Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Niin sikapiikistä.. Mulla kävi säkä ja sain piikin ensimmäisten joukossa koska olen sairaanhoitaja. Otin piikin noin viikko ennen siirtoa. Seuraavana yönä nousi vähän lämpöä ja seuraavana päivänä oli pientä lihaskipua. Samalla viikolla puoliso sai itse taudin joka olikin tosi rankka. Itse en sitten onneksi sairastunut vaikka yleensa immuniteetin muodostumisessa kestää kaksi viikkoa. Hyvä, että sain piikin silloin. Nyt olisin kahden vaiheilla uskallanko ottaa sen vai voiko se riskeerata jotain. Asiantuntijat kyllä vakuuttavat ettei siitä ole vaaraa alkiolle eikä se aiheuta keskenmenoja.. mutta mietityttäisi se kyllä kuitenkin. Jostain luin ettei siitä voi raskauden alkuviikoilla ainakaan olla yhtään mitään vaaraa koska alkion ja äidin verenkierrot eivät ole yhdistyneet.

 
Pirpana saan siis tuon piikin huomenna ja tässä on vielä reilu viikko aikaa siihen että verenkierrot yhdistyy.. ajattelin että tilanne on siinä mielessä vielä hyvä kun se ei heti vaikuta alkioon. Soittelin juuri neuvolaan tuosta piikistä ja sain jo ensimmäisen neuvola-ajan ensi viikolle. Ihmeen aikaisin ottivat minut vastaan, mutta joulukiireet ja muut varmasti vaikuttaa asiaan.

Sebu 5+0 :heart: :heart:

Muoks. siis neuvola varattiin viikon päähän, eikä ensi viikolle
 
Hei taas!! Pakko nyt kysyä teidän muiden tuntemuksia. Onko muilla sellaista paineen tunnetta tuolla kohdun tietämillä. Tunne on melkein menkkakipumaista, mutta ei kuitenkaan niin voimakasta. Mietin tässä vaan että onkohan tämä ihan normaalia??? Viimeksi en tällaista muista kokeneeni.
 
Paineen tunne on ihan normaalia, luin useastakin alkuraskaudenoirelistasta! Jospa ne Sebun kaksi pientä tekee siellä tilaa itselleen :heart:
Ei oo ollu paineen tunnetta mutta munasarjojen juilimista kylläkin ja välillä pientä nippailua keskempänäkin.
 
Kiitos pirpana!! =) Jospa se tosiaan johtuisi siitä kohdun kasvusta. Jotenkin sitä vaan tiedostaa kaikki mahdolliset komplikaatiot, kohdun ulkopuoliset ja muut.. Kai tämä paine ja nuo nippailut kuuluu kuitenkin asiaan. :heart:
 
Moi,

Mulla juilii edelleen tuonne oikealle puolelle välillä kovastikin. Sellaisia vähän ovismaisia tuntemuksia mutta myös alaselkää aristaa. Pelottaa tietenkin hulluna, kun on tosiaan 2 keskenmenoa takana... Mutta kai nää kivut on suht normaaleja, kuuluvat osittain asiaan. Tietty jos kovasti sattuu niin täytyy mennä lääkäriin. Nyt täytyy vain malttaa mielensä ja edes yrittää rauhoittua. Huoh. :eek:

 
Kyllä on hienoa huomata että muillakin on ihan samanlaista panikointia kuin minulla. Etten olekaan ainoa joka skitsoilee... :)
Luin tänään väestöliitolla artikkelin missä sanottiin, että pitkään lapsettomuudesta kärsiviä ja hoidoissa olleita voidaan raskauden vihdoin alkaessa verrata lapsen menettäneisiin pariskuntiin.
Niin iso kriisi raskaaksi tulo on ja aiheuttaa paljon enemmän pelkoa, huolta ym. kuin "tavallisilla", helposti raskautuneilla pariskunnilla.
Parasta tukeakin voivat siis antaa vain saman kokeneet. "Kolmannesta kierrosta tärpänneet" kaverit eivät vain kertakaikkiaan voi ymmärtää miltä tuntuu, kun ei voi luottaa omaan kehoon ja sen kykyyn kantaa lasta... niin monen, monen pettymyksen ja toivon vuoristoratakokemuksen jälkeen.
Ei auta yhtään jos joku sanoo, että OTA RAUHALLISESTI! Niiiiih!


Olen kyllä niin samaa mieltä Pirpana tässä, hyvin sanottu.

Mulla on ollut kyllä p...a päivä suoraan sanottuna, töissäkin kaikki meni niin kutsutusti reisille ja olen jotenkin niin toivoni menettänyt tän raskaudenkin kanssa. :'( Tuhruilu jatkuu ja olen jotensakin luovuttanut koko homman. Ensi viikolla on ultra ja jos sinne asti nyt mennään edes niin tuskin siellä mitään näkyy... Anteeksi vuodatus, mutta fiilikset on kovin apeat tänään. :snotty:

Miten sulla isabella vieläkö jaksaa tuhruttaa?

Möhkön ultrakuulumisia oottelen myös? :heart:
 

astrid ja Pirpana, täysin samaa mieltä! Voimia sulle astrid, jospa kaikki on kuitenkin hyvin. Elä menetä toivoa vielä! Vaikka onhan se eräänlaista itsensäsuojeluakin, että ei uskalla edes vielä toivoa, että kaikki menisi hyvin... Tunnistan siis ihan samat fiilikset. Raskasta tämä on, voi hyvänen aika.

Minäkin kaipailen muiden kuulumisia, miten Möhköllä meni ultraus? Toivottavasti kaikki hyvin! Ja toivottavasti tuo tuhruilu lakkaa nyt kaikilla - heti!

Voimia meille kaikille! :hug:
 
Josko itsekin liittyisi tähän ketjuun ... plussatesti tehty viikko sitten tiistaina ja kyllä se näyttäisi hiljalleen tummuvan ... :D

takana vuosi "saa tulla kun tulee" ja 2 kiertoa clomeilla + jo aiemmin aloitetut metut sekä kuukauden d-vitamiinit 100-125 mg takana ja noita d-vitamiineja aion syödä edelleenkin :)

neitim
 
Täällähän on kirjoiteltu ahkerasti :)

Tervehdys neitim :wave:

Diodium: Mä otin rokotuksen 5+5, käsi kipeytyi, muuta ei tullut. Itsellä hyvä mieli sen suhteen, että otin sen. Taysin lääkärit kaikki suosittelivat sen ottamista.

sebu mullekin siirrettiin kaksi alkiota, mutta ultrassa näkyi yksi kaveri. Ei mulla ollut ennen sitäkään tunnetta että molemmat olis kiinnittyneet. Mulla on lähes koko ajan painon tunnetta ja menkkamaisia vihlaisuja ja jomotustakin on. Mutta se on kai normaalia.

ON: Tänään oli eka neuvola, mittailtiin verenpainetta, hemoglobiinia, painoa yms ja tuli kauheesti uutta asiaa. Hoitaja kokeili kuuluisiko dopplerilla sydänääniä, muttei vielä kuulunut. En vielä odottanutkaan, kun on nyt 9+0 (tai 9+1, hoitaja laski jotenkin jotain eri tavalla...) Väsyttää nytkin ihan hulluna, otan kohta tirsat :D Täällä ei varsinaisesti ole mitään erityisiä himoja, mutta suolainen maistuu enemmän kuin makea ja syödä pitää tosi usein. Painoa on tullut raskautta edeltävään noin 1,5kg, osa vielä hyperistä johtuvaa.

Nyt pieni lepotauko!

verve 9+0
 
neitim tervetuloa joukkoon :wave: Ja onnea plussasta :heart:
Hei pakko tarkentaa, että oikeestiko tuo d-vitskun määrä on MILLIgrammoja eikä mikrogrammoja? Ja utelen sitäkin, että mistä sä sait suosituksen tuohon määrään ja mihin se vaikuttaa lähinnä tässä lapsentekoyhteydessä? Mua kiinnostaa aina nää vitamiiniasiat :D

Mä en jaksais oottaa ens keskiviikon ultraa... mut ei oo nyt kyllä varaa yksityiseenkään tässä välissä.
Tänään on alaselkä ollut aivan jumissa, särkee koko ajan... pelottaa taas, että onko hyvä vai huono merkki. Ei pitäis liikoja miettiä nyt! Mut voiko alkuraskaudessa käyttää turvallisesti muuta kipulääkettä kun parasetamolia?

Kristiina rv 6+2
 
Täällä ahkerasti kirjoiteltu!

Astridille voimia! Toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin ja tuo vain viatonta tuhrua!

Tänään meillä oli ultra ja voi sanoa ettei stressitaso ainakaan laskenut. Kohdusta löytyi :heart: ja :heart: eli kaksoset olisi tulossa!! Toinen kyllä oli kooltaan pienempi ja sillä oli laiskempi syke. Toinen oli varsin pirteän näköinen. Lisäksi kohdussa näkyi mahdollista pientä vuotoa, mikä kyllä pistää kovasti stressaamaan. Ainakaan mitään vuotoja ei ulospäin ole vielä tullut. 2 viikon päästä olisi kontrolliultra niin katsotaan jaksavatko kaverit kehittyä! Pää nyt ihan pyörällä.

Sussu ja Mortti&Vertti rv 6+6 (tai 6+5)
 



Kristiina76 siis mikrogrammoja
:LOL: :saint:
d-vitamiini puute aiheuttaa mm.
väsymystä
insuliiniresistanssihäiriötä
2 tyypin diabetesta
liikalihavuutta
verenpainetautia yms. ....

monenmoisia ongelmia on tullut ajan saatossa kun noita d-vitamiinisuosituksia on vaan laskettu ... :eek:
meinasin kyllä tuolilta pudota kun ei tullut vastaansanovaa kritiikkiä neuvolatädille kertoessani ,vaan päin vastoin sanoi että suomen saantisuositukset ovatkin ihan liian pieniä ! :D

neitim
 
Niin. No onhan tässä oltu 4 kappaleen +testin mukaan raskaana... mutta nyt sitä vasta ihan oikeesti alko käsittämään.

Tai no...käsittämään ja käsittämään... Ukko parka on ainakin ihan sekasin =)
Olivat sitten Pojat kummatkin ottaneet paikkansa! Meille tulee kaksoset!! :heart: :heart:
Lääkärimme tekas äitiyskortinkin ja siihen ensimmäiset merkinnät :D Sinne hän piirsi 7+5, eli siinä nyt sitten mennään. Sydämen läpätys näkyi ihanasti kummaltakin ja "pojat" vastaavat viikkoa 8. On tää kyllä aikas huimaa fiiliksien vuoristorataa, kun tähän pvää asti on ollut niin mielettömän epävarma kaikesta, vaikka oireitakin on. Sitä vaan ei ihmislapsi usko ennenkuin näkee.

Jaksuja vaan kaikille, jotka oottelee ensimmäistä ultraa - kyllä se päivä sieltä tulee vaikka pitkältä tuntuukin...
Astridille erikoisjaksuhalaukset. Yritähän olla harmistumatta työasioista ainakaan. Ihan kohta on viikonloppu ja koittaa se ultraviikko. Uskotaan ja toivotaan että se tuhru todellakin on ihan vaaratonta! Mikä päivä sulla on ultra?
Mullahan sitä tuhrua on tullut nyt launtaista lähtien joka aamu, edellisen illan lugemössön mukana. Nyt sain luvan lopettaa ne ällöt pallukat joten saapas nähdä, loppuuko tuhrukin samalla.


Verve oli jo ollut ekassa neuvolassakin - mukavaa. Mulla on se edessä nyt perjantaina.
Tervehdys vaan neitim. Täältä pinosta löytyy paaaaaaaljon aktiivista seuraa odotusajalle :wave:

... ööö... piti mun muitakin kommentoida... mutta nyt jotenkin ajatus karkailee tämän tästä... Ihan yhteisesti kaikille tsemppiä ja hyviä unia!
Ihanaa, kun keli jo pakastui!

ihan pöllähtäneenä.............. Möhkis ja boys 7+5
 
Voi astrid, halauksia sinne ja jaksamisia! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin! Helpottaisiko jos kävisit mittauttamassa hcg:n, saisit vähän infoa tilanteesta ennen ultraa?

Mahtavaa sussu ja möhkis , onnea hyvistä ultrakuulumisista!
:heart: :heart:
Saa nähdä kuinka monet kaksoset tähän pinoon vielä saadaan! :whistle:

Tervetuloa porukkaan neitim!

Diodium, samassa venheessä ollaan, keskenmenon pelko on persiissä kokoajan! Toivotaan, että huominen HCG on hyvillä lukemilla, josko se vähän rauhoittaisi ressierkkiä!

Tsemppejä kaikille! Kyllä me näistä piinaavista alkuviikoista yhdessä selvitään! =)
 
Pirpana, mietin itsekin tässä samaa mutta kaikilta ei vielä ole tarvittavia tietoja. Laitatteko uudet nämä tiedot niin saadaan teidä lisättyä listaan:

Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

Sussu ja Möhkis ihan mielettömät utrakuulumiset!! Onnea kaksosista! :heart: :heart:

Astrid :hug:
 
möhkö voi miten ihania uutisia! :heart: :heart:
Mulla on ultra ensi tiistaina, joten ai kauan enää tarvitse kärvistellä. Tosin aika on saanut omat mittasuhteensa viime päivinä.

pirpana voisihan olla hyvä idea tuo hcg-mittaus. Missä sinä käyt sen mittauttamassa? Varmaan mun pitäisi se tuon lapsettomuuspolin kautta pyytää?

En osaa muuten minäkään tuota listaa päivitellä...kai.
 
astrid, kävin tänään yksityisellä, Oulun väestöliitolla. Maksoi 38 ekeä mutta ihan sama jos saa siitä mielenrauhan! Luulisi että lapsettomuuspolin kautta voi päästä.. En tiedä kun itse olen hoidoissa yksityisellä... Toivottavasti mittaus järjestyy. Ensi viikkoon on pitkä aika jos pitää hätäillä ja hermoilla kokoajan.

Sebu, olis kiva jos laitat listan kuntoon :)

pirpana74 - la 1.8.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006
 




Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07
 
oi miten paljon tullu juttuja, tulen lukemaan myöhemmin paremmalla ajalla! =)

astrid mulla kans tuhruttelu jatkuu :( tänään jo luuli että on loppumassa, mut nyt illalla tuli taas pari tippaa punaista... :/ eli jatkuu edelleen. ärsyttää tämä epätietoisuus kun ei tiedä mistä johtuu. sitä vaan yrittää olla ajattelematta asiaa, mut vessassa käynti aina jaksaa muistuttaa... toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja on vain "harmitonta" tuhruilua... voimia meille :hug:
 

Yhteistyössä