Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3




Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - ensimmäinen - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

pirpana74 - la 1.8.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 5.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Kättäri tai Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08
 
pikkuvadelma olitkin näköjään jo tippunut aikaisemmin kun kopioin suoraan edellisen listan tuolta. Lisään sinut taas mukaan. :) Täytyy varmasti nyt sitten päivitellä useammin niin lista pysyy paremmin ajantasalla.
 
Pikkuvadelma jos minä muiden ohessa päivitän listaa vielä kesään saakka, mitä toivon sydämeni pohjasta niin lupaan pitää sinusta kiinni, kynsin hampain!! (voi kun se olisikin niin helppoa, että kun nimen kirjoittaa listaan niin kaikki olisi sillä selvää :) )
 
Te keillä on ennestään lapsia, niin oletteko milloin ajatelleet kertoa uudesta tulokkaasta? Meillä on likalla kauhee hoitovietti ja puhuu vaan vauvoista, ja että kun meillekin tulee si vauva..niin siksi tekis mieli kertoo jo nyt, mutta eihän sitä kai voi jos päättyykin huonosti. Josko sitten sen np-ultran jälkeen.. ja kun se menee ja hölisee sen kaikille kun tietää :)
 
WAU - täällähän on mahtavia uutisia. onnittelut hyvistä ultrakuulumisista; kaksosia pukkaa. jeee!

ja tervetuloa kaikille uusille!

(.) eipä tänne mitään uutta; jotain alavatsa tuntemuksia. välillä vähän voimakkaitakin, mutta nautin niistä koska tiedän että ne kuuluu asiaan. :)

d78 5+1
 
Upeita uutisia!!! Tuplaonnittelut! :heart: :heart:
Aivan mahtavaa. Näin hyvät uutiset nosti omaakin fiilistä! Tein tänään 3. testin, sellaisen uuden joka kertoo montako viikkoa hedelmöityksestä on. Testi ilmoitti että raskaana olen, 2-3 viikkoa hedelmöitymisestä. Vaikka tämän jo tiesin, niin kyllä tuli taas iloinen mieli. =)

Hyviä ja rauhallisia unia kaikille!
 
listaan

neitim -7.8.2010 (?)-satks-viides-clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

Meillä clomeista varmaan tulossa tuo yksi pienokainen , kesti kiertokin niin kauan , että olin jo luovuttanut ettei toinen clomikierto toisi edes ovista ... vaan tuli ja myöhään .. sekä plussa :heart:
Jotenkin on vielä epätodellinen olo , kai se johtuu kans tästä hyvästä olosta , mutta noita r-testejä on sitten tullut tuhrattua ja aina parin päivän päästä on tullut hieman tummempi toinen viiva
:D

Kiitos lämpimästä vastaanotosta listaan ,katsotaan monikos sitten onkaan samaan aikaan samalla synnärillä :LOL:

Lopetin nyt sitten noi metutkin ja tänään paino olikin poiketen noussut 1,2kg ! :kieh:

pikkuvadelma jospa nuo viikot olivat kuitenkin vähemmän ? Älä vielä lyö hanskoja tiskiin
:hug:

neitim
 
dreamer onnittelut hyvistä arvoista!! =)

pikkuvadelma voimia sinulle! :hug: kyllä se pikkunen varmasti siellä on ja kasvaa! kyselit vielä esikoiselle kertomisesta... meillä kans hirvee hoitovietti (poika reilu3v.) päällä ja kaikki vauvat ovat niin ihania=) aattelin et jos nyt sinne asti päästään, niin kerrotaan sitten kun huomaa että maha on kasvanut. ei varmasti aiemmin ainakaan...

sussu onnittelut tuplista! mulla oli eka raskaus tuplaraskaus, eka kerran ultrassa kävin rv6+6 silloin näkyi molempien syke, toinen oli kuitenkin pienempi. siitä kahden viikon päästä oli enää yksi syke, eli toinen ei ollut lähtenyt kasvamaan...

möhkö sullakin tuplat, oi =):heart:

mites astrid? vieläkö tuhruttaa?:hug:

).( täällä kans saatu sikapiikki jo monta viikkoa sitten työn puolesta. edelleenkin tuhruttaa ja koko ajan on mielessä että mitä jos... huonoa oloa on esiintynyt muutaman kerran, ja eilen aamulla+illalla olin jo ihan varma että pönttö kutsuu, mut sain kuitenkin taisteltua vastaan! mut niin huono olo oli että tilasin ne pahoinvointirannekkeet... onko kenelläkään kokemuksia niistä???

niin joku kyseli siitä vatsan kasvusta... esikoisesta mulla ei mahtunu enää rv11 jälkeen normit housut jalkaan vaan piti olla sellaset nyörihousut.. ja eikös se toisesta kasva yleensä nopeemmin? =) oltiin eilen toisella paikkakunnalla jouluostoksilla ja pakko oli kävellä hieman vatsaa (siis oikeasti turvotusta!) esitellen=)
 
Onnea tuplaajille!!! Tosi hienoa ja varmaan jännää. :flower: :) Nyt on taas tullut niin paljon tekstiä, et en millään muista kaikkea. Mulla tosiaan kans irtosi kaksi solua, mut vain toinen hedelmöittyi ja hyvä niin. Kyllä yksi riittää vallan mainiosti mulle.

Siis tänään ultrassa pikkukaveri oli kasvanut 12,5 milliseksi ja vastasi viikkoja 7+3. Eli ihan täsmää sit viikot. Ja sydän jumpsutti komeasti. =) Nyt sitten viikon päästä on eka neuvola. Kyllä kuitenkin helpotti toi ultra mieltä kovasti.

Neitim: sullakin siis oli käytössä metut. Auttoiko sulla ovulaatioon? Mulla on myös ja juuri tänään lääkäri sanoi, et on varmaan hyvä jatkaa koko raskaus niitä, kun on tota pco:a ja ylipainoa. Meinaan on se kohonnut diabetesriski. Niistä mulla ei kyl ollut apua kierron tasaamiseen, mut kuitenkin painoa laskivat n.6 kg.

Pikkuvadelma: Toivottavasti kaikki kuitekin olis siellä kohdussa hyvin. Ei mullakaan pahemmin ole noita oireita. Välil on päiviä kun ajattelee, et olenko ollenkaan raskaana. Varsinkin kun rinnat välil on kipeet ja välil taas ei. Väsymyskään ei ole kovin pahaa ja huonovointisuus tulee sellaisena hetkellisenä aaltona ja taas häviää. Jos sullakin vaan on oireettomampi päivä.

Ihanan aurinkoista päivänjatkoa kaikille! :wave: Terv. Miukula ja muru 7+2
 
Ihanaa huomata kuinka mukana elävää porukkaa täällä on :)
Joo, kai on pakko parempaan uskoa. Rinnat on kyllä edelleenkin kipeät ja pinkeät, mutta huonovointisuus ja se älytön väsymys puuttuu. Voi kyllä olla, että olen niin yleisesti väsynyt, etten huomaa raskauden tuomaa lisää. Ja mietin, että voisiko toi kuvotus pysyä poissa kun aloitin uuden työn ja täällä syön todella säännöllisesti.. Mutta kun yleensä mulla on ollut iltaisin vielä kotona tosi kurjaa ja varsinkin nukkuun mennessä on ällöttäny, niin sitä ei oo ollut. No, tämä vaan tällästä spekulaatiota, olen päättänyt etten aio enää keskenmenoa kokea! perhana. :)

Miukula: no onpa kyllä jämptisti tiedossa kyytiläisen ikä :) Oliko sulla noiden lääkkeiden lisäksi joku toimenpide vai ihan kotona ajoitettu yhdyntä? on kyllä varmaan lukenut jossain, mutten nyt yhtään muista. Ihania uutisia kuitenkin :)
 
miukula ihanaa!!! :heart: on varmasti ollut aivan ihana kokemus! aattele nyt reilun sentin kokoinen papunen on siellä sun vatsassa kasvamassa=) mites tuleva isä? säästyittekö kyyneliltä?=)

pikkuvadelma kiva kun mielesi on jo parempi! niin sitä pitää =) kyllä ne raskaushormonit siellä jyllää=)
 
Heni
:hug:
Miukula metut ei tälläkertaa tiputtaneen painoa juurikaan , mutta "pysäyttivät" painon nousemisen ja jämähti yhteen ja samaan lukemaan ! Ovista ei onnistuneet tuomaan , clomit apuna ja nekin toinen kierto piiiiiiitkäksi ,mutta siitä sitten myöhäinen +
:heart: mä lopetin metut kun mun lääkäri ei tiedä noista vielä niiiin paljoa että uskaltaisi jatkaa odotusaikana, joten mä lopetin ne ja nyt sitten muutaman päivä ilman , niin paino pompsahtikin 1,2kg ylöspäin !!!!! :headwall: :kieh:
mut onneksi edes tuo terppari lääkäri tiesi noista enemmän ja sanoi että imetysaikana voi käyttää ja odotusaikanakin , mutta tuosta pitäisi jutella oman lääkärin kanssa .. no jätin siis ne pois .... mut mulla on ongelmana myös että synnytyksen jälkeen paino nousee ja nousee , nytkin tuli n. 4-5kk:ssa liki 15 kg , ja suurin osa kuukauden kuluessa ... mutta siis nyt tiedän että ainakin voin käyttää metuja imettäessäni :)

neitim
 
Pikkuvadelma: Mulla oli pregnyl käytössä, niin tiesin tarkkaan ovulaation ajankohdan. Muuten sit ihan kotona tehtiin.

Isabella81: Säästyttiin kyyneliltä. Kyllä sitä täällä kotona on tullut tirauteltua, milloin mistäkin. Ajattelin, et ihan varmaan tulee itku kun sykkeen nään, mut ei. Olisko sit vaan niin ettei sitä kuitenkaan oikein käsitä. Ehkä sit kun näyttää enemmän vauvalta tai kuulee ne sydänäänet. Tiedä sitä. Ja puoliso on ihan iloinen tietysti, mut hänel se on vielä enemmän sellainen asia mitä ei käsitä, ennen kuin mun maha kasvaa ja alkaa lapsi liikkua. Tämä alku on kai miehil muutenkin enemmän sitä, et täytyy uskoa että puoliso on raskaana, kun ei se ole vielä konkreettista heille.

Neitim: Voithan sä tosiaan kysyä jos siltä tuntuu et jatkaisit myös raskausaikana. Mulle lääkäri sanoi tosiaan jo hoitojen alussa, et ainakin 12-15 viikkoa on hyvä syödä. Suojaa keskenmenolta. Mut tietysti jos sulla ei ole noita riskitekijöitä, niinkuin mulla niin sit ei varmaan ole tarvetta jatkaa. Pco:an saattaa lisätä keskenmenonriskiä. Mut ei sitä kannata ajatella liikaa, muutenkin tämä aika on stressaavaa.

On kyllä kivaa kun on näin aktiivista porukkaa. Tuolla toises pinos tuntui kaikki olevan jo niin pitkäl, et ei ehkä ole sitä stressiä niin paljon. Meillä kaikilla on vielä monta stressaavaa etappia edes ja jotenkin sitä tukea tarvii enemmän ja neuvoja myös.
 
Täällä on taas ollut vilkasta päivän mittaan. :)

).( Kävin hakemassa tänään sen possupiikin.. vielä ei muuta oiretta kun käsi hieman kipeä. Toivottavasti selviänkin ilman kuumetta tai muuta inhottavaa!! Olen tässä myös välillä hieman epäuskoinen oman raskauden suhteen.. Tänään kun neuvlan odotushuoneessa minulta kysyttiin, että "oletko raskaana" niin tuntui hassulta vastata siihen että "kyllä". Oireet tulee ja menee ja välillä alhaalla niin kovia vihlaisuja että kuvittelen jo kaiken tippuneen kyydistä.. ultraankin on melkein kaksi viikkoa vileä, enkä millään malttais odottaa sinne asti.
 
Täälläpä olikin paljon tekstiä!

Möhkölle tuplaonnittelut! :heart: :heart:

Miukulalle ja muille ultrassa käynneille myös isot onnittelut pienestä ihmeestä! :heart:

Henille lämmin :hug: . Toivottavasti tulehdus helpottaa niin pääset uuteen yritykseen!

Pikkuvadelma: Toivottavasti siellä masussa kaikki on kuitenkin hyvin. Jospa niitä viikkoja kuitenkin hieman vähemmän. Voihan se munasolu irrota pregnylin jälkeenkin vasta muutaman vrk kuluttua! Pidän sulle peukkuja!

Isabella81: Kuulostaa aika samanlaiselta meidän tilanne kuin sulla eka raskaudessa. Jatkuiko sulla raskaus kuitenkin normaalisti vaikka toinen ei jaksanut mukana? Oliko mitään vuotoja? Mulla nyt parin viikon päästä tosiaan se kontrolliultra niin nähdään onko kaverit vielä mukana!

Raskausoireita kyllä edelleen pelottavan vähän. Pahoinvointiakin vain ajoittain, tiedä sitten auttavatko noi rannekkeet. Suurimpana oireena väsymys ja ne ajoittaise alavatsakivut!

Sussu ja Mortti&Vertti 7+0
 

Yhteistyössä