Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

No huh mitä joudutte Diodium kestämään tän exän taholta |O :/ Että ihmiset voi olla julmia ja ajattelemattomia!! oikeen sappi kiehahti mullakin...

Piti vaan tulla itte hehkuttamaan, kun löysin ihanat imetysliivit ja olivat vielä äitienpäivätarjouksessa: http://www.isabelle.fi/blushes-imetysliivit-p-1043.html Ei niitä puuterinvärisiä perhoshaaveja mulle, kiitos :D

Tosiaan ihanan keväinen, jopa kesäinen päivä tänään :heart: Tulispa lämmin vauvakesä meille :)

Kivaa viikkoa kaikille :wave:

Kristiina ja saku rv 28+0
 
Sartsa83
Voi kääk! Miten mä oon missannu tämmösenkin pinon?!?!?! Meitsi raskautui 2. inseminaatiohoidolla 23.11.2009 ja plussasi ekan positiivisen elämässään 5.12.2009. :wave: Ja TAYS oli paikka missä tämä tapahtu ja siellä sitte tullaan synnyttämäänkin elokuussa.. 10.8. ois laskettu. :)

Että hei vaan hei teille kaikille! :D :hug: :heart:

Elikäs siis meillä alotettiin yritys 01/2007 ja yrityskuukausia oli ehtiny kertymään 23 kun raskauduttiin 2. inssillä TAYS:ssa. Ja esikoinen siis tulossa ja mun ikäni 27. Tuliks kaikki?

Huomasin et oli täällä joitain tuttujakin. :) Dreamer ja neitim. :wave:

Sartsa ja äitin rakas pieni herra pähkinä 25+6 :heart:
 
Sartsa83
Onnea poksumisesta dreamer :hug: Voi ei.. koitahan parantua siellä. Ompa ikävä tauti kun tuollee kiusaa. :(

Täälläki ois tänään poksumista. :)

Tänään urkkii postista ä-pakkausta. Apuvaaa, jänskää!! :D

Sartsa ja pähkinä 26+0 :heart:
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas ja neljäs lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 3.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Murske- 5.8.2010 - synnäri=? - ensimmäinen - clomit - 07/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Sartsa83 - 10.8.2010 - TAYS - ensimmäinen - 2.inseminaatio; clomifen, menopur ja pregnyl

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 28.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS





Meidän pinon syntyneet:

soja 17.4 rv32+3 A tyttö 1650g 41,5cm ja B poika 1900g 43cm :heart: :heart:



Lämmöllä muistelemme:

:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:

:hug: pirpana74 :hug:

:hug: mande :hug:
 
Diodium: Todella tökeröä käytöstä miehesi exältä! Jaksamista!

Sartsa83: Tervetuloa minunkin puolesta ja onnittelut! Taidettiin olla mekin samassa inssipinossa syksyllä! Ihanaa että teilläkin tärpäsi!

Täällä maha kasvaa aivan hulluna. tuntuu että liitoksistaan repeää. Öisin nukkuminen jo vaikeaa ja saa herätä sen 10 kertaa vessaan ja juomaan ja asentoa vaihtamaan. Mitähän se tuleekaan olemaan sitten 10 viikon päästä jos sinne sakka päästän ;)

 
Sartsa83
Kristiina Huomasin. Kiiiitos. :heart: :hug: Ja lisäätkö mulle tuonne vielä että inssin lisäks oli lääkehoitona clomifen, menopur ja pregnyl. :)

sussu80 Niinhän me oltiin. :) Samoin sinne. Kiva kun tärppäsi. :) :heart: :hug:

Hih, vähän samat fiilikset. Tosin unen laatu ja nukkuminen muutenkin vaihtelee. Toisinaan on noita öitä mut enimmäkseen mua pitää hereillä oikean jalan särky. Rasitusvamma polvessa alkaa nyt kiukkuaan kun on painoa polven päällä. Ja iltasin särky kovenee kun jalat rauhottuu. Samoin oikean käden rannetta särkee aika ajoin aika paljonkin. Ainoa mikä siihen auttaa on panadol jota otan nukkumaan mennessä 2x500mg ja annan vaikuttaa puolisen tuntia ennen kun edes harkitsen asennon etsimistä.

Omaa napaa. Hain tänään postista ä-pakkauksen. Se oli kuin olikin se 2009 pakkaus vielä. :( Enkä mä mahda sille mitää, anteeksi vaan, mutta se HARMAA kalansuomuhaalari on IHAN kamala! Onneks saatiin kummipojan vanha 2008 pakkauksen haalari, joten tuon voi tunkea jonnekin mihin aurinko ei paista. Tänää ollut muuten sit taas ihana päivä.. annoin miehelle isyyspakkauksenkin niin toinen alko itkemään ilosta. :heart: Tuli niin ihana olo kun yllätys oli mieluinen ja toinen niin otettu siitä että hänkin sai oman pakkauksen. :heart: Siinä sitte sylikkäin itkettiin kumpainenkin. :heart: .. Pettymys on silti suuri tosta ä-pakkauksesta. En mahda sille mitään. :ashamed: Hävettää.



Sartsa ja pähkinä :heart:
 
joo se uus pakkaus lähtee jakoon kaiketi toukokuussa.. en oo papereita vienyt, enkä viekkään vasta kun vikana päivänä kun on pakko :D eli tossa toukokuun loppupuolella.

Pikkuvadelma 28+6

*muoks* joo tosiaan, eiks nyt ole jo toukokuu.. :) taas oikein ajatus mukana, mutta tarkennettuna että toukokuun puolessa välissä kaiketi
 
Sartsa voi kun kuulosti ihanalta tuo sun ja miehesi liikuttuminen :heart: Omat pakkaukset :D
Ja mua sapettais kans saada se vanha ä-pakkaus :ashamed: Uuden Kaksplus-lehden mukaan toukokuun alusta ois jaettu 2010 pakkausta mut sulla kävi sit just huono tuuri, sait tietty sen viimesen 2009 paketin, pöh :/

Mä kävin tänään oikein henk.koht Kelassa kysymässä tosta äitiyspäivärahasta ja niinkuin arvelinkin, ei se mun kohdalla sit ihan normisti määräydy... kun on kaikenlaista ollut, töitä, työttömyyttä, karenssia, koulutusta... niin ei ne sielläkään osanneet suoraan sanoa minkä tulon mukaan se mulla määräytyy :eek: Mut laitan kaikki mahdolliset tositteet sinne ja vapaamuotosen lisäselvityksen niin saavat päättää sit sen edullisimman tavan mukaan, siis mun kannalta edullisimman =) Pääasia, et tulee enemmän kun se minimi!

Mulla on nyt "kypsällä iällä" tässä tullut kaikenlaista raskauskremppaa... närästystä makuulla ollessa ja sitä hemmetin lonkkakipua öisin!! Ärsyttävää. Mut ihmeen helposti tänne asti menikin ;)

Mukavata viikonjatkoa :wave:
Kristiina ja saku rv 28+2
 
Sartsalle tervehdys :wave:
Mä myös jännitän tuleeko vielä vanha äitiyspakkaus, päätös on tehty, mutta ei ole vielä postiin kolahtanut. Harmittaa kyllä jos se vanha tulee :ashamed:

Diodium: Miehesi exä kuullostaa todella rasittavalta! Jaksamista sinne!

Kristiina: Toivottavasti Kela tekee hyvän päätöksen :) Mä olen kans joutunut muuttuneiden tulojen takia antamaan lisäselvityksiä Kelaan ja toivon, että tulee mulle edullinen päätös. Helpotusta kremppoihin toivottaa toinen "kypsällä iällä" oleva!

En tiedä johtuuko "kypsästä iästä" vai mistä, mutta supistukset eivät ole hellittäneet :( Välillä on tosi ikävän tuntuisia ja tulee useita peräkkäin. Tänään lääkäri jatkoi sairaslomaani toukokuun loppuun, josta sitten alkaakin äitiysloma. Menen vielä Taysiin ultratutkimukseen, näkee tarkemmin kohdunkaulan tilanteen. Ei sentään vuodelepoon määrätty, saa olla normaalisti mutta ei mitään kevätsiivouksia kuulemma saa sitten aloittaa :D En kyllä muutenkaan olis jaksanut sellaista.

verve + hoopi rv 31+0
 
Sartsa83
Kristiina No elä muuta sano! Mä en tosiaan ihmettele vaikka mun tuurillani oisin saanu sopivasti tuon viimesen pakkauksen! :LOL: No, sen kans nyt on elettävä.. no can do! Mut kiva et jotain muutaki sapettais saada toi. ;)

"Kypsällä iällä"? Jos sä oot ns. kypsä, niin miksihän mullakin sit on vaikka mitä ikäkremppaa nyt raskaana ollessa. Polvessa on vanha rasitusvamma joka on alkanu nyt oireileen kun painoa alkaa kertymään jalkojen päälle. Sit selkä oireilee.. mulla muutenkin notkoselkä niin nythän se vasta alkaakin notkoileen.. oon käyny selkäni kanssa fysioterapiassakin. Ja närästys on tuttua täälläkin. :) Et kai sitä ite alkaa sit fyysisesti olemaan toi "kypsä" ;) :p

Toivottavasti tosiaan saisit kelalta hyvän päätöksen. Ite olin omaani ihan tyytyväinen kun tuun tienaamaan vanhempainrahaakin 40e enemmän mitä tienasin nyt koulutustukea opiskellessani aikuiskoulutuksessa ja sain siis etuutta metalliliitolta, joka laskettiin palkan mukaan, 60% palkasta. Ja tuo ä-rahahan lasketaan 2008 tulojen perusteella, niin tienasin sillon onneks ihan ookoo yhdessä metallifirmassa jossa sillon vielä oli töitä.

verve Toivotaan nyt et mä vein sen vikan hirvityksen niin säkin saisit tuon uuden. ;) Kato mä Aku Ankan tuurillani poimin ton viimesen p**kan ja annan teille muille tuon helmen. ;) :p :LOL:

Ai katos verve, onnea poksumisesta.. viikot vaihtui siellä. :)

Sartsa ja pähkinä 26+1 :heart:
 
Sartsa: Mä sain tänään äitiyspakkauksen ja se oli myös 2009 versio. Itse kyllä nyt kun pääsin hypistelemään tavaroita tykkäsin tästä 2009 pakkauksestakin :) Ainoa mikä harmittaa on tuo makuupussi, meillä on jo 1 samanlainen olemassa :ashamed: No toinen viedään sitten mummulaan tai mummilaan käyttöön :) Itse asiassa olin tosi tyytyväinen, kun sain vielä nuo imsevimsen-kestot, oon hankkinut vastaavia nimittäin enemmänkin :D Kestoliivinsuojat olisin mielellään ottanut, onneksi sain parit kaveriltani käytettynä.

Saahan nähdä kuka teistä saa ekana 2010 pakkauksen.

verve + hoopi rv 31+1
 
Sartsa83
verve No juu.. nyt kun on kans saanu tuota hypistellä, niin mielipide on muuttunut.. kyllä tuo ihan kiva on.. eikä tässä kyllä enää ole väliks koko pakkauksen suhteen kun kaikkea muuta isompaa on käsittelyssä..

Kuulin juuri äidiltäni että hänen syöpänsä on levinnyt ja nyt on pian alkamassa isot, rankat hoidot... pelottaa äidin puolesta tulevaisuus kun toinen on niin innoissaan mummiksi tulosta. :'(

26+3 :heart:
 
Hei!

Sartsalle ensin hirveästi tsemppiä ja jaksamista, huoli äidistä on varmasti kova! :hug: Nuo syöpähoidot on kyllä niin rankkoja, lähipiirissä kahdella on just ollut /meneillään rankat sytostaattihoidot.

Omaa napaa: olin eilen neuvolassa ja seuranta-ultrassa. Ennen vappua kävin sokerirasituskokeessa ja tulokset sain eilen. Paaston jälkeinen arvo oli hieman koholla, kun rajana on 5,3, niin mulla oli 5,6. Muut arvot kohdillaan. Mutta silti määrättiin hoidoksi ruokavalio. Ja ihan hyvä niin, olen kyllä itsekin tiedostanut viimeisen kuukauden aikana, että sokeria ja rasvaistakin ruokaa on tullut syötyä! Ihme kyllä paino ei ollut paljoa noussut, kokonaisuutena noussut nyt 5 kg. Olen siihen melko tyytyväinen, vaikka nyt lopussahan se rupeaa nousemaan entistä kiivaammin, että tarkkana pitää olla. No, tarkoittaa siis sitä, että sokerit pois, hiilareita vähennettävä rutkasti ja vaihdettava hitaampiin hiilareihin, proteiinia enemmän. Vaikein on varmaan maitotuotteiden rajoitus, mulla kun närästys illalla estää juuri minkään muun kuin maidon, jogurtin tai piimän syömisen. Ja ne on nytkin jo rasvattomia ja jogurttikin yleensä maustamatonta. Joten pitää nyt vähän miettiä miten niitä vähentää / korvaa.

Muutoin kaikki oli hyvin, vauva oli hyvän kokoinen, ei onneksi ainakaan tässä vaiheessa liian isokaan (liiallinen kasvu riskinä jos raskausdiabetes), painoarvio oli nyt 1,178 kg. Istukka edelleen jököttää "väärässä" paikassa joten ei se siitä nyt enää mihinkään liiku. Plääh. Taas se lekuri pelotteli mua, että on kyllä vaarallinen tilanne ja saattaa istukka jopa irrota! Hui, oli taas muutaman tunnin ihan vauhko olo. Mutta onneksi voin ottaa työnkin puolesta jo tosi rauhallisesti, kun kotoa käsin teen enää muutaman viikon töitä ja sen jälkeen jäänkin lomalle ja siitä äippävapaalle.

Onko kenelläkään muulla tullut noita sokerilöydöksiä? Mun mielestä ihan hienoa, että ovat nykyään tarkkana, meillä kun on suvussa siis diabetes rasitteena, ihan siis ykkös- ja kakkos-tyyppisiä, joten tarkkana sitä saa itsekin olla. Vielä kun mulla on kuitenkin BMI vähän koholla, taitaa olla just 28, niin kyllä tämä riski on hyvä tiedostaa, vaikkakin itseä vähän rasittaa.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Diodium ja Lilli 27+2
 
Sartsa83
Diodium tiedät siis mitä tuo on.. äidillä siis edennyt rintasyöpä.. 2002 tää koko rumba lähteny liikkeelle ja 2005 oli eka löydös.. rintasyöpä oli ajatunut ristiselkään.. rintasyöpä itsessään siis leikattiin kokonaan ja siinä lähti koko rintakin... mutta 2005:n jälkeen ei uusia löydöksiä.. kuin vasta nyt. Ja nyt sitten oikein urakalla.. lantioilla, olkapäillä ja uusimpana magneettikuvien avulla: maksa. :( ... äidillä siis edessä todella huimat sytostaattihoidot. Hän pääsee nyt johonkin tutkimusryhmään mukaan jossa annetaan myös jotain uutta lääkettä ja katsotaan olisiko sillä positiivista vaikutusta. Ennusteet on todella hyvät kun näin pitkä etenemisprosessi ollut tuolla taudilla.. että vasta 8 vuoden kuluttua leviää näin, mutta tietenkin se pelottaa kun kyseessä on oma äiti ja vieläpä toinen tulossa mummiksikin. Ainoa isovanhempi joka on todella innoissaan tulokkaasta. :ashamed:

Tsemppiä sulle sokereiden kanssa. Varmasti ruokavalio auttanee. :hug:

Mulla oli kaikki arvot paastoarvoineen kohdillaan. Kehuttiin erinomaisiksi. Tässä siis koko litania:

paasto 4,8
1h jälkeen 6,6
2h jälkeen 5,8

Ja mulla lähtöraskauden BMI 27. Onko teillä suvussa diabetesta? Meillä isällä vasta vanhuusiällä tullut (62v todettiin, tänä vuonna täyttää 64v).

Sartsa ja pähkis 26+3
 
Sartsalle paljon voimia äitisi vaikean tilanteen kanssa! :hug: Toivottavasti hoidot puree hyvin! Varmasti äitisi saa voimia teidän pienestä tulokkaasta jaksaa rankat hoidot! Mun äidillä kans syöpä, jonka suhteen moneen kertaan leikattu ja sanut sytostaatti ja sädehoidon. Tässä kuussa 5 vuotiskontrolli ja kovasti aina kontrolliaikoina pelottaa että onko levinnyt. Tähän saakka tilanne kuitenkin ollut hyvä!
 
Sartsa83
sussu kiva kuulla että äidilläsi pysynyt tauti ns. poissa hoitojen jälkeen. Ja tsemppiä tulevaan kontrolliin hänelle. Toivotaan että edelleenkään ei olisi levinnyt minnekään. On nää meitin äidit sitkeitä tapauksia. Hyvä geenit siis. :hug: :heart: Ja kiitos.. toiveikkaana odotellaan mitä hoidot tuo tullessaan. Äiti ei kuulemma voi saada sädehoitoa enään kun rintasyövästä sai sitä "riittävästi" ja enempää ei saa antaa kun se haurastuttaa luita, joten ainoa hoitokeino on tää sytostaatti (solunsalpaajat sekä sitten tutkimusryhmäläisenä joku beva... plaaplaa.. en muista nimee).
 
Sartsalle paljon voimia jaksaa äitisi tilannetta :hug: Onneksi hoidot ovat nykyään tosi hyviä.
Äitini 2 siskoa (molemmat kummejani) ovat 5 vuoden sisällä sairastuneet rintasyöpään, molemmilla on tällä hetkellä hyvä tilanne. Toiselta jouduttiin poistamaan molemmat rinnat, hurjia hoitoja joutuvat kestämään. Äitiäsi varmasti tsemppaa tieto teidän tulokkaasta.
 

Yhteistyössä