Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

:'( :'( voi mande, niin surullista.. koit sen mitä jokainen pelkää eniten :'(
Tuntuu, että sitä pelkää vielä enemmän kun tietää että raskaaksi tulo ei ole niin helppoa.
Niin väärin, että pitää kokea vielä se tuska :(
Onneksi jaksat vielä uskoa tulevaisuuteen. Sinä olit pienen äiti aina ja sitä ei voi kukaan toinen ymmärtää, mitä on kantaa omaa lastaan :heart: Toivon, että sinulle suodaan vielä elämänonni :hug:
Osanottoni sinulle ja miehellesi
 
Heippa vaan kaikille!

Ajattelin nyt tulla kirjoittamaan, kun huomenna alkaa sitten viikon nettipimento ja matka kohti Saariselkää. :) Odotan kyllä innolla reissua. Pitäis alkaa pakkaamaan. Olen kovasti miettinyt viime päivät miten tuo meidän vanha kissaressu pärjää, kun ollaan pois. Aluksi olin viemässä häntä hoitolaan, mutta koska hän pelkää toisia kissoja, niin luovuin ajatuksesta. Myös sulkeminen pieneen häkkiin ahdistaa sekä minua, että kissaa. Onneksi nyt sain veljeni hoitamaan kisua. Hän tulee aina tänne meille kotiin katsomaan ja ruokkimaan kissan, niin kisu saa olla omassa tutussa ympäristössä. Ja toi vanhus kyllä nukkuu muutenkin pitkin päivää, ettei sillai seuraa kaipaa. ;)

Sitten tänään huomasin, kun olin lähettämässä liittoon päivärahalappuja, että työnantaja on maksanut mulle 2 kertaa saman ajanjakson palkan! Olen siis pätkätöissä ja välillä työtön. Yritin sitten soittaa palkanlaskentaa, mutta on lomalla. Nyt sitten pitää maanantaina yrittää selvittää asiaa. Ärsyttää!! :kieh: Ihmettelinkin miten palkkaa tuli niin paljon ja nyt sitä sit joutuu maksaa takasin. Sitten liitonkin rahoja saa taas odottaa ainakin kaksi viikkoa, kun tarviin sellaisen palkkatodistuksen, missä palkkatiedot on korjattu. Eli loppukuu kitkutellaan taas.
Inhottavaa kun muutenkin matka syö kustannuksia ja vaavillekin on kaikki hankkimatta. Saa tuo ukkokulta hoitaa nuo hankinnat sitten. itsekin tarttisin jo ne imetysliivit ja kesäks ainakin kivat pellavahousut. No pitää katsoa sitten miten rahaa on. Ei meinaan viitsi visaakaan vinguttaa, kun ei tiedä noista tuloista mitään.

No nyt loppuu valitus! Viime yö meni osittain valvoessa. Jotenkin mulla aina menee ylikierroksille, kun tiedän että matkaan olen lähössä. Vaavikin potki aktiivisesti koko alkuyön. Tais aistia mun levottomuuden. :D Sain myös keskiviikkona viimein vietyä kelaan äippälomalaput. Aioin aloittaa ä-loman varhennettuna 1.6, niin jää hyvin aikaa laittaa kotia kuntoon. Mun laskujen mukaan muutenkin alkais 13.6. Eli en viitsi sit enää olla kahta viikkoa työttömänä. Kesäksi kun harvoin muutenkaan ottavat sijaisia.
Sitten 1.6 eteenpäin ainakin tietää milloin rahaa tulee ja miten paljon. Ei tartte miettiä mitä saa. Summa kuitenkin pitäis vastata samaa, kuin mun työttömyyskorvaus suunnilleen kuukaudessa. Tähän asti on hyvin pärjätty, jos olen ollut koko kuun työttömänä, kun raha tulee säännöllisesti ja summa on vakio. Osa-aikatöissä palkka hieman nostaa kuukausi tuloja, mut sit taas liitto ei maksa täyttä päivärahaa. Esim. jos olen kaksi viikkoa työssä ja kaksi työttömänä, niin saan työttömyyskorvauksen madallettuna. Korvaus on normaalisti noin 46e/päivä ja sit madallettuna 26e/päivä. Systeemi on kyllä mielestäni tosi surkea. kun työssä saan kahdessa viikossa melkeen sen minkä saan kokonaan työttömänä, niin katsovat, että pärjään. Sit saa tosiaan vaan hiluja työttömyys ajasta. Mieluummin olisin koko ajan työssä.

Mites muut, oletteko miettineet miten kauan olette ä-lomalla? Mulla olis ajatus, että aloittaisin työt aikaisintaan elokuussa 2011. Ja tietysti niin, että tiedossa olis kunnon työpätkä. Ei mikään viikon homma. Nyt on juuri kaupungillamme haussa 2 lastenhoitajan toimea. Ajattelin laittaa hakemukset, vaikka en pysty hommia aloittamaan. Yksi työkaveri sai juuri viimeisillään raskaana paikan ja minä tein hänen sijaisuutensa viime vuonna. Että ajattelin yrittää.

Mandelle: lohtu :hug: vielä. Tosi ikävä tuo sinun tilanteesi. Kovasti voimia teille! Onneksi jo luottavaisesti odotat tulevaa ja uutta hoitoa. Ja ehkä jos pikkuisella oli sitten jokin vakavampi vika, niin ei olisi selvinnyt kuitenkaan tai elämä olisi voinut olla todella haastavaa. Se että tälläistä tapahtuu noinkin varmoilla viikoilla tuntuu pahalta, mutta jos pikkuisella ei ole ollut kaikki kunnossa, niin se tuo kuitenkin lohtua menetykseen. Serkullani nimittäin kuoli kohtuun täysiaikainen vauva, ilman mitään syytä. Vikaa ei löytynyt. Ehkä vaan istukka lopetti toimintansa. Siksi itsekkin pelkään loppuun asti pahinta.

Nyt hyvät viikonloput kaikille! Tulen sitten viikon päästä lukemaan juttajanne!
Terveisin: Miukula ja pikku-ukko 26+4
 
Miukula: Ihanaa saariselän reissua teille :heart: . Mie jään vuosilomalle juhannuksen jäljestä rv30 viideksi viikoksi ja sen jälkeen alkaa sitten heti äippä-loma. Ihanaa olla melkein koko kesä vapaalla, arvatkaa odotanko sitä innolla :D . Ensi ajattelin että jätän osan vuosilomasta jemmaan, mutta ei taida jaksaa olla töissä yhtään enempää kuin on pakko.
Mulla on tarkoitus jatkaa vanhempainvapaan jälkeen vielä hoitovapaalla alkuvuoteen 2012 eli suunnilleen siihen, että vauva kerkiää täyttää puolitoista vuotta =) . Suunnitelmat saattaa tietysti muuttua vielä, mutta alustavasti näin.
 
Sarma
Miten teidän muiden vauvelit liikuskelee? Kun Itellä oli tässä alku viikko aikamoista viuhtomista tuossa masussa, eikä tarvinnu olla huolissaan.. Mutta nyt tänään ja eilen on ihan selkeästi ollu hiljaisempaa.. Eilen sit illalla kyllä tuntui "tökintää", mutta tää päivä on mennyt tosi rauhallisissa merkeissä.. Mulla ei noi kikkakolmoset saa mitään aikaan, eli mehut ja makuulle, vaan vauva liikkuu just tasan tarkkaan sillon kun itse haluaa. Alkaa jo hermostuttaa ja koko ajan oottelee et josko se vähän vois liikahtaa niin huoli vähän helpottais..
 
Hei pitkästä aikaa!

Mande, ihan järkyttävää, osanottoni sinulle ja miehellesi. :hug: :hug: :hug:

Lukaisin vain nopeasti kuulumiset läpi, voimia niille joilla on vaikeaa, ainakin soja on sairaalassa ja dreamilla taisi olla myös tukala olotila. Tsemppiä!!

Mä olin Teneriffan sijasta sitten osan viikkoa vanhempien luona ja nyt jo toista päivää kotona. Mies ja tytärpuolet ovat nyt sit tuon Islannin tulivuoren purkauksen takia jumissa Teneriffalla, eikä mitään tietoa miten ja koska pääsevät pois! Hurjaa. Alkaa olla omaa ukko-kultaakin jo ikävä, toivottavasti pian pääsee kotiin! =)

Liikkeistä joku kyseli, että onko kaikilla aktiivinen vauva. No, mulla on suht aktiivinen, mutta jos vauveli on "väärässä" asennossa, niin liikkeet ei oikein tunnu. Joten mullakin on niitä rauhallisia päivä, jolloin huolet heräävät. Mutta onneksi aina on sit niitä kovia jumppahetkiäkin vauvelilla. Mutta on tää alituista murehtimista ja kuuntelemista!
Mulla ei edelleenkään onneksi ole ollut suppareita, mikä tässä mun etisistukka-asiassa on erinomaisen tärkeää. Selkää vähän juilii välillä, mutta muuten kunto on suht hyvä. Olen kyllä ottanutkin tosi rauhallisesti. Eilen vähän liikaa kävelin kaupungilla ja puuhastelin kotona, illalla olin aivan totaalisen sippi ja selkää kolotti. Tänään sit olen yrittänyt ottaa rauhallisemmin.

Voikaahan kaikki hyvin ja paksusti!

Diodium ja Lilli 24+2
 
Miukulalle hyvää reissua ja aurinkoisia kelejä sinne pohjoiseen :wave: Ihana ois päästä johonkin relaamaan ittekin oisin loman tarpeessa :)

Mulla alkaa äitiysloma 21.6 ja aion olla kyllä ehdottomasti sit myös hoitovapaalla kituuttamassa suunnilleen sinne lapsen 2v synttäreihin asti. Esikoisen kanssa olin melkein sen koko 3 v ja päivääkän en ole katunut, vaikka meillä ei sillon ollut ees kuntalisää kh-tuen kanssa eli tiukkaahan tuo oli mutta pienet ne oli menotkin toisaalta. Tällä kertaa olen ajatellut tarjoutua sijaisuuksiin hoitovapaalla (vkonloppuja lähinnä ), sitä silmällä pitäen nyt käyn tätä opintojen päivityskoulutustakin.

Sarma kyseli liikkeistä. Meidän sallikka on paljon liikkuva vauveli kyllä mutta kylä mäkin välillä sitä tökin liikkeelle, kun tuntuu, etten oo vähään aikaan liikkeitä tuntenut :D Tosiaan johtuu asennosta aina, kuinka hyvin ne liikkeet tuntuu millonkin (siis sekä vauvan että omasta asennosta ;) ). Näkyykö muilla liikkeet mahan päälle? Mulla näkyy usein tosi selvästi, koko maha muljuaa ja muuttaa muotoaan, näyttää aika metkalta :D

Ukkeli lähti pizzan hakuun (perjantaihemmottelua...), nam :p
Huomenna meinasin uskaltautua Hulluille Päiville ja sit vähän kestovaippoja ym kattelemaan Tampereen Hulinoille.
Kivaa viikonloppua kaikille!
Kristiina ja sallikka rv 25+4
 
Hyvää viikonloppua kaikille!

fifiris, mukavaa, että reissunne sujui hyvin. Saitte varmaan nauttia upeista maisemista ja lämpimästä ilmastosta. Miten poika jakselee? :heart:

Täällä poika poika potkuttelee niin, että liikket näkyvät muljuiluna mahanahkassa! Aika hauskan näköstä, vaikka aluksi "puistattikin"! :D

Diodium totesi hyvin, että "on tää alituista murehtimista ja kuuntelemista"!

Mun maha on nyt muutamassa päivässä muuttanut muotoaan enemmän eteenpäin osoittavaksi, niin että se tuntuu helposti jäävän jääkaapin tai muun oven väliin. Usein päivän päätteeksi vatsakummun kohdalla näkyy joko hammastahnaläiskä tai joku ruokatuhru. Pitäis vissiin harjotella oman kehon hahmottamista!!! :p

Miukulalle mukavaa matkaa ja sojalle pitkää pinnaa sairaalaan!

Uskallanko 29+4
 
Pakko kommentoida vielä tohon oman kehon hahmottamiseen, josta Uskallanko tossa kirjotti... Viimeks viimesilläni ollessani oltiin miehen kanssa ravintolassa syömässä ja poislähtiessä aattelin näppärästi sivuttain oikaista kahden pöydän välistä. No juutuin tietysti mahastani kiinni siihen pöytien väliin ja siinä lähellä istuneella miehellä oikeen haarukka pysähty kesken matkan suuhun, kun se jäi tuijottamaan mua ihan epäuskosen näkösenä :D Ajatuskuplassa luki ihan selvästi, että "siis voiko joku olla noin hönö??" :LOL:
 
kristiina , voi v... olisko tänään ollut jossain tampereella vaippahulinatkin ? :headwall: Kävin tänään tampereella nanson tyhjennysmyynnissä .. mutta ei sieltä juuri muuta löytynyt kuin lapsille kasa pikkuhousuja ja sukkia 60e:lla !!!! :LOL:

neitim
 
^Napapiirillä Tammelassa oli pienimuotoiset hulinat, paikalla oli vaippakirppiksen lisäks ehkä 6-7 myyjää täältä lähialueilta. Tein muutamia löytöjä :) Mut en tiedä, järkätäänkö tänä vuonna mitään isompaa häppeningiä..?
 
Uskallanko, kiitos hyvinhän se poika tuntuu jakselevan. :) Ihanaa että liikkeet tuntuu päivittäin, niin sitä osaa ottaa ehkä vähän rennommin.
Varmaan on hassua että sulla liikkeet näkyy mahan päällä jo! Ajatella että sulla ei oo kun pari kuukautta laskettuun aikaan!!

Sarma, liikkeistä kyselit, on mullakin välillä ollut hiljaisempia päiviä. Varsinkin jos itse on paljon menossa saattaa yhtäkkiä tajuta ettei oo pitkään aikaan tuntunut.. kuitenkin sit yleensä selälleen mennessä liikkeitä tuntuu, muttei aina. Riippuu niin siitä istukan paikasta vielä näillä viikoilla. Mulla on kuulemma ylhäällä takana, joten potkut tuntuu hyvin masussa.

Miukulalle hyvää reissua!

Nimistä, ootteko jo keksineet nimen tulokkaalle? Me ollaan yritetty miettiä tässä nyt vähän aikaa vaihtoehtoja, mutta ei oikein tunnu löytyvän. Tytölle olisi musta jotenkin paljon helpompi keksiä nimiä, mutta eiköhän se pojankin nimi sieltä löydy..

Äitiyslomasta, en osaa sanoa vielä miten pitkään pidän. Ainakin sinne elokuulle, mutta jos vaan rahat riittää niin varmaan vuoden loppuun saakka. Sen jälkeen ajattelin kysyä lyhennettyä työviikkoa, eli tekisin vaan nelipäivästä viikkoa..

fifiris 21+2
 
Täälläkin on ruvennu näkyy liikkeet päälle päin..maha hiukan aina heilahtaa kun kaveri liikkuu, mieskin näkee jo et taitaa sieltä joku oikeesti olla tulossa. Kaveri on meinaan ollu vähän sellanen, et aina kun laittaa käden päälle niin lopettaa potkuttamisen. Esikko teki aikoinaan ihan samaa.. mutta eipä tää mahan heiluminen oo vielä mitään siihen verrattuna mitä se on tossa kohta kuukauden päästä.

Ite oon suunnittellu kotona oloa tosi pitkälle ajalle.. Jos päänuppi jaksaa, niin ihan kolmeen vuoteen saakka ja sit jos innostun, niin olen sen esikon ekan kouluvuoden kans kotona. Eli kun tää kaveri täyttää kesällä 3v, niin esikko aloittaa samana syksynä koulun. Tai sitten olisin jotenkin osa-aikaisesti kotona sen ekan kouluvuoden, luultavasti niin että tämä tulokas "pääsisi" kuitenkin jonnekkin tarhaan osa-aikaisesti tms. että oppis vähän ihmisten ilmoilla olemaan :) Aloitin uuden opinnot, joten olen suunnitellut niiden kestävän sen nelisen vuotta, sopisi hyvin kuvioihin. Ja mulla kun ei ole mitään paikkaa minne palata äitiysloman jälkeen, et ei sellasta kiirusta ole. Esikosta olin aika vähän virallisella äippälomalla, ja se on jäänyt harmittamaan. Nyt yritän sitten ottaa senkin ajan takasin :D

Niin ja taloudesta sen verran, että käytiin jo sopimassa oman pankin kanssa että maksetaan sen aikaa mitä oon kotona, niin pienempää lyhennystä lainaan. Ettei tarvii senkään takia sitten stressta.

Pikkuvadelma 26+4
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa. :)

Äitiyslomasta näillä näkymin olen suunnitellut niin että olen kotona kokonaiset kolme vuotta. Esikoinen on kohta 2,5 vuotta ja aika kotona on mennyt ihan siivillä. Haluan antaa toisellekin lapselle saman mahdollisuuden olla kotona, jos nyt taloudellisesti ei tule mitään yllätyksiä. Toisaalta sitä kyllä välillä miettii että mitä sitä tekee omalle "uralleen" tällä valinnalla.. valmistunkin viimein työn ja kotiäitiyden ohella ensi kuussa mutta töihin paluu ei vaan tunnu nyt niin tärkeältä.

Kävin viime viikolla neuvolassa ja panoa on tullut 14kg!!!! :eek: Painan nyt saman verran kun mitä painon esikon syntyessä ja silloin tuli kaiken kaikkiaan tuo 14kg. Sitä en ymmärrä että miten ihmeessä tota painoa tulee tota tahtia.. en ole koko raskausaikana syönyt suklaata kuin muutaman kerran ja munkeistakin olen pysynyt erossa tällä kertaa. Ainut mitä syön ruuan lisäksi on hedelmät, niitä kyllä todella reilusti kun migreeni pysyy sillä poissa että en anna verensokerin tippua. Onneksi en kuitenkaan saanut moitteita neuvolasta, vaikka odotettavissa on että painoa tulee vielä 8kg lisää. Onneksi tuo painoindeksi oli juuri ja juuri 20 raskauden alussa, joten 20kg ei kuulemma ole paha.. ai ei vai??? :LOL: No, mielummin 20kg lisää painoa kuin diapamia migreenikohtauksiin.

Sf-mitta oli jo 25 ja menee sekin yläkäyrän yläpuolella. Huomaan kyllä että keuhkot alkaa olla jo aika ahtaalla, tuntuu etten saa henkeä kunnolla vaan huokailen koko ajan.

Tänään kävin sitten lääkärissä pitkittyneen flunssan takia ja sain antibioottikuurin. Sitä en olisi halunnut ottaa, mutta ei kai tässä muu auta. Onko teillä muilla ollut antibioottikuuria nyt raskauden aikana?

Oikein aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Sebu 24+6
 
subu: mä aloitin viime yönä antibiootin, kun todettiin että mulla on poskiontelontulehdus sekä korvatulehdus(kivasti tulee jotain märkää ). ilmeisesti bakteeri koska CRP nousussa ja olo vaan huononi. lisäksi nielunviljelyssä näkyy "jotain", mutta ei angiinaa... että pakko oli aloittaa, ettei vaan ne bakteerit lisäänny ihan hurjasti; en olis mäkään halunnut - koko tautiakaan. :x
toivotaan että tää tästä menee ohi nyt parissa päivässä; tänään on jo ollut parempi olo eikä korvakaan satu niin paljon. pää on hiukan kipeä ja sitä limaa erittyy. jospa ensi yönä saisin jo nukuttua, kun tää alkoi keskiviikkona. :/ (laitoin äsken valkosipulin korvaan(paperin sisällä, murskattuna), jotta olis vähän jotain luonnollistakin, ja eilen popsin pari raakaa sipulia.. ja on mulla muitakin itsehoito-juttuja käytössä. :saint: )

nuo pikkupojat tuolla vatsassa vaikuttavat, äidin olosta huolimatta, virkeiltä ja potkottelevat kovasti. :heart: :heart: - kyllä tälleen sairaana huolestuu niin kauheesti.


Dreamer78 + hipsunipsut rv25 *poks* :(
 
Kyllä on ihanaa kun liikkeet alkaa näkymäänkin päällepäin ! :)
Täällä taitaa seuraavalla neuvola käynnillä kans harmittaa ... toi suklaa ja makea on alkanut maistumaan todella paljon !!!!! :headwall: :kieh:

Antibiootti kuurin söin juuri reilut viikko sitten kun oli todella paha poskiontelon tulehdus :(

Voimia sairastavilla !!!! :hug:

neitim
 
Heippistä, eilen en päässyt sivuille ja kun pääsin niin kirjoituskin hävisi kuin pieru Saharaan...
Paremmalla onnella nyt! :p

Äitiyslomasta, mulla alkaa vuosiloma toukokuun loppupuolella ja siitä suoraan sitten äitiyslomalle. Vielä pitäisi jaksaa kuukauden verran töissä... Katsotaan nyt.
Kotona olen ajatellut olla mahdollisuuksien mukaan ehkä tuonne ensi vuoden loppuun tms. miten sen saa järjestettyä. Tai tehdä mahdollisesti neljäpäiväistä viikkoa tms. Vaiheessa vielä nuo jutskat.

Liikkeistä, muljuaa mahanahka täälläkin :D Aluksi se tuntui ja näytti oudolle, mutta nyt siihen on tottunut ja sitä odottaa. Aika aktiivinen tuo poika on, mutta on välillä päiviä, että ei tunnu liikkeet niin hyvin.

Nimistä, meillä on oikeastaan nimikin jo tiedossa...Mikäli tulokas on edelleen syntyessään poika! ;)

Tänään tuli äitiyspakkaus postiin,huomenna pitää hakea... :heart:

Seksistä kysymys, meneekö muilla koko maha kovaksi, kun saa orgasmin, ilmeisesti supistaa? :ashamed:

Jaksamista sairastelijoille ja aurinkoista viikonjatkoa!

Astrid 25+3
 
lyhyesti
la 17.4 syntyivät pikkuisemme (32+3)

A tyttö 1650g 41,5cm ja B poika 1900g 43cm.

Tyttö syntyi alateitse, poika sektiolla, koska käsi oli huonosti edessä ja hän jäi jumiin kanavaan. tytön vointi oikein hyvä, nenämahaletku ruokinta vain, ei muuta erikoista, ja tänään valohoitoa saanut. Pojalla keuhkot epäkypsemmät ja hän oli ensin hengityskoneessa, nyt enää ylipainehoito (vai mikä se nyt on).

Tyttö on jo saatu eilen kenguruun ekan kerran, poika vielä tarvitsee rauhaa. mutta eiköhän tästä ihan hienosti selvitä kun aikaa kuluu

soja
 
Paljon onnea Sojalle!! :flower:

Hienoa kuulla että kaikki on kuitenkin hyvällä mallilla, vaikka ajoissa tulivatkin. Voimia ja jaksamista pienten kanssa. Tulethan aina välillä kertomaan miten pikkuiset ja sinä voit. :heart:
 
Hirmuisesti onnea koko sojan nelihenkiselle perheelle :flower: :heart: :D .
Kuulostaa siltä, että pienten ensimmäiset päivät on menneet hienosti ja varmaan ihana tunne saada pikkuinen ekaa kertaa kenguru-hoitoon =) .

Huomenna ois sitten se rakenne ultra, vähän jänskättää =)
 
Sarma
Onnittelut Sojalle pienistä! :) :flower:

Rosetalle tsemppiä huomiseen rakenneultraan!

Itse olen saikulla kotona tän viikon.. Jalka kipeenä niin etten maanantaina pystynyt astumaan sille juurikaan, nyt jo vähän parempi ja varmaan huomenna vielä parempi jos vaan malttais sen levossa pitää.. Mut kun ulkona on mitä mahtavin kevätsää ja koira katselee vieressä, että miksi me ei mennä ulos niin kävin sen kanssa tänään pienellä metsälenkillä köpöttämässä.. (toivottavasti kukaan ei nähny ;) ) ja jalka ei oikeen tykänny siitä..

Töistä eräs työkaveri laittoi maanantai-iltana aika v-mäisen tekstiviestin tyyliin, että ei sunkaan olis tarvinnu nyt tähän kiireaikaan nyt saikulle jäädä.. Samainen tyyppi suhtautu aika nyrpeästi raskausuutiseen ja kun vuosilomista alettiin puhumaan niin hän suureen ääneen kertoi, etten tietenkään voi siirtää lomiani alkavaksi ennen äippälomaa, vaan ne saa jäädä aippäloman "alle".. Onneks pomo puuttu sitten siihen, että sanoi, et tottakai ne lomat siirretään ja saan pitää vaikka kaikki, ettei tää työpaikka täällä muutamaan viikkoon kaadu, että on vaan järjestelykysymys..
 
=) :flower: :flower: Sojalle onnittelut pienistä!!!
ompa ihana kuulla että teillä meni kaikki hyvin ja varmaan on aivan uskomaton tunne saada pieni ihan lähelle!!! IHANAA!!!!

Pakko kommentoida SARMA sun työkaveria, että tekis mieli xxxx arghhh!!!!
Onneksi sun pomolla on järkeä :)


 

Yhteistyössä