Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Onnittelut möhkö pienokaisista :heart: Ihanaa kun loppusuora alkaa häämöttään jo kaikilla :)
Mulla tosiaan sairasloma jatkuu äitiyslomaan asti joka alkaa 5.7. Kelan kanssa on vain inhottava odotella s-loma rahoja, mut eiköhän ne sieltä joskus tule. Eilen kävin neuvolassa ja rt:ssä pieni on pysynyt. Hb mulla jo huikeat 118! ei vieläkään hyvät mut nousee nyt koko ajan. RR kans alhainen mut mulle ihan normaalia, ollut ennen raskauttakin.
Ens viikolla olis synnärille aika tutustumiseen. Se varmaan hahmottaa paljon sitä että lähestytään loppusuoraa. :)
Flunssa on vienyt viikon voimia.. Oli oikein ärhäkkä mut nyt jo helpottaa. Leikkasin tänään ruohonkin kun mies töissä iltaa koko ajan.. ei ongelmia :) Juhannuksenakin on työreissulla ja vasta sunnuntaina tulee. Vauva pyörittää selkää ja pyllyä puolelta toisella :) pitäisi vissiin sairaalakassikin saada joskus laitettua valmiiksi. Mut vielä tuntuu niin kaukaiselta.
aurinkoisia muttei liian kuumia päiviä kaikille :)

dream ja tyllerö 33+2rv
 
astrid, siitä pahoinvoinnista: mulla on ollu vielä näin loppupuolella satunnaisesti tosi yrjöttävä olo. Se on yleensä ollu keskellä yötä. Olen jotenkin herännyt siihen. Neuvolassa sanottiin, että todennäkösesti on nukkunu vahingossa selälläni niin sikeästi, että paha olo on tullu siitä. Toivottavasti huono olo ei kiusaisi sinua enempää.

pikkuvadelmalle rutkasti myötätuntoa ja voimia! :hug:

sussulle hermoja huomiseen äitipoli-käyntiin!

Hoi fifiris: miten jakselet? Toivottavasti hyvin. :)

Täällä vatsanahka kireenä ja alavatsa vihlontoja. Kuuluu kai tähän vaiheeseen.
Muistan juhannuksen vuosi takaperin. Olin tosi surullinen ja jotenkin pelkäsin tulevaa syksyä. Hoidot jännitti ja koko elämäntilanne ahdisti tosi paljon. Pelkäsin, että mitäköhän saadaan niskaamme.
Nyt on niin kiitollinen olo. Mikäs tässä on juhannusta odotellessa. :heart:

39+1 (hui mitä lukemia jo!!!)
 
Pikkuvadelmalle tsempit täältäkin :hug: Ikävä lääkäri, pöh! Komppaan Kristiinaa ja Diodiumia, kaikki on varmasti ok, kun pääsitte kotiin. Rentouttavaa juhannusta!

Diodiumille jaksamista supistelun kanssa, toivottavasti ovat laantuneet!

Uskallanko, mahtaakohan teille tulla juhannusvauva :) Jännää!

Täällä on nautittu aurikoa ja mansikoita. Kävin suht pitkän kävelylenkin ja vatsanahka kiristeli sen aikana. Mulla ne "vedot" reisiin on koko ajan lisääntynyt ja välillä meinaa ihan jalat mennä alta. Täytyy huomenna neuvolassa vähän kysellä mikä meininki se oikein on. Masu on ihan selvästi laskeutunut, on helpompi hengittääkin taas. En tiiä kuinka kauas kotoa uskataa lähteä juhannuksen viettoon :D

Mukavaa juhannusta kaikille!!

verve + hoopi 38+1
 
Tuliko verve hyvää vadelmanlehtiteetä? Keittelitkö siis ihan perus-vattupuskan lehdistä sitä? Vaikuttaa aika huiseilta noi "vedot" reisissä. Hyvää vointia juhannuksen viettoon!

Joo neitim, kohta pääsen punnertamaan. ;) Saas nähä, tuleeko juhannusvauva. Jotenkin tuntuu, että mikä ettei. Toisaalta taas olen saanut olla aika "oireettomana", että josko tässä menis vielä jonkin aikaa. Alavatsaa repii puolin ja toisin, mutta ei mitään sen järisyttävämpää. Jäätelöä on ruvennu kulumaan urakalla. Oma liikkuminen on jo aika löntystelyä, joten tätä menoa pöhistyn aika äkkiä. Noh, on tää niin ainutlaatuista aikaa, että mikäs siinä jos helteellä herkuttelee. Saa vauvakin hyväntuulisia ajatuksia kohtuun. :)

pikkuvadelma, ostin kans nyt sen Graco-hässäkän. Nyt taitaa olla "pakolliset" kasassa.

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Uskallanko, ostin luontaistuotekaupasta ihan perus kuivattuja vadelmanlehtiä. Tee on ihan ok makuista :) Neuvolassa kyselin noista "vedoista", sanoi että vaikka on epämiellyttävää, niin ei vaarallista. Lapsi on niin alhaalla, että painaa jotain hermoja ja se aiheutta tuota. Meinasi terkkari, että olis ihan valmiina kun vaan tajuaisi jo tulla pois :D Apuva! Nyt voi kyllä ihan hyvällä omallatunnolla rentoutua ja syödä jäätelöä. Mitä rennompi äiti sen parempi :)
 
Hyvää juhannusta kaikille! Olisi kyllä mahtavaa saada tähän pinoon juhannusvauva, joten Uskallanko ja Verve, teissä on toivo! =)

Tsemppiä kaikille ja voimia!

Diodium & Lilli 34+2 (Ai niin, suppareita ei onneksi enää niin paljoa)
 
Terve!

Juhannus meni rauhallisesti, toivottavasti muillakin!

Viime yö onkin sit eri juttu, hirveitä menkkamaisia kipuja alkoi tulla joskus kahden jälkeen. Supistuksia on ollut myös, kai? Ainakin alavatsa on ihan pinkeänä välillä. Särky on jatkunut, samoin supparit silloin tällöin. Tänään tiedossa on kyllä pelkkää lepoa. Toivottavasti tilanne tästä rauhoittuu. Sen verran inhottava olo, että pakkasin vihdoin myös sairaalakassinkin. Jos olotila on samanlainen huomenna, pitänee soittaa Naistenklinikalle. Vauva liikkuu tosi paljon, yleensä aamulla se on tosi rauhallinen, joten sekin on vähän erikoista. Vähän murehduttaa mutta ennen kaikkea väsyttää ja sattuu, en viime yönä juuri nukkunut.

Sori omanapaisuus, ajatukset pyörii kyl nyt vain tän kivun & jomotuksen ympärillä.

Tsemppiä kaikille & hyviä vointeja!

Diodium & Lilli 34+5
 
täällä kans kovia menkkakipuja kera selkäsäryn. ei saa nukuttua ja päivälläkin kiusaavat.
edellisyönä käytiin jo synnärillä tarkistamas tilanne, ettei tuu sit kiirelähtöä - supistuksia tuli la klo 18 alkaen jopa 7-8 min välein säännöllisesti ja yöllä, kun en saanut nukuttua ollenkaan, oli pakko lähteä(onneksi matkaa ei oo kuin 6km). kohdunsuu oli kuitenkin kiinni, joten sanoin että mää meen kotiin. :p kyllä mä nää kivut kestän, kun vähän otan droppia. eilen illalla otin suosiolla panacodin nukkumaan mennessä, että saisin nukuttua sikeästi edes ne 2-4 ekaa tuntia. no, 04 aikaan heräsin sitten niin kauheisiin kipuihin, että oli pakko nousta ylös ja etsiä sohvalta joku asento loppuaamuksi. sain sit viä nukuttua, mutta kyllä kesti asennon löytäminen. noista öisistä vatsakivuista on vaikea sanoa, että onko ne varsinaisia supisteluja, kun ne on niin kokonaisvaltaisia tossa alavatsalla ja selällä vai onko ne vaan selästä johtuvaa särkyä, joka johtuu siitä kun vatsa painaa/vetää lihaksia kyljellä maatessa. ne kivut nimittäin loppuu aika pian kun nousen ylös. en tiä auttasko toinen panacodi tai panadoli, jos ottais loppuyöksi. täytyy koittaa ens yönä...
oon kyllä ihan kypsä jo synnyttämään. ainoa MUTTA on se, että mun äidin hautajaiset olis lauantaina ja ne pitäis kyllä vielä saada hoidettua yhtenä kappaleena... ja sit onkin viä perunkirjoitukset(onneksi meitä on vaan 2 lasta ja äidillä ei oo omaisuutta eikä velkaa, joten silleen ei oo kova homma.. vaikka onkin silti kova homma). *huokaus*

Dreamer + hipsunipsut rv35 jippiiiiiii! :heart: :heart:
 
Dreamer, osanottoni äitisi vuoksi. Koita kestää lauantain hautajaiset, varmasti rankkaa ja vielä sit jännitys pitääkö lähteä synnärille vai ei. :hug:

Menkkamaiset kivut jatkuneet pitkin päivää, kiristelee alavatsasta mutta ei onneksi supistele säännöllisesti. Aion nyt odotella ja lepäillä kotona ja tosiaan jos huomenna jatkuu, käyn Naikkarilla. Mullehan ei istukan takia mielellään tehdä sisätutkimuksia, joten mulla ei ole aavistustakaan miten pitkä kohdunkaula on tai miten pehmeä kohdunsuu. Sekin selvinnee jos synnärillä käyn. Lääkäri mulla olis ensi viikon keskiviikkona.

Tsemppiä Dreamer & muut!

Diodium
 
dreamer osanottoni äitisi poismenosta :hug: Toivottavasti olet vielä "yhdessä koossa" hautajaisten aikaan.

pikkuvadelmalla oli kyllä ihme lääkärin kommentit... Ne ei kyllä monesti mieti vissiin mitään, kun sanovat mitä vaan ajattelematta sen kummemmin. :(

Diodium jaksuja sulle myös! Ihmeessä vaan lääkärille huomenna jos kivut jatkuu.

Onkohan
Uskallanko vielä yheskoos... =)

verve onko millainen olo,mitään tuntemuksia tms. oireita?

Mulla on selkä kipeä, välillä jomottaa niin penteleesti. :headwall:

Jaksamista kaikille! Nautitaan auringosta! B)

Astrid 35+2
 
astrid, juu :) yhes koos ollaan yhä. Huomenna laskettu aika. Ei mitään merkkejä siitä, että lapsi haluais jo syntyä. Odottelen jo kovasti sitä, että sais vauvan syliin ja pääsis häntä ulos kesän lämpöön hyssyttelemään ja vaunuissa kärräilemään...

Toivottavasti Diodiumin olo helpottuu. Varmasti tuskallisia kipuja. :hug:

Dreamer, osanottoni äitisi vuoksi. Sulla on nyt monta isoa elämänasiaa menossa samaan aikaan. Voimia oloosi!!!

Ja nyt jäätelölle, jotta hellepöhinä helpottaa! ;)
 
Heissan naiset!

Aluksi oikein paljon onnea Möhkö! :heart: Ensimmäiset pikkuiset tähän pinoon, ihanaa!

Pikkuvadelmalla olikin ikävä suunnittelukäynti, mutta eiköhän kaikki ole kunnossa, kun menet keskiviikkona tarkistukseen. Onko yhtään sellainen olo, et alkaa kohta syntyä?

Turvakaukaloista kun taannoin oli juttua niin mulla on gracon logigo s, telakalla. Ja pullojen keittämisestä, niin olen pessyt kaikki mun pullot, mut keitän vasta kun vauva tarvitsee niitä. Ei pysy steriilinä, jos nyt jo keitän. Sit jatkos varmaan kerran päivässä keittäminen, ainakin aluksi. Vauvakirjaa olen kans miettinyt ja puhunut, jos vaikka joku ostaisi sen ristiäislahjaksi. Laitan aluksi muistiinpanot johonkin vihkoseen, josta voin sit ne siirtää vauvakirjaan. Tai sit ostan sellaisen itse, ellei lahjaksi saa.

Dreamer: voimia sinulle hautajaisiin! On varmasti ikävää, kun näin suuret elämän mullistukset samoihin aikoihin. Onnellinen odotuksesta ja silti surullinen äidin pois menosta. Varmaankin mieli on yhtä vuoristorataa, kun muutenkin hormonit sekoittaa mieltä.

Minulla oli tänään se pelkopoli käynti. Ihan mukava reissu. Keskusteltiin mun olosta ja suunniteltiin sitten lääkityksen nostoa ja jotakin kontrollia asian tiimoilta, kun vauva on syntynyt. Sain myös puhua omista peloista, mut varsinaista synnytyssuunnitelmaa ei tehty, koska kyse on enemmän mun paniikkihäiriön pahenemisesta, ei niinkään synnytyspelosta. Tietenkin se jännittää ja muutenkin on hormonit sekoittaneet mieltä. Voi osaksi myös vahvistaa paniikkioireistoa. Tärkeintä on nyt mun hyvinvointi ja jaksaminen. Itsel tuo hieman turvaa se, että asiat on heillä nyt tiedossa, jos jotakin tulee, niin huomioivat sen sitten synnytyksessä.
Pikku-ukko se oli kovasti kasvanut ja liikkui ihan riittävästi. Herra on raivotarjonnassa, ollut kyllä jo 9 viikkoa. Näillä näkymin ei estettä normaalille synnytykselle. Kohdunsuu oli vielä kiinni ja kiinteä, kanavaa 2 cm. Harjoitussuppareita on jonkin verran ollut, mut ei ne ole paikkoja aukoneet. Nyt pikkuinen oli 3100g ja syntymäpaino arvio noin 3700g, eli ei pitäis tulla yli 4 kiloista. Lapsiveden määrä normaali.

Neuvola olis taas torstaina. Viime käynnil ei ollut mitään ihmeempää, joten en sitten päivitellyt tänne. Silloin oli tullut 1kg lisää painoa ja sf-mitta noussut 33cm:n. Pissa oli nyt puhdas ja myös labran miktio oli ok. Eli ei murhetta siitä proteiinista.

Eilen vielä innostuin ostaa pari pientä bodia alemyynnistä, kokoa 56. Niitä löytyykin joku 6kpl ja sit onkin 60cm-75cm muut. Isompia en ole vielä haalinut. Nyt on sitten kaikki vaatteet pesty ja silitetty, myös harsot. Kummipojan vaatteet on myös katsottu ja pienet koot valittu. Vauvan sängyn laitoin valmiiksi. Vielä kyllä petivaatteet puuttuu, mut laitasuojat ja patja jo paikalla. Sekä hyttysverkkosuojus, jos se pitäis kissamme pois vaavin sängystä. Nyt on vaan tyytynyt haistelemaan sitä. Ei vielä koettanut mennä. En sit tiedä miten käy kun poju on siellä.

Olen siivonnut myös kotona joka nurkan ja hankinnat on päällisinpuolin tehty, et ei hätää jos lähtö tulee. Myös sairaalakassi on pakattu, niin pitkäl kun voin. Eli kännykät ja laturit puuttuu ja hieman muutakin. Herkkui en pakannut. Mies saa sitten käydä ostamas, jos tarviin. Myös kotiutumisvaatteet saa tuoda, kun hakee mut ja vauvan kotiin. Ei mahdu mun kassiin. Kuinka monet imetysliivit olette meinanneet pakata mukaan? Mulla on vaan yhdet kassis ja toiset laitan päälle. En omista muita. Entäs liivisuojia? Mulla on nyt kassis 5 paria. sairaalasta kun niitä ei saa. Eikä ole kiva jos liivit tahriintuu heti. Ja tosiaan liivejä en ole uskaltanut ostaa enempää, kun ei tiedä miten paljon turpoaa rinnat, ettei ole sit pienet. Ja jos vaikka ei maitoa tuliskaan, niin niitä ei tarvita.

Tulipa taas tekstiä! No kukahan on tämän pinon seuraava vaavin pyöräyttäjä? Oliskos Verve, Uskallanko, vai kenties Diodium?

Hyvää viikon jatkoa! Miukula ja pikku-ukko rv.37
 
aurinoista aamua kaikille!!!B)
mites Diodium ja dreamer78 vieläkö on supistellut? täällä myös ajoittain suppareiden yhteydessä menkkamaista jomotusta (tuntuu tosi epämielyttävälle) ja tänään oliskin sitten lääkäriaika ja tsekataan kohdunsuun tilanne...

dreamerille vielä osanotto ja voimia loppuviikkoon! :hug:

uskallanko sullahan on jo jännät paikat!!! =)

miukula sähän oot ollu ahkera! =) mä oon kyllä pessy jo kaikki vanhat vauvan vaatteet+petivaatteet mut muut on vielä auttamatta kesken! täytyy varmaan tänään suunnistaa alennusmyynteihin jos sieltä löytyis jotain vaaleanpunaista (kaikki entiset vaatteet on meinaan sinistä=) )

eilen käyty neuvolassa ja pissi edelleenkin plussalla (kuten odottaa saattoikin), paino oli tippunu 0,5kg eli tähän mennessä painoa tullut 3,5kg! vauva tosiaan on perätilassa, terkkari varmisti vielä asian ultralla. peppu on kuulemman jo melko alhaalla :whistle: ja kohdunpohjankorkeus on jo 34cm! totesi ultratessa että aika kookkaalta kaverilta vaikuttaa :LOL: tänään vielä lääkäriaika, tsekkaa kohdunsuun tilanteen ku suppareita+menkkamaista jomotusta ilmennyt ajoittain myös täällä...

ensi viikolla olisi sitten sektion suunnitteluaika! apua! mielelläni olisin alakautta vauvan synnyttäny, mutta en halua/uskalla perätilassa synnyttää, enkä myöskään halua kokeilla ulkokäännöstä... onko muita kenellä luvassa olisi suunniteltu sektio???

isabella ja himppu 35+3
 
Moi!

Vointi on huomattavasti parempi kuin eilen, joten yhtenä kappaleena vielä ollaan! Ei ole supistellut onneksi tänään vaikka käväisin kaupungillakin. Särkykin on hellittänyt, onneksi.

Isabella, mulla on kans suunniteltu sektio etisen istukan takia. Ens viikolla on lääkäri ja tilanteesta riippuen leikataan jo ens viikolla tai viimeistään heinäkuun toiseksi viimeisellä viikolla. Max 3 viikkoa enää siis - hui ja ihanaa!! Tietty sektio jännittää mut lähinnä toipuminen. Mut eiköhän kaikki suju hyvin.

Mites Dreamer voi? Entä muut? Uskallanko, jännät paikat alkaa olla!!!

Diodium & Lilli 34+6 ( huomenna poksuu, jee!)
 
Kaunis masu sulla, astrid. =)

Miukula, pakkasin 2 imetysliivit kassiin ja kans 5 paria suojia. Sulla on kaikki tiptop-mallillaan, kun on siivottu ja pakattu ja kaikki. Leppoisaa loppuodottelua!

Tsemppiä sektion suunnitteluun, isabella!

Täällä ei mitään uutta. Neuvolassa oli kaikki ok. Vatsa painaa ihan kuin ois joku vyölaukku kiviä täynnä! 40+1
 
Heippa täältäkin taas PITKÄSTÄ aikaa!!! :)
Viikot ovat menneet vauhdilla, enkä ole saanut aikaiseksi kirjoitella, vaikka olenkin käynyt lukemassa kuulumisianne.

Tänne ei kummempaa.. maha alkaa painaa, sf-mitta 33 ja painoa tullut 15 kiloa. Eilen oli neuvolalääkäri ja paikat vielä niin kiinni kun olla ja voi. Olo alkaa muuten olla todella raskas, varsinkin iltaisin. Toivon silti että synnytys olisi vasta lähempänä laskettua aikaa, niin ehtisi nauttia lomasta perheen kanssa.

Voimia ja jaksamisia teille kaikille!!

Sebu 35+1
 
Kiva kuulla sebustakin pitkästä aikaa :wave: Mä aina aattelen, et joko sitä ollaan vauvauduttu, kun ei jostakusta vähään aikaan täällä kuulu mitään :D

Kävin tänään Taysissa siinä synnytyksensuunnittelussa. Jännitti etukäteen ihan jonkin verran, kun en ollut uskaltanut oikein ajatellakaan tulevaa synnytystä ja MITEN sen haluaisin tehdä :D No, tää poika onkin näköjään sirompi rakenteeltaan kuin esikko, nyt painoi vähän alle 2,5kg ja mun reippaasti levinneen lantion ansiosta tää voisi hyvinkin mahtua alakautta, jos ei viikot mee kauheen pitkälle, JEE!! Lääkäri arveli, että ei ehkä ihan laskettuun aikaan menisi... :)
Esikko siis syntyi 41+6 värikkäiden vaiheiden jälkeen sektiolla, painoi 3815g ja oli aivan liian tuhti paketti mun mittasuhteille alakautta pungertaa... sitä kuitenkin siis väkipakolla yritettiin ja mulle jäi kököhkö fiilis siitä :/

Mutta nyt siis kaikki mallillaan, vettä hyvin, istukka toimii, vauva liikkuu, äidilläkin terveysasiat kondiksessa. Kohdunsuun ronklaaminen sormilla sattui taas niin hitosti, että lääkäri vaihtoi sit suosiolla alakautta tehtävään ultraan... en tajua miten se voi mulla olla niin vaikeeta, aina!
Mut vaikutusta sillä kyllä oli, aika napsakoita supisteluja ollut tänään koko illan ja alaselkään sattuu nyt ihan koko ajan. Jotain on siis tekeillä, pikkuhiljaa :D

Uskallanko tsemppiä loppukärvistelyyn :flower:

Dreamerille voimia viikonlopulle!!

astridilla tosiaan nätti masu. Pitääkin muistaa ottaa vielä masukuvia, ennen kuin sitä masua ei sit enää ookaan :D Laittakaahan muutkin biitsivatsoja tänne ihailtaviks!!

Mun on pakko lähtee ettimään lisää parasetamolia, tuo selkä juilii ihan tosissaan (jee :) ).

Kristiina ja siro-saku rv 36+2
 
kiva lukea teidän kuulumisia, ja pian päästään lukemaan synnytyskertomuksia. :heart: :heart:

(.) ... supistelee kyllä, mutta vaan säännöllisen epäsäännöllisesti. eilen tuli yksi niiiiin kipakka että 2 minuuttia ulisin kivusta. niin - miltähän ne OIKEAT sitten tuntuu?!??! huh huh. oon taas iltasella laskenut välejä, mutta semmosita 10-20 minsaa ne on nyt ollu pari tuntia.
en tiä meniskö saunaan "rentoutumaan". :saint: - joko se siis helpottaa oloa tai sitten siinä on sitä jotain. :whistle:
tosiaan aika ristiriitaiset tunnelmat. - toivoisin että vauvelit jo syntyis; toisaalta ei oo kiire. ja olis kiva nyt hoitaa tosiaan ne hautajaiset yhdessä koossa, koska nyt jos tulee lähtö niin en taida päästä enää mukaan hautajaisiin. joten lauantai-iltana voidaan sitten lähteä synnärille. ainakin mä sanoin viime la-su välisenä yönä siellä käydessä, että tullaan sitten viikon päästä uudelleen. :saint: B) - toivottavasti sitten tapahtuu oikeesti jotain. no, joo. voihan tässä mennä tosiaan vielä se 2,5 viikkoa ettei mitään tapahdu ja joudutaan vaan odottelemaan sitä synnytyksen alkamista, eikä se sitten alakaan eikä edisty ja sit leikataan. no, sama se - ei tässä enää kauaa mene. :heart: :heart:

dreamer78 + hipsunipsut 35+2
 

Yhteistyössä