Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Aloin täs kans miettii, kun yleensä sanotaan, et raskauden alussa voi tulla vaikka himo paprikaan, jos on puutetta folaatista. Ja yleensä muutenkin porukka tuntuu syövän kauhean terveellisesti, et mikään epäterveellinen ei maistu. Mulla on kyllä just niin, et pakko saada jotain suolaista, eikä todellakaan terveellistä. Mikäs puutos se sellainen on? :LOL:
Ärsyttää vaan kun muutenkin on tota painoa ja turvotusta, eikä todellakaan sais lihota kovinkaan paljon odotusaikana. Mut minkäs teet kun pakko syödä. Muuten alkaa heikottaa ja muutenkin vatsa kurnii usein.

Lilian75, et siis ole ainoa suolaisen perään. Mites muilla nuo mieliteot?
 
miukula mulla meinaa olla ihan sama juttu! ei tee yhtään mieli mitää vihanneksia eikä hedelmiä. sipsit vaan kummittelee mielessä=) aamulla piti syödä jäätelö ku tuntu että muu ei pysy sisällä :LOL: täällä kans turvottaa ihan kunnolla ja tekis mieli otta housut pois!
 
Alkuperäinen kirjoittaja isabella81:
jokos dreamer olet saanut verikokokeiden tulokset?
JEPS. HCG-arvo oli nyt aamulla 8453(pp17) ja perjantaina(pp14) se oli 1543. kyllä mä sitten kuulin sen perjantaina oikein. alkuraskauden ultra on sitten 16.12. jännittää. kyllä tää nyt jo hiukan helpotti, kun kuuli että hormooni nousee normaaliin tahtiin: uskon että kyllä siellä masussa jotain on. :heart: :heart:
ja hyperin lieventyneet oireet kertoi myös sen, että arvotkin oli jo paljon paremmat. jes.

nyt ei muuta kuin odotellaan ja odotellaan ja tietty JUTUSTELLAAN TÄÄLLÄ! :D

d78 rv5+0
 
isabella mulla tuo tuhruttelu jatkuu kanssa ja on ihan samanlaista kuin kuvailemasi. Ei oo kivaa ei, mutta ei kai auta kun pelätä ja oottaa ja oottaa ja pelätä... :/ Tsemppiä!

Mulla mieliteot menee suolaisen (ja rasvaisen) puolelle... Kunnon ruokaa ei oikein mieli tee ollenkaan vaan söisin pelkkää roskaruokaa jos antaisin periksi pahimmalle mielihalulle.. :ashamed: Koitan kuitenkin edes jotenkin kontrolloida itseäni. Ei helppoa, kun mielessä pyörii sipsit yms. terveelliset välipalat! :D Ja nälän tunnekin tulee tämän tästä.
Pahoinvointia tuntuu aamuisin mulla enemmän, mutta ei mitenkään pahasti. Hampaita pestessä kyökki tulee kyllä, aikaisemmin ei oli tullut.
Ja maha on turvoksissa täälläkin niin että housut ahdistaa.

Dreamer hienosti sulla nousee noi arvot. On se varmaan huojentavaa kuulla faktatietoa raskaudesta. =)
 
Mä kävin tänään polilla ultrassa kun on ollut kipuja. Kaikki oli oikeessa paikassa, mutta sykettä ei oikein kunnolla saatu. Lääkäri kyllä siitä huolimatta totes, että tällä hetkellä pidetään normaalina raskautena. Ensi viikon tiistaina uus tsekkaus.. Ihmetyttää vaan kun ylihuomenna seitsemän viikkoa täynnä, muttei kunnolla sitä sykettä löydetty. Lääkäri totes, että on vähän huono näkyvyys vaan. No, en sitten tiedä.

Pikkuvadelma 6+5
 
Heni, olen pahoillani! :hug:
Dreamer, mahtavia Hcg-arvoja :) Minä en uskalla vielä varata alkuraskauden ultraa. Väestöliitolle saa yleensä ajan vaikka samalle päivälle, eli kiirettä ei ole. Menen varmaan vasta 7+ viikolla, että varmasti syke näkyy jos on näkyäkseen eikä tarvi sitten stressata... kun muutenkin oon niin stressierkki :ashamed:

Oireiden perusteella kyllä raskaana ollaan edelleen. Rinnat on pinkeät ja todella arat. Hajut ottaa myös nenään voimakkaasti, on ihan vainukoiraolo! :LOL:
Tänään töissä kalaruoka haisi niin että, etoi vaikka yleensä rakastan kaikkia ruoan hajuja!
Varsinaista pahoinvointia ei ole oikeastaan ollut.

Miukula, astrid ja Lillian, täällä myös suolukkaa tekee mieli vaikka yleensä olen makean ystävä. Muita mielitekoja ei ole vielä ilmennyt.

Pikkuvadelma, kyllä se syke sieltä ensi viikolla löytyy, kun kerran lääkäri on sitä mieltä että kaikki on hyvin! :)

Niin ja tervetuloa minunkin puolesta ainakin Sussu ja oliko siellä muitakin uusia?!


Pirpana rv 5+1 :heart: :heart:
 
pirpana, eivät taida juu ottaa sitä tuosta noin vaan terkkaris.
mulla alettiin laps.polilla seuraamaan tätä hyperiä ja sen veriarvoja; muuten koko HCG:tä ei normaalisti meillä oteta. eli odotellaan vaan sinne ar-ultraan.
 
Juu, Dreamer, niin se pitää vissiin odottaa ultraan :) Soitan kuitenkin huomenna varalta terveyskeskukseen.. Jos ne vaikka myöntyis, kun on se keskenmeno takana ja hermoilen nyt sen takia ehkä enemmän kuin muut. Mut jos ei irtoo mittausta niin ei sitten! En kyllä taida maksaa yksityisellä verikokeesta, kun kuitenkin ar-ultrakin maksaa maltaita.
 
Hei onpa meillä aktiivinen pino :) Kauheesti juttua tullut tänään :D

Noista himoista mulla ei ole nyt ollut mitään erikoista himoa mihinkään mutta ruoka kyllä maistuu :p Esikoista odottaessa mulla oli aika paha karkkien, suolasen ja rasvasen addiktio :ashamed: Nyt oon syönyt kunnolla ja ottanut vitskut ym tarvittavat lisät jo pidemmän aikaa niin selkeesti on (ennen raskauttakin) esim. karkin-ja roskaruoanhimo vähentynyt. Muutenkin oon kiinnittänyt paljon huomiota mm.ruokien hyviin rasvoihin ja kuituihin.
Mä en oo aiemmin näistä asioista ollut ees erityisen kiinnostunut mutta nykyinen työpaikka liittyy terveystuotteisiin ja työkavereina on sellasia terveys-ja superfood-guruja, että kaikkea tarttuu ittellekin sit korvan taa ;)

Miten te muut toisen/kolmannen lapsenne odottajat, ootteko huomanneet mahassa eroa ekaan raskauteen? Mulla nimittäin oli jo rv4 yhtä iso maha kun esikosta joskus toisella kolmanneksella :D Töissä oli kuitenkin tarkotus olla hys-hys asiasta vielä pitkään mut näinköhän onnistuu... mulla on työsuhteessa nimittäin koeaika helmikuun alkuun asti :/

Jos dreamer kahjoilee testiensä kanssa niin arvatkaa mitä mä oon jo vauvaa varten hankkinut? No sairaalasta kotiutumisvaatteet tietty :D Sellaset Metsolan froteiset body, potkarit ja myssy oottaa tuolla :heart: (Niin ja tiiän jo millaset vaunutkin pitää olla :ashamed: )

Kristiina ja salli (+silli?) rv6+0
 
Kristiina76: mä oon ainakin levähtäny mahasta ihan täysin.. vieraiden ihmisten kanssa ollessa olen ihan tahallani maha pitkällä ja raskaana, mutta tuttujen, ketkä eivät tiedä, yritän olla hiukan huomaamattomampi :) Mutta ei tossa mahassa mitään, mutta rinnat!! voi jumalauta kun liiveistä tursuaa ja on ihan kovat, isot ja lämpimät :D Mulla on tota kokoa omasta takaakin, mutta yhden imetys sai ne majavan hänniksi..nyt ovat kuitenkin ihan täynnä taas. Mies kehtas todeta eilen, että pitäiskö mulle ottaa silikonit että olis synnytyksen jälkeenkin yhtä pinkeet. Mä kun oon aina puhunu, että haluan pienentää ja leikata ylimääräiset nahkat pois. Niin pienenisivät ja olisivat vähän täyteläisemmät.

Niinkun se lääkäri sano, että sikiö on kohdussa ja on ruskuaispussi ja ite sikiökin musta löyty ja sitten puhu jostain kaiusta??? että kaiku on mutta sykettä saa vaan sillon tällön näkyviin. Siis mikä tuo kaiku on? en ole ennen kuullutkaan..

Minäkin muuten haluan kuulla kuulumisia tuhruilevilta, jännitän tässä mukana :) ja tosta ruuasta, täällä tekee mieli myös rasvaista ruokaa enemminkin kun makeaa. Esikoista varrotessa himoitsin kebabbia, nyt ei tee mieli sitä vaan hampurilaista ja subia! Koko ajan tekis mieli syödä, mutta kun vähän ällöttää enkä oikein löydä mieleistä jääkaapista. Hedelmiä olen yrittäny syödä, mandariinia tms raikkaita tuotteita.

*muoks* mä hankin ihan kauheesti vaatteita siihen raskauteen jo alussa mikä menikin kesken, sillon oli jotenkin ihan kuolematon olo enkä pelänny mitään. Nyt olen yrittäny olla järkevämpi, silti tulee aina välillä älyttömiä itkunpurskahduksia kun ajattelen että jos ensi kesänä pääsisi synnyttämään :) Niin ja esikon roinia on kaikki kaapit täynnä, kun aikoinaan luulin että tulee lyhyt ikäero.. en ole tähänkään mennessä niistä luopunut, vaikka vähän venähtikin "pikku"kakkosen teko. Vaunutkin on tallella, punaiset. Mies lupas että sitten ostetaan uudet jos tulee poika. :heart:
 
wautsi - niin paljon päivän aikana tekstiä tulee etten kyllä muista mitä kaikkea piti kommentoida ja mitä itestä kertoa :) Tosi ihanaa lukea näitä juttuja.
Henille ihan esteksi lohdutushalaus... kaikkea hyvää tulevaan ja kovasti jaksuja sinulle ja miehellesi !

Täällä oli jo muut "tuhruttelijat" tainneet käydä tsekkauksessa. Niin minäkin ensin meinasin, mutta kun tuo ei nyt punaiseksi mennyt ja vähenikin, niin ajattelin malttaa kuitenkin keskiviikkoon kun on varhaisultra - hui! naiset...miksi mua jännittää.... :eek:

Oireista... *haukotus*...niin.... väsyttää. Pirteimmän ajan päivästä on töissä ja kun kotiin tulee niin ei haluttais laittaa tikkua ristiin! Saati sitten, että keksisi joka päivä mitä ruokaa laittaa kun mitään kunnon ruokaa ei yksinkertaisesti tee mieli.... :| Eläisin näköjään pelkällä leivällä. Se kyllä maistuu.
Yökötystä on pitkin päivää, mutta oksentamassa en ole joutunut käymään. Vielä... Tissit ei sovi enään omiin liiveihin ja maha on niiden kanssa yhtä turpeessa :kieh: Kiloja on tullut hiipimällä jo näiden hoitojen aikana useampi, ja nyt en sitten enään mahdu niihin muutamiinkaan housuihini :whistle: Eli, joustaville housukaupoille joudan tässä lähipäivinä :D

Vouhotusta (niinkuin mieheni tätä kutsuu.. =) ) en ole kauheasti mielestäni vielä harrastanut. Mitä nyt muutaman KaksPlussan ja Vauvalehden verran.
Joo, ja aika hauska sattuma tai etiäinen, ihan miten vaan, oli kun piikityksien aikana hain meidän ulkovarastosta tytön (nyt 9v) vanhan syöttötuolin sisälle, kun en halunnut sen menevän siellä pilalle. Ajatuksena oli vaikka myydä se (näyttävät olevan kalliita uutena) jos meille ei jälkikasvua tulekkaan. No, nyt en ole sitä justiin myymässä ;)

Sikeitä unia kaikille! kertoilenpa huomen illalla, näkyikö meillä ja mitä...

jännäisenä.... Möhkis
 
Iltaa ladies!

Onpa ihanan aktiivista meidän pinossa!

Mulla meinaa pää hajota tästä odottamisesta ja epävarmuudesta! Tänään mulla on jomottanut oikealta puolelta munasarjojen kohilta aika lailla ja alaselkäkin ollut kipeä. Vielä 2 viikkoa siihen ultraan, argh! Pelkään niin paljon keskenmenoa! Toinen asia mikä askarruttaa on sikarokotus. Onko kukaan ottanut? Klinikalta suosittelivat mut pelottaa ottaa se tässä vaiheessa. Mitä te muut meinaatte?

Nyt sohvalle pötköttämään!
Diodium + kirppu 4 +5
 
Voi että miten ahkerasti täällä ollaan vaihdettu kuulumisia!! :) Nyt en kyllä millään muista kaikkea kommentoida, vaikka haluaisinkin.

Henille mitä suurin lohtu :hug:

Kristiina kyselit eroista esikoisen odotukseen.. Mulla on maha jo sen näköinen että en todellakaan voi täysin piilottaa sitä. En tajua että miten tää jo nyt voi olla niin pömppö?? Muutenkin oireet ovat tulleet tällä kertaa aikaisemmin kehiin, tai sitten se on sitä että tietää mitä odottaa. Muistan että viimeksi odotin niitä oireita ensimmäiset viikot, mutta nyt on jo kovaa väsymystä, närästystä, samaa tomaattihimoa ja roskaruokahimoa. Illalla en millään meinannut saada unta kun haaveilin vaan kerrosateriasta. :LOL:

Tein taas tänään pitkästä aikas testin ja siihen piirtyi kirkuvanpunainen viiva aivan samantien! Vielä on yksi testi kaapissa ja senkin meinaan vielä tehdä joku päivä. :)

Mitäs te muut joille on siirretty kaksi alkiota.. onko teillä mitään tuntumaa siitä että kasvaako masussa yksi vai kaksi? Meillä tuo hcg ei suoraan kyllä viitannut kahteen, enkä kyllä itse usko kahteen, mutta mieheni on ihan varma että kaksi siellä on. Mietin kyllä näitä varhaisia oireita ja suurta mahaa, että voisiko siihen vaikuttaa kaksi pientä murua. :)

Huomenna menen sitten ottamaan sen sikapiikin. Suosittelivat sitä klinikalta, joten en jaksa sitä itse miettiä sen enempää.. luotan heidän mielipiteeseen.

Sebu 5+0 :heart: :heart:
 
Subu:"Mitäs te muut joille on siirretty kaksi alkiota.. onko teillä mitään tuntumaa siitä että kasvaako masussa yksi vai kaksi? Meillä tuo hcg ei suoraan kyllä viitannut kahteen, enkä kyllä itse usko kahteen, mutta mieheni on ihan varma että kaksi siellä on. Mietin kyllä näitä varhaisia oireita ja suurta mahaa, että voisiko siihen vaikuttaa kaksi pientä murua. "

no, ei mulla ainakaan oo mitään tuntumaa. eikä kai vielä voiskaan. oon viimeksi kirjoittanut vähän jälkeen plussan(plussasin 21.6.01) samaisessa kuussa: "taas tuntui että oireet loppuivat. massukaan ei enää nipistele" :/ ... ja sitten heti heinäkuun alussa: " etova olo on palannut: nyt on vaan paljon kaameempi olo" .. heh ja siitä se sitten kesti 12+ viikolle, mutta en oksentanut kuin yhtenä päivänä(12+0). röyh. 16.7(8+0) mulla oli silloin ultra, 2 pikkuista löytyi.
lisäksi vatsa on tuntunut selvästi kasvaneelta 9+6: housuista on pitänyt avata nappia koko ajan.
että tuskin nyt vielä mitään tuntemuksia...
ultrassa se sit nähdään. :)

d78 5+1
 
Huomenta!

Alan minäkin kallistua piikin puolelle, vaikka keskenmenoriski mua niin hirvittävästi pelottaakin. Täytyy ajatella, että kai se menee kesken joka tapauksessa jos on mennäkseen eikä johdu sit mistään piikistä. Olis niin katkeraa kyllä sairastaa sikaflunssa, sehän vasta riski onkin.

Mulla ei edelleenkään mitään uusia oireita, väsyttää vain ja uni todella maistuu! Eilen taas tunnin päikkärit ja sit 8 tunnin yöunet päälle ja silti väsytti aamulla. Rinnat on arat ja vähän pinkeät. Alavatsaa jomottelee aikalailla, eilen oli pari kunnon repäisyäkin. Mutta jotenkin mä yön aikana rauhoituin, eilen illalla olin ihan hysteerinen. Mies yritti rauhoitella mutta kun ei tähän pelkoon ja epävarmuuteen auta nyt mikään muu kuin aika ja se että sitten ultrassa näyttää hyvältä. Nyt on ihan ok olo, sellainen että asiat menee omalla painollaan joka tapauksessa enkä mä voi kauheasti tähän vaikuttaa.

Sikapiikin haen varmaan huomenna tai sit jo tänään iltapäivällä, kunhan saan neuvolan tädin puhelimitse kiinni. Oon jo miettinyt, että pitäiskö sitä ekaa ultraa aikaistaa ensi viikolle. Onkohan mitään mahista että jo viikolla 5 + jotain näkyisi ultrassa jotain? Siinähän on sit se vaara että sykettä ei vielä saada kuuluville. Joten pähkään nyt vielä mitä sen ultran kanssa teen..

Tsemppiä kaikille!
 
d78 lukaisin vaan ihan kiireessä viestisi.. siis sullako on jo yhdet kaksoset entuudestaan?? Tuntemuksilla tarkoitin myös sellaista "sisäistä varmuutta". Viimeksi tiesin jotenkin varmasti ennen raskaustestin tekemistä että olen raskaana ja olen lukenut että monet ovat "tieneet" odottavansa tuplia jo ennen ensimmäistä ultraa. Jännäähän tämä joka tapauksessa on ja pientä jännityslisää tuo kyllä se että kaksi alkiota on siirretty. :)
 
joo, mulla on tuplat. no, periaatteessa tiesin että kaksi siellä kyydissä on pysynyt ennen ultraa jo... ja sitä oli kyllä "ennustettukin" mun lasten isälle (ollaan erottu). joten ei se yllätys ollut, vaikka olikin. :LOL:
kyllä nyt jotenkin on semmonen tunne, että jos mulle on taas kaksi vauvaa tulossa, se on sit tarkoitettu. eikä tuo nyt niin mahdottomalta ajatukselta tunnu. että kyllähän tässä siihen suuntaan ajatukset on menny. ihan ilman noita hormoonien mittauksiakin; oon netistä lukenut, että HCG:n mittaus on todella epävarma kaksosten ennustaja.
 
Onpa tosiaan tullut paljon viestejä. Tosi kivaa, että on aktiivista porukkaa =)

Mä sekoilin noitten viikkojeni kanssa edellisessä viestissä ja kävin nyt korjaamassa ne oikeiksi. Siis eilen 7+6 ja tänään poksuu 8+0. Viikko vielä seuraavaan ultraan... Viime viikkoinen ultra kyllä huojensi mieltä tosi paljon ja en enää niin stressaa tuhruiluista, vaikka ikäviähän ne on tietty. Mulle sanottiin muuten viime viikon ultran yhteydessä, että lugeja ja progynovaa pitäis jatkaa rv 12 asti. Toki jos ensi viikolla kaikki on kunnossa, niin annostuksia aletaan pikkuhiljaa vähentämään.

Suolaista ja rasvaista tosiaan tekee mieli. Eilenkin kauppareissulla tuli niin nälkä ja huono olo, että piti pysähtyä Hesessä Hampurilais-aterialla ;) Pitäis kyllä vähän koittaa rajottaa, mutta niin se vaan kummasti auttoi ja paha olo väistyi hetkeksi.
 
Sebu, mulle siirrettiin kaksi alkiota eikä kyllä ole hajuakaan montako siellä on kasvamassa. Alkiot olivat kakkos ja kolmoslaatuiset ja sen perusteella veikkaan ettei siellä voi olla kuin yksi! Mutta mistä sen koskaan tietää.. Lääkäri sanoi että PAS:eissa alkiot usein ovat alussa huonompia mutta lähtevät sitten korjaamaan itseään jakautuessaan. Oli siis sitä mieltä että kumpi tahansa tai molemmat voivat olla elinkelpoisia. :)

Kävin tänään väestöliitolla HCG:n mittauksessa ja huomenna puoliltapäivin saan vastauksen. Jännittääääääää!!! Jos lukemat ovat huomenna hyvät niin sitten uskallan varata alkuraskauden ultrankin.

Kyllä on hienoa huomata että muillakin on ihan samanlaista panikointia kuin minulla. Etten olekaan ainoa joka skitsoilee... :)
Luin tänään väestöliitolla artikkelin missä sanottiin, että pitkään lapsettomuudesta kärsiviä ja hoidoissa olleita voidaan raskauden vihdoin alkaessa verrata lapsen menettäneisiin pariskuntiin.
Niin iso kriisi raskaaksi tulo on ja aiheuttaa paljon enemmän pelkoa, huolta ym. kuin "tavallisilla", helposti raskautuneilla pariskunnilla.
Parasta tukeakin voivat siis antaa vain saman kokeneet. "Kolmannesta kierrosta tärpänneet" kaverit eivät vain kertakaikkiaan voi ymmärtää miltä tuntuu, kun ei voi luottaa omaan kehoon ja sen kykyyn kantaa lasta... niin monen, monen pettymyksen ja toivon vuoristoratakokemuksen jälkeen.
Ei auta yhtään jos joku sanoo, että OTA RAUHALLISESTI! Niiiiih!


Muuten Mohkö, täällä on kans eka vauvalehti luettu tarkasti kannesta kanteen!
:LOL:

Pirpana rv 5+2
 

Yhteistyössä