huolitteko mukaan? Eli meillä lapsettomuutta takana reilu 4 vuotta. Tutkimuksiin hakeuduttiin aika myöhään eli 9/08. Eka inssiyritys (puregon) oli 10/08, mutta inssiin ei päästy, kun ovulaatiotesti ei tullut positiiviseksi kotitesteillä. Häiden vuoksi sitten hoitoihin lähtöä siirrettiin ja nyt ensimmäinen inssi tehtiin 27.10, josta elämäni ensimmäinen plussa. Eli nyt kuukautisista laskettuna rv 6+4. Itekin tein varmaan 10 raskaustestiä kun en millään saattanut uskoa plussaa todeksi. 4 vuoden aikana ehti tehdä aika monta negatestiä.

Oireina nyt ajoittain aika voimakkaitakin menkkajuilintoja, mikä kovasti huolettaa. Toistaiseksi ei kuitenkaan vuotoa ole näkynyt. Rinnat hieman turvoksissa ja ajoittain hieman arat. Viikon ajan nyt ollut öklöttävää oloa ja muutaman kerran pitänyt pyttyäkin halailla. Se vaan huolettaa kun nyt parina päivänä pahoinvointia on ollut jopa viime viikkoa vähemmän. Kyllä tämä stresaaminen on nyt paljon kovempaa kuin ennen raskaustestiä. Ylihuomenna olisi lapsettomuusklinikalla alkuraskauden ultra.

la 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Sussu rv 6+4
 
Heni, pahoittelut!! Voimia sulle. :hug:

Sussu, superpaljon onnea plussasta!!! Oltiin samassa pinossa munkin mielestä. Mähän en inssistä plussannut vaan seuraavasta kierrosta. Joo, tää on niin stressaavaa, pelottaa koko ajan. Pakko vain uskoa, että kaikki sujuu hyvin.

).( Ei mitään uutta. Oireina väsymys, nukuin tänään 3 tunnin päikkärit! :eek:
Odotan niin pahoinvointia, se olis selvä merkki. No, ei täs auta kun odotella.
 
Tervehdys Minni, Diodium, Pirpana ja Sussu :wave:
Henille voimia :hug: todella epäreilua :'(

Mulla oli ihan alussa hieman pahoinvointia, mutta se on mennyt ohi. Alavatsa on koko ajan jotenkin arka, varmasti pitkälti hyperin takia. Mulla on välillä tullut tosi kovia vihlaisuja, täytyy ihan mennä kaksinkerroin. Menevät nopeasti ohi onneksi. Rinnat ovat arat, hieman on alkanut helpottaa pahin kipu. Viime viikolla olivat ihan hullun kipeät. Täällä myös uni tulee heti kun pääsee vaakatasoon, mä kans otin 2h "päikkärit" tossa illalla ja oon taas ihan valmis nukkumaan :D

Hyvät yöt!

verve 8+5
 
tervetuloa Sussu! :)


(.) varsin neuvolan ja se on 14.pv. ensin aattelin että en halua vielä, sillä jos... mutta sit aattelin että ei tässä jossittelut auta, ja koska joulukin on tulossa, on parempi ottaa nyt jo yhteyttä.
tänään saan taas kuulla hyperin verikokeet sekä HCG:n. huiiii - jännittää. toivottavasti hormoonit on noussut sopivaan tahtiin.
muuten onkin sitten aika normaali olo, mitä nyt rinnat on ehkä hiukan kipeämmät ja varsinkin sängystä noustessa täytyy pitää kiinni. :LOL: en tiedä johtuuko yöllä 2 krt pissalla käynti hyperistä vai raskaudesta.

onko teillä jotain maku mieltymyksiä tai HIMOJA?? mulla tekee mieli SUOLAISTA ja SALMIAKKIA. :ashamed: :whistle: oon syönyt aika monta pussia jo salmiakkia. ennen olin kova makean perään ja söin jopa litran jätskiä kerralla tai muutaman ison puikon sekä levyn suklaata hetkessä.. heh- nyt ei tee mieli ollenkaan.

*POKS POKS*
d78 5+0
 
Heni :hug: olen tosi pahoillani!

Terve uusille :wave:

Täällä vaivaa paha olo, varsinkin iltaisin. Tuntuu että ei voi syödä mitään, mutta ei voi olla syömättäkään :x . Tai limppari, salmiakki ja sipsut menisi kyllä =) . Mullakaan ei tee mieli makeeta, vaikka normaalisti varsin perso makealle olenkin. Makkarin puolella on ollut täälläkin tosi hiljaista. Ei yhtään huvita näitten lugejen kanssa touhuta. Kiva, että muillakin on näin.

Lilian 7+6
 
heni :hug: :hug: ja voimia jatkoon!

jokos dreamer olet saanut verikokokeiden tulokset?

).( täällä tuhruttelu jatkuu edelleen :/ välillä ihan punaista, välillä vaaleaa ja välillä rusehtavaa. kyllä tää on niin peestä... aina kun käy vessassa niin saa pelätä mitä nyt... miks tää aika menee niin hitaasti??? väsymystä on ja pientä huonoa oloa ollut täällä koko päivän ajan, toisaalta oikein toivoo että alkais oksentelee, niin olis kunnon merkki että raskaushormoneja erittyy (vaikka nyt en taas taida tietää mitä toivon... :LOL: esikoisesta oksentelin rv6-16...)

mites muilla tuhruttelijoilla (vitsi miten ihana lempinimi :LOL:! ) menee???
 

Yhteistyössä