Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Paljon onnea Sojalle!!! :heart: :heart: On varmasti ihanaa päästä aloittamaan kotielämä pikkuisten kanssa.

fifiris, hui, olipas pelottava kokemus. Mutta samaa mieltä kuin muutkin, hienoa, että menit käymään päivystyksessä. Kyllä varmasti säikäytti.

Uskallanko, tuo hikka on varmaan hauskan tuntuista! Sä oletkin jo tosi pitkällä! Enää muutamia viikkoja ja saat ihanan vauvan syliisi! :heart:

(.) Täällä maha kasvaa ja paisuu... :) Onneksi on tullut hankittua se tukivyö, ilman sitä olis kyllä ihan tuskaa liikkuminen. Vauva liikkuu tosi aktiivisesti, on jännä seurata kun maha aaltoilee, tärisee ja hytkyy vaikka millä tavalla.
Menen huomenna tutkimuksiin Naistenklinikalle, ottavat mun kaikki tiedot nyt sitten selville ja ylös, jos tulee joku hätätilanne. Ja muutenkin, varmaan sitä sektio-aikaa jo suunnitellaan. Vähän jännittää. Istukka ei enää siis mihinkään tule liikkumaan, se on niin kohdunsuulla kuin olla ja saattaa. Kaikki on mennyt ihan hyvin, supistuksia ei ole tullut ja olo on ihan ok. Silti pelkään sitä hallitsematonta verenvuotoa, mikä voi periaatteessa koska tahansa tulla, oli sitten supistuksia tai ei. Mutta jokainen päivä ja viikko on vauvalle plussaa, pitää toivoa että mahdollisimman pitkälle tämä menee.

Eipä sen ihmeempiä kuulumisia, nyt lähden kauppatorille ostoksille & lounaalle, pitää nauttia tästä kesäisestä kelistä niin kauan kun sitä kestää!

Aurinkoa kaikille!

Diodium & Lilli 28+5
 
Ääh, paineet jatkaa nousuaan ja pissassa proteiinia.. nyt sitten viikottain neuvolaan seurantaan ja pissapurkkien kuskausta labraan. Sitten vielä päälle peloteltiin, että jos tulee päänsärkyä, ylävatsakipua tai vauva ei liiku niin soitto suoraan tayssiin synnärille.

Pikkuvadelma 30+5
 
Heippa kaikki! :wave:

En olekaan taas aikoihin kirjoitellut. Täällä voidaan hyvin ja masu kasvaa kovasti. kuitenkin nämä helteet näin yllättäin ovat aiheuttaneet turvotusta ja muutenkin olo on tukala, vähänkin jos jotain tekee. Kyllä saisi lauhtua tuo ilma vielä. Hankinnat edelleen tekemättä, mutta tarkoitus olis ensi viikol mennä ostoksille ja penkomaan siskon pojan vauvatarvikkeita. :)

Tänään neuvolassa kaikki tosiaan oli ok, jälleen. Mitä nyt painoa tullut 3 viikos 1800g. :eek: Eli kaikkiaan nyt sitten n.9kg. Sf-mitta 29 cm. Seuraava neuvola onkin jo 2 viikon päästä. Synnärille ei enää pääse tutustumaan. Tyks säästää tässäkin eikä enää tarjoa tutustumiskäyntiä. Tylsä homma! No onneksi kuitenkin tiedän numerot, jonne soittaa jos tulee jotain vaivoja. Perhevalmennukset alkavat 1.6 ja niitä meillä on sitten 3 kertaa. Myös mies aikoo osallistua niihin. Tulee hänellekin homma vielä konkreettisemmaksi. Opuksia kun ei ole suostunut lukemaan.

Mites muut ovat jaksaneet nyt hoitaa kotihommia näin viimeisellä kolmanneksella? itse kyllä väsyn ja sitten särkee paikkoja, kun liikaa rasittuu. Ei kuitenkaan supistele pahemmin, eikä ainakaan kivuliaasti. Välillä on lyhyitä puristavia tuntemuksia, ihan levossakin. Yöt kyllä alkaa käydä levottomaksi, kun paikat puutuu ja välillä tuntuu ettei henki kulje kunnolla. Kuitenkin olen pärjännyt toistaiseksi ilman imetystyynyä tukena. En siis ole ostanut sellaista. Kahdenvaiheilla olen sen hankkimisessa, kannattaako ja onko todellista hyötyä sitten imettäessä? Kuitenkin hankittavaa on paljon, joten säästö se on pienikin jos ei ehdottomasti tarvitse.

Soja: Ihanaa kun saat pikkuiset kotiin ja ovat vahvistuneet ja kasvaneet hyvin. =) Nyt sitten voikin se vauva-arki alkaa. Onnea vielä teille! Perässä tullaan. ;)

Dreamer: vau mikä massu! Mullekin kaikki sanovat, että joko kohta syntyy, vai onko siellä kaksi, kun masuni on aikas suuri. Kuitenkin mulla tosiaan on vain yksi ja käyrienkin mukaan menen ihan keskellä ja kohdussa on vielä paljon liikkumatilaa pienelle.

Ja sitten saan kuulla, että ei se siellä nyt enää 9 viikkoa pysy, mutta mun tuurilla tämä herra on massus ylikin. Kunhan ei liian isoksi kasva! ja jos näin kuumaa ilmaa on niin on kyllä parempi ettei ainakaan yli menis. Mut sais nyt kuitenkin vielä ainakin viikol 37 majailla yksiössään.

Pikkuvadelma: toivottavasti ei nyt sitten tule se raskausmyrkytys. Voimia sinne kovasti! :hug:

Fifiris: hyvä kun kävit varmistamassa tilanteen ja kaikki oli hyvin. Parempi niin kuin, että hermoilet yksin kotona. Kyllä meidän kaikkien raskaudet ovat lahja ja kallisarvoinen asia, ihan jo hoitojenkin puolesta, että turhia riskejä ja lisää stressiä ei kannata ottaa. Kyllä sitä varmasti omia tuntemuksia tarkkailee vielä enemmän, kuin niin sanotusti sellaiset naiset kenellä lasten hankinta ei ole ollut työn takana. ja hyvähän se on muutenkin kuulostella itseään ja vointiaan. Vaikka välillä kyllä menee itsellä ylitarkkailun puolelle!

Synnytys on alkanut pyöriä mielessä. Lähinnä se että ehdinkö laittaa kaikki valmiiksi pienelle ja mahtuuko se tulemaan ulos? Olis kyllä ihana päästä ultralla katsomaan tilanne, että miten iso poju on tulossa ja onko lanne riittävän iso synnytykseen. Ja tosiaan mielellään synnyttäisin alateitse, vaikka varmasti on kivuliasta. Eiköhän siitä kuitenkin selviä, hope so! Sekä epiduraalia mulle, jos vaan mahdollista!!

Mietityttää sekin, että arvioiko tosiaan vaan neuvolalääkäri sen, että pikkuinen mahtuu syntymään? Viime tutkimuskin oli sellaista arvailua, että olisko tossa peppu ja tuolla pää. Luota siinä sitten että osaa arvioida lapsen kokoa. Silloin 4d-ultrassa kokoarvio oli, että poju olis syntyessä noin 4 kiloinen. Mut eihän sitä sitten tiedä mitä oikeasti on kun synnytyksen aika koittaa.

Esimaitoa on alkanut tihkumaan rinnoista, ei kuitenkaan vielä ole tarvinnut suojia laittaa. Ja tosiaan vajaa 9 viikkoa laskettuun aikaa! Jännittää!

Miukula ja pikku-ukko 31+1 (nimeä jo kovasti mietitään!)
 
Miukula, kiva kuulla kuulumisia. jees - kaikki hyvin siellä jonon etupäässä! =) aika oudolta kyllä kuulostaa tommosen lääkärin arviot, jos se vaan niin menee. hohhoijaa... en kyl luottas.

on muuten jännä juttu, että kovasti odottaa vauvan(vauvojen) syntymää, mut sit samalla miettii, et onko kaikki valmiina ja olenko mä valmis.. :p vaikka eihän ne pienet vauvelit tarvi kuin ruokaa, unta ja sylin - ja ehkä muutaman vaipanvaihdon. siinä sitä sit oppii, ja kaupasta saa myöhemminkin, jos on jotain ostettavaa.
meil on kyl jo kaikki tarvikkeet paisi Bapenthenia pitäis ostaa ja patja pinnikseen. ja sit toinen pinnis ja siihen patja. ei sitä toista nyt heti tarvita... ... ja sit nänneihin rasvaa ja kylpyöljyä ja varmaan jotain vielä pientä. mut muuten pärjäillään kyllä. niin - muutama kertis vaippa varmaan täytyy ostaa varastoon, vaikka noita kestoja onkin. ei tiedä jos väsyneellä äidillä menee hermot. :saint: :whistle:
täytyy vielä etsiä listoja(netistä ) siitä mitä kaikkee tarvitaan... ai niin, jotain superhyper imukykyisiä vaippoja tälle isommalle rättipepulle.

dreamer78 + hipsunipsut rv29+1
 
Kiva oli kuulla Miukulan kuulumisia pitkästä aikaa :wave: :)

Kävin tänään normi-neuvolassa, kaikki ok, paino ei ollut noussut viime kerrasta eli vajaassa kk:ssa grammaakaan mitä vähän kummastelen, kun oon mielestäni ihan hervoton tankki jo :eek:
Oisko toi mun viikon verran käyttämä selluliitti+raskausarpivoide (joku Lorealin uutuus) tehonnut noin hyvin :LOL:

Vauva on ollut tähän asti viistossa tai suorastaan poikittain. Nyt on ollut mahoton mylläys joka ilta, ihan oon melkein huutanut, kun sattuu niin kovin. Tyyppi oli sit vääntänyt ittensä perätilaan :headwall: Nooh, ehtiihän tässä vielä kääntyä oikeinpäinkin mutta ois nyt tolla vaivalla muljauttanu ittensä suoraan raivotarjontaan :D

Muuta ei kummempaa, väsyttää iltaisn kauheesti mutta sit kun sänkyyn menee niin ei nukutakaan... yöt aika rikkonaisia, kun on kuuma tai pissahätä mut onneks pystyy välillä ottaan päivänokoset ZZZZ

Nauttikaahan vikoista hellepäivistä :flower: ja muistakaa rasvata myös se maha, se nimittäin kärtsää helposti!
Kristiina ja saku-sammakko rv 30+2

p.s. mä himoitsen sellasta BabyBjörnin uutta ruskeeta Balance-sitteriä... http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=574 en osaa päättää, et raskiiko ostaa sen vai tyytyäkö vanhaan Emmaan =)
 
Verve näyttää kyllä olevan hienossa kunnossa :)

Meillä olis nimi tiedossa, jos vaan tulokas on yhtään nimen näköinen. Mulle tuli to kelalta tieto, että äippäpakkaus tulee parin viikon sisään. Taitaa tulla se uus :) Tuntuu, että päivät vaan matelee...

Pikkuvadelma 31+3
 
vervellä ihana masuli ja kuten jo sanottu, näyt olevan muutenkin biitsikunnossa :) (toiset on... eräät ei niinkään :D )

Mä jätin viime viikolla äippähakemukset, nyt kyttään sit postia joka päivä. On niin ihana päästä penkomaan sitä laatikkoa. Ja laittaa siitä peti pienelle :heart: Vaikka vieressä tuo varmaan käytännössä sit ekat kuukaudet tulee nukkumaan... esikko ainakin lussutti tissiä niin tiheeseen öisin, että helpompi oli nukuttaa vieressä (ja ennenkaikkea opetella imettämään molemmista rinnoista samalla kyljellä maaten! Se oli mun äitiyden ensimmäinen iso oivallus :) )

Mutta nyt koisaamaan, kivaa alkavaa viikkoa :wave:
Kristiina ja saku rv 30+6
 
*POKS POKS rv30*
ei mitään uutta auringon alla... poikaset potkii ja hikkailee tasaiseen tahtiin. :heart: :heart: oma olo on jokseenkin tukala, mutta vielä sentään pääsen omin avuin liikkeelle. mitään pahoja liitoskipuja tai muita kipuja ei oo, mut vatsa on vaaaaan niin valtava, ettei selän lihakset pysy kasvussa mukana. ja jalat kans väsyy... mut en valita; tässä on maks. 8 viikkoo jäljellä!! :heart: :heart:
ärsyttää kun kesä meni vähäksi aikaa hukkaan. ehkä se siitä taas perjantaina/lauantaina jatkuu. toivottavasti.
 
dreamer78: Hikotteleeko poikaset samaan tahtiin vai eri tahtiin?
Varmaan aikamoista jytkettä! :D
Mulla poikanen hikkailee tosi usein ja voin vain kuvitella, minkälaista tykettä sulla mahtaa kahden hikkakoneen kanssa olla! :heart: :heart:
 
Heissan!

Vervellä on ihana masu! Itse ei ole tullut oettua noita masukuvia, pitäis varmaan edes muutama napata muistoksi.

Alkaa olla kyllä tukala olo jo, vähän helpotti kun kelit viileni, mutta yöt on kyllä tosi katkonaisia. Kai pissalla käynti ja herkkäunisuus sit valmistavat tuleviin yöheräilyihin vauvan kanssa.

Olen jo kotosalla päivät, pakko myöntää että aika tulee vähän pitkäksi. Ei pitäis yhtään valittaa vaan nauttia tästä vapaa-ajasta!

Kävn Naistenklinikallakin viime viikolla ja auusi , erikoislääkärin aika määrättiin viikolle 32, kesäkuun 11. SIlloin vissiin sitten lopullisesti katsotaan se sektio-aika ja sen semmoista. Istukka jököttää edelleen paikoillaan kohdunsuulla, ei se nyt siitä enää mihinkään liiku. Ystävä perjantaina kertoili omasta, ihan normaalista sektiostaan, ja vähän rupes kyllä jännittämään! No, täytyy uskoa, että kaikki menee hyvin ja luottaa hoitohenkilökuntaan. Kunhan nyt vain siihen suunniteltuun sektioon pääsisi, ettei mene hätäsektioksi, se mua ehkä eniten jännittää.

Vauva potkii tosi aktiivisesti, paitsi yhtenä päivänä piti kaivaa doppleri esiin ja kuunnella sillä, kun pikkuinen oli ollut hiljaa mielestäni monta tuntia. Mutta kaikki oli ok. Hikkaa en ole vielä tunnistanut, se on varmaan hassua.

Kyllä mieli on kääntynyt jo sinne syntymän jälkeiseen elämään, ei tätä odottamista enää oikein jaksaisi, vaikka ristiriitaisesti tietenkin toivookin, että mahdollisimman pitkälle raskaus etenisikin. Ihana saada sitten oma kroppa "takaisin", elää ilman isoa mahaa ja kaikenlaisia vaivoja! Ja ennen kaikkea tietenkin, ihana nähdä se oma rakas vauva, tosi hauska nähdä minkälainen tyyppi sieltä on tulossa. Mä olen nähnyt unia vauvasta tosi paljon, entäs te muut?

Olikos kellään muulla suuniteltua sektiota tulossa? Mitenkäs kaksosraskauden kanssa, päätetäänkö se ennakkoon vai sit vasta synnytyshetkellä? Kaveri kertoi, että imetyksen kanssa saattaa aluksi olla ongelmia sektion jälkeen, enemmän siis kuin alatiesynnytyksen jälkeen. No, noita on turha murehtia etukäteen, mutta ehkä hyvä tiedostaa. Oma pumppu kuulemma kannattaa ottaa sairaalaan, monessa paikassa sairaalan omat pumput ovat melko kammottavia lypsykoneita.


Mukavaa maanantaita kaikille, toivotaan että kesä tulee pian takaisin!

Diodium & Lilli 29+5
 
Diodium: tosta sairaalan lypsykoneesta. Ite oon yhden kerran ollu tekemisissä sen kanssa (voihan olla että ne on muuttunut) mutta 2006 kun kävin ton esikon tekemässä TAYSsissa, niin se oli aika iso hökötys juu ja pyörien päällä se tais sinne tulla ja sitten oli tosiaan sähkönen ja piti aika hurinaa ja isot pumput vaan heilu siinä laitteessa :D Kyllä oli oikeesti olo kun Mansikilla aamulypsyssä..paitsi että lehmienkin laitteet taitaa pienemmät olla :) Ei siinä kauheen imarteleva olo tullu, mutta hommat oli nopeesti ja kivuttomasti ohi. Muistaakseni siinä sai säädellä sitä tehoa, mutta kyllä mä välillä pelkäsin että imasee koko tissin mukaansa.
 
Aurinkokin paistaa, sateen välissä :wave:

Taas mä tässä sitten saan aikaan pitkää stooria... ja saattaapi olla kallellaan omaan napaankin, kattotaan miten akan käy :whistle:
Vaikka hyödyllisiähän nuo oma-napa osastotkin on - niistä itse ainakin monesti hoksaan vinkkejä ja tajuan että näin ne kolotukset ja muut on muillakin...

Ensiksikin, Sojalle ja perheelle mielettömästi onnea ja jaksuja vauva-arkeen!!!! Ihanaa, että olette jo päässeet kotiin pienokaisten kanssa :heart: :heart:

Aikaisemmin kerroin, että sokerirasitukseen ei ole passitettu. Neuvolassa sijaisen sijainen ekalla käyntikerralla ei ilm. tiennyt uusista systeemeistä eikä hänen jälkeensä tullut vaki-neuvolatäti ollut huomannut ettei minua oltu passitettu... Noh, olishan sitä itse voinut olla kärppänä pyytämässä uudestaan jo aikaisemmin, mutten muistanut.
Käväsin siinä testissä viikoilla 30+ jotain ja paasto sekä 1h arvo oli ok. 2h arvo oli juuri rajalla, joten sain mittarin kotiin ja seurailen sokereita 3 päivänä vkossa. Yhtään ylitystä ei ole vielä tullut - onneksi...

Seuranta ultrassa käymme kuukauden välein, nyt oli "pojilla" 1,9kg kokoarvio per pötkylä =)
Viikkoja siis siinä kohtaan 31+6. A-vauva on rt ja B poikittain... kuinkahan kauan siellä mahutaan kääntyilemään...?

Turvotus jalkoihin (nilkat, jalkapöydät,varpaat) ja sormiin iski helteiden kanssa ihan saman tien. Seinälle nostaminen tai makuulla olo yleensä auttaa aika pian, mutta hetkeksi. Tosin, ei tuossa jalat seinällä -asennossa voi olla kovin kauaa kun jo alkaa vauvat painamaan, mutta onneksi hetkikin auttaa :) Muutenkin alkaa olemaan tuusaaminen jo hankalaa - masu on niiiiiiiin tuossa eessä, että :p
Iltaisin sängyssä asennon löytäminen onkin sitten oma urheilulajinsa... miten sitten oletkin, niin tuntuu että joku pikkuraaja on kohta lytyssä... toistaiseksi vielä suht hyvät unet saa - mitä nyt yöt on liian kuumia. Taidan olla ite se patteri... :)


Diodiumille piti kommentoida, että esikoiseni syntyi (10v sitten) kiireellisellä sektiolla ja minulla maito nousi kohisemalla... ne sairaalan lypsykoneet on tosiaan aika karun näkösiä, mutta voi jee miten tehokkaita! Kyllä sitä konetta oli kotona ikävä, kun käsipumpulla yritti jonkun kerran lypsää :eek:
Meillä ei ole vielä synnytyksestä äippäpoli käynneillä puhuttu yhtään mitään. Kaipaisin vähän jonkinlaista synnytystapa -keskustelua... olisko se sitten ensi kerralla... Silloin onkin jo viikkoja kasassa 35+ risat.
Dreamer, onko teillä jo mietitty synnytysasioita??
Noita hankintoja on täälläkin tehty jo ja pää on ihan sekasin, mitä vielä ja kuinka paljon vielä...
Ukko "pakotti" jo ettimään sairaalakassinkin esiin ja heittelemään sinne jo jotain... ettei vain häntäkin jo alkais jännittämään...
Paketitkin sain pari viikkoa sitten. Tuli se viime vuoden malli, mutta olen siihen oikein tyytyväinen.

vervellä tosi söpö masu!! voi jee... osaisko sitä omansa laittaa.. aijaa -sivustoako käytätte, kun kuvia lisäätte?

.... mähän sanoin, että tästä tulee pitkä... mut jospa sitä aktivoituisi enemmän, kun viikot kasvaa ja jännitys lähenee....
B)

Mukavia odotuspäiviä pinon naisille, voikaa hyvin !!

Möhkis ja "pojat" 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uskallanko:
dreamer78: Hikotteleeko poikaset samaan tahtiin vai eri tahtiin?
Varmaan aikamoista jytkettä! :D
Mulla poikanen hikkailee tosi usein ja voin vain kuvitella, minkälaista tykettä sulla mahtaa kahden hikkakoneen kanssa olla! :heart: :heart:
no, ehkä nyt pari-kolme kertaa viikossa ovat yhtäaikaa hikotelleet. onhan se hauskaa, ja silloin kyllä tulee paremmin tietoisuuteen se, että missä poijat majailevat. toinen hikka tulee vasemmalta puolelta tai läheltä kohdunsuuta ja tuntuu joskus mun peräsuolessa.
:LOL: ja toisen hikka tuntuu sit tossa navan vieressä tai oikeessa kyljessä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Diodium:
Olikos kellään muulla suuniteltua sektiota tulossa? Mitenkäs kaksosraskauden kanssa, päätetäänkö se ennakkoon vai sit vasta synnytyshetkellä? Kaveri kertoi, että imetyksen kanssa saattaa aluksi olla ongelmia sektion jälkeen, enemmän siis kuin alatiesynnytyksen jälkeen. No, noita on turha murehtia etukäteen, mutta ehkä hyvä tiedostaa.
Diodium & Lilli 29+5
ei tässä mitään synnytystä suunnitella, kuin vasta rv36, jos sinne päästään. istukka on ylhäällä takana, joten se ei olis ongelma. mutta A-vauvelistahan se sit riippuu että aletaanko sektioo suunnitella. RT:ssä nyt ainakin tarvis olla. ja tietty jotain merkkejä synnytyksestä tarttis tulla... mutta kyllähän kaksosiakin käynnistellään; jossain tosin sektion jälkeen ei käynnistellä. mulla tehtiin viimeksi suunniteltu sektio rv38(mulle siitä tosin kerrottiin ed. perjantaina tai siinä viikonlopun aikana nkun sairaalassa makasin), kun synnytys ei itsestään käynnistynyt ja vauvojen tarjonnat oli ilmeisesti huonot.
tällä kertaa olis kiva synnyttää alakautta, mutta sitä nyt ei voi itse sitten päättää. ...


 
Alkuperäinen kirjoittaja Möhkö-72:
Dreamer, onko teillä jo mietitty synnytysasioita??
Möhkis ja "pojat" 32+3
kuten edellä mainitsin niin ei. kyllä ne vauvelit siellä vielä mahtuu kääntymään miten sattuu, joten lähempänä rv38 sitten mietitään sitä...
mulla tuo A on ollut koko ajan RT ja B poikittain, miten sattuu siis. tilaa vielä on.
jos nyt alkais synnytys parin viikon sisällä niin kai ne sittne mahtuis sieltä ulos vaikka poikittain. mutta myöhemmin sitten katotaan tarkemmin, kun vauvat on kasvanut...
jännityksessä elellään. :heart: :heart:
 
Tervehdys :wave:

Pitkästä aikaa kuulumisia... Viime viikot on menneet jotenkin hulinalla :eek:

Sojalle ja koko perheelle valtavasti onnea ja mukavaa kesää vauvojen kanssa! :heart: :heart:

verve sulla on tosiaan kaunis masu ja olet muutenkin timmissä kunnossa! Toiset on, kuten joku taisi jo kirjoittaakin... :D

Diodium aivan varmasti mietityttää tuo sektio jne.
Mulla on myös noita fiiliksiä, että vähän toivoisi jo olevan pidemmälläkin... Vaikka eihän sitä tietenkään toivo, että vauva ennenaikojaan syntyisi. Mutta... No, välillä vaan on päiviä, että tuskastuttaa tää maha ja kömpelömpi olemus/olo.

Hikka vauvalla on tuntunut mulla pariin kertaan, ainakin luulen sen olevan hikka. Metkan tuntuista on kyllä! :p

Nukkumisasennon löytäminen on kyllä välillä työn takana ja ei nuo yöunet siksi aina kovin kummoisia ole. Mulla on se DooMoo-tyyny, mutta se tuppaa olemaan aina milloin missäkin aamulla, levotonta menoa sängyssä!
Kotona olen ollut nyt pari viikkoa jo, kun työt kävi ylivoimaiseksi. Kesäloma alkaa sitten perjantaina! B)

Neuvolassa pari viikkoa sitten kaikki oli ok. Sokerirasituksen tuloksetkin olivat kaikki normaalit.
Tänään olin ultrassa äiitypolilla (migreenin takia seuraavat..) ja vauvalla oli kaikki hyvin! Painoarvio oli 1600g, joten ei tuo nyt niin iso olekaan, kuin olen unissanikin jo nähnyt... :LOL: Pelkäsin sitä, kun sf-mitta on yläkäyrällä mennyt, että onko vauva sitten kuinka iso... Kaikkea kummaa sitä miettii.
Vauva on siellä raivotarjonnassa. Mulla on vielä heinäkuussa ultra tuolla äitiyspolilla.

Paljon on vielä hankkimatta tarvikkeitakin, mutta ehtii kai niitä vielä.

Miukula kyseli kotihommien jaksamisesta
. Olen kyllä jaksanut tehdä vielä ihan hyvin. Ainut, että tuo selkä kipeytyy helposti. Mutta enemmän se kipeytyy istumisesta kuin liikkumisesta. Ja kumartelustakin. Eri asia sitten on kuinka huvittaisi tehdä kotihommia! :D Kaappeja olen kyllä järjestellyt nyt, kun olen ollut kotona tässä. Tarve päästä turhasta eroon...

Hyviä vointeja kaikille! :flower:

Astrid & Jokunen 30+3
 
Kiitos masukommenteista :) Anoppi just viikonloppuna pohti, että vieläkö se meinaa tästä paljon kasvaa. Sanoin, että kyllä se ehtii hyvinkin paisua :D

Täällä on parin viikon ajan hikkailtu ja nyt viimepäivinä useaan otteeseen päivittäin. Hassua kun maha hytkyy "itsekseen".

Synnytyksen suunnittelusta ei ole puhuttu neuvolassa mitään, ehkäpä pitää kysellä ens kerralla. Ootteko te pyytäneet karies-testiä? Just itse kuulin ystävältäni, että sen voi tutkia. Osaa sitten enemmän varoa siirtämästä sitä vauvalle. Itselläni ei ole yhtään reikää, toivoa olisi siis että kariesta ei löydy.

Mun onni, että sää on viilenytynyt. Kuumuus otti kyllä voimille ja tuli enemmän supistuksiakin. Nyt on ollut helpompaa. Mulle on ilmaantunut ihan uusia "kivoja" kipuja. Kohdunkaulassa tuntuu välillä kuin neulalla tai kuumalla raudalla pistettäis - :$. Onneksi neuvolan täti jo varoitti mua niistä, eli ovat normaaleja tässä vaiheessa.


Viikon päästä alkaa sitten ihan oikeasti äitiysloma B)

Hyviä vointeja kaikille!!

verve + hoopi rv 33+6
 
Heippa vaan!

Vervellä oli ihana masu kuva! =) Kyllä tosiaan on soman näköinen, kun ei ole mitään ylimääräistä siinä masussa. Mulla alkaa ole iso pallo tämä massu, vaikka ihan käyrillä pysytäänkin.

Pikkuvadelma: saitkos 2010 pakkauksen?

Täällä on vihdoin saatu vähän hankintoja tehtyä. Ostin nyt sitten kuitenkin imetystyynyn ja meinaan kokeilla sitä nukkuessa. On alkanut lonkat puutua öisin. Olen myös pessyt ekan satsin pieniä vaatteita vauvalle ja kaupasta tarttui tänään mukaan pienet töppöset ja barbabab- body.
Tykkään tosi paljon noista barbababa-jutuista ja pingu-tuotteet on kans ihguja! :D Nyt kun en sitä hello-kittyä voi ostaa! Olenkin ajatellut ostaa joitain leluja, virike/leikkimaton ja mahdollisesti sänkyyn mobilen, noitten merkkien valikoimista. Myös vaunuihin olis kiva saada joku koristelelu.
No onneks jotain voi pyytää lahjaksikin. Saan myös kummipojan vanhoja vaatteita ja leluja, mut jotenkin sitä haluais uutta, ainakin hieman. Myös pingu-sarjaan kuului ihanat petivaatteet, et jotain kyl täytyy pojul saada. Liika on kuitenkin liikaa samasta kuosista. Että ei ihan kaikkea kuitenkaan tule hankittua.

Sänky ostettiin ja lipasto pojun vaatteille ikeasta. Olivat kohtuu hintaiset. Maanantaina pitäis nyt sitten hakea vaunut ja kaukalo autoon. Myös sitteriä ollaan katteltu. Kuitenkin ihan perinteistä ja edullista. Ei mitään erikoistoimintoja, kun maksavat hunajaa!. Vaunuista olen katsellut hartaneita ja emmaljungaa (classic-malli). Ja kaukalosta gracon maxi-cosia telakalla. Kyllä tosiaan hankintoihin menee rahaa ja kaikkea sitä kaupataan. Katselin myös tuttipulloihin tutteja, kun sain ison kasan lahjoituksena, niin niihinkin pitää katsoa tarkkaan oikeanlaiset tuttiosat. Kyllä välillä meinaa mennä sormi suuhun tässä hommassa. Itsellekin pitäis ainakin tukevat imetysliivit löytää. Yhdet on, mut ei tukevat. Soveltuu kyllä hyvin nukkuessa, kun ei mistään purista. Ja on sitten hyvä pitää, kun maitoa tihkuu öisinkin.

Hieman olen myös hankkinut hoitotarvikkeita, kuten puhdistusliinoja, kylpyöljyä ja talkkia. Itsel tarttis kans niitä isoi vaippoi hankkia ja joku suojaks sänkyyn, lapsiveden tuloa ajatellen, ettei sitten ihan patjoihin asti pääse nesteet! :LOL: Myös noita liivisuojia pitäis hankkia. Mahtaa kulua useampi päivässä, jos vaan maitoa tulee.

Mites muuten oletteko miettineet pullojen desinfioijaa? Itse olen ajatellut hankkia, jos imetys ei suju ja joutuu usein pumppaa pulloihin. Meinaan kun rintapumppuakin pitäis sitten puhdistella. Että en osta etukäteen.

Oletteko pesseet harsoja? itse en vielä ole. Sisko kyllä sanoi, ettei ole edes tarvetta, kun ovat pehmeitä muutenkin.

Mites sairaalakassien pakkaus? mulla vielä tekemättä, mutta eiköhän sen ehdi. ja jos jotain jää niin kyllä se mies osaa sitten tuoda. Muutenkin hankittavien lista tuntuu loputtomalta ja kaikkea haluis ostaa, kun on esikoinen tulossa. Onneks kuitenkin paljon on sellaista, mitä voi ostaa, kun näkee miten vauva-arki sitten lähtee käyntiin.

Jotain kyllä apteekistakin pitäis varmaan ennakkoon hankkia. Ainakin nänneille voidetta ja bepanthenia vauvalle. Muuta sitten tarvittaessa, kuten relatippoi, cuplatonia, niistintä yms.

Millaiselta vauvan hikka tuntuu?

No tulipas taas tekstiä. Onneksi ilmat on viilenneet, joten turvotus on vähentynyt ja jaksaa paremmin. Paitsi ensi viikolla pitäis taas lämmetä. B) No kunhan ei ihan tuskasen kuumaa tule. Pitäis vielä paljon järjestellä kotia ja heltees ei kyllä oikein voimat riitä.

Miukula ja pikku-ukko 32+3
 
Miukula: ei ole pakkaus vielä tullut.. mulla ei tollasta desifioijaa ole käytössä ollut, keittänyt niitä olen aikoinaan.

Musta se hikka on loppuviimeks aika epämiellyttävän tuntuinen. Ihan erilainen jotenkin kun liikkeet..en mä osaa kuitenkaan selittää :D

Huomenna taas kontrollineuvola.

Pikkuvadelma rv 32
 

Yhteistyössä