Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Äitienpäivän vietosta palattu kotiin ja kaverin tytön 3-vuotis synttäreilläkin kävin viikonloppuna. Sieltä saatiin meille lainaan lilan värinen pinnasänky+patja ja turvakaukalo haalean vaaleanpunaisilla tehosteväreillä . He halusivat saada nuo pois nurkista pyörimästä niin otettiin jo meille, vaikka kootaan tuo pinnis varmaan vasta joskus loppukesästä.
Veljen perhettä nähtiin myös äidin luona ja heiltä saadaan myöhemmin sitteri ja leikkimatto. Tytölle sopivia vaatteita löytyy myös varmasti, kun heillä 3 pientä tytärtä, joista nuorimman ja Lahjan ikäeroksi tulee vähän reilu vuosi. Jännä oli heidän kuopuksen kanssa touhuta ja ajatella, että meidän vauva on samanikäinen ensi äitienpäivänä, niin iso konttaileva tyttö oli jo .
Ihanaa muuten nyt kun on raskaana niin pystyy vierailemaan taas ilman pahaa mieltä pikkulapsiperheissä. Vaikka kyllä mie lapsettomuushoitojen aikanakin yhteyttä pidin ihan yhtälailla, mutta aina ne vierailut synnytti semmoista haikeutta ja tyhjän sylin surua, vaikka miten ois yrittänyt jotain muuta ajatella.

Lahja on ruvennut nyt potkimaan tosi ylös reilusti navan yläpuolelle ja tosi selkeät monotukset tuntuu jo. Pieni serkku-tyttökin taisi saada eilen pari monotusta käsilleen, kun taputteli masua sylissä ollessa. Mies ei ole vielä tuntenut liikkeitä, kun Lahja lopettaa heti liikkumisen jos mies laittaa käden masulle. Eilen illalla tuli muuten eka harjoitus supistuskin, masu meni kovaksi, mutta ei sattunut yhtään ja närästystä on myös ollut nyt välillä. Yleisesti ottaen tosi hyvin olen kuitenkin voinut ja nuo pienet potkutukset on kyllä tosi ihania.

Rosetta ja Lahja 23+2
 
Jee! väsytystaistelu tuotti tulosta, näin netistä tiedon et nyt lähteny uus äippäpakkaus jakoon :) ens viikolla jos veisin si paperit..mulla vika jättöpäivä papereille 22.päivä. Mutta pakko sanoa, että viime vuotinenkin olisi käyny hyvin :D
 
Sartsa83
Rosetta meillä on monesti sama kuvio.. mies laittaa käden massulle, niin johan meitin pähkinä lopettaa potkimisen. :D Miehen käsi jotenkin rauhoittaa toista tuolla. Mutta meillä mies on kyllä jo päässyt tuntemaankin potkuja sekä näkemään niitä. :) Joskus jopa juttelevat toisilleen, että mies tökkäisee mahaa ja toinen potkaisee käteen vastaukseksi. :) Sitä on ollut hauska seurata.

On tää vaan niin ihanaa aikaa! :heart:

Juu, laittakaahan monikko-odottajat kuvia! :)

Sartsa ja pähkinä 27+1 :heart:
 
sartsa... :D oon tässä just miettinyt, että eipä tästä masusta nyt juuri oo kuvia otettu. tarttis ottaa. on mulla äitienpvnä otettu, vaatteet päällä... voisin laittaa sen. siitä nyt ei ihan todellisuutta nää, mut tarpeeksi kuitenkin. :whistle:

dreamer78 + hipsunipsut rv28+2

tässä:

27+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Ootteko ostellu millasia patjoja pinnasänkyyn?
Me saatiinkin tällä kertaa patja pinniksen mukana mut esikolle ostin Citymarketista tällasen peruspatjan http://www.finlayson.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=42031-6966-83 ja olikohan siinä petauspatjakin, en muista enää. Mut joku sellanen napakka eikä liian pehmoinen ja upottava patjahan on hyvä vavvalle :)

Dreamer mahtava masu sulla :heart:
 
Me saadaan tänään vauvat kotiin, ikäähän heillä on nyt 3vkoa ja 6 päivää (36+2). Neiti painaa nyt n. 2200 ja nuori herra 2500.

Viimesiä valmisteluja tässä teen ja odotan miestä kotiin töistä niin sitten mennään. Ja tätä yhteistä herkkua jatkuukin sitten elokuulle, kun mies sai kaikki lomat yms. putkeen maanantaista alkaen! :heart:
 
soja onnea :flower: Mäkin olen sun ja vauvojen kuulumisia usein miettinyt mutta en oo kehdannut hätyytellä :) Nyt sitten vaan viettämään ihanaa lämmintä vauvakesää :heart: Perästä tullaan!

Kristiina ja saku rv 29+6 (huomenna poksuu 30 rikki :eek: )
 
Onnea Soja! :heart: Varmasti tosi ihanaa saada pienet kotiin vihdoin! :heart:

Mä huolestuin eilen ihan kauheesti kun tajusin illalla etten ollut tuntenut yhtään liikettä koko päivänä. Muutenkin koko viime viikon liikkeet on tuntunut vaiveempina ja harvempina.. Kokeilin juoda mehua ja tökkiä mahaa ja vaikka mitä, mutta pelkkää radiohiljaisuutta. Olin yksin vielä kotona, kun mies on työmatkalla, oli tosi paska fiilis. Sit neljän tunnin kärvistelyn jälkeen yöllä soitin Naisten Klinikalle ja menin sit päivistykseen. Samantien kun anturit laitettiin mahaan, alkoi tuntumaan potkuja. Kaikki oli siis hyvin, mutta varmuuden vuoksi sydänkäyrää mitattiin 1,5 h ja samalla tein liikelaskua. Siinä pötkötellessä tuli yli 40 liikettä. =) Vähän jopa hävetti että olinko ylihysteerinen kun menin sinne, mutta oli niin ahdistunut olo että oli vaan pakko. Kuvittelin jo mielessäni että pieni on tukehtumaisillaan napanuoraan ja mietin että hätäsektio voisi jo pelastaa vaikka näin varhaisilla viikoilla oon. No, onneksi kaikki oli hyvin, ja hoitajatkin sanoivat että ihan hyvä että tulit jos huolestutti..

Hyvää sunnuntaita kaikille!
fifiris 25+1
 
fifiris: huih kun pelottavaa!! onneksi menit ja onneksi kaikki hyvin.
oon itekin miettinyt, että paljonko niitä liikkeitä kuuluu tuntua ja kuinka usein, ja mikä on sit huolestuttavaa. ja koska sit tarttis lähtee näytille. ja kun noita on tuolla kaksi niin vähän vaikea erottaa niitä liikkeitä; ihan alimmaiset tiedän että on A:n, mut sit tos navan yläpuolella on kyl niin epämääräistä, et vaikee erottaa...
 
Joo, oon kyllä tyytyväinen että menin. Mietin pitkään uskallanko soittaa päivystykseen, mutta ne sanoi heti että tuu vaan.. Mielummin niin, kun olla sydän syrjällään kotona.

Välillä tosiaan noiden liikkeiden laskeminen voi olla vähän stressaavaa, kun voi olla sellasia päiviä ettei liikkeitä hirveesti tunnu. Kai pitäisi se 10 liikettä/tunnissa olla silloin kun liikelaskua tekee. En kyllä joka päivä ole laskeskellut, kunhan vaan tarkkaillut että liikkeitä on joka päivä.
Voin kuvitella Dreamer, että on vaikea seurata kahden liikkeitä, kun tän yhden kanssakin on välillä haastavaa! :kieh:
 
Soja :heart: Ihania uutisia! Käyhän välillä kertomassa kuulumisia.

fifris, pelottava yö teillä takana! Onneksi kaikki oli hyvin :) Itsekin olen pari kertaa ollut tosi huolissaan, onneksi en ole ollu yksin kotona silloin. Olen sitten aina lopulta tuntenut liikkeitä. Jos olisin ollut yksin kotona, niin olisin varmasti myös mennyt päivystykseen.

(.) Täällä masussa liikkeet on muuttuneet möyrimiseksi ja aika usein kaveri yrittää tunkea kylkiluiden alle, auts! Supistukset ovat pysyneet pari päivää ihan aisoissa, jee :) Olen uskaltanut touhuta ihanassa auringonpaisteessa pihallakin. Kova pesänrakennusvietti on päällä - olen pessyt kaikki mahdolliset vauvan vaatteet ja tarvikkeet :D

Oltiin viikko sitten Tampereen Napapiirin synnytysvalmennuksessa. Voin suositella lämpimästi - saatiin miehen kanssa hyvin tietoa ja tuntuu että osaa nyt ajatella mitä odottaa synnytykseltä. Suunnitellahan sitä ei voi, mutta pystyy kuitenkin valmistautumaan.

Aurinkoista viikkoa!

verve + hoopi rv 32+5
 
Paljon onnea soja!!! :flower:
Onpa teillä ihana tilanne. Hyvää kotiutumista vauvoille ja kesää yhdessä perheenä!
Ovat varmaan tosi suloisia teidän tyttö ja poika! :heart: :heart:

fifiris, olit varmaan tosi peloissasi. Hienoa, että rohkaistuit ja soitit päivystykseen! Ja mikä onni, että pienokainen potkuttelee siellä vatsassasi ja selvisit säikähdyksellä. :hug:

Mun mahassa pikkuisella hytkyy hikka miltei päivittäin! Hulluntuntuista, rytmikästä sykettä! Ensin säikähdin, että mitä kummaa vatsassa tapahtuu, mutta neuvolassa todettiin, että vauva harjoittelee hengittämistä jne. ja hikottelee rytmikkäästi.

Uskallanko + hytkyvä maha 34+6
 

Yhteistyössä