Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Voi apua kun kuulostaa ihanalta Uskallanko! Kyllä on varmasti onnellinen ja helpottunut olo. Ihanaa torstaita ja loppuviikkoa teille perheenä!!!

Äkkiä käväisen vain täällä... Ja sori omaa napaa taas. Rupesin sit eilen murehtimaan tota sokeri-tilannetta (kaikki illan arvot oli koholla, tänään ollut onneksi parempi päivä) ja vauvan kokoa. Kun kovin pieni se on, viikkoja eilen siis 36+0 ja kokoarvio 2,2. Ihmettelen, ettei lääkäri sanonut mitään miksi se nyt on yhtäkkiä ja ekaa kertaa tippunut keskikäyrältä alakäyrälle. Minkä kokoisia teillä muilla on? Rupesi hirveästi huolestuttamaan, kun sitten vielä kälyni, joka on naistentautien erikoislääkäri, sanoi että sokerien heittely voi vaikuttaa istukan toimintaan, joka puolestaan tietenkin automaattisesti vaikuttaa vauvan hyvinvointiin ja kasvuun. Jospa siellä istukassa nyt sit on jotain ongelmaa.. Mutta kait se erikoislääkäri eilen olisi sanonut? Kyllä se varmasti tarkkaan katsoi, kun kerta suunniteltiin sektioaikakin näiden tietojen mukaan? Voi tätä ikuista murehtimista! Kyllä NIIN odotan että tää pari viikkoa menee nopsaan ja saan vauvan maailmaan. Toivottavasti hyväkuntoisena ja pirteänä - tietenkin. Nyt tuntuu että vain murehdin ja pelkään miten kaikki menee ja onko vauvalla kaikki hyvin.

Huh, painostava ilma ollut koko päivän, pikkuisen helppas kun täällä Helsingissä tuli vettä oikein kunnolla. Muttei vieläkään sitä odotettua kunnon ukonilmaa...

Tsemppiä kaikille!!!

Diodium & Lilli 36+1
 
Huh hellettä, täällä Sipoossa tuli vain muutama tippa vettä eikä se auttanut yhtään tähän tukalaan oloon.

Uskallanko, voi miten ihanalta kuullostaa tuo sinun olosi, tähän me kaikki pyrimme. Toivottavasti minäkin olen pian jo tuossa vaiheessa. Kyselit fiiliksiä kun laskettu päivä lähestyy, tällä hetkellä päällimmäisenä on ajatus, et tulis nyt jo sieltä mutta toisaalta tietenkin synnytys pikkasen hirvittää. Sun kokemukset vaikutti kuitenkin ihan ok:lta, joten eiköhän siitä selvitä. Kun on eka lapsi tulossa, ei onneks tiedä mitä kaikkea on edessä :LOL:.

Diodium, kuulin jostakin muualtakin mutta en kuollaksenikaan muista mistä, että sokeriarvot saattavat vaikuttaa istukan toimintaan ja vauva ei siten saa tarpeeksi ravintoa kasvaakseen keskikäyrän mukaan. Meillä mennään ihan keskikäyrällä rv 39+0 painoarvio oli 3 500 gr. Luottaisin kuitenkin siihen, että lääkärit ovat sektiopäivää suunnitellessaan ottaneet huomioon kaikki mahdolliset asiat, hyvin kaikki vielä menee!

Minä aloitin eilen akupisteiden painelun, jos se sattuis auttamaan, minkäänlaisia supistuksia ei vielä ole tuntunut eikä mitään menkkoihin viittavaa edes. Hyvä ystäväni on vyöhyketerapeutti ja sain häneltä itsehoito-ohjeet. Tosiaan vielä ei ole auttanut mutta ei kai sitä haittaakaan ole. Teihtiin tänään, sen jälkeen kun olitiin pesty yksi matto pihalla, koirien ja miehen kanssa normaalia pidemmän iltalenkin. En olisi kyllä millään jaksanut, mutta ajattelin jos silläkin olis sitten vaikutusta. Mun vanhemmat on viikonloppuna tulossa käymään keski-Suomesta ja meillä olis koiravahditkin valmiina, joten poitsu vois alkaa harkita ulos tulemista.

Nyt kylmään suihkuun ennen nukkumaanmenoa, tsemppiä kaikille!

idaliina ja poitsu 39+2


PS. Niin ja minäkin jatkaisin mielellään kokemusten vaihtoa sitten kun vauva on syntynyt
 
Uskallankolle-isot-onnittelut!
Idaliinalle-tervetuloa!
Kaikkien-kuulumisia-on-kiva-lukea!
Sori-oudot-viivat;oon-sairaalassa-vielä-ja-känny-ei-oikein-toimi.
Meidän-poju-joutui-valohoitoon-bilirubiinin-takia;ja-sydämessä-kuului-aluksi-heikko-sivuöääni.
Ääni-on-menossa-pois-ja-keltaisuuskin-jo-parempi.jospa-huomenna-kotiin.
Laitan-synnytyksestä-lisää-kun-pääsen-kotiin.
Mielelläni-jatkan-juttuja-kanssanne-vauvapuolella:)
 
Se on sellanen juttu, että taitaa olla kohta lähtö edessä :)

Puoli kolmesta rupes supistelee (aamusta) enemmän ja vähemmän, oli si niin kipeitä että seittemältä oli pakko nousta kokonaan ylös. Kahdeksalta olin jo täysin varma että nyt on pakko lähtee ja soitin jo sairaalaankin. Menin si kuitenkin vielä suihkuun ja otin särkylääkettä. No ne supistukset si kuitenkin väheni ja lakkas kokonaan. Tunti si menin pitkälleni ja nukahdin ja heräsin jonkun aikaa sitten siihen, että taas rupes puskee supistusta unen läpi.. no kattellaan nyt si, mutta kai tässä vois ruveta jo eväitä tekeen, kai viimeistään yöks synnyttään oikeesti pääsee. Niin, ja limatulppa lähti irtoo siinä seiskan/kasin aikaan myös ja tulee sellasta liman ja veren sekotusta nyt sitten. Täytyy sanoa, että niin kipeitä supistuksia on tullu, että olin jo hetken että kenen idea tää taas oli :D Tunnin matka sairaalaan, et kai se matka menee hoosiannaa huutaessa..

Toivottavasti Vervelle ja nyytille kuuluu pelkästään hyvää!
Pikkuvadelma rv 38+3
 
pääseekö pikkuvadelmakin tositoimiin!!? :heart:

Mä täällä oon vellit housussa; mahtaakohan uni tulla, kun huomista jännitän. IIIKS!
Aamupäivällä äitipolille ja siitä sitten osastolle/synnärille odottelemaan, että mitä tehdään. onko vauvat asemissa, että voi sitten käynnistellä.... niin ja miltä toi mun alakerta vaikuttaaa; toivottavasti olis kypsynyt hiukan vielä lisää.
dreamer78 + hipsunipsut rv36+6
 
Onpas jännittävät ajat edessä! Pikkuvadelma hurjasti tsemppiä, lykkyä ja jaksamista!!! Täällä peukut pystyssä ja hengessä mukana!

Dreamer, sulle kans mahottomasti tsemppiä, jaksamista ja onnea matkaan, pidän peukut pystyssä samalla tavalla sullekin! Varmaan vaikea saada unta!

Vervelle onnea ja hyviä vointeja pikkuiselle!

Idaliina, tervetuloa joukkoon!

Diodium & Lilli 36+4
 
pikkuvadelma on varmaan jo pienokaisen saanut syliinsä!Toivottavasti kaikki hyvin!

Tsemppiä kovasti myös Dreamerille tälle päivälle, toivottavasti kaikki menee hyvin! =)

Uskallanko tippa tuli linssiin, kun luin kirjoitustasi... Ihanasti kaikki mennyt! :heart:

Toivottavasti vervellä ja pojalla on kaikki hyvin ja olette jo kotona?

Astrid 37+2
 
Pikkuvadelmalle hurjasti tsemppiä ja toivottavasti olet päässyt tositoimiin! ;) Meinaan kyllä tämä helle vie voimat, eikä helpota yhtään et on tuo patteri mahassa!

Eilen olin miehen kummitytön rippijuhlissa. Ajattelin et kuolen kuumuuteen kun talo oli täynnä porukkaa eikä tuulenvirettäkään ollut. Myös kirkko oli kuuma, mikä on harvinaista. Jalat turpos ihan limpuiksi, kun kengät hieman puristi. Niitä sitten illan liotin jäävedes ja pidin ylhäällä.

Tänään neuvolassa oli painoa nyt turvotuksen myötä tullut 700g, mut viimeks oli pudonnut 500g, eli periaattees viikos vain se 200g. Olen nyt tiheästi käynyt tuon verenpaineen vuoksi. Poju on jo hieman laskeutunut alemmas, mut ei vielä merkkejä synnytyksestä. |O Pissas proteiini oli +- eli ei selkeästi plussal, mut ei puhdaskaan. Paineet tänään 128/96, eli tarkkaillaan edelleen. Perjantaina olivat 128/98 ja meinas terkka et jos tuosta nousee, niin sitten lähete ä-polil.

Hain isältäni kunnon digimittarin kotoa, että voin seurailla paineita. Jos alkaa nousta ja tulee päänsärkyä ja kovia turvotuksia, niin sitten vaan neuvolaan ja lähete TYKSiin. Nyt sitten odotellaan ja kärsitään kuumasta. Yöt on ainakin yhtä tuskaa! Uusi aika neuvolaan taas perjantaina, ellei mitään tapahdu ennen ja otettiin jo ens keskiviikoks 21.7 lääkäril aika et katsoo kohdunsuun tilanteen. Sit onkin jo 40+2! :eek: Et jos nyt kuitenkin ennen alkais tulee. Kauhulla odotan sitä synnytystä tällä helteel. Ei noi vuodeosastotkaan ihan kylmiä ole! :whistle: B)

Eilen kyllä supisteli tunninajan vartin välein, ei kuitenkaan sattunut ja nytkin just supistaa. Ehkä tässä on toivoa! :D Ja vatsa ollut sekaisin. Ehkä minäkin vielä jakaudun.

Dreamerille tsemppiä myös tälle päivälle ja toivottavasti myös idaliina onnistuis pikkuisen häätöyrityksessä kohta puoliin! Minäkin mielelläni jatkan jossain keskustelua, sitten kun on pikku-ukko ulos pakerrettu.

Miukula ja pikku-ukko rv 39
 

*Poks poks 37*

kotona ollaan. pöh. no, arvasinkin, että tää odotus jatkuu. keskiviikkona sitten uudestaan. kait ne odottaa että paikat kypsyis tai synnytys lähtis itestään käyntiin. blaah.
vauvat voi hyvin, ja mikäs tässä äiteellä helteitä pidellessä. :p
 
Voi kun pian saatais pikkuvadelmalta ihania vauvauutisia!

Dreamer - tsemppiä odotteluun, jospa keskiviikkona sitten! Meinaavatko vielä sitä kauemmin odotella vai käynnistetäänkö silloin?

Turvottaa!!! Taitaa olla yleinen ongelma näin helteellä. Jalat on melkoiset limput. Pidän jalkaterien päällä sellaista hartiasärkyyn tarkoitettua kaurapussia. Nyt lämmityksen sijasta pistän sen ensin pakastimeen muutamaksi tunniksi. Taivaallista!

Mulla oli tänään Naikkarilla fysioterapiaryhmä sektiopotilaille. Opetettiin kuinka noustaan sängystä jne. Sit tapasin diabeteskätilön. Jee, mun sokeriarvot hyvät, ei tarvetta insuliinille!!

Nyt kintut ylös, kylmä kaurapussi niiden päälle ja vois vaikka torkahtas. Uuvahdin ihan täysin aamuisella reissulla.

Jaksuja kaikille!!

Diodium & Lilli 36+5
 
voih , monella on jo niin paljon viikkoja ....
Paljon voimia niille jotka ovat jo nyyttiä hakemassa , jos supistuksistansa ovat sinne asti päässeet ....

itselläni edelleenkin supistukset kadonneet , nyt kun niitä saisi tulla nii eipä oo näkynyt eikä kuulunut :(

neitim+ napero 36+2
 
Toivottavasti pikkuvadelma on jo saanut oman nyyttinsä maailmaan.

Tsemppiä dreamer, josko sitten huomenna.....

Tänään on meillä sitten se kauan odotettu laskettu päivä ja täällä sitä ollaan yhtenä kappaleena. Eikä muuten edes vieläkään tunnnu siltä, että jotain olis tapahtumassa. Iltapäivällä on neuvola mutta tuskin sielläkään sen enempää osataan sanoa. Tähän mennessä olen selvinnyt turvotuksesta mutta nyt se iski tännekin, eilen illalla varpaat oli ihan paisuksissa ja sormienkin nivelet tuntuu ihmeelliseltä.
Helpottavaa tässä on se, että sovin lääkärin kanssa viime viikolla, että eka yliaikaisuuskontrolli tehdään kun on mennyt 7 pv yli ja käynnistetään hommat noin 10 pv:n kohdalla, jos ei siihen mennessä ole kuulunut. Eli maksimissaan vielä 1 ½ viikkoa.
Sori tämä oma napa mutta helle ja tämä raastava odotus pehmittää aivot.

idaliina ja poitsu 40+0
 
Heipä hei!

Eli juu, poika syntyi sitten 12.7. klo 02.04. Mitat: paino 3320g ja pituus 50cm. Kotiuduttiin tossa tunti sitten. Pistelen vähän enemmän synnytyksestä jonkun ajan päästä :) Vatsavaivaiselta vauvalta vaikuttaa..mutta muuten ollut tosi rauhallinen, ei edes huutele kummemmin.
 
Onnea Pikkuvadelma!!! :heart: :heart: Hyvän kokoinen poika ja tosi nopsaan ootte päässet kotiinkin! Nyt vain pikkuisen ihmeen ihmettelyä kotona ja lepoa joka välissä.

Jännät paikat alkaa olla monella meistä. Idaliina, varmaan helpottaa kun sait nyt tietää yliaikaisuuskontrollipäivän. Toivottavasti vauva kuitenkin tulis jo ennen sitä!

Onkohan dreamer hakemassa jo nyyttejä sairaalasta? Jännittävää!

Itsellä on ollut varmaan vaikein päivä koko raskausaikana. En ole oikeasti tehnyt mitään muuta kuin nukkunut, hikoillut, juonut, vähän syönyt ja taas nukkunut. Saa nähdä miten yöllä saa sit nukuttua, nyt kun koko päivä on mennyt torkkuessa. Tosi huono-olo on ollut ja närästää niin että järki meinaa lähteä. Meillä sisälläkin on about +30 astetta, karseeta. Nyt onneksi rupes tuulemaan noin puoli tuntia sitten ja heti helpottaa kun tuli kunnon läpiveto.
Toivottavasti vähän viilenis iltaa kohden, yöt ovat olleet miltei unettomia. Sen takiakin tietty väsyttää sit päivällä törkeesti. Onneksi tänään olen saanut nukuttua, vaikka olo onkin nyt vähän tönkkö ja pää sekainen kaiken torkkumisen jälkeen. Vauvakin on ollut tänään liikkeissään jotenkin vaisumpi, piti aamupäivällä ihan herätellä sitä, se kun tunkee peppunsa aina vasempaan "yläkulmaan" ja siitä on hyvä sitä vähän taputella.. =) Vauva kun ei istukan sijainnin takia kiinnity silleen perinteisesti lainkaan, vaan on jotenkin viistossa kohdussa, pää kyllä alhaalla mutta muu kroppa sit aika mutkalla.

Hirvee kaaos kotona, kun en oo jaksanut mitään täällä tehdä. Viikonloppuna pakko laittaa loput paikat kuntoon, kun en oikein usko että mies täällä mitään saa tehtyä, on vähän laiskan sorttinen kotihommissa. Ja miehen lapset entisestä liitosta (asuvat Englannissa) tulevat kesälomalle sit just 22.7., kun sektio on siis 21.7. Ei kyllä suoraan sanottuna nappaa yhtään, mutta tää oli ainut mahdollinen aika niiden tulla, miehen ex kun ei suoraan sanottuna voisi vaikeampi olla - ihan oikeudessa asti ollaan tapeltu tapaamisista. No, 2 nuorinta vain tulee, vanhin teiniprinsessa on jostain nokka solmessa eikä halua tulla lainkaan. Tunnustan, että mua ei kyllä haittaa lainkaan ettei tule... Lapsipuolet ovat sitten meillä noin 10 päivää, joten ovat täällä sit kun me päästään vauvan kanssa kotiin. Saa nähdä miten kaikki menee ja miten saadaan hoitaja järkättyä, lapset kun ovat vasta 8 ja 10, joten ei ne nyt yksin vielä oikein voi päiviä olla ja mä tietenkin haluaisin, että mies ehtis sairaalassakin olla ainakin osan päivästä.

Tulipa pitkä sepustus. Nyt pitää vissiin mennä laittaan jotain ruokaa - ihme kyllä ruokahalut eivät ole multa kadonneet tyystin helteen myötä! Ja sokeriarvojen seurannankin takia pitää syödä säännöllisesti.

Vointeja kaikille!!

Diodium & Lilli 36+6 ( jes, huomenna poksuu täysiaikaisuus - en olisi kyllä uskonut että päästään näin pitkälle turvallisesti!!!)
 
Olihan täällä ihania vavva-uutisia :) ONNEA pikkuvadelma ja koko perhe :heart: :flower:

(.) mä en jaksa enää kun itkeä...ja hikoilla. oon ihan kauheen pettynyt, kun mitään ei tapahdu, supistelutkin vähentyneet :( Tuntuu, että mun tyhmä kroppa pettää mut taas kerran. Ja suututtaa, kun se lääkäri "lupaili" sitä aikasempaa käynnistymistä ja alatiesynnytyksen onnistumista tällä kertaa ja ennen kaikkea suututtaa se, että oon ollut niin kauheen toiveikas sen suhteen :/ Sori tää vali-vali :(

Kristiina ja saku rv 38+2
 
Onnea onnea pikkuvadelma :heart: :hug:
täällä kärvistellään näissä ihanissa lämpötiloissa ja yritetään samalla tehdä remonttia ja siivouksia.. huh :headwall: jalat turpoaa ihan liikaa eikä vaan pysty tekemään paljon mitään, vaikka energiaa kyllä muuten olis. Ilmalämpöpumppu on kyllä loistava keksintö :) ihanaa kun saa välissä viilennettyä talon vaikka jääkylmäksi..

Voimia odotukseen kaikille.. loppusuora häämöttää. Toivottavasti kaikilla menee hyvin synnytys ja saatais kaikki vuosien odotus päätöksen :) ei tätä tahdo vieläkään uskoa.. petasin vasta vauvalle sängyn makkariin ja laitoin tavarat suht. kondikseen viimein. Tästä haaveillut niin kauan.. vasta sitten kun saan vauvan syliin voin uskoa että kaikki on totta. Kunpa vain kaikki menisi hyvin loppuun asti.

dream ja tyllerö 36+3
 
Kristiina, pakko kysyä kun en muista: onko sulla synnytystapana sit ehkä sektio? Voimia sulle, jospa se pikkuinen ymmärtäisi ruveta syntymään jo!

Dream, ole onnellinen ilmalämpöpumpusta! Meillä on sellaista +30 sisällä yöt päivät, tukalaa on! Samanlaiset mietteet on mullakin, tuntuu jotenkin uskomattomalta että kohta vauva on mun sylissä! Vaikka kaikki on mennyt paremmin kuin mitä on uskaltanut toivoakaan, ei se pelko ole vielä mihinkään poistunut. Ihan samalla tavalla ajattelen, että sitten kun saan vauvan syliin, uskon että tää on totta, vuosien odotus, pettymykset, koko raskausajan pelot jne ovat sit ohi. Jännittää kyllä siis loppuun asti!!

Kyllä on vaikea muuten näin helteellä tuota verensokeria pitää tasaisena, pitäis jaksaa syödä säännöllisesti, ruokahalu vaihtelee tosi paljon. Jätskiä voisin syödä koko ajan :) Ruokaa taas en jaksa tehdä lainkaan, hellan edessä seisominen uuvuuttaa jo ajatuksenakin!

Voimia ja :hug: kaikille loppusuoralle. Ilmat toivottavasti hieman edes viilenevät pian. Hui, eilen uutisissa sanottiin että Naistenklinikalla on tosi kuuma osastoilla... Kiva juttu, toivon kyllä että ensi ke kun sinne menen, ilmat olisivat viilenneet!!

Diodium & Lilli 37+0 POKS POKS täysiaikaisuus!!!! :heart:
 
Diodium niin esikoisen kanssa meni vuorokauden tekemisen jälkeen sektioksi, oli päässyt ihan liian isoksi mun mitoille... nyt sirompi lapsi ja JOS ei pääsis nyt kasvamaankaan kovin jönssiksi, niin alakautta pitäis saada tehtyä. Tää siis myös omana toiveena, mut nyt mua pelottaa, kun aika vaan kuluu ja vauva tietenkin koko ajan kasvaa lisää ja lisää... sitä mä täällä murehdin. En haluais toista samanlaista kokemusta enää...
 
Pikkuvadelma oikein paljon onnea! :heart:

Kristiina :hug: Koita jaksaa! Varmasti turhauttaa...

Tänään oli äitiyspoli, kaikki ok, vauva nyt n. 3300g ja alhaalla majailee. Kohdunsuu oli kiinni, kai?!!, opiskelija teki sen tutkimuksen ja ei oikein osannut sanoa :eek: Höh.

Astrid 37+4
 

Yhteistyössä