Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

dreamerille voimia viikonloppuun :hug:

Uskallanko, toivottavasti et joudu enää kauaa odottamaan "vyölaukun" kanssa.

astridilla ja sebulla on hienot rantapallot :D

Kristiinalla oli hyviä uutisia :) nyt on varmasti mukavampaa odotella loppurutistusta.

Itsellä oli tänään neuvola, kaikki oli kunnossa, kun vaan Hoopi tajuis jo alkaa syntymään :) Sf mitta oli pysynyt samana edellisestä (33), on ilmeisesti ihan normaalia tässä vaiheessa? Seuraava aika laitettiin 40+1, jotta jos silloin vielä yhdessä koossa, niin voi tehdä Taysiin lähetteen yliaikaisuudesta. Toivon mukaan niin ei käy, tää kuuma ilma ei helpota masun kanssa oloa, ei varmaan teillä muillakaan!

Tässä meidän pallo ikuistettuna 38+6



verve + hoopi rv 39+1
 
:LOL: Ihana kuvakulma sebu!! :heart:

Vervellä myös nätti masu! Mulle sanoi neuvolatäti ainakin jossain vaiheessa, että sf-mitta ei lopussa niin kasva, kun se maha laskeutuu alemmas. Itelläni ainakin on kasvu tasoittunut loppua kohden. Kuumuus ei totisesti ainakaan helpota oloa, mutta toisaalta on kiva nauttia kesästä... Mahdollisuuksien mukaan!

Dreamerillä onkin jännät paikat menossa... Lauantai on onnesta pian, koita pysyä kasassa vielä hautajaisten yli... Helpommin sanottu kuin tehty. :D

Kristiinalla mukavia uutisia!

Eilen illalla mulla vissiin supisteli muutamaan otteeseen, teki ihan kipeetäkin, mutta rauhoittui sitten. Yöllä tuntui vaan menkkajomotusta, joka lienee näillä viikoilla ihan normimeininki?

 
Hei taas!

Ihania isoja masuja teillä! :heart: Pitäis varmaan itse kans laittaa kuvaa tulemaan, kunhan sais aikaiseksi. Ei sitten näköjään ole vielä tullut lisää jakautuneita meidän pinoon.

Nyt kyllä itsellä alkaa olee yöt tuskaa, kun on kuuma ja sit viel olen suojannut sänkyni muovilla. Eli ei helpota oloa sekään, kun kuumuus lisääntyy! :whistle: No onneksi ei enää pitäis tätä kestää kuukautta. Ja tosiaan kotona kaikki silleen valmista, et pikkumies voi tulla kun haluaa. Mulla on myös alkanut tuntua lievää menkkajomotusta, mut supparit edelleen lyhyitä ja kivuttomia. Ja yleensä vielä vain osassa massua puristaa, ei siis koko maha kovetu. Ja vielä ylävatsalla pääasiassa, eikä tuolla alhaalla. Eli siinä mielessä synnytystä ei vielä enteile! |O

Tänään neuvolassa kaikki oli muuten hyvin, mutta verenpaine on nousussa. Lähinnä alapaine 124/94. Mulla kun on ollut ihan alta 80 normaalisti tuo alapaine. Nyt sitten tarkkaillaan tilannetta ja maanantaina heti uusi neuvola. Eilen kyllä särki pää, mikä ei mulle ole tyypillistä. Kuitenkin painoa tullut 0g viime kerrast ja pissa puhdas, eikä turvotuksia. Niin sen puoleen ei ainakaan myrkytystä vielä ole. Olen kyllä syönyt aika rasvaista ja suolaista ruokaa viime päivät, et jos nyt koettais välttää niitä. Voihan verenpaineen nousu johtua ihan siitäkin.

No huomenna menen kampaajalle hemmoteltavaksi ja tiistaiksi varasin jalkahoidon, niin on sitten kauniit jalat, kun lähtee synnyttää! :LOL: Meinaan ei oikein toi varpaankynsien leikkaus onnistu ja olis kiva pitää sandaaleita, niin ettei tartte varpaitaan hävetä. Olen kyllä joka kesä hoidattanut jalat viime vuosina. Ja varsinkin kynsien geelaus, tekee jaloista tosi nätit pariksi kuukaudeksi.

Hyvät viikonloput kaikille! Mahtaako joku sitten jo jakautua? Miukula ja pikku-ukko 37+3
 
kopsaan toisesta pinosta ..

Tänään oli kauan odottamani neuvola-lääkäri ja katsottiin samalla tuo kohdunsuun tilannekin ..
Vauva ei ollut enää niin alhaalla , vaan päinvastoin sanoi että on todella ylhäällä !!! Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä , eipä ole lauantainkaan supistukset tehneet mitään !!!!! kohdun korkeuskin oli taas noussut . 2 viikossa 5cm , eli nyt viikkoja 34+5 ja kohdunpohjan korkeus oli 36 cm !
Mutta kovin kovakouraisesti tutki tuo naislääkäri ja palkkioksi sain verta . Kävin toimenpiteen jälkeen heti vessassa ja housut olivat jo veressä , onneksi minulla oli yksi side mukana ja laitoinkin sen heti . Nyt muutama tunti tutkimuksen jälkeen , edelleenkin oli tullut verta , nyt sai käydä pesulla ja vaihtaa siteen uuteen ! Ja pyyhkiessäkin tuli kirkasta verta ja hyytymiä . huoh ! Soitin jo äippäpolillekin ja kysyin asiaa , että onko ihan normaalia että sisätutkimuksen jälkeen tulee kirkasta verta , tuhrutusta tiedän kyllä että voi tulla , mutta kirkasta verta ja vieläkin ja pyyhkiessä myös 2-3 paperiin . Sanoi ,että seuraisin tilannetta vuorokauden , jos huomenna vielä vuotaa niin uudelleen yhteyttä tai jos muuttuu yönaikana runsaammaksi , runsaammaksi kuin kuukautisvuoto .. sanoin , että mulla on kyllä aika runsaat kuukautiset , no mutta tiedät kyllä . Seuraa tilannetta , kyllä sen pitäisi tästä sitten rauhoittua !
Supistuksia ei toimenpide kuitenkaan lisännyt ja sanoi , että ei tää täältä oo kyllä vielä pitkään aikaan tulossa , että ota ihan rauhallisesti vaan !
Mutta olisi kyllä jotain edistystä saanut tapahtua ja olisi tuo vauva voinut ainakin pysyä siellä alhaalla , kun kerran siellä jo oli !

neitim
 
Voi neitim, ahdistavalta kuulostaa toi vuotohomma... Toivottavasti vuoto loppuu pian. Kurjaa, kun olet joutunut kokemaan noin kovakouraisen tutkimuksen. :hug:

Hienot mahat sebulla ja vervellä! Tulee ihan hymy huulille, kun katsoo noita kuvia! Ovat niin iloisennäköisiä ja kesäisiä! =)

Täällä alavatsa- + selkäjomotuksia pitkin päivää. Nyt illansuussa on tullut aavistus rusehtavaa, limaista vuotoa. Saas nähä, mihin tää edistyy vai edistyykö mihinkään.
 
neitim :hug: olipa kurja lääkärireissu ja varmasti stressaavaa tuo vuotelu. Toivottavasti loppuu ja pääset vielä nauttimaan rauhassa viimesistä viikoista :hug:

Uskallanko hyvältä kuulostaa :) Kohta sitä mennään vauvaa hakemaan :flower:

Pikkuvadelmasta ei ole kuulunut..?? mikä tilanne siellä on? :wave:

Ihania masuja teillä!! Pakko laittaa omakin boltsi vielä tänne esille :D

Kuumaa viikonloppua kaikille, muistakaa nesteytys :D
Kristiina ja saku rv 36+3
 
Miukula toivottavasti sulla pysyy paineet kurissa.

neitim voi kurjuus! Olipas sulla kovakourainen tutkimus :eek: Toivottavasti vuoto on jo rauhoittunut?

Uskallanko jokohan se on kohta menoa... =)

Kristiinalla myös hieno pallo :D

Mukavaa viikonloppua!

Astrid 35+6
 
onpas ihania rantapalloja! B)

neitim kurja lääkärireissu sulla! toivottavasti vuoto jo loppunut?

täällä vielä menkkamaista jomotusta ajoittain, eikä tää kuumuus ainakaan helpota oloa yhtään! terkkarille soittelin äsken b-streptokokki-näytteen tulosta ja posiivinenhan se oli :| sano että on kuulemman aika yleinen, toisilla aiheuttaa oireita ja toisilla ei. mut jos näyte on positiivinen ja synnyttää alakautta, niin antavat antibioottia synnytyksen aikana, jotta ei tarttuisi vauvaan... sektion aikana ilmeisesti ei tarvita antibiootteja, kun vauva ei mene synnytyskanavan läpi... onhan teiltä muilta testattu toi b-streptokokki?!?! jos ei niin vaatikaa ihmeessä!

maanantaina olis jo se sektion suunnittelu. alkaa jo jänskättämään! mä olisin kyllä jo melkein valmis ottamaan tuon nyytin kainaloon=)

aurinkoista viikonloppua kaikille! B)


isabella+himppu 35+6
 
Isabella
onhan teiltä muilta testattu toi b-streptokokki?!?! jos ei niin vaatikaa ihmeessä!
Nyt täytyy kysyä ihan tyhmänä, että mikä tuo b-streptokokki oikein on??

Ja kysynpä samalla muutakin. Onko teille muilla ollut TOSI KOVAA vihlontaa alapäässä??? Tuntuu kun vauva tökkisi tonne emättimeen jollakin terävällä puukolla tai sukkapuikoilla.. en siis tarkoita perinteistä liitoskipua.

Mitäs teille on sanottu lapsivesien menosta? Jos pää ei vielä ole kiinnittynyt ja vedet menee, niin saako silloin liikkua normaalisti, vai onko siinä vaara että napanuora jää puristuksiin pään ja oman lantion väliin?

Sitten vielä fiiliksistä.. vietimme tänään viimeistä päivää esikoisen kanssa kahdestaan ennen isännän loman alkua. Hurvittelimme Sellossa ja nautimme yhteisestä ajasta. Yhtäkkiä katseeni kohtasi lapsettomuuslääkärimme katseen. Kaikki tuska ja ahdistus joka koettiin hänen läsnäollessa tuntui niin kaukaiselta, lääkäri tuijotti mahaani hymyillen ja tervehti kaupan toiselta puolelta. Tuntui niin hassulta ja onnelliselta kohdata siinä kaupassa, niin erilaisessa ympäristössä ja tajuta että ollaan päästy näin pitkälle. <3

Kotiin päästyämme olenkin sitten itkenyt välillä ilosta ja välillä haikeudesta. Mietin tässä että oliko tämä viimeinen päivä kahdestaan esikoisen kanssa. Tuntuu niin haikealta ajatella, että esikoinen jota silloin niin kovasti toivottiin, "joutuukin" kohta jakamaan huomion toisen kanssa. Tuli itselle jotenkin niin syyllinen olo, että eikö minulle riittänyt yksi ihana lapsi, jolle olisin voinut antaa kaikkeni. Pitikö työllä ja tuskalla saada vielä toinen ja näinkö helposti luovun siitä ilosta joka meille suotiin esikoisen synnyttyä. Toisaalta taas koen huonoa omaatuntoa siitä, että mietin haikeana tämän elämänvaiheen päätöstä, enkä iloitsekaan joka hetki tulevasta. Joka tapauksessa vauva on niin toivottu ja odotettu. En olisi voinut kuvitellakaan miten ristiriitaisia tunteita tässä joutuu käymään läpi... toivottavasti joku edes saa selvää, mitä yritän tässä kirjoittaa.

Sebu
 
sebu multa on otettu tuo b-streptokokki-näyte (negatiivinen) raskausaikana, syynä oli supistelut joskus rv 27-28.
Tälläisen sivun siitä löysin ainakin:http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskausajan-vaivat/B-streptokokki-raskausaikana/

Vihlontaa on ollut mullakin, välillä oikein kunnolla sattuu tonne alakertaan... Mistähän se johtuu?

Lapsivesien menosta ei ole paljon sanottu, lähinnä siitä "koostumuksesta" taisi neuvolassa kertoa. Apua, en tiennyt tuosta, että jos vedet menee ja pää ei ole kiinnittynyt niin voi napanuora jäädä puristuksiin.. Koska sen pään pitäisi kiinnittyä? Vai onko siinä mitään aikataulua?
 
Kiitos astrid! Otetaanko tuo näyte neuvolan kautta jos sitä sieltä kysyn??

Sitä vihlontaa minäkin mietin, kun viimeksi pääkään ei vielä ollut kiinnittynyt tuonne alas. Ajattelin että se olisi voinut olla syynä kipuun. Voisiko se sitten olla sitä että paikat pehmenee??

Mulle ei koskaan ole sanottu mitään lapsivesien menosta neuvolassa.. ja ymmärsin että tokalla kierroksella pää ei välttämättä edes kiinnity ennen synnytyksen käynnistymistä. Viimeksi se kiinnittyi pari viikkoa aikaisemmin ja silloin sf-mittakin putosi muutamalla sentillä. Se minulle on sanottu että jos vauva on perätilassa, niin silloin pitää mennä ambulanssilla sairaalaan, koska silloin napanuora voi jäädä puristuksiin. Sitä vaan tässä mietin että mites jos se pää ei ole kiinnittynyt..
 
B-streptosta. oon kyllä lukenut netistä juttuja, mut ei siitä oo neuvolas tai polilla mitään puhuttu. joten tuskin tutkitaan.

vesien menosta... niin, voihan se alakerta tosiaan olla jo valmiiksi auki ja napanuora sieltä luiskahtaa, mutta kai aika harvinaista. olen kyllä selaisiakin tarinoita netistä lukenut...
ei mullakaan kai ihan vielä siellä lähtökuopissa pää ole, mutta ei ole mitään selkeitä ohjeita annettu. Mitä nyt kaksosraskauden takia muutenkin pitää sitten viivyttelemättä lähteä sairaalaan, jos tuntuu että synnytys olis lähenyt käyntiin.

(.) sain tänään eräpäivän mun lapsille. :heart: :heart: -menen käynnistykseen 12.7. :p eli täs olis viä 10 yötä jännättävänä. HUIIH! kyllä silti toivottua olis että synnytys lähtis ihan ite käyntiin eikä tarvis kauheesti avitella; paras olis jos korkeintaan kalvot jouduttas puhkaisemaan. Nyt mulla on kohdunsuu vielä kiinni, mutta pehmeä eikä yhtään jäljellä.
Huomenna on äidin hautajaiset, joten sen kun vielä sais pidettyä itsensä yhdessä koossa... ja sitten la-iltana tai su-aamuna ainakin vois sit lähtee käyntiin - HEH niinhän se lähtee pyydettäessä. :LOL: :whistle:

dreamer78 + hipsunipsut rv35+4
 
meillä neuvolassa toi b-streptokokki tutkitaan automaattisesti kaikilta raskaana olevilta rv35-37. mä sain terkkarilta sellasen tikun, mikä käytetään emättimessä parin sentin syvyydellä ja sen jälkeen pyöritellään peräaukon suulla ja sit tikku laitetaan takas putkiloon. palautus takas terkkarille, joka toimitti sen eteenpäin labraan. niin ja jos on näyte osoittautuu positiiviseksi eikä aiheuta oireita, niin ei kuulemman tarvitse hoitaa raskauden aikana, mutta jos oireita (esim. virtsatulehdus niin sit antibiootit)

täällä myös ollu muutaman kerran noita tuikkailuja alapäässä! on kyllä tosi inhottava kun tuntuu et tikulla tökkäis, pakko painaa joko kädellä :LOL: tai sit jos kovin julkisella paikalla, niin äkkiä jalat yhteen :LOL:

dreamer ihanaa kun päivä tiedossa! :heart: nyt sitten vaan pitäis malttaa laskeskella päiviä=) ja pidetään peukut pystyssä että käynnistyis jo ensi viikolla itsekseen=)
 
Ihania masuja Kristiinalla, sebulla ja vervellä!! Kyllä meillä kaikilla alkaa olla varmaan melkoiset pallukat! =)

neitim, olipa sulla inhottavan kovakourainen tutkimus, hui! Toivottavasti kaikki on nyt hyvin!

Kirjotan tätä iPhonen kautta, joten kirjotusvirheitä voi tulla, sormet niin nakkeina ettei meinaa hipaisunäytölle osua...

Supistellut on silloin tällöin, varsinkin tänään kun raahasin kauppakassit ja vähän siivoilin. Muutama kipakkakin suppari on ollut. No, mua ei enää niin haittaa, sais paikat pikkuhiljaa kypsyäkin, toivon että sektio olisi jo ensi viikolla. Pelottaa riskin kasvu (istukka rupeaa vuotamaan) mitä pidemmälle etenee. Lääkäri on siis 7.7. ja se on just viikko 36+0. Toivottavasti vauva olisi keuhkojen yms puolesta valmis syntymään!

Nyt täytyy levätä., kiristää sen verran inhasti alapäätä. Mulla kans välillä vihloo ihan tajuttomasti! Ja selkä on nyt tullut kipeäksi, auts! Vaivat varmaan vain lisääntyy loppua kohden!

Mitenköhän Uskallanko jaksaa?! Jännittää ihan kaikkien puolesta!

Mukavaa viikonloppua!!

Diodium & Lilli 35+2
 
Kristiinalla hieno masu! :)

Mielenkiintonen toi b-streptokokki-asia. En oo kuullutkaan siitä...

Sebu ihanasti kirjoitit noista sun tunteista ja ajatuksista. Esikoisesi on varmasti nauttinut teidän yhteisestä zippailupäivästä.
Kuulostaa tutulta toi "sukkapuikkovihlonta". Mulla oli jossain vaiheessa muutamia tuikkasuja. Neuvolassa sanottiin silloin, että paikat vaan valmistautuu. Pelottavan tuntuisia ovat kyllä.

Voimia huomiseen dreamerille!!!

Hyvä, kun Diodium malttaa lepäillä. Ettet liikaa rehki niitten kauppakassies kanssa. :)

Täällä on ollu alavatsa- & selkäkipuja pitkin yötä ja päivää. Kai nää jotkut on jotain supisteluja(?). Ihan sellanen tunne kuin ois kuukautiset alkaneet. Aamulla tuli ehkä mahdollinen, verinen limatulppa. Sen jälkeen tihutteli jotain verestävää, rusehtavaa limaa, joka on voimistunut pitkin päivää. Aamulla olin huolissani siitä vuodosta ja vauvan hiljaisuudesta ja soitin äitiyspolille, että voisiko tulla tarkistuttamaan tilanteen varmuuden vuoksi. (Neuvolassa rohkaistiin, että "mene vaan jos yhtään huolestuttaa".) Noh, kätilö neuvoi vaan tekemään liikelaskentaa, kysyi onko lapsivesi mennyt ja sanoi, että soitellaan uudestaan, jos liikkeitä ei tunnu tarpeeksi. Päätin, että ensi kerralla en enää soita, vaan menen suoraan paikan päälle. Onneksi vauva on liikkunut ihan kohtalaisesti päivän mittaan.

Saas nähdä, tuleeko yöllä lähtö vai vieläkö odottelu jatkuu.

Onko fifiris tolpillaan??? Ei ole kuulunut aikoihin. Toivottavasti kaikki on ok.
 
Uskallanko, sulla varmaan on sairaalaan lähtö ihan lähellä oireista päätellen :) Jännittää!

neitim toivottavasti vuodot ovat rauhoittuneet, ikävän kuuloinen tutkimus :(

Kristiinalla on kanssa kiva kesäpallo :)

Miukulan hemmottelupäivät kuullostaa hyvälle! Jospa ne laskee paineitakin :)

dreamer, hienoa varmaan tietää "eräpäivä", toivottavasti malttavat vielä viikonlopun yli :)

Mulla oli kanssa aikaisemmin noita "sukkapuikko"pistoksia alapäässä. Onneksi neuvolassa oli niistä varoiteltu etukäteen. Nyt niitä ei ole just ollut. En ollu aikaisemmin kuullutkaan tuosta b-streptokokista.

Oon ollu tänään anopin kanssa koko päivän ale-shoppailemassa ja ei kyllä tunnu mitään muutosta olotilassa. Samoja juilintoja tulee reisiin kuin aikaisemminkin, mutta ei mitään uutta.

Oon muuten miettinyt pitääkö vauvaa sitten tuuditella vuvuzelan äänellä, kun sitä on aika lailla täällä meillä ainakin kuulunut :LOL:

Aurinkoista viikonloppua!!!

verve + hoopi rv 39+2
 
pikaisesti vaan ...

voimia niille joilla kohta jo synnytys edessä :)
Ja voimia dreamerille huomiseen ...

Omasta massusta .. onneksi vuoto loppui sitten iltaa kohden , yöllä ei ollut tullut enään mitään siteeseen ja aamulla enään vanhaa verta tuhruna ..
Kyllä pelästytti ihan tosissaan , että mitä h.. tää nyt on ...
Mut nyt onneksi kaikki hyvin :heart:

neitim+ tytsy 34+6
 
Ou vau mikä masu dreamerilla :heart: Ja sulla on sit selvät sävelet synnytyksen suhteen, vau!

neitim onneksi vuotelu loppui! Nyt sit vaan nautit loppuajasta :)

Sukkapuikolla tökkii tuo minunkin poika, päivittäin ollut mulla noita vihlontoja jo viikkojen ajan. Ja tän viikon lääkärikäynnillä kohdunsuun todettiin pehminneen, eli päättelin, et tuo vihlonta liitty just siihen. Kohdunsuu mulla oli vielä kiinni ja kanavaa jäljellä jotain 1,9cm muistaakseni...

Meillä ei automaattisesti strepto-B:tä oteta eikä neuvolassa mitään oo siitä puhuttu. Taysissa kun kävin nla-lääkärin lähetteellä niin siellä ottivat tuon (oli negatiivinen).

Diodiumillakin on jo hoohetket lähellä, samoin saadaan jännätä, joko uskallanko pääsee telakalle tänä viikonloppuna! Huimaa...

sebu kirjotti jotenkin niin ihanasti... mulla oli samansuuntaisia ajatuksia esikoisen suhteen siinä vaiheessa, kun uusiin hoitoihin mentiin... mä jotenkin ajattelen tän toisen olevan ensisijaisesti pojalle se kaivattu kaveri ja pikkusisarus, oon monet kerrat ollut itku kurkussa, kun poika oppi ihmettelemään muitten sisaruslaumoja ja näytti niin yksinäiseltä jossain hiekkiksellä kykkiessään :( Hänen puolestaan oon kauhean onnellinen, että saa nyt pikkuveljen. Ja toki tää on mullekin ihan kivaa ja toivottua :D

(.) alaselkä on vaan niin kipee... ja välillä tosiaan noita kunnon vihlasuja tulee niin, että hengitys salpaantuu. Vaikka mä oon kerran tän jo läpi käynyt, niin en kyllä yhtään tiedä, et millon ne supistukset nyt on niitä joita pitää alkaa laskeskella kellon kanssa?? Noitten vihlasujen kanssa kun maha vetää kans ihan kovaksi, niin onko ne nyt NIITÄ supisteluja sit kuitenkaan? Ihan avuton olo... mitähän tästäkin oikein tulee :eek: :xmas:

Kristiina ja sukkapuikko-saku rv 36+4
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Ihan mielettömän ihania masukuvia täällä! :heart:

Oltiin 1,5 viikon mittaisella purjehdusreissulla mun miehen kanssa ja just palailtiin kotiin. Oli tarkoitus olla vielä pidempään, mutta jouduttiin tulee kotiin aikaisemmin, kun meidän toinen kissa on sairastunut vakavasti. :( Se meinas kuolla mun äidin käsiin ja ne oli ehtinyt just viedä sen eläinlääkäriin viime hetkellä.. joku vakava maksatulehdus sillä on, saa nähdä toipuuko enää. :'(

Masuasukilla vaikuttaa onneks kaikki olevan hyvin, masu kasvaa ja liikkeitä tuntuu. Välillä on tosin hiljaisempia päiviä, mutta kaipa se joskus nukkuu enemmän. Oon voinut ihmeen hyvin, paitsi nyt helteiden alettua on yhtäkkiä jalat turvonut.. ja tänään on ollut jotenkin vähän voimaton olo.

Täällä on jo monilla tosi jännät hetket!! :)
Uskallanko, kuulostaa kovasti siltä, että pääset jo nyt viikonloppuna tositoimiin, ehkä oot jo synnyttämässä! Iiiks, miten jännää!! Tsemppiä!!! d =) b Synnytyskertomuksia innolla odotellessa...

Sebu, kyllä mullakin on kaikenlaisia fiiliksiä käynyt mielessä. Meillä kun on esikoinen tulossa, niin välillä pelottaa ihan kauheasti miten se elämä tulee muuttumaan. Pääsääntöisesti tietenkin on tosi hyvä fiilis ja mieletön onnen tunne tulokkaasta, mutta aina välillä mieleen tulee kauhea epäilys että mitenköhän asiat alkaa sujua vauvan tullessa kuvioon.. Tässä vikoja aikoja vietetään mun miehen kanssa kahden ja välillä pelottaa miten vauva tulee vaikuttamaan parisuhteeseen.. Sitä kun niin kovasti pelotellaan..

Vihlonnasta ja suppareista, mulla on kans tuntunut noita sukkapuikkopistoksia alapäässä. Ne on tosi inhottavan tuntuisia, mutta menee nopeasti ohi.. Kipeitä supistuksia ei ole ollut, mutta harjoitussupistuksia tosi paljon. Joskus kun oon kävelyllä, on maha koko lenkin ajan ihan piukeena. Sit on pakko vähän hidastaa tahtia..

fifiris 32 + 0
 
Vielä kukaan ei ole tullut raportoimaan vauvauutisilla! :)

No, minäpä raportoin sitten vähemmän oleellisella asialla. :) Mulla oli eilen vauvakutsut ja ystäväni olivat päättäneet kipsata vatsani. Tässä muutama kuva:


Lopuksi kuivunut kipsi nostettiin pois mahaltani ja nyt pöydällä komeilee koristeltu mahani. <3
 

Yhteistyössä