Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

fifiris, välillä joo jännittää. En millään osaa ymmärtää sitä, että pian elämä muuttuu. :) Mäkin ostin Ikeasta unipussin! Pesen sen vielä. Ja kyllä, samoin sen äitiyspakkauksen makuupussin. On jotenkin mukavampaa laittaa vauva puhtaita tekstiilejä vasten. Ei sitten oo mitään "jäämiä" niissä.
En oo vielä tuntenu mitään supistuksia. En sitten koko raskauden aikana. En kai tunnista niitä. :/ Kyllä ne synnytystä ennakoivat supistukset sitten varmasti meikäläisenkin herättää. ;)

Nyt on vihdoin vaunutkin hankittu - ja toki koeajeltu ja -hyssytelty!
Hommasin kans muutamia, äitiyspakkauksen vaatteita pienempiä puolipotkareita ja kietaisupaitoja. Kiertelin kirpparit, H&M:t, Lindexit, Sokokset, Stockmannit ja kumppanit, ja ilokseni havaitsin, että Prisman lastenvaateosastolta löytyi suloisia ja sopivankokoisia vauvanvaatteita! Etsiskelin nimenomaan nauhallisia kietaisupaitoja; ajattelin, että ne vois olla käteviä puettavia ainakin alkajaisiksi.

Meinaan jossain vaiheessa kokeilla kestovaippoja. En kuitenkaan ota mitään ressiä niistä. Katsellaan sen mukaan, miten kaikki lähtee sujumaan...

Kivanoloista vauvakirjaa olen tässä matkan varrella toisinaan etsinyt. En ole sitä vieläkään kyllä löytänyt. Ajattelin silti vielä jonkun ajatuksen vauvalle kirjata ja päivätä tässä lähihetkinä. Liimailen lappusen (+ultrakuvia) vauvakirjaan, sitten kun sopiva osuu kohdalle.

Neuvolassa kaikki oli ok. Odottelua vaan siis. Hirveesti väsyttää. Onneksi saa oikaista silloin kun siltä tuntuu. :) Mukavaa torstaita kaikille!

Uskallanko ja 38+2
 
Moi!

Tänään tuli äitiyspakkaus, jee! Mä kyllä tykkäsin miltei kaikista vaatteista mut on ne koot kyllä outoja ja tosi isoja! Nyt saan sit pestyä loputkin vauvanvaatteet ja kaikki kaappiin.

Mikäs olotila kullakin on? Mulla on ihan ok, mitä nyt tavanomaista närästystä, kolotusta, hengästymistä, ummetusta ja väsymystä/unettomuutta! :LOL: Mut siis muuten kaikki hyvin, jos vain muistan ottaa tarpeeksi rennosti ja levätä.

Iloista perjantaita kaikille!

Diodium & Lilli 33+2
 
Diodium: varmasti ihanaa, kun saat laiteltua vauvanvaatteita kaappiin odottamaan pienokaista. Joo, äitiyspakkauksen vaatteet vaikuttaa isoilta alkuun. Just tossa mietin, että pitäis vissiin hommata joku pieni, kevyt kesäpipo tms. vauvalle, kun ainoat mitä kotona on jo, pyörii varmaan vastasyntyneen päässä.

Nyt on ressi turvakaukalosta! Se enää puuttuu. Haluaisin hommata sellasen, joka sopis myöhemmin hommattaviin johonkin matkarattaisiin. Oisko suositteluja?
Oon lukenu nettikeskusteluja ja Autoliiton testi-arvosteluja yms. mutta nyt on pää pyörällä ja tuntuu, että onpas tää nyt monimutkaista... :ashamed:

Kiitos, pikkuvadelma! :) Ei mitään merkkiä vielä homman etenemisestä. Onhan tässä toki vielä päiviä (taitaa olla 9 tai10 jäljellä) laskennalliseen h-hetkeen. Että ihan "hyvissä ajoin" ton turvakaukalon suhteen... ;)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Uskallanko, sulla alkaa olla h-hetki pian käsillä :) Joko tuntuu, että saisi jo pikkuinen tulla? Itsellä alkaa vatsa olla niin iso, että poika painaa samalla alas ja ylös siinä määrin että ei hän enää kauaa mahdu tuolla olemaan! Mulla on ollu supistuksiakin, mutta ei vielä "oikeita". Turvakaukalosta meillä on Brio Primo (käytettynä kavereilta), se vaikuttaa näppärältä autojalustan kanssa. Yhdellä napilla irtoaa jalustasta. Kaukalon saa ilmeisesti yhdistettyä Brion sing vaunuihin. Meillä ei ole tarkoitus yhdistää, kun on Teutonian vaunut.

Vaatteista, meillä on ihan pari vaatetta kokoa 50, sit vähän enemmän kokoa 56. Mä uskon, että 50 saattaa olla jopa liian pieni heti alkuunsa. Just tänään sain kaverilta lisää vaatteita, onneksi olivat pääasiassa 60-74 senttisiä. Mä en ookkaan huomannu vertailla eri valmistajien vaatekokoja, oon vaan lajitellut vaatteet lipastoon kokomerkinnän mukaan. Täytyykin tsekata vähän tarkemmin niitä.
Kaikki vaatteet, peitot, unipussit yms olen tunnollisesti pessyt.
Saatiin myös amme, joten nyt puuttuu enää ammeen jalka :) Tutteja pulloihin + yksi tutti pitäis varmaan kanssa hakea jostain.
Oon tutkinut tarkemmin myös pesuaineiden ainesosia. Monet ekologiset pesuaineet sisältää zeoliittia, joka ei ole hyvä kestovaipoille. Jotenkin tukkii ne. Ja koneellekaan se ei ole hyväksi. Oon nyt löytänyt onneksi pari merkkiä, joissa ei ole fosfaatteja tai zeoliittia :) Tarkkaa puuhaa tämä äippäily. Astrid taisi kysellä kestovaipoista. Me ollaan niitä ajateltu käyttää, oon hankkinu eri tyyppisiä käytettynä, että pääsee kokeilemaan mikä sopii itselle. Alussa kyllä annan itselleni luvan käyttää kertiksiäkin, jos oon ihan uupunut synnytyksestä ja valvomisesta.

Luomista: Mulla on ollu noita varsiluomia jo aikaisemmin + masussa pieniä koholla olevia luomia. Kävin joskus näyttämässä niitä masun luomia syöpäyhdistyksen luomipolilla ja siellä hoitaja varoitteli, että niitä tulee lisää raskausaikana. Johtuvat hormooneista. No nyt masussa on tosi paljon pikkuluomia ja molempiin rintoihinkin niitä on tullut aikas paljon. Toisessa nännissä on myös koholla olevia luomia, taitavat mennä rikki imettäessä :/ Lisäksi mulla on kasvoissa olevat tummentumat tulleet entistä tummemmiksi ja niitäkin on tullut lisää.

Raskausarpia ei ole mullekaan vielä tullut *koputtaa puuta* Täytyy vaan jaksaa rasvata ihoa urakalla ja toivoa ettei enää ehtisi tullakaan :)

Vauvakirjaa ei ole vielä hankittu, mutta sellaista olis mukava täytellä. Ei ole vielä osunut kivaa kirjaa kohdalle.

Neuvolassa kätilö arvioi, että poika olisi noin 3-3,5 kg tällä hetkellä. Ja on kiinnittynyt ja aika alhaalla. On koko ajan lisääntynyt "vetävät" tuntemukset reisiin ja välillä pakaroihin. Tuntuu, että välillä melkein jalat lähtee alta. Mulla vaihtuu neuvola kesän sulkujen takia ja ens viikosta alkaen on uusi terkkarikin sitten. Vähän harmi, kun oon tykännyt nykyisestä.

Tänään oon valmistautunut synnytykseen käymällä kosmetologilla, ens viikolla on vuorossa kampaaja. Ei tiedä milloin seuraavan kerran pääsee itseään hemmottelemaan :) Kosmetologilta sain myös jotain ainetta kasvojen tummentumien hoitoon.

Nyt vadelmanlehtiteen keittoon!

verve + hoopi rv 37+3
 
Voi vitsit verve ja Uskallanko te ootte niin loppusuoralla jo :eek: :) Huimaa! Kun justahan me tänne kirjoteltiin alkuraskausjuttuja...
Kohta meidänkin pinossa alkaa sit kunnolla vauvoja poksahdella maailmaan :heart: Saataispa ihanan lämmin eka kesä meidän pikkusille B)

Kristiina ja saku rv 34+5
 
Heipsan!

Toden totta, verve ja uskallanko olette jo loppusuoralla! :eek: On se kyllä jännää, että kohta niitä vauvoja alkaa syntymään meidän pinossa. :heart:
Kuulostaa ihanalle tuo kosmetologi...Pitäisi varmaan itsekin mennä vielä johonkin hemmotteluhoitoon.

Kiitti vinkeistä pullojen ja tuttien pesuun. Ja tuo oli kanssa ihan uusi juttu, että kestot ei siedä zeoliittipitoisia pesuaineita. Hyvä trietää! Kirpparilta noita kestoja löytyy hyvin ja ihan halpaan hintaankin. Kantoreppu (BabyBjörn) löydettiin myös kirpparilta.

Oma olotila on välillä tosi epämukava; närästää, oksettaakin välillä (tänä aamuna melkein lensi laatta!). Onko teillä muilla ollut pahoinvointia vielä näillä viikoilla?
:x
Tuntuu, että maha on jotenkin valtaisan pinkeä ja vauva myllää niin, että välillä ihan sattuu. Ja tuntuu, että vauva on tosi alhaalla, koska on sellainen paineentunne tuolla jalkovälissä.
Huomenna ois neuvola. Nukkuminen on öisin hankalaa ja koitan ottaa päikkyjä aina kun mahdollista.
Valivalivali jatkuu vaan, mutta mulla tulee kyljet ja selkä kipeeksi tosi nopeesti jos istun hiukankin pidempään... Onko muilla selkävaivaa, kristiina taisi mainita ainakin jossain vaiheessa?

Turvakaukalosta meillä on Graco-merkkinen, joka saatiin kelpohinnalla tutuilta. En osaa siitä oikeastaan kertoa mitään... :/

Vauvakirja ois kiva hankkia myös, täytyypä katsella tarjontaa. Niitä kietaisubodyja päädyin ostamaan vielä 56cm muutaman sekä housuja 56cm.

Jaksellaan!

Astrid 34+2
 
:wave:

heips - tosiaan alkaa olla jo etupään tyypit kohta synnyttämässä. :D - ihanaa!

((.)) ... ei tässä mitään kummallista. vatsa on valtava ja vauvat hyvänkokoisia; vielä mahtuvat tuolla masussa punkeemaan, joten aika bileet on välillä ja vatsa ihan muhkura.
supisteluja on useita kymmeniä päivässä, ja tosiaan ottaa välillä tosi kipeetä ja selkään asti. perjantain ä-polikäynnillä paikat kuitenkin kiinni, joten ei kait tässä nyt ihan vielä synnyttämään olla lähdösssä.
aika uskomattomalta tuntuu olla jo näin pitkällä - ei sitä voi käsittää. meikäläisellä kun ei olis kuin 4 viikkoa jäljellä maksimissaan, sillä kaksoset käynnistetään/leikataan viim. siellä rv38. HUIH! :heart: :heart: (no, tuo 4 viikkoa ei vielä oo varma, kun on niitä rv40 syntyneitä kaksosiakin maailmaan pullahtanut... MUTTA menen sinne sairaalaan vaikka itse rv38, enkä lähde kuin raamit kaulassa, jos ei muuten asialle jotain tehdä ) :saint: :kieh:

poks poks *34*
 
...vieressäni. Kaksi pientä kullan nuppua :heart: :heart:

rv35+6, aamuvarhaisella lapsivesiä lähti tulemaan. Siitä sitten tsekkaukseen äitipolille, vaikkei mitään muuta synnytykseen viittaavaa ollutkaan, niin osastolle seurattavaksi. Illalla alkoi supistukset... kestivä koko yön, aikamoisinakin välillä... ja aamulla paikat auki sen verran, että salin puolelle mars!
Ja höh. Siihen loppuikin oman kropan toiminta :| Tipan kanssa vietettiin koko päivä salissa ja välillä oli ihan sairaaaaan tuskaa, kun liikkeessä ja ylhäällä olisi ollut paljon helpompi niitä suppareita kestää. Piuhoja oli monia ja pissakatetria yms... joten olin suurimman osan päivästä petissä. Iltapäivästä sain epiduraalin (huokaus) ja tipan tehoa lisättiin - ei kuitenkaan edistystä, joten illasta sitten tehtiin sektio.

Herra A, synt 18.6. klo. 21.55 - 2875g / 48cm.
Neiti B, klo. 21.56 - 2480g / 47cm.

Nyt ollaan jo kotona, eilen päästiin. Tirpuset syövät n.3h välein ja välissä nukkuvat. Ihania...
Tissillä käydään sen verran tekemässä "tilauksia" , että saatais äiteen meijerit toimintaa kunnolla :) Kyllä se siitä.

....nyt on taas mentävä.... Ei muuten ole vapaa-ajan ongelmia ;P

Kovasti tsemppiä ja voimia kaikille näille viimisille viikoille!!

Dreamer , ei taida enään kovin kauaa mennä. Jaksuja!!!

Möhkis, jolla toinen "pojista" osoittautuikin prinsessaksi
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas ja neljäs lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 3.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Murske- 5.8.2010 - synnäri=? - ensimmäinen - clomit - 07/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Sartsa83 - 10.8.2010 - TAYS - ensimmäinen - 2.inseminaatio; clomifen, menopur ja pregnyl

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 28.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS





Meidän pinon syntyneet:

soja 17.4 rv32+3 A tyttö 1650g 41,5cm ja B poika 1900g 43cm :heart: :heart:

Möhkö-72 18.6 rv35+6 Herra A, synt 18.6. klo. 21.55 - 2875g / 48cm.
Neiti B, klo. 21.56 - 2480g / 47cm. :heart: :heart:



Lämmöllä muistelemme:

:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:

:hug: pirpana74 :hug:

:hug: mande :hug:




 
Ihan ensiksi onnittelut Möhkölle! :flower: :heart:

ja sitten hiukan omaa napaa

Lääkäri säikäytti kyllä pahemman kerran, kun oltiin eilen siellä polilla synnytyksen suunnittelussa. Vauvalla vähänlaisesti lapsivettä ja vauva on kovin pieni kuulemma. No, siitä sitten tarkemmat tutkimukset. Lapsiveden vähyyttä selvitteli tutkimalla vauvan munuaiset ja virtsarakon, mutta ne ilmeisesti toimii kuten pitääkin, eikä päältä päin löytänyt nyt tällä asialle syytä. Ennen sitä vettä on ollut normaalisti. No sitten vauvan kokoa tutkittiin mm.virtauksilla että saako se tarpeeks happea, no ilmeisesti ne virtaukset oli ok kans. Mitään ei siis sillekkään löytänyt syyksi. Kyllähän se lääkäri sitten sano, että voihan hän olla vaan pieni mutta oli sitä mieltä ettei kolme kilosta isommaks tule vaikka olis laskettuun saakka ja sitten paikoista ja esikoisen perusteella meinas, etten kyllä pysy yhtenä kappaleena sinne saakka. Oli sormelle auki paikat.

Lääkäri sano että ens viikolla uudestaan polille ultraan kun vähän häntä huolettaa ja ilmeisesti sitten loppuun saakka seurannat vielä polilla. Mä en nyt päässy kärrylle että huolettiko sitä enemmän se lapsvesi vai koko.. mutta mitä netistä luin, niin ilmeistesti se veden määrä voi vaikuttaa kasvuunkin? että olisko se vesi sitten se vakavampi homma että jos rupee oleen liian vähän niin liekö ne sen sitten ottaa pellolle aikasemmin?

No, sitten kun mä olin siinä jo kyynelet silmissä ja mieskin raivon partaalla (eihän me odotettu enää mitään ihmeellistä näin viimetteeks), niin totes vielä, että vauva liikkuu paljon ja voi hyvin ultran mukaan että ei kannata murehtia. No miten niin ei murehdita?! se oli niin haudanvakava ensin ja väen väkisin änkes meille ens keskiviikolle sen seurannan joka on heillä sektiopäivä..tuli siitäkin mieleen että repäseekö se sen jo pellolle ens kerralla jos ei näkymä miellytä?? kun hoitajan kans se siinä kinas, että se aika on saatava keskiviikolle. No ei kai sentään, kai ne käynnistelee jos jotain tulee. Sit tuli jo mieleen, et jos sillä onkin joku vamma mitä ei oo ultrassa nähty :'( Mutta toivotaan, että lääkärillä vähän vaikka heitti silmissä ja mittas väärin.. tai että poitsu on vaan pikkunen ja toivoo äitille helppoa synnytystä.

Pikkuvadelma 35+5
 
Möhkölle ja koko perheelle paljon onnea pikkuisista! :heart: :heart:

Paljon olen käynyt lukemassa, mutta laiska olen kirjoittamaan. Tänään rv 35+5 ja huomenna ois ä-pkl kontrolli. Maha alkaa olemaan aikas iso ja suurimpana riesana kipu mahanahkassa! Muutenkin akaa tuo maha painamaan aika paljon ja yöllä paikat puutuu ja kyljn kääntäminen vaivalloista. Toivottavasti nämä tajuais parin viikon sisällä lähteä syntymään niin ei joutuis käynnistykseen. Jännittää mitä huomenna sanovat äitipolilla.

Hyvää loppuodotusta kaikille! Kyllä se aika vaan menee niin nopsaan, ihan vastahan tässä plussattiin!



 
Tsemppiä Pikkuvadelmalle!! Inhottavan stressin aiheutti lääkäri! Joskus ne ei tajua että ihan kaikkea ei kantsis ääneen sanoa, etenkään jos ei ole varma. Kaikki on varmaan ihan hyvin, oon Kristiinan kanssa samaa mieltä, ettei sua olis kotiin päästetty jos mitään epävarmaa olis ollut. Koita rentoutua!!!

Mulla oli tänään neuvola ja siellä kaikki suht ok. Hemppa, sokerit ja paineet ok, proteiinit yhdellä plussalla, nyt jo kolmatta kertaa. Viimeks otettiin tulehdusarvot eikä mitään ollut. No, siellä rupes supistamaan mut meni kyllä ohi. Nyt kuitenkin on koko päivän jatkuneet! Ei säännöllisinä mut myös levossa. Kivuttomia ovat myös, mitä nyt aavistuksen on menkkamaista jomotusta välillä. Pitää nyt ruveta tarkkailemaan kellon kanssa kuitenkin, jos vielä jatkuvat. Toivottavasti loppuvat ja johtuivst vain rasituksesta kun kävin neuvolan jälkeen kaupassa ja torilla. Mulla on tänään kuitenkin vasta rv 34... Vielä ainakin 2 viikkoa pitäis vauvan pysyä sisällä!

Kyllä tässä loppuraskaudessa on jännittämistä itse kullakin!

Ihanaa juhannusta kaikille, toivottavasti Pikkuvadelmakin pystyt nauttimaan. Ja Möhköllä onkin special-juhannus... Hei muuten, kerro sit kun ehdit/jaksat miten sektio meni ja miten olet toipunut, onko kipuja jne.

Diodium & Lilli 34+0
 

Yhteistyössä