Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Seksistä ... Täällä onmies joutunut tyytymään täyteen selibaattiin ... :saint: Jotenkin ei oo tehny mieli ja sitten kun tekis niin se menee nopeasti ohi .. Oon kans välillä siitä miehelle sanonut että olo on kuin pojasta (tosin nyt pitäisi tulla tyttö) että ei tee mieli ja jotenkin ehkä itselläkin tuo pelko perseessä , ettei sitten tuu mitään jälkimaininkeja ... Mies tuumasi ,että on hän joskus ollut ilman kauemminkin , että ei tää nyt sinänsä mahdotonta ole :)
Viimeistään siinä la:n tietämillä aletaan koittamaan miltäs se seksi tuntuikaan :LOL:

neitim+ tytsy 25+3
 
Pikkuvadelma, niimpä, monet tutut on saanut sen reilu 15 kg ja hoikimmat vielä sen 20 kg. Katsoin jostain netin sivuilta että tässä vaiheessa ideaali painonnousu olisi ollut 5 kg ja jos mulla oli 6, niin empä jaksa stressata. =)
Loppuvaiheessa kai just toi turvotuskin lisää hirveesti painoa.

Uskallanko, onnea äitisloman alkamisesta!! :flower: Aika mahtavaa!! Mä odotan kyllä kans kun kuuta nousevaa.. Juhannuksena siis alkaa mulla eka kesäloma, sit äitiysloma. Jee!




 
Heippa vaan! :wave:

Tänään sitten olin neuvolalääkärillä. Kaikki oli sisältä ihan kunnossa ja sf-mitta keskikäyrällä 26cm. Hemoglobiini oli noussut 130, enkä syö mitään rautalisää. Paitsi sen mitä multivitassa on. Painoa oli tippunut viime kerrasta -200g, et ihan hyvä homma. Pisu oli puhdas ja verenpaine 118/82. Hyvältä näytti siis tosiaan. Viime viikolla kyllä tuli syötyä terveellisemmin, että kyllä se vaan vaikuttaa. Eli nyt siis edelleen painoa tullut +6,5kg. Katsoo mitä sit seuraaval kerral näyttää, kun nythän pikkuinen kasvaa tuon 200g viikos, et hyvä jos ei sit enempää nouse kuin pikkuisen painon nousun verran. Seuraava käynti on sitten 18.5.

Pikkuvadelma: mulla myös tuollaista iskias kipua esiintyy, et jalka puutuu ja alkaa polttaa. Tulee tunne,et lähtee alta. Mitkään tukivyöt ei ole tuohon kipuun auttanut. Tulee aina kun seisoo pitkään tai kävelee pidemmän matkan.

Fifiris: sulla tuo painon nousu on ihan normaalia ja kun et ole yli painoinen, niin ei tosiaan ole huolta. Hoikat yleensä saavat lihota raskaudessa enemmän, jotta varmistetaan imetyksen onnistuminen. Mulla kun on rasvaa kehossa vaikka muille jakaa, niin mä en saisi lihoa tuota 12 kiloa enempää ja pelkään et sen vielä tässä ylitän. Onneks kuitenkin painoa on tuonut pelkästään tuo kasvava masu, eikä levinnyt perse! :LOL:

Miukula ja pikku-ukko 28+2
 
Hankinnat on tekemättä kaikki. Joitain vaattei olen hankkinut. Nyt ens kuus pitäis ostella kaikki isommat ja kesäkuun alkupuolel hakee siskon varastoista pojulle vaattei ja alkaa pesemään. Meillä kun on niin pieni asunto, et tilaa ei olis ylimääräiselle ja koko ajan katsellaan asuntoa, mut yritetään nyt ainakin vuos mahtua tänne. Ei viitsis lainaa ottaa lisää, kun mulla ei ole töitä tiedos ä-loman jälkeen.

Eli siis hanginnat tehdään, kun alkaa olee viime hetket, ettei sitten sängyt, vaunut ja sitterit pyöri kuukausi kaupal jaloissa etukäteen. Vaatteitakin meinaan ottaa aluksi vaan ne pienet koot ja sit hakee isommat kun aika tulee. Myös säilytystilat on rajalliset. Nytkin tarttee luopua joistain tavaroista, kunnes saadaan isompi asunto.

Silti kyllä hirvittää ettei aika riitä laittaa kaikkea kuntoon. Onneks ä-loma alkaa jo kesäkuun alusta niin pitäis ehtiä kaikki tekee. Kun mun tuurilla sitten vielä elokuussa ollaan jakautumatta. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Mitenkäs teillä hankinnat? ootteko jo kovasti tehny ostoja vai meinaatteko odotella kesään? :)
Haa, shoppailu on mun lempiaihe :LOL:

Me ollaan ostettu uusina vaan vaunut (Teutoniat) ja niihin tilasin Saksasta jalkapeitettä, kantokassia ym tilpehööriä mitä ei tullut noitten mukana. Ja turvakaukaloon tarttis ostaa isofix-jalusta, kun meidän autosta yllättäen löytyikin isofixit, vaikka automyyjä väitti, ettei niitä olisi :D Ja sit tietty oon ostellut vaatetta, lelua, tuttipulloa jne pientä.

Tutuilta saatu käytettynä hankittua pinnasänky (+pehmuste&patja), hoitotaso, vaippoja (kestosellaisia + kuoria + harsoja...) ja Brion turvakaukalo tuli lehden tilaajalahjana.

Äitiyspakkauksenkin aion ottaa, vaikka niille ihan pienimmille vaatteille ei meillä tarvetta ookaan. Siinä uudessa pakkauksessa on muuten aivan ihanat leijonahaalarit :heart: http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/200410131358NU/$File/13204.11i.jpg?OpenElement

Mulla on vauvalle tällanen leijona"teema" eli monenlaista leijonapehmoa ym on odottamassa leijonapoikaa ;)

Kristiina ja saku rv 27+2
 
Nyt päästiin asiaan, eli shoppailuun :D
Tänne on jo hankittu kaikenlaista:) Uutena Teutonian vaunut, sänky+patja+peitto+lakanasetti lähti Hulluilta päiviltä mukaan, vaatteita on tullut tilattua netistä ja bongattua kirppiksiltä. Kavereilta on sitten saatu tai ostettu kestovaippatavaraa, tuttipulloja, kantoliina, rintareppu, itkuhälytin ja tänään viimeksi brion turvakaukalo jalustalla. Vielä tarviis ainakin ammeen ja hoitotason. Kaikenlaista pientä muutakin on tullut jo saatua tai ostettua, kuten mobile ja jotain leluja. Eli varustelut on hyvällä mallilla. Vielä lisäksi sitten tulee äitiyspakkaus ja anopin tekemiä villavaippahousuja :)

verve + hoopi rv 30+1
 
Hankinnoista: Me ollaan hankittu hoitopöytä, saatu muutamia vaatteita ja äitiyspakkaus, ei vielä muuta. Ei olla hirveesti stressattu noiden tarvikkeiden kanssa. Ollaan kyllä katseltu vaunu- ja turvaistuintarjontaa. Pikkuhiljaa investoidaan.
Tärkeimmät on valmiina eli äiti ja isä. ;)

Kristiina76, ihana tuo leijona-teema! :)

vervellä onkin hyvällä mallilla tykötarpeet! Hieno homma!
 
Miukula, kiitti tsempistä painonnousun suhteen! =)
Koitain elää suht terveellisesti ja jos nyt sit tulee silti yli sallitun, niin sit tulee..

Hankinnoista, me ei olla vielä hankittu mitään.. Ollaan saatu lahjaksi setti ihania vauvanvaatteita, mutta siinä kaikki. Ajattelin vasta kesälomilla mennä ostelemaan, kun sit on lapselle tuleva huone purettu muusta roinasta. Vaunut ja kaukalot ollaan tosin jo päätetty, mutta ei tilattu.

Mun kaveri lähti eilen synnyttää kaksi kuukautta ajoissa, hui! Toivottavasti kaikki menee hyvin.. Itseä on kans alkanut jännittää kesälle suunniteltu purjehdusreissu. Lähdetään heti juhannuksen aikaan, eli sillon on vielä 2 kk laskettuun aikaan.. mies pystyy itse onneks hoitelee rantautumisen ja muut, kun tuskin voin kauheesti hypellä laiturille vatsan kanssa. Onko täällä muuten ketään jotka ois ollut veneilemässä raskaana?

fifiris 22+5

 
Uskallanko onnea äitiysloman alkamisesta! Samaa tässä jo odotellaan, ensin kesäloma tosin, joka alkaa vajaan kuukauden päästä. =) Mitä olet puuhaillut nyt lomalla?

Hankinnoista meillä on hankittu vaunut, sänky+patja+peitteet uutena, käytettynä ostetaan turvakaukalo ja syöttötuoli tutulta, saatu on vaatteita aika paljon ja saadaan vielä muutakin tavaraa (leikkimattoa yms.) Hankkimatta on vielä ainakin hoitopöytä/kaappi ja amme ja muutakin tarpeellista vauvan hoitoon liittyvää. Mutta hyvällä mallilla on täälläkin! ;) Loppuja hankitaan hiljalleen, kun ehtiihän tässä vielä.

Kristiina hauska tosiaan tuo leijona-teema! =)

Noista DooMoo-tyynyistä on ollut puhetta täällä. Itsellä on sellainen kyllä hankinnassa nyt myös, kun alkaa yöt olemaan hankalia asennon löytämisen kanssa. Jospa siitä saisi avun ja kun olette sen hyväksi havainneet.

Lääkärineuvola oli tänään. "Alhaalla" kaikki paikat kunnossa, pissa puhdas ja paineet ok. Sf-mitta oli 26cm. Yläkäyrällä se on edelleen, mutta kai se ok sitten on. Mun maha tuntuu olevankin sellainen "terävä pallo" eteenpäin, että jos se tekee tuota mittaa. Normaali mitta se lääkärin mukaan on...
Sokerirasitustestin tulokset (oli viime viikolla) sain myös ja normaalit olivat nekin.
Painoa oli tullut vain 200g 4 viikossa, yhteensä nyt siis tullut 4,2kg koko aikana.

fifiris hui tosiaan, että kaverisi lähti 2kk ajoissa synnyttämään! Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Enpäs osaa tuohon purjehtimishommaan sanoa mitään, muuta kuin, että varmaan kivaa puuhaa! :D

Miten pikkuvadelmalla, oliko sulla tuo seurantalääkäri eilen, miten siellä meni?

Astrid 26+5
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas ja neljäs lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 3.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Murske- 5.8.2010 - synnäri=? - ensimmäinen - clomit - 07/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 28.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS



Meidän pinon syntyneet:

soja 17.4 rv32+3 A tyttö 1650g 41,5cm ja B poika 1900g 43cm :heart: :heart:



Lämmöllä muistelemme:

:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:

:hug: pirpana74 :hug:

:hug: mande :hug:
 
fifiris teillä on ihana reissu taas suunnitelmissa! Toivon sulle hyvää vointia.
Mun kaveri synnytti kans 2kk etuajassa. Toivottavasti sun kaverilla menee kaikki hyvin.
On tää jännää, kun ei yhtään tiedä mitä, missä ja milloin tapahtuu!

Kiitos, astrid! Sulla on sitten jäljellä enää muutama vko ennen vapaita. Meneeköhän pian päivien laskemiseksi? ;) Sulla oli hyviä lääkärikuulumisia, kiva juttu.
On tämä niin outoa olla kotona. Mukavaa kyllä. On hauskaa ajatella, että tässä me pikkuisen kanssa kahdestaan päiviä vietellään. Hän kulkee mukana vatsanahan alla :) ja parin kuukauden päästä toivottavasti saan kuunnella pienen vauvan rääkäisyjä.. Olen niin odottanut tätä vuosia, että nyt olo on jotenkin vielä niin epätodellinen.
En ole puuhastellut mitään sen kummempia. Olen ottanut rennosti, tehnyt kotihommia ja sopinut treffejä kavereiden kanssa.

Mietin kans tota simahommaa... Miten te muuten viettelette vappua?

Kiitos, Kristiina76, kun olet hienosti päivittänyt meidän listaa!

Uskallanko 31+2
 
Fifiris me ollaan veneilty aina tosi paljon, mutta tulevana kesänä en kyllä uskalla mihinkään kauemmas. Jos tietäisin että synnytys on ennakoitavissa niin asia olisi toinen mutta pelkään sitä että joudun kärvistelemään aallokossa supistelujen kanssa.

Viimeksi synnytys kesti vajaat 4 tuntia, niistä ponnistusvaiheeseen meni tunti. Eli avuduin parissa tunnissa sen melkein 10 senttiä.. silloin jo sanottiin että seuraava vauva voi tulla puolet nopeammin, tunnissa parissa ja jos lapsivedet menee niin pitäisi heti mennä sairaalaan. En sen takia uskalla lähteä kovin kauas laiturista. :) Meillä on vielä sellainen tilanne että vene on Kotkassa, jonne on Espoosta se reilun tunnin ajomatka.. onhan sielläkin sairaala mutta synnyttäisin kyllä mieluiten täällä kotiseudulla. Voihan se olla niinkin että toinen tekee tuloaan päiväkausia, vaikka eka on tullut nopeasti.

Itse veneily sujuisi varmasti kyllä ihan hyvin mahankin kanssa ja harmittaa kovasti että jokavuotinen kesäloma meneekin nyt hieman eri tavalla. Mieheni loma alkaa neljä viikkoa ennen laskettua aikaa ja se on toinen syy miksi tuo kauas lähteminen vähän arvelluttaa.
 
Ilmoittelempa minäkin itsestäni pitkästä aikaa!

Tänään oli äitipolikontrolli, jossa kaikki hyvin. Painoarviot pikkuisilla noin 1100g ja 1200g eli keskikäyrillä kasvavat. Kohdunsuun tilanne edelleen loistava ja töissä sain vielä luvan jatkaa. Seuraava äitipolikontrolli 4 viikon päästä, saas nähdä jaksaako sinne saakka töissä. Maha kuitenkin kasvaa aivan hurjaa vauhtia ja vatsalihakset ja nahka jo kireällä.

Hankinnoista: Meillä pinnasängyt, sitterit, syöttöyuolit ja vaunut tilattu saksasta muutama viikko sitten. Toimitusaika oli 10 viikkoa, joten vielä saa jokusen viikon odotella toimituksen saapumista. Toisaalta ihan hyvä kun ei noita ylimääräisiä tiloja hirveästi ole (ollaan muuttamassa pikkuisten syntymän jälkeen eri paikkakunnalle). Tuttipulloja, pullojen steriloijan ja rintapumpun tilasin englannista, oli siellä paljon halvempia! Manduca kantoreput ostettiin lapsimessuilta viime viikonloppuna. Vaatteita myös tullut ostettua urakalla ja nyt toivonkin että sukupuoliveikkaukset pitävät paikkaansa! Turvakaukalot ja matkarattaat pitäisi käydä vielä ostamassa, samoin hoitopöydästä/lipastosta ei tietoakaan eikä varmaan tähän kämppään hankitakaan.

 
sussu80 hieno juttu, että kaikki on pikkuisilla hyvin! =) Sekä sinulla!

Mitä kaikki aikoo vappuna touhuta?

Me kyläillään kaveriparin luona, mutta ei mitään ihmeellistä muuten. Simasta kun aiemmin puhuin, ajattelin kyllä sitä juoda ihan normaalisti muutaman lasillisen.

[/b]Hauskaa Wappua! :flower:
 
Simasta löytyy kyllä holittomiakin vaihtoehtoja ;)

Me ei tänään juhlita vappua muuta kuin saunalla+makkaransyönnillä ja limsanjuomisella :) Huomenna mennään perinteisesti Tampereelle ja ostetaan pojalle ainakin se ilmapallo ja ihmetellään ihmisvilinää.

Hauskaa vappua! vappupallothan meillä onkin jo omasta takaa :LOL:
 
ja hienot pallot onkin :D

Lääkärissä siis käytiin keskiviikkona ja kirjotti saikkua toukokuun loppuun ja sillonhan jään sitten jo äippälomalle. Levossa ollaan ja paineita seuraillaan. Ja minä vaan turpoan vaikka mitä tekis..

Joo, meillä on sänky, hoitopöytä, vaunut, rattaat, istuin, sitteri, vaatteita.. mitäs muuta. Joo niin toi pinnasängyn patja puuttuu! se täytys hakee ja sitten tutkin vielä vanhan rintapumpun osat ja tarvittaessa ostan uuden. Eli kaikki on melkein kasassa, tietty jotain pulloja ja vaippoja, mutta ehkä ne si kerkee :D imetysliivit olen päättäny ostaa yhdet jo laitokselle, mulla ne oli viimeksikin korvaamattomat. Niin ja suojuksia liiveihin, mulla ei niitä viimeksi laitoksella ollu ja sit piti tunkee vaan paperia kun ei sieltä laitokseltakaan saanu niitä.. ja kauhee kasa siteitä kaappiin odottaa jälkivuotoa.. jee B) ai niin ja tissirasvaa.

Tosta pinosta muuten, vaihtoehtoisena synnärinä mietin Vammalan aluesairaalaa. Heillä vaan on kesäsulku alkaen 16.7. että saas nähdä, tuskin sinne pääsen :) Mutta synnytyksensuunnitteluun laitettiin kuitenkin neuvolasta lähete ja sinne pääsen joka tapauksessa, menen sinne sitten synnyttämään tai en.

Pikkuvadelma rv 28+2

*muoks* onkohan meillä alkanu hikka..nyt on pariin otteeseen tuntunu jotain sen suuntaista.
 
Helou!

Pikkuvadelmalle levollista saikkua, toivottavasti paineet pysyy tarpeeksi matalina ja muutenkin olo hyvänä.

Sussu80, kiva kuulla että pikkuiset kasvavat hyvin ja kaikki muutenkin on hyvin!

Itsellä lievää turvotusta havaittavissa, sormet on aika nakit! Mulla oli sokerirasitustesti viime torstaina ja tämän viikon torstaina sitten neuvola & seruantaultra, jossa saan tulokset. Toivottavasti kaikki on hyvin! Vieläkin jaksan toivoa, että se istukka olisi liikkunut, mutta aika vähiin alkaa toivonkipinä mennä, kun viikkoja tulee lisää... Suppareita ei vieläkään (kop kop puuta) ole ollut, joten toivoa on, että suht pitkälle tämä raskaus etenee "normaalina". Vatsanahkaa kutittaa aikalailla ja eilen tuntui että vatsalihakset jotenkin venyivät, oli sellainen olo, että joku lihas olis revähtänyt vatsassa. Muutoin olo on ihan ok, mitä nyt tavallista närästystä ja sen sellaista. Olen kyllä ottanut hurjan rauhallisesti, tuntuu että kunto on tippunut ihan nolliin... Mutta sit synnytyksen jälkeen sitä voi sitten kohotella, nyt tärkeintä on ottaa rennosti.

Hankinnoista, meillä on kaikki muut valmiina paitsi vaunut ja amme. En vieläkään ole osannut päättää millaiset vaunut haluaisin... Pakkohan ne on varmaan kohta jo ostaa. Vaatteita on riittävästi, samoin kaikkea muuta tykötarvetta. Ai niin, ehkä rintapumpun käyn vielä ostamassa.

Ohhoi, meillä kun on uusperhe, miehellä 3 lasta edellisestä liitosta, niin välillä on kyllä aika vaikeaa. Miehen ex kun sattuu olemaan sieltä vaikeimmasta päästä ja tekee nyt esim. kaikkensa että lapset olisivat mustasukkaisia ja vihamielisiä tätä meidän uutta vauvaa kohtaan. Hirveä suojelunhalu noussut mussa, oikein leijonaemon fiilis! Vanhin lapsipuolista on jo teini-ikäinen ja tosi vaikeassa iässä. Eilen huusi mulle puhelimessa ihan täysillä ja haukkui lyttyyn, en edes tiedä miksi. Meillä on siis ihan oikeudenkäynti tapaamisista takana ja lapsiraukat ovat joutuneet äitinsä manipuloimaksi aika lailla. Oli nyt sit vissiin näyttänyt vanhimmalle lapselleen kaikki oikeuden dokumentit. Sairasta, eihän lapsi osaa niitä käsitellä vielä... Aikalailla ahdistaa välillä, kun haluaisi itse vain nauttia tästä raskaudesta ja olla onnellinen kauan toivotusta vauvasta ja yksi tekee kaikkensa että elämä olisi mahdollisimman vaikeaa ja koko ajan yhtä suurta draamaa. Onneksi hän ei ole saanut minun ja mieheni välejä rakoilemaan, vaikka siihenhän taitaa tähdätä. En tajua, koska me tutustuttiinkin vasta sen jälkeen kun he olivat eronneet, joten en ole millään tavalla mennyt heidän väliinsä tms. Jotkut ihmiset vain ovat ultravaikeita.

Sori tämä omanapaisuus, joskus vain keittää yli ja tänään on sellainen päivä. :|

Parempaa viikon alkua teille muille!

Diodium & Lilli 26+5

 
Sebu, sulla on ollut tosi nopee synnytys viimeksi, huh! =)
Me ollaan tosiaan lähdössä sinne veneilee 2kk ennen laskettua aikaa ja pysytellään kans melko lähellä, eli mitään Ahvenmaan reissua nyt tuu tehtyä. Ajateltiin, että otetaan lyhyissä pätkissä ja vietellään paljon aikaa satamassa. Jos sit jotain tulee, niin apua on lähellä, kun Suomessa kuitenkin ollaan. Eniten oikeestaan jännittää veneessä toimiminen, miten pääsee laituriin ym. mahan kanssa, mutta pitää vaan ottaa varovasti. Onneks mies on hyvä ohjailee paattia itsekseen, joten pitäisi luonnistua vaikka mä en pääse aina jeesailemaan.

Diodium, kuulostaapa tosi kurjalta tollanen ex-vaimo! Todella epäkypsää käytöstä käännyttää lapsia uutta tulokasta vastaan. Voin uskoa että herättää leijona-reaktion! :hug:

Ihana ilma. kesä tulee! :saint:

Fifiris 23+2
 

Yhteistyössä